5 نکته برای استفاده درست از وقت خود

5 نکته برای استفاده درست از وقت خود

بگذارید درباره مدیریت زمان و استفاده درست از وقت خود به شما چند نکته بگویم.

در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که باید آن‌ها را به خاطر داشته باشید تا استفاده درست از وقت را ببرید.

1- روزتان را مدیریت کنید وگرنه روز شمارا، کنترل و مدیریت می‌کند

بخشی از کلید مدیریت زمان صرفاً حفظ مسئولیت است.

آنچه معمولاً اتفاق می‌افتد در اینجا است: ما کاری را شروع می‌کنیم و آن را کنترل می‌کنیم، اما با شروع روز، ما آن را از دست می‌دهیم.

مثل این است که یک کار تجاری را اداره کنید. اگر سرکار نباشید، خیلی زود شما را اداره خواهد کرد.

هرچند وقت یک‌بار باید متوقف شوید و بگویید: "صبر کن! چه کسی مسئول اینجا است؟ "

"بعضی تسلط پیدا می‌کنند و بعضی خدمت می‌کنند."

در اینجا یک عبارت خوب برای یادآوری وجود دارد: "بعضی تسلط پیدا می‌کنند و بعضی دیگر خدمت می‌کنند."

این ماهیت زندگی است و شما باید مطمئن شوید که استاد می‌شوید.

شما باید روز را مدیریت کنید. شما باید مسئولیت خود را حفظ کنید.

رمز حفظ مسئولیت چیست؟ شما همیشه باید یک مجموعه اهداف مشخص داشته باشید.

اهداف خود را در اولویت قرار دهید و تصمیم بگیرید که کدام‌یک مهم هستند.

اهداف خود را به‌طور مداوم مرور کنید، سپس آن‌ها را بخشی از یک برنامه خوب نوشتاری قرار دهید.

با در دست داشتن برنامه خود، سعی کنید کارهای معمولی را از کارهای مهم جدا کنید، چیزهای واقعاً مهم از کارهایی که فقط باید انجام دهید.

سپس اولویت‌بندی کنید. کمی فکر باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

آیا این‌یک روز مهم است یا یک روز معمولی؟ وقت خود را متناسب تنظیم کنید.

آیا این‌یک گفتگوی مهم است یا یک گفتگوی معمولی و روزمره؟

بسیاری از افراد در این زمینه عملکرد خوبی ندارند و به همین دلیل است، آن‌ها کارهای ناچیز انجام می‌دهند.

آن‌ها زمان زیادی را صرف چیزهایی می‌کنند که حساب نمی‌شوند و زمان بسیار کمی را برای چیزهایی که باید شمارش شوند، صرف می‌کنند.

  حرکت را با دستاورد اشتباه نگیرید

2- حرکت را با دستاورد اشتباه نگیرید

شما احتمالاً برخی از افراد اطراف خود را می‌شناسید که فقط به مشغله مشغول هستند.

شما باید مشغول بهره‌وری باشید.

این را در نظر بگیرید: مردی شبانه به خانه می‌آید و روی کاناپه ولو می‌شود.

او می‌گوید: "من انجام دادم، انجام دادم". اما سؤال اصلی این است، "چه‌کاری انجام می‌شود؟"

بعضی از مردم تلاش می‌کنند، حرکت می‌کنند اما آن‌ها فقط دور خودشان می‌چرخند، پیشرفت زیادی ندارند.

حرکت را با دستاورد اشتباه نگیرید.

ساعت‌های روزهای خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا زمان تلف‌شده زیادی وجود دارد که می‌توانید بهتر مدیریت کنید.

3- روی جایی که هستید، تمرکز کنید

روز کاری خود را شروع نکنید تا به دفتر کار خود برسید. من روزهای کاری خود را زیر دوش شروع می‌کردم.

من سعی می‌کردم نامه‌ای را زیر دوش بنویسم. من هنوز بیدار نبودم و سعی می‌کردم نامه‌ای بنویسم.

فهمیدم که به‌این‌ترتیب کار نمی‌کند.

صبر کنید تا برای شروع کار به دفتر بروید. روز کاری خود را روی میز صبحانه شروع نکنید.

این برای خانواده خوب نیست و بسیار مثمر ثمر نیست.

آنچه شما باید انجام دهید اینجا است. درراه کار، تمرکز خود را بر رانندگی بگذارید.

هنگام دوش، روی دوش گرفتن تمرکز کنید.

سر میز صبحانه، به خانواده توجه کنید. هر جا که هستی، آنجا باش، جای دیگری نباشید.

به هر کاری که می‌کنید توجه کنید. به مردم توجه کنید. به‌جایی که هستید تمرکز کنید.

  نه گفتن را بیاموزید

4- نه گفتن را بیاموزید

در جامعه‌ای مثل جامعه ما آسان است که خیلی زیاد بله بگویید، بیش‌ازحد کارکنید، سپس مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا آن کار را تمام کنید.

خیلی زود بله نگویید. بهتر است بگوییم: "من نمی‌دانم از عهده تحمل آن برمی‌آیم یا نه، اما با شما تماس می‌گیرم."

گفتن این حرف بهتر از این است که بعداً جا بزنید یا از زیرش دربروید.

اشتیاق زیاد برای کسب رضایت دیگران می‌تواند خطرناک باشد. شما باید از خود، زمان، محدودیت‌های خود را ارزیابی کنید.

یکی از همکاران من جمله خوبی دارد: "اجازه ندهید دهانتان بار زیادی روی دوشتان بگذارد" اشتیاق زیاد برای کسب رضایت دیگران می‌تواند خطرناک باشد.

شما باید از خود، زمان، محدودیت‌های خود را ارزیابی کنید.

بدانید که سرانجام تعهد شما نسبت به شخص دیگری از شما و خانواده‌تان وقت می‌گیرد.

زمان خاص خود را خود ارزیابی کنید.

و برای وقت خود با کسانی که دوستشان دارید و کسانی که شمارا دوست دارند ارزش قائل شوید.

نمی‌توانید بلافاصله به پیشنهادهایی که معتبر به نظر می‌رسند بله پاسخ دهید.

نمی‌توانید بلافاصله به ویژگی‌های اجتماعی بله بگویید، حتی اگر به نظر خیلی جالب باشد.

شما باید بررسی کنید و وقت بگذارید و در نظر بگیرید که چه چیزی واقعاً برای شما مهم است و چه چیزی از جاه‌طلبی‌های شما و خانواده‌تان وقت می‌گیرد.

مشتاق باشید که خود و خانواده خود را خوشحال کنید. آن‌قدر مشتاق نباشید که دیگران را راضی کنید.

محدودیت‌های خود را ارزیابی کنید. لازم نیست هر ثانیه از روز شارژ کنید.

برای ارزیابی آنچه به دست آورده‌اید وقت بگذارید. برای لذت بردن از ثمرات زحمت خود وقت بگذارید.

5- از جزئیات کوچک قدردانی کنید.

موفقیت شما باید یک لذت باشد. قدردانی ازآنچه به دست آورده‌اید و آنچه انجام داده‌اید و اینکه چه کسی شده‌اید مهم است.

این‌یک عامل مهم در تقویت موفقیت‌های آینده شماست.

فقط برای اینکه بدانید تمام‌کارهایی را که در آن روز شروع کرده‌اید تمام کرده‌اید ... این دلگرم‌کننده است!

این دستاوردهای ناچیز روزانه است که به موفقیت شما کمک می‌کند.

فرض کنید امشب به برنامه فردا نگاه می‌کنید و می‌فهمید فردا بسیار آسان به نظر می‌رسد.

بنابراین هرچه برای فردا یادداشت می‌کنید "یک روز پاک‌سازی" است.

تمام یادداشت‌های کوچک روی میز خود را تمیز کنید. هرگونه یادداشت تشکرآمیز را که در طول هفته نتوانسته‌اید بنویسید، یادداشت کنید.

چند تماس تلفنی که مرتباً از یک روز به ‌روز دیگر جابجا می‌کردید را داشته باشید.

این‌ها فقط چیزهای ناچیزی هستند. بااین‌حال، چیزهای کوچک تا زمانی که انجام نشوند، بر روی شما سنگینی می‌کنند.

بنابراین روز خود را در حالت تمیز کردن می‌گذرانید.

شما یادداشت ارسال می‌کنید، کارت تشکر می‌نویسید، تماس تلفنی برقرار می‌کنید.

این روز مهمی نیست. اما در پایان روز احساس می‌کنید که به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اید. چرا؟

زیرا شما از بسیاری از جزئیات کوچک مراقبت کرده‌اید. جزئیات کوچک می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

شما این احساس رادارید که در طول روز واقعاً به چیزی رسیده‌اید که بسیار ناچیز است.

دستاوردهای کوچک به همان اندازه دستاوردهای بزرگ مهم هستند.

موفقیت فرایند مداوم تلاش برای دستیابی به اهداف شما است، موفقیت کوچک پس از یک موفقیت کوچک.

دستاوردهای کوچک به نتایج بزرگی منجر می‌شود.

در هر 24 ساعتی که هرروز به ما زمان داده می‌شود، هر چیزی امکان‌پذیر است.

نوشته‌ای از جیم ران

دیدگاه کاربران (0)