7 نکته درباره انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

7 نکته درباره انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

بیش از 50 درصد  از خریداران، قبل از خرید خود، برای تحقیق از گوگل استفاده می‌کنند. این نشان دهنده مهم بودن انتخاب صحیح کلمات کلیدی در سئو از جانب سئوکاران است.

غول موتور جستجو، از این عبارات یا کلمات کلیدی جستجو شده، برای یافتن نتایج مرتبط استفاده می‌کند.

اگر کسب و کار شما در صفحه اول جایگاهی نداشته‌باشد، کاربران زیادی به سایت‌تان مراجعه نخواهند کرد و ترافیک سایت شما زیاد نخواهد بود.

بنابراین، برای رسیدن به بهترین ترافیک کاربری، چگونه کلمات کلیدی مناسب را انتخاب می‌کنید؟

چه کلمات کلیدی برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است؟ چطور می‌توان از تناسب این کلمات کلیدی، اطمینان حاصل کرد؟ آیا می‌توانید به‌تنهایی از پس این کار برآیید؟

این مقاله به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئوسازی متن و نیز اطلاع از زمان نیاز به مراجعه به یک آژانس SEO، کمک خواهد کرد

شما در مورد انواع کلمات کلیدی و نحوه یافتن مؤثرترین اصطلاحات آشنایی پیدا خواهید کرد. سپس می‌آموزید که چگونه این عبارات را اصلاح و از آنها در صفحات فرود سایتتان استفاده کنید.

چگونگی پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی برای سئو و موفقیت در آن

هدف این است که حجم بیشتری از ترافیک هدفمند به سمت سایت شما هدایت شود. برای آگاهی از چگونگی این کار، به 7 نکته زیر توجه نمایید:

1.هدف جستجو را آنالیز کنید

هدف جستجو به شناسایی کلمات کلیدی بر اساس دلیل جستجوی افراد کمک می‌کند. این اهداف به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • مسیریابی: کاربر می‌خواهد یک صفحه وب دیگر پیدا کند؛
  • اطلاعاتی: تحقیق در مورد یک موضوع؛
  • تجاری: تمایل به خرید.

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب با بهترین نتایج، باید مانند مشتری خودتان بیندیشید.

جستجوهایی مانند «خرید آب‌گرم‌کن کم‌هزینه» با عبارت «آب‌گرم‌کن خراب شده» بسیار متفاوت است. یکی عبارت کلیدی تجاری و دیگری اطلاعاتی است.

در حالت ایده‌آل، باید محتوا را در هر سه زمینه باهدف تکمیل تماس برای اقدام (CTA) ارائه نمایید. کلمات کلیدی، صفحات فرود مختلف یا صفحات وب اختصاص‌داده‌شده به آن عبارات جستجو را هدف قرار می‌دهند.

در مورد جستجوهای اطلاعاتی، باید محتوای منحصربه‌فرد  و مرتبط با آن عبارت را ارائه دهید.

مقالات وبلاگ برای این نوع جستجو عالی هستند و می‌توانند شامل چندین عبارت کلیدی باشند. به طور طبیعی، باید آن محتوا را به صفحات محصول یا فرم‌های تماس خود پیوند دهید.

مقاصد تجاری یا انتقالی، ساده‌ترین اهدافی هستند که می‌توانید برایشان کلمات کلیدی بیابید، اما درعین‌حال این دو بسیار رقابتی هستند.

به همین دلیل است که کمک‌گرفتن از یک آژانس سئو، برای نوشتن نسخه موردنظرتان، می‌تواند به تطابق کلمات کلیدی با محتوای شما کمک کند.

2.انواع کلمات کلیدی را بشناسید

قبل از غرق‌شدن در جستجوی کلمات کلیدی، بهتر است با سه نوع از این کلمات آشنا شوید:

  • کلمات کلیدی رأس
  • کلمات کلیدی بدنه
  • کلمه کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی رأس، شامل یک یا دوکلمه می‌شود و کوهی از نتایج جستجو را در اختیارتان خواهد گذاشت. به عبارت کلیدی «کارت تولد» فکر کنید که گوگل 1.17 میلیارد صفحه مطابق با آن را پیدا می‌کند.

کلمات کلیدی بدنه کمی طولانی‎تر هستند و معمولاً دو تا سه کلم. را شامل می‌شوند، جستجوی «کارت‌های تولد مادر» اکنون 3 میلیون نتیجه را نشان می‌دهد.

عبارات دم بلند، چهار کلمه یا بیشتر هستند. آنها نتایج متمرکزی نشان می‌دهند و بیشتر مردم از آنها در حین جستجو استفاده کنند.

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، رتبه‌بندی خوب برای کلمات کلیدی رأس، بسیار دشوار است. با وجود این، تمرکز بر روی عبارات دم بلند، آسان‌تر و مؤثرتر است.

3.ابزار برنامه‌ریزی کلمات کلیدی

یکی از بهترین نکات در انتخاب کلمات کلیدی مناسب این است که بدانید تحقیق خود را از کجا آغاز کنید.

ابزار برنامه‌ریزی کلمات کلیدی گوگل، ابزاری رایگان است برای مشاهده اینکه چه کلمات کلیدی بهتر عمل می‌کنند و چه کلماتی مؤثر نیستند.

می‌توانید در پلتفرم Google Ads به عنوان یک نوع از انواع روشهای بازاریابی، به این ابزار دسترسی پیدا کنید. اما تبلیغ PPC ایجاد نکنید.

کافی است یک حساب کاربری ایجاد نمایید، سپس از بخش Planner برای واردکردن یک عبارت کلیدی استفاده کنید.

نتایج حاصل نشان می‌دهد که چند نفر در طول زمان آن کلمات کلیدی را جستجو کرده‌اند. همچنین این سرویس عبارات مرتبط با تعداد ترافیک مرتبط را به شما نمایش می‌دهد.

می‌توانید عباراتی را که مؤثر هستند را به برنامه تبلیغاتی خود اضافه کنید. این لیست برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در استراتژی سئو مفید است.

اگر برای پیشنهاددهنده گوگل به دنبال جایگزین هستید، می‌توانید Moz Explorer را امتحان کنید.

یک کلمه کلیدی یا آدرس وب را وارد کنید و حساب رایگان خود را برای حداکثر 10 جستار ایجاد نمایید.

این سرویس معیارهای حجم ماهانه را ارائه می‌دهد و  نشان می‌دهد که رتبه‌بندی عبارت کلیدی موردنظر چقدر دشوار خواهد بود.

اگر این عبارات برایتان معنای زیادی ندارند، نگران نباشید. رجوع به یک آژانس سئوی مناسب، مستقیماً شما را به آنچه که نیاز دارید، می‌رساند.

4.کلمات کلیدی خود را با LSI اصلاح کنید

نمایه‌سازی معنایی پنهان یا  LSI، روشی پیچیده برای بیان ارتباط بین کلمات است.

گوگل از LSI برای تولید نتایج مرتبط از طریق متن استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، موتور جستجو سعی می‌کند منظور شما را از طریق کلمات کلیدی‌تان درک کند.

برای درک این موضوع، به گوگل بروید و شروع به تایپ یک عبارت کنید.

منوی تکمیل خودکار، نتایج را بر اساس کلمات کلیدی شما نمایش می‌دهد. اما مادامی که شما تایپ می‌کنید، این عبارات تغییر خواهند کرد.

دلیل این امر این است که گوگل با افزایش جستجوی عبارت دم بلند توسط شما، احتمالات دیگری را شناسایی می‌کند. سپس جستجوهای مربوطه در پایین صفحه‌نمایش داده می‌شوند.

از این کلمات معنایی یا مرتبط برای اصلاح فهرست کلمات کلیدی خود استفاده کنید. گوگل آنها را مهم تشخیص داده است، پس شما می‌توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

5.رقبایتان را آنالیز کنید

یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای کشف بهترین کلمات کلیدی، کمک‌گرفتن از وب‌سایت‌های رقبایتان است.

ابزارهایی مانند SEMrush،  به تجزیه‌وتحلیل ترافیک هر وب‌سایت، از جمله رقبای شما، کمک می‎کند. می‌توانید از این ابزار برای درک موقعیت رتبه‌بندی آنها استفاده کنید.

 سپس از این یافته  برای کمک به شکل‌دادن به استراتژی خود کمک بگیرید. بااین‌حال، باید بدانید که استفاده از SEMRush  رایگان نیست.

6.کلمات کلیدی و رسانه‌های منطبق

افزودن کلمات کلیدی به محتوا، مهارت خاصی را می‌طلبد. بااین‌وجود، بسیاری از وب‌سایت‌ها این کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار می‌دهند و به کسب بهترین نتایج  امیدوار هستند.

گوگل به طور فعال صفحات مملو از هرزنامه را هدف قرار می‌دهد و آنها را حذف می‌کند و یا رتبه‌های پایینی به آن‌ها می‌دهد.

دریافت ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط در نسخه متنی ضروری است. در غیر این صورت، تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت.

همچنین، تطبیق تصویر مناسب با کلمه کلیدی مناسب می‌تواند منجر به یک جهش بزرگی در رتبه‌بندی شود.

سئو مربوط به نسخه وب‌سایت مناسب، وبلاگ‌ها و مقالات است. این موارد به رتبه‌بندی وب‌سایت شما و خوانش بهتر کمک می‌کند. این همان نکته‌ای است که باید از ابتدا به آن توجه داشته باشیم.

7.پیوند با صفحه فرود

شما باید صفحات فرود (لندینگ‌پیج) را، جهت پیوند با کلمه کلیدی، بهینه کنید در غیر این صورت نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد.

صفحات فرود محتوای هدفمند را به نمایش می‌گذارند، پس مهم است که آنها را برای پیوند با کلمه کلیدی خود بهینه کنید.

کلمات کلیدی انتخابی شما در عنوان صفحه، سرفصل‌ها و تگ‌های تصویر قرار می‌گیرند. همه اینها باید به کلمات کلیدی مرتبط باشد که برای رتبه‌بندی بسیار مهم است.

در هنگام انتخاب کلمات کلیدی، صفحه فرود را  مدنظر داشته باشید.

این کار نه‌تنها کمک می‌کند که گوگل صفحه شما را به رتبه بالاتری ارتقا دهد، بلکه داشتن یک صفحه فرود بهینه شده به‌عنوان نقطه شروع فروش یا هدایت به سمت هدف، در نظر گرفته می‌شود.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب به کمک آژانس های سئو

تا اینجا متوجه شدیم که انتخاب بهترین کلمات کلیدی، تأثیر زیادی در رتبه‌بندی وب‌سایت کسب‌وکار شما خواهد داشت.

شما می‌توانید انجام بعضی از تحقیقات را خودتان به عهده بگیرید، اما برای رسیدن به هدف موردنظر، به زمان، مهارت و تخصص نیاز است.

به همین دلیل است که اگر می‌خواهید در صفحه اول نتایج گوگل جای بگیرید، کمک‌گرفتن از آژانس های سئو بسیار مؤثر و مفید خواهدبود.

منبع

دیدگاه کاربران (0)