7 دلیل برای اینکه آمازون بسیار موفق است

7 دلیل برای اینکه آمازون بسیار موفق است

وقتی آمازون در سال 1995 راه‌اندازی شد، سایتی بود که فقط کتاب می‌فروخت و به فروختن کتاب محدود بود.

این شرکت پس از گذشت یک ماه از تأسیس خود، کتاب‌هایی را به بیش از 40 کشور مختلف ارسال کرد.

از آن زمان، آمازون به یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک در جهان تبدیل شده است که حدود 44 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در ایالات متحده در سال 2017 را به خود اختصاص داده است.

چگونه آمازون به چنین نتایج چشمگیری دست یافت؟

هفت دلیل موفقیت عظیم آمازون

1- نوآوری

موفقیت آمازون تا حد زیادی ناشی از فناوری‌ها و شیوه‌های نوآورانه آن است که بسیاری از آن‌ها توسط مدیر عامل این شرکت یعنی جف بزوس حمایت و طراحی شده‌اند.

به سیستم اکو، دستگاه فرمان صوتی چشمگیر آمازون فکر کنید. Echo می‌تواند برای پخش آهنگ‌ها، مطالعه تیم‌های ورزشی مورد علاقه خود و حتی بررسی زمان با چند کلمه استفاده شود. این فناوری نوآورانه یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای غول تجارت الکترونیک بود.

فناوری که نتایج برجسته‌ای را برای آمازون به ارمغان آورد. تنها در سال 2017، بیش از 22 میلیون واحد اکو فروخته شد که خود نتیجه فوق‌العاده‌ای بود.

تفکر رو به رشد آمازون همیشه نتیجه نمی‌دهد، اما پیشرفت‌هایی مانند اکو ثابت می‌کند که نوآوری می‌تواند به نتایج چشمگیر برای شرکت‌های تجارت الکترونیک منجر شود و برای آن‌ها درآمدزایی خوبی بکند.

خدمات مشتری

2- خدمات مشتری

آمازون با توجه به تعهدش به ارائه خدمات به مشتریان در سطح جهانی، مجموعه‌ای از ابزارهای مفید را تولید کرده و توسعه داده است که مصرف کنندگان می‌توانند از آن‌ها برای ردیابی بسته‌ها و بازگرداندن یا تعویض سریع اقلام سفارش داده شده، استفاده کنند و سادگی و راحتی را برای خرید آنلاین خود در هر لحظه و مکانی به ارمغان بیاورند.

تیم خدمات مشتری آمازون جوایز متعددی را به دلیل تعهد خود به پیشگیری و حل سریع مشکلات مشتریان دریافت کرده است.

یکی از مأموریت‌های بزرگ آمازون تبدیل شدن به مشتری مدارترین شرکت روی کره زمین است و تعهد این برند به این هدف سودهای زیادی را به همراه داشته است که به اعتبار این شرکت نیز کمک زیادی کرده‌است.

رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمند دیگری است که آمازون برای تعامل با مشتریان و بهبود کیفیت خدمات به مشتریان از آن استفاده می‌کند.

اگر این تعامل به درستی انجام شود، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به تجارت الکترونیک شما کمک کنند تا با نگرانی‌های مشتری مقابله کند و آن‌ها را برطرف کند و پایه محکمی از مشتری‌های وفادار و پرشور ایجاد کند که از برند شما محافظت می‌کنند و شما را به دیگر دوستان خودشان معرفی کنند.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های تجارت الکترونیک با تیم رسانه‌های اجتماعی خودشان برای بهبود و گسترش حضور اجتماعی خود در فضای اجتماعی حضور دارند و تلاش می‌کنند با مشتری تعامل خوبی برقرار کنند.

3- اجرا

آمازون وقتی خواسته‌های مشتری را اجرا می‌کند، همه چیز را درست و طبق خواسته‌های مشتری انجام می‌دهد.

آن‌ها محصولات و خدماتی را انتخاب می‌کنند که مشتریان می‌خواهند و به آن‌ها نیاز دارند و از مراکز توزیع در سراسر جهان استفاده می‌کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد محصولات را به سرعت تحویل دهند و رضایت مشتری را بدست بیاوردند.

آمازون همچنین دارای روابط عالی با تأمین کنندگان است که به آن‌ها امکان می‌دهد قیمت‌های تخفیف دار را به مشتریان ارائه دهند. ب

زرگ‌ترین خرده فروش آنلاین جهان نیز در حال افزایش برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری بیشتر در اروپا در سال جاری است و هزاران نفر دیگر را استخدام می‌کند.

آن‌ها همچنین به دنبال معرفی فروشگاه‌های سنتی هستند که بتوانند در همان روز از طریق هواپیماهای بدون سرنشین تحویل بگیرند!

4- تنوع

آمازون که به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد، اکنون همه چیز از سوپ گرفته تا آجیل را ارائه می‌دهد.

به معنای واقعی کلمه. جستجو در سایت بیش از 3000 آگهی سوپ سبزیجات را نشان می‌دهد.

اگر عبارت "آجیل" جستجو کنید، بیش از 37000 نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

آمازون در حال حاضر محصولاتی در زمینه‌های موسیقی، کتاب، الکترونیک، سلامت و زیبایی، خودرو، مواد غذایی و پوشاک ارائه می‌دهد که شگفت‌انگیز است.

صاحبان مشاغل می‌توانند برای دریافت پشتیبانی فناوری اطلاعات، مونتاژ مبلمان و حتی خدمات A/V با شبکه متخصصان آمازون قرارداد ببندند.

آمازون با تنوع بخشیدن به پیشنهادات خود، پیوسته دسترسی و ارتباط خود را افزایش می‌دهد تا رضایت بیشتر مشتریان خود را جلب کند.

صرف نظر از صنعت خود، باید در تلاش خود برای تنوع نترس باشید و از تنوع دادن به خدمات و محصول خود ترسی نداشته‌باشید.

گسترش بازارهای جدید و دسته‌بندی محصولات به شما کمک می‌کند فرصت‌های تجاری جدیدی را برای رشد سازمان خود جذب کنید.

حتی باید ابتکارات رشد دیجیتال خود را در صورت امکان متنوع کنید. به عنوان مثال، آمازون در حال حاضر دارای 3.6 میلیارد بک‌لینک و 3.8 میلیون دامنه ارسالی است.

تجربه برتر مشتری

5- تجربه برتر مشتری

UX قوی سایت باعث می‌شود تا مشتریان تجارت الکترونیک بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند و به سمت جلوتر از قیف فروش حرکت کنند و منجر به فروش بیشتر شود.

به همین دلیل است که آمازون یک تیم کامل UX از متخصصان حرفه‌ای را در همه چیز، از تحقیقات کاربر و طراحی تعامل تا توسعه وب، استخدام می‌کند و برای این موضوع هزینه بسیاری می‌کند.

این کارشناسان UX با مهندسان، مدیران محصول و مدیران آمازون همکاری می‌کنند تا یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنند که باعث تحریک مشتری می‌شود.

UX چیست؟

UX مخفف عبارت User Experience Design به معنای طراحی تجربهٔ کاربری است.

به احساسات و راحتی کاربر حین کار کردن با اجزای مختلف سایت گفته می‌شود و جوانب تعامل کاربر را با هر بخش در نظر می‌گیرد.

اینکه وب‌سایت ما طوری طراحی شده باشد که هر بخش به راحتی در دسترس کاربران قرار بگیرد و برای کار کردن با هر قسمت آسودگی و راحتی کاربر در نظر گرفته شود، این‌ها مسائلی از طراحی UX هستند.

6- همراهی طرح با محتوا

بر کسی پوشیده نیست که محتوای طولانی یک جزء بزرگ سئو برای سایت تجارت الکترونیک است.

برای افزایش دید صفحه خود در موتورهای جستجو، به مقدار زیادی کپی رایتینگ با کلمات کلیدی مرتبط با خودتان نیاز دارید.

به همین دلیل است که آمازون از توضیحات طولانی محصول و سؤالات متداول در صفحات محصول خود استفاده می‌کند.

به هر حال، به هر صفحه محصول آمازون نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این محتوای طولانی تأثیر منفی بر جریان یا UX آن نمی‌گذارد.

کپی‌رایتینگ محصول آمازون نسبت به CTA های (دعوت مشتری به اقدام) مهم (مانند دکمه‌های افزودن به سبد خرید و خرید اکنون) اولویت کمتری دارد.

این ادغام یکپارچه از طراحی و محتوا تضمین می‌کند که صفحات آمازون ترافیک وب مرتبط را جذب و تبدیل به مشتری می‌کند.

اگر می‌خواهید محتوای سایت خود را بدون خراب کردن UX آن بهینه کنید، می‌توانید با آژانس‌های بازاریابی دیجیتال همکاری کنید.

آن‌ها راه‌حل‌های بازاریابی محتوای خام را برای مشتریان تجارت الکترونیک خود ارائه می‌کنند تا بهره‌وری صفحات محصول را در موتورهای جستجوی برتر به حداکثر برسانند.

تیم سئوی آن‌ها می‌تواند محتوای تاثیرگذار و ماندگاری ایجاد کند که به طور یکپارچه با طراحی سایت شما هماهنگ باشد تا ترافیک و تبدیل را افزایش دهد.

ذهنیت برنده شدن در آمازون

7- ذهنیت برنده شدن در آمازون

آیا واقعاً کسی به یاد دارد که آمازون چه زمانی سودآور بود؟ ممکن است هشدار بزوس به سرمایه‌گذاران را به خاطر بیاورید که مدت زیادی طول می‌کشد تا بازدهی را ببینند.

در اوایل سال 1997، او به مجله Inc گفت که آمازون برای مدت بسیار طولانی بی‌سود خواهد بود.

تفکر او "به منظور برنده شدن" باعث شد تا شرکت استراتژی‌های جدیدی را تا سال 2003 دنبال کند.

زمانی که شرکت اولین سود خود را گزارش کرد. مهم نیست که چگونه به آن نگاه کنید، آمازون از یک کتابفروشی آنلاین کوچک به یک غول صنعتی تبدیل شده است.

حتی می‌توان گفت که خود آمازون این صنعت را برای تسلط کامل ایجاد کرد.

بهینه سازی تجارت الکترونیک شرکت خود برای موفقیت

بنابراین اکنون که درک کاملی از نحوه ارتقای آمازون در رتبه‌بندی تجارت الکترونیک برای تصاحب تاج و تخت خود دارید، بیایید در مورد اینکه چگونه تجارت الکترونیکی شما می‌تواند از موفقیت آمازون تقلید کند صحبت کنیم.

در کنار ویژگی‌هایی که در بالا ذکر کردیم، بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین کاتالیزورها برای رشد تجارت الکترونیک است و در حالی که اکثر شرکت‌ها این واقعیت را درک می‌کنند، تعداد کمی از آن‌ها دقیقاً درک می‌کنند که کدام خدمات بازاریابی دیجیتال، رشد مطلوب و بازگشت سرمایه را فراهم می‌کند.

مهم است که به یاد داشته‌باشید که بازاریابی تجارت الکترونیک دیجیتال به تعدادی ابتکار بستگی دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید سرمایه گذاری زیادی روی SEO یا PPC انجام دهید تا مطمئن شوید که وب سایت شما خریدارانی را که به دنبال محصولات خاص شما هستند، جذب می‌کند.

اما اگر سایت شما برای جذب و تبدیل کاربران بهینه‌سازی نشده باشد، آن‌ها به سادگی به موتور جستجو بازخواهند گشت تا ارائه‌دهنده دیگری را پیدا کنند.

برای حداکثر نتایج، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال نیاز دارید که مشتریان را در قیف فروش خود حرکت دهند.

دیدگاه کاربران (0)