تعداد زیادی کاربر فعال در استوری اینستاگرام وجود دارد، احتمالاً تعداد افرادی که از استوری استفاده نمیکنند کمتر است.
اکنون استوری های اینستاگرام 400 میلیون بیننده دارند. (این رقم دو برابر تعداد بازدیدکنندههای اسنپ چت است).
این موضوع باعث شده تا استوری ها یک انتخاب عالی برای برندها جهت تبلیغ محتوا باشد.
اما در استوری های اینستاگرام چیزهای بیشتری بهجز جذب فالوور وجود دارد.
وقتی استوری اینستاگرام را بهعنوان ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات باز میکنید، میتوانید از تکنیکهای استوری اینستاگرام برای درگیر کردن بازار هدف خود و افزایش فروش خود بهصورت تصاعدی استفاده کنید.
آنها را کنجکاو کنید، آنها را هیجانزده کنید، آنها را وادار به خرید کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک داستان خوب بگویید. چگونه؟
1- استفاده از هشتگ و جئوتگ (برچسبهای جغرافیایی) را فراموش نکنید
از دیدگاه کاربر، هشتگها و برچسبهای جغرافیایی، راهی عالی برای کشف دنیای علایق از طریق اینستاگرام هستند.
بهعنوانمثال، جستجوی # بلاگر_سبک_ زندگی کاربر را به تمام پستهایی که در آن موضوع برچسبگذاری شدهاند، هدایت میکند.
اگر استوری اینستاگرام برند شما، تحت این هشتگ تگ شده باشد، همان کاربر میتواند به همراه سایر پستها زیر همان هشتگ به استوری شما راه پیدا کند.
افزایش شانس شما برای دریافت بازدید بیشتر، دلیل دقیقی است که باید از هشتگ های پربازدید و قابلاستفاده برند به عنوان یکی از تکنیکهای استوری اینستاگرام خود استفاده کنید.
در صورت لزوم، باید برچسبی نیز اضافه کنید که مکان کسبوکار شمارا نشان دهد.
این برچسب جغرافیایی نهتنها استوری شمارا در فید «کاوش» آن مکان خاص قرار میدهد، بلکه میتواند ترافیک فروشگاه شمارا نیز افزایش دهد.
از این گذشته، مردم اگر ندانند کجا هستید، نمیتوانند شمارا پیدا کنند.
هشتگها و برچسبهای جغرافیایی در استوری اینستاگرام، به قرار دادن برند شما در رادار بازار هدف شما کمک میکنند.
[caption id="" align="aligncenter" width="750"] لینک به سایت و لندینگ موردنظر به عنوان تکنیکهای استوری اینستاگرام[/caption]
2- استوری های خود را به صفحه فروشگاه یا پستهای تبلیغاتی خود پیوند دهید
یک ویژگی در استوری وجود دارد که به کاربران اجازه میدهد استوری را به سمت بالا بکشند و بتوانند درباره یک محصول یا خدمات خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند.
این ویژگی «See More»، بیننده را به وبسایت اصلی یا فروشگاه آنلاین شما هدایت میکند، که می تواند یک تکنیک عالی استوری اینستاگرام باشد.
اما این اقدام زمانی اتفاق میافتد که بینندگان را بهاندازه کافی کنجکاو کنید که در وهله اول انگشت خود را به سمت بالا بکشند.
دقیقاً چگونه اتفاق میافتد؟
یک تکنیک ساده و مطمئن این است که استوری های اینستاگرام خود را بهاندازه کافی جذاب کنید تا کنجکاوی بیننده را جلب کنید.
میتوانید از ابزارهای ویرایش عکس و ویدیو استفاده کنید.
بیش از 50 فیلتر حرفهای طراحیشده را امتحان کنید تا حالتی را که میخواهید، به دست آورید.
همچنین آخرین ویژگی به نام Text Styles را بررسی کنید که هر متنی را به تایپوگرافی هنری تبدیل میکند.
اگر بهطور کامل از استوری های اینستاگرام استفاده کنید و از ویژگی «See More» بهعنوان یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید.
میتوانید به دنبال کنندگان خود پشتصحنه و عملکرد درونی برند خود را نشان دهید و بازدید از سایت را، بهیکباره به فروش تبدیل کنید.
3- از استوری های اینستاگرام برای گفتن یک داستان واقعی استفاده کنید
هیچ محدودیتی برای تعداد استوری های اینستاگرام که یک برند میتواند در یک روز پست کند، وجود ندارد. از این مورد به سود خود استفاده کنید!
یکی از تکنیکهای استوری اینستاگرام، این است که یک استوری طولانی را به قطعات کوچک تقسیم کنید.
برای مثال، اگر در حال تبلیغ برای فروش هستید، میتوانید تصاویری از اقلام فروش خود و قیمتهای آنها را هر بار از طریق داستان به نمایش بگذارید.
سپس آخرین استوری یک فراخوان برای اقدام خواهد داشت و به وبسایت یا فروشگاه آنلاین شما بازمیگردد. از همین تاکتیک میتوان برای راهنمای گامبهگام نیز استفاده کرد.
مانند صفحات یک کتاب فکر کنید. کاری کنید که یک داستان به داستانی دیگر و داستانی دیگر، و داستانی دیگر منجر شود، مخاطبان خود را قلاب کنید و سپس آنها را وادار به خرید کنید.
همچنین میتوانید از فیلترهای Instasize استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه استوریهای شما برای یک کمپین خاص از ظاهری منسجم پیروی میکنند.
البته، فراموش نکنید که لینکها و هشتگها را اضافه کنید تا استوریهای خود را حتی برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار دهید.
[caption id="" align="aligncenter" width="750"] نظرسنجی یکی از بهترین تکنیکهای استوری اینستاگرام[/caption]
4- برای جذب دنبال کنندگان و به دست آوردن بینش، نظرسنجی ایجاد کنید
هر برندی میخواهد بداند بازار هدفش واقعاً چه میخواهد.
و با ویژگی «نظرسنجی» استوری های اینستاگرام، سرنخهای ارزشمندی در مورد اینکه چه چیزی میفروشید و چه چیزی نمیفروشید، دریافت میکنید.
با ایجاد یک نظرسنجی از فالوورهای خود، سؤال بپرسید. گزینههای پاسخ خود را سفارشی کنید، سپس آن را در استوری اینستاگرام پست کنید.
بهمحض پایان نظرسنجی، میتوانید ببینید که چند نفر گزینه A چند نفر گزینه B و... را انتخاب کردند.
این ویژگی نهتنها به شما این امکان را میدهد که با فالوورهای خود به شیوهای سرگرمکننده ارتباط برقرار کنید، بلکه به شما امکان میدهد قبل از لانچ یک محصول یا خدمات، تحقیقات سادهای درباره مصرفکنندگان انجام دهید.
5- یادگیری، تنظیم، و بهبود با دسترسی و تأثیرگذاری
اعداد همهچیز هستند و این بهویژه در مورد استوری اینستاگرام صادق است. دو معیار مهمی که میتوانید اندازهگیری کنید، میزان دسترسی و تأثیرگذاری است.
Reach تعداد افرادی از بازار هدف شما است، که تبلیغ شمارا مشاهده کردهاند، درحالیکه نمایش تعداد دفعاتی است که افراد استوری شمارا مشاهده کردهاند.
شما باید مراقب هر دو باشید و مطمئن شوید که بهترین عملکرد خود را دارند.
کاهش دسترسی برند خود را مشاهده میکنید؟
میتوانید با بهبود هشتگها و برچسبهای جغرافیایی خود، سرمایهگذاری در استوریهای حمایتشده، یا حتی تگ کردن برخی از فالوورهای موردعلاقهتان در صورت لزوم، آن را برطرف کنید.
کشش اینفلوئنسرها را دستکم نگیرید. آنها به دلیلی آنجا هستند!
اگر متوجه کاهش بازدیدها شدهاید، شما باید راههای مختلفی را کشف کنید که میتوانید استوریها را سرگرمکننده کنید و دنبال کنندگان خود را وادار کنید استوری ها را بارها و بارها تماشا کنند.
نگاهی به کارهایی که اکانت های موردعلاقه شما انجام میدهند بیندازید و رقبای خود را بررسی کنید.
تماشا کنید، یادداشتبرداری کنید و عناصری را که فکر میکنید برای برند شما کارآمد هستند، به کار ببرید.
تکنیکهای زیادی وجود دارد، و گاهی اوقات بهسادگی ایجاد محتوا با روندها و رویدادهای جاری است.
یا همانطور که در نکته شماره 3 ذکر شد، از یک برنامه ویرایش عکس استفاده کنید، تا ظاهر و کیفیت پستهای خود را بهبود بخشید و آن احساس متمایز اینستاگرام را به آنها بدهید.
6- توجه بر زدن تپ به عقب و تماشای مجدد استوری، ضربه زدن به جلو و رد کردن و نرخ خروج
استوری های اینستاگرام که جذاب هستند، معمولاً نیاز به تماشای مجدد دارند.
میتوانید این را با تعداد دفعاتی که در استوری خود دریافت میکنید، ببینید.
هر چه این عدد بیشتر باشد، بازار هدف شما بیشتر باید به عقب برگردد و دوباره تماشا کند.
"ضربه به جلو" دقیقاً برعکس است.
افرادی که روی استوری شما به جلو یا بعدی ضربه میزنند به این معنی است که نمیتوانند برای ادامه کار صبر کنند.
یا، میتوانید برچسبهای قابل کلیک را خیلی نزدیک به سمت راست صفحه قرار دهید.
درهرصورت، ضربههای روبهجلو منفی هستند و نیاز به توجه فوری شما دارند.
در حالت ایدهآل، باید استوری هایی را با نمونههای بازگشتی بالا و نرخ خروج پایین ایجاد کنید.
به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که مجموعه استوری های روزانه شما منسجم، جذاب و تعاملی است.
اگر استوری شمارا هیجانزده نمیکند، بهاحتمالزیاد فالوورهای شمارا نیز هیجانزده نخواهد کرد.
سعی کنید از این نوع تکنیکهای استوری اینستاگرام زیاد استفاده نکنید.
سخن آخر
اینستاگرام مکانی عالی برای کاوش است، هم برای بازاریابان و هم برای کاربران عادی.
و با استوریها، برندها فرصت منحصربهفردی را برای تعامل با مشتریان بالقوه، ارائه نگاهی اجمالی به پروژههای آینده و تبدیل فروش به دست میآورند.
اکنون نوبت شماست که خلاقیت خود را آزاد کنید.
با استفاده از این 6 نکته از تکنیکهای استوری اینستاگرام، دستبهکار شوید، از آن لذت ببرید و از همه ابزارهای موجود برای بردن برند خود به مکانهایی استفاده کنید که تبلیغات سنتی نمیتواند، انجام دهد.
قبل از اینکه بررسی کنید آیا استوری های اینستاگرام که پست میکنید با بازار هدف شما مطابقت دارد یا خیر، به یاد داشته باشید، همهچیز با یک داستان خوب شروع میشود.