اگر در حال حاضر صاحب کسبوکار کوچکی هستید، آخرین چیزی که به آن نیاز دارید یک سخنرانی است.
در عوض، بیایید بر راهنماییهای تاکتیکی، دستورالعملهایی که اکنون برای مقابله با احتمالات نیاز دارید و ادامه کار خود تمرکز کنید و درنهایت با اطمینان و قدرت از بحران خارج شوید.
یکی از تعاریف بحران "مرحلهای از توالی وقایع است که در آن روند همه وقایع آینده، خوب یا بد، تعیین میشود.
نقطه عطف در یک بحران، هر اقدام و تصمیمی است که میگیرید و آینده خود را شکل میدهید.
بدین معنی که رهبران، صاحبان مشاغل، کارآفرینان و متخصصان، باکاری که اکنون در میان دو بحران COVID-19 و تأثیر اقتصادی بعدی آن انجام میدهند، سرنوشتشان را رقم خواهند زد.
اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که آیا مصمم هستید که بهتر از گذشته از بحران خارج شوید یا اینکه بهسادگی میخواهید زیر کاناپه پنهان شوید و منتظر بمانید تا همهچیز از بین برود.
این مقاله را، تیم آنتونی رابینز برای کمک به کارآفرینان و رهبرانی که تصمیم گرفتهاند از بحران و رکود اقتصادی عبور کنند، نوشته اند و 5 راهکار مهم برای عبور از رکود اقتصادی را بیان کرده اند.
بیشتر بخوانید: 5 ویژگی یک کارآفرین از دیدگاه رابرت کیو ساکی
1- همه ما یک انتخاب داریم
آیا ما اسیر شرایط خود خواهیم شد، و خواهیم پرسید، "چرا این اتفاق برای من میافتد؟"
یا کاپیتان سرنوشت خود میشویم، با پرسیدن "با توجه به اینکه ما اینجا هستیم، میخواهم چه چیزی را ایجاد کنم؟"
انتخابی است که هر یک از ما در هر مرحله برای عبور از این بحران داریم.
این انتخاب باعث نمیشود که بحران از بین برود یا فاجعه بسیاری از مردم در دنیا را نادیده بگیرد یا بلافاصله باعث ایجاد شغل برای ده ها میلیون نفر که اکنون بیکار هستند، شود.
کاری که این کار انجام میدهد این است که ما را از موقعیت قربانی خارج کرده و در نقش قهرمان داستان قرار دهد.
تونی همیشه میگوید، "جایی که تمرکز انجام میشود، انرژی جریان مییابد."
اگر روی آنچه نمیتوانیم کنترل کنیم، تمرکز میکنیم، محدود هستیم.
پس باید با توجه به مجموعهای از شرایط بر آنچه میخواهیم ایجاد کنیم، تمرکز کنیم.
حتما خانم ها این مقاله را بخوانند: زنان و ترس از سرمایهگذاری
2- فرضیات را به چالش بکشید
همه شروط اکنون تغییر کرده است.
بنابراین همه آنچه فکر میکردیم درباره چگونگی عملکرد استراتژیهای ما، رقابت ما، جریانات درآمد، نیازهای برآورده نشده، نقشهای خاص ما، میدانیم تغییر کرده است.
ازآنجاکه همه شروط تغییر کردهاند، یک سؤال قدرتمند برای پیشبرد اقدامات و استراتژی این است:
"از کجا میتوانیم ارزشافزوده ایجاد کنم، در حال حاضر مشتریان و کارمندان ما واقعاً به چه روشهایی نیاز دارند؟"
شما باید مشاغل خود را بهطور جزئی یا کامل اداره کنید.
همچنین بدان معنی است که شما باید با مشتریان خود صحبت کنید، نه در ذهن خود با فرضیههای موردنیاز خود کلنجار بروید.
بیشتر بخوانبد: 25 دستاورد بزرگ ایلان ماسک
3- شما رهبر کسبوکار، سازمان و تیم خود هستید
این لحظه هر یک از ما را، به رهبری تازه و توانمند دعوت میکند. هیچ سوارهای نیست که ما را نجات دهد. ما سوارهنظام هستیم.
بنابراین، لحظهای وقت بگذارید، گوش دهید، و از خود بپرسید که شما باید چه کسی باشید تا اطمینان حاصل کنید که شما و سازمان شما در شرایط بحران بهتر عمل میکنید.
یک استراتژی که توسط هولی هیکینن، مدیرعامل و بنیانگذار نوآوریهای iWorker پیشنهادشده است،
تشکیل "اتاق فکر" در اطراف خود برای جستجوی مشاوره و ایدههای جدید است، و با استفاده از درک اینکه شما میدانید چه چیزی بهتر است، تعادل را حفظ کنید.
بیشتر بخوانید: نحوه راه اندازی کسب و کار توسط زنان
4-کسانی که بهترین روشها را برای "دوره میانی" طراحی و ارائه میکنند، از یک مزیت رقابتی مشخص برخوردار خواهند بود.
بحرانهایی که با آن روبرو هستیم سه لحظه مشخص را پشت سر میگذارد که زمینه و ظرف تصمیمگیری و تدوین استراتژی را فراهم میکند.
اولین مورد "قفلکردن" است. این همان لحظهای است که بیشتر کشورهای جهان در آن به سر میبرند،
جایی که حرکت، فعالیت، تجارت، تعاملات اجتماعی محدود به فعالیتهای اساسی است.
دوم "دوره میانی" است. این دوره 6 تا 18 ماهه خواهد بود که مشاغل مجدداً شروع به کار میکنند.
اما مدلهای عملیاتی باید متفاوت باشند زیرا ما هنوز در تلاش هستیم سرعت انتشار ویروس را کاهش دهیم.
بهعنوانمثال، هنگامیکه باید بین هر قطعه حداقل شش فوت فاصله داشته باشید
و فقط میتوانید بهطور همزمان X نفر را در داخل مرکز قرار دهید، چگونه میتوان یک چیدمان سالن ورزشی را دوباره طراحی کرد؟
لحظه سوم در زمان، دنیای جدیدی خواهد بود که در دو دوره اول ایجاد خواهیم کرد.
به گفته تد اسنایدر، استاد اقتصاد و مدیریت در دانشکده مدیریت ییل، و رئیس سابق هر دو دانشگاه Yalasom و دانشکده بازرگانی شیکاگو، شرکتها و افرادی که میتوانند بهترین روشها را "در دوره میانی رکود اقتصادی" ایجاد کنند و آنها را منتشر کنند بهترین روش رهبران بازار خواهد بود و فرصتهای زیادی برای ایجاد ارزش خواهند داشت.
بیشتر بخوانید: 10 نکته برای ایجاد تجارت آنلاین موفق
5- همکاری مهم است
چالشهایی که اکنون همه ما با آن روبرو هستیم با درجه پیچیدگی بسیار بالا و بالقوهای جاسازیشدهاند.
مانند یک حمله صاعقهای، شیوع یک بیماری، باعث تغییر تقریباً فوری و عظیم در همهچیز شده است،
از تجارت کوچک تا مدیریت جهانی زنجیره تأمین تا دسترسی به آموزشوپرورش تا نحوه تعریف کار با مشکل رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.
هیچ شخص، سازمان یا صنعتی گلوله نقرهای برای حل آنچه اتفاق میافتد، ندارد
و مهمتر آن است که اطمینان حاصل شود که ما اتفاقات را میپذیریم تا بعدازآن لحظه، چیزی بهتر، فراگیرتر و باارزشتر ایجاد کنیم.
برقراری ارتباط با دیگران و ایجاد اتصالات یا پلهایی با منابع، ایدهها و فرصتها از جایی که هستیم بهجایی که میخواهیم باشیم.
کمک میکند تا بتوانیم این کار را راحتتر و سریعتر انجام دهیم.