یکی از بزرگترین و سختترین چالشهای یک وبلاگنویس، ایجاد یک مخاطب وفادار است. ممکن است بخواهید وبسایت خود را آنطور که میخواهید تنظیم کنید و چیزهای خوبی برای به اشتراک گذاشتن و بحث داشته باشید. اما متأسفانه، به همان اندازه که فوقالعاده است، احتمالاً برای جلبتوجه خواننده شما کافی نیست. برای ادامه بازدید از سایت شما بیشتر از کلمات لازم است تا آنها را علاقهمند نگه دارید و بهاندازه کافی درگیر کنید.
راههای زیادی برای جلبتوجه خواننده وجود دارد و همه آنها برای ایجاد نوعی احساس و عمل طراحی شدهاند تا آنها بخواهند برای کسب اطلاعات بیشتر در سایت شما بمانند.
این را در نظر داشته باشید که این هفت راه هوشمندانه را یاد میگیرید تا توجه خوانندگان خود را در پستهای وبلاگ کسبوکار خود حفظ کنید.
هنگامی که شخصی وارد سایت شما میشود، اولین کاری که میخواهید انجام دهید این است که توجه او را با ظاهر سایت خود جلب کنید.
به همین دلیل است که موضوعی که انتخاب میکنید (رنگها، فونت، طرح و ویژگیها) بسیار حیاتی است.
برخی از تمها محبوبتر از بقیه هستند، به این معنی که شما همان سبک را در بسیاری از سایتهای مختلف خواهید دید. بااینحال، اگر چیزی غیرمعمول و متمایز را انتخاب کنید، خیلی راحتتر متمایز خواهید شد.
همچنین، برای ساختن دقیق برند خود که نهتنها لوگوی شما، بلکه هدف، لحن، انعطافپذیری در زمان تغییر و حتی تصاویری که استفاده میکنید، وبسایت شما را نیز شامل میشود، وقت بگذارید.
مطمئن شوید که همه آن با پیام اصلی شرکت شما مطابقت دارد، در غیر این صورت خطر ازدستدادن وفاداری مخاطبان خود را دارید.
ضربالمثلی هست که میگوید یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. هیچچیز بهاندازه یک تصویر خوب توجه خواننده را جلب نمیکند. اما هر تصویری این کار را نمیکند.
مواردی را انتخاب کنید که با محتوای پست وبلاگ شما مرتبط هستند و به بیان داستان کمک میکنند و خود را فقط بهعکس محدود نکنید.
ثابت شده است که ویدئوها در استراتژی وبلاگنویسی کسبوکار شما نیز بسیار مؤثر هستند.
بهغیراز تصویر ویژگی خود، باید حداقل از یک تصویر دیگر در بدنه پست استفاده کنید، معمولاً در ابتدا. میتوانید بیشتر استفاده کنید، اما مراقب باشید زیادهروی نکنید.
یک قانون سرانگشتی خوب این است که هر 300-500 کلمه باید یک تصویر در سراسر مقاله شما وجود داشته باشد.
یک راه عالی برای انجام این کار این است که یک پیوند به یک گالری در سایت خود درج کنید. افزونههای وردپرس زیادی وجود دارند که بسته به سطح مهارت شما میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.
هر پست خوب نیاز به یک تیتر خوب دارد. جدا از ظاهر وبسایت شما، این اولین چیزی است که خواننده شما میبیند، بنابراین باید جذاب باشد.
یک فرمول متداول که در تمام نوشتارهای حرفهای استفاده میشود این است که در هنگام ایجاد یک عنوان، چهار تگ را در نظر بگیرید.
اگرچه بسیاری از مردم پاپآپها را آزاردهنده میدانند، اما ثابت شده است که آنها راه اصلی برای جلبتوجه خواننده و ایجاد لیست مشترکین در وبسایت شما هستند.
لازم نیست پاپآپها چیز خاصی باشند. اگر از رنگها و متن مناسب استفاده شود، طرحهای ساده میتواند کافی باشد. برای مثال ثابت شده است که رنگ قرمز توجه را به خود جلب میکند و خواننده را وادار به عمل میکند.
زمان مناسب پاپآپها نیز مهم است. گزینههای زیادی وجود دارد، اما رایجتر آنها زمانی رخ میدهند که خواننده برای اولینبار در سایت شما قرار میگیرد، زمانی که میخواهد آن را ترک کند، زمانی که برای مدتزمان معینی در یک صفحه مانده است و زمانی که به صفحه خاصی ورود میکند.
نقطه روی صفحه ثابت شده است که هرکدام توجه را به خود جلب کرده و خواننده را به سمت عمیقتر شدن سایت شما میکشاند.
پاپآپهای خروج یکی از محبوبترین گزینهها هستند، زیرا به شما امکان میدهند مشترکان را قبل از ترک وبسایت خود جذب کنید.
اگر کسبوکار شما دارای یک وبسایت وردپرسی است، ایجاد و افزودن پاپآپ نکته آسانی برای صفحات شماست.
پستهای وبلاگ شرکت شما باید به طور مداوم برای مخاطبان شما مرتبط و ارزشمند باشد. محتوای شما باید اطلاعاتی را منتقل کند که ماهیت کلاسیک دارد، بنابراین از زمان، فرهنگ و مد فراتر میرود.
هر پستی که مینویسید نباید همیشه بروز باشد، اما ایده خوبی است که به طور مرتب آنها را ایجاد کنید تا برای اطلاعاتی که مخاطبان نیاز دارند، مانند متخصصی باشید.
محتوای وبلاگنویسی علامت پادشاه است. محتوا باید مهمترین بخش پستهای وبلاگ کسبوکار شما باشد.
هرگز فراموش نکنید که محتوای شما همیشه مهمترین بخش پست وبلاگ شما است. چند اصل اساسی وجود دارد که هرگز نباید در نوشتن خود از آنها غافل شوید.
پاراگراف آغازین شما باید قوی و جذاب باشد تا خواننده شما مجاب شود که بیشتر مطالعه کند.
سبک نوشتن شما باید به سمتی باشد که بدیع و متفاوت از سایر نویسندگان باشد. آن را منحصراً از آن خود کنید، اما از رسمی بودن یا دوستانه شدنِ بیش از حد خودداری کنید.
از لحن مکالمهای استفاده کنید تا خواننده شما بتواند بهتر با شما ارتباط برقرار کند. در صورت مناسب بودن، سؤالاتی را درج کنید. خواننده خود را وادار به توقف و تفکر کنید.
ویرایش، ویرایش، ویرایش. همیشه به عقب برگردید و دستور زبان مناسب، علائم نگارشی و املای صحیح و ساختار جملات مختصر و منظم را دوباره بررسی کنید.
اگر به طور معمول از ویرایش صرفنظر کنید، بهسرعت اعتبار خود را از دست خواهید داد و بدون تخصص به نظر میرسید که اینطور نیست.
خواننده شما نیز حواسش پرت خواهد شد و شاید علاقه خود را از دست بدهد. اگر میتوانید، از یک دوست یا همکار بخواهید که ویرایشهایی را برای شما پیشنهاد کند.
به یاد داشته باشید که محتوای خوب پادشاه است. تا جایی که میتوانید آن را جذاب تولید کنید.
اگر در مورد فرزندپروری وبلاگ مینویسید، احتمالاً چند داستان تضمینی برای جلبتوجه خوانندگان خود دارید. حتی در وبلاگنویسی کسبوکار هم همینطور است؛ زیرا همه در تلاش هستند تا مسائل را کشف کنند.
گنجاندن یک داستان کوتاه در پستهای وبلاگتان باعث میشود مخاطبان احساس کنند که شما «یکی از آنها» هستید و واقعاً نیازهای آنها را درک میکنید.
بااینحال، مطمئن شوید که با ایده اصلی پست شما مرتبط است، در غیر این صورت به نظر میرسد که بهجای ارائه اطلاعات مفید، فقط میخواهید در مورد خودتان صحبت کنید.
به یاد داشته باشید که هدف استراتژی وبلاگنویسی شما باید همیشه ارائه ارزش برای خواننده شما باشد.