امروز قصد داریم در مورد اینترنت و کاربران و چگونگی تبدیل مخاطبین آنلاین به خریدار برای افزایش فروش نکات مهمی را بیان کنیم.
بازاریابان سنتی سعی میکنند از تاکتیکهای بازاریابی ” قدیمی” در مشاغل جدید مصرفی استفاده کنند.
اما بهترین، ارزانترین و راحتترین آنها دیگر آن چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید.
بنابراین این تاکتیکها را در شبکههای اجتماعی استفاده نکنید.
همه ما دیدهایم که چگونه به مهربانی، صداقت و سخاوت آنلاین پاداش داده میشود.
و درعینحال، تبلیغات اینترنتی با هدف افزایش فروش و ترویج، هر دقیقه سختتر میشود.
این ارائه فروش نهتنها مخاطبین را به خریدار تبدیل نمیکند، بلکه تجربه بدی از بازاریابی اینترنتی را نیز به همراه دارد.
و تبدیل مخاطبین آنلاین به خریدار را به چالش بزرگتری برای کسبوکار تبدیل میکند.
چند استراتژی بازاریابی وجود دارد که باید به تاکتیکهای خود اضافه کنید تا خود را متمایز کرده و جوامع آنلاین خود را به معاملات تجاری سودآور تبدیل کنید.
علاوه بر این، این فعالیتها بازده سرمایهگذاری یا ROI را برای تلاشهای آنلاین شما افزایش میدهد بدون اینکه فروشنده به نظر برسید.
۷ راز برای تبدیل موفقیتآمیز مخاطبین آنلاین به خریدار
۱- تمرکز بر سخاوتمندی
دانش و تخصص خود را بهصورت آنلاین با اشتیاق به اشتراک بگذارید.
از نگرشی که مردم برای جلب نظر شما دارند اجتناب کنید، در عوض تصور کنید که مردم قصد دارند با شما تجارت کنند.
هرچه با تخصص و منابع خود سخاوتمندتر باشید، افراد سریعتر با شما بهصورت آنلاین ارتباط برقرار میکنند
و میخواهند با شما تجارت کنند (زیرا آنها قبلاً در مورد آنچه شما ارائه میدهید، نفوذ کردهاند).
۲- از قانون ۳/۳ استفاده کنید
طرف مقابل سکه سخاوت این قانون است. شما باید برخی از محدودیتها را بهصورت آنلاین تعیین کنید تا بیشازحد به آنها کمک نکنید.
وقتی مستقیماً به شما ایمیل میشود یا برای مشاوره با شما تماس میگیرند،
قبل از درخواست مشاغل، خدمات خود را نه بیشتر و نه کمتر از سه بار، به آن مخاطب ارائه دهید.
فکر نکنید برای تبدیل مخاطبین آنلاین به خریدار باید برای انها یک سوپرمن باشید.
بیش از سه دقیقه برای پاسخگویی یا چت برای هر شخص یا گروه وقت صرف نکنید.
بعد از سومین فعالیت (البته در همان شبکه)، بگویید این تنها چیزی است که افراد شکستخورده را از افراد مرفه جدا میکند و راهحل خود را بفروشید.
بیشتر بخوانید: چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسازیم
۳- ناامید رفتار نکنید
بین ناامید و صادق تفاوت زیادی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که واقعاً رابطه و تجارت آنها را میخواهید.
و فقط به خاطر دستیابی به یک معامله دیگر درخواست نمیکنید (یا به دلیل اینکه این سومین اقدام است و شما باید محصول یا خدمات خود را بفروشید).
مصرفکنندگان باهوش هستند، میتوانند تفاوت بین این دو را تشخیص دهند.
پیشنهاد ویژه: ۶ راه برای افزایش محبوبیت برند در شبکههای اجتماعی
۴- یک بررسی SPAM انجام دهید
قبل از اینکه برای کسبوکار درخواست کنید، هنگامیکه شروع به ایجاد ارتباط میکنید، باید یک بررسی SPAM انجام دهید.
چه آنلاین باشد و چه آفلاین، مطمئن شوید مکالمه شما شامل موارد زیر نباشد:
Sales: فروش
Pitching: تمایل یا اشتیاق
After: جویای احوال شدن
Meeting: ملاقات
اگر قبل از برقراری ارتباط، شروع به فروش کنید، در این صورت هرزنامه ارسال میکنید، چیزی که مصرفکنندگان آن را تحمل نمیکنند.
این میتواند بلافاصله یک رابطه را پایان دهد. مکالمه را در مورد کاربر انجام دهید نه خودتان.
با گوش دادن شروع کنید و مکالمه را با پرسیدن آنچه میتوانید برای کمک به آنها در رسیدن به هدف یا مشکل انجام دهید، به پایان برسانید.
بهاینترتیب، خدمات و پیشنهادهای شما بخشی طبیعی از مکالمه خواهد بود، نه فروش اجباری.
۵- یک برنامه ارتباطی داشته باشید
هنگامیکه شروع به تعامل با مردم میکنید، مطمئن شوید که برنامه مستمری برای برقراری ارتباط دارید.
یک راه عالی برای انجام این کار این است که آدرس ایمیل آنها را دریافت کرده و بهروزرسانیها، منابع و نکات دورهای را برای آنها ارسال کنید.
۶- اثبات اجتماعی خود را بسازید
آیا در سایتهای اجتماعی و وبسایت یا وبلاگ اصلی خود توصیفات یا توصیههایی دارید؟
اثبات اجتماعی اساساً به بازار و جامعه هدف شما ثابت میکند که ارزش انجام تجارت را دارید.
رضایتنامهها نشان میدهد که چقدر عالی هستید، لازم نیست چیزی بگویید LinkedIn مکانی عالی برای نگهداری برخی از آن توصیفات است.
یک مطلب کاربردی: بازاریابی محتوا چگونه به رشد کسبوکار کمک میکند
۷- فقط خودتان باشید
سعی نکنید کسی باشید که نیستید. زیرا فکر میکنید مخاطبین، رهبری و تجارت بیشتری خواهید داشت.
مصرفکنندگان میخواهند احساس کنند که با یک شخص واقعی تجارت میکنند، نه با فردی غیر صادق.
مهمتر از همه، از تماس با افراد، گروهها یا صنایع جدید خودداری نکنید.
اینترنت مملو از میلیونها مخاطب جدید برای شماست، فقط صمیمانه با آنها در ارتباط باشید و فروش را از دست ندهید.
شما هرگز نمیدانید که آن دعوت یا درخواست پذیرفتهشده مشتری بزرگ بعدی شما خواهد بود.
منبع: www.entrepreneur.com
نظر بدهید