6 راه برای افزایش محبوبیت برند در شبکه‌های اجتماعی

6 راه برای افزایش محبوبیت برند در شبکه‌های اجتماعی

پیام‌های تجاری، یکی از کم‌ارزش‌ترین شیوه‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی است.

در پنج سال گذشته، شبکه‌های اجتماعی حداقل یک میلیارد کاربر اضافه کرده‌اند.

افزایش محتوای تولیدشده و نیاز به تهیه غذای بهتر برای کاربران، باعث شده است که دسترسی به پیام‌های ساده‌تر و ارگانیک کمتر شود.

طبق این مطالعه، یک صفحه فیس‌بوک با بیش از یک میلیون دنبال کننده تنها به 2.27 درصد از میانگین دنبال کننده می‌رسد.

بنابراین برندها باید محتوای خود را افزایش دهند تا به مخاطبان هدف خود برسند. به‌عنوان یک بازاریاب، نمی‌توانید فقط از منابع ارگانیک استفاده کنید.

در زیر لیستی از شش روش قدرتمند برای تقویت و محبوبیت پیام‌های تجاری خود و برای رسیدن به مخاطبان موردنظرتان در رسانه‌های اجتماعی آورده شده است.

  برای بازاریابی با میکرواینفلوئنسرها سرمایه‌گذاری کنید

تکنیکهای افزایش محبوبیت برند در شبکه‌های اجتماعی

1- برای بازاریابی با میکرواینفلوئنسرها سرمایه‌گذاری کنید

آیا با شرکای تجاری، طرفداران و کمک‌کننده در تولید محتوا مشارکت کرده‌اید؟

طبق گزارش نیلسن، آن‌ها می‌توانند نتایج بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شمارا تغییر دهند.

توصیه‌های دهان‌به‌دهان نه‌تنها معتبرترین هستند، بلکه بیشتر از سایر ابزارهای اطلاع‌رسانی منجر به تبدیل می‌شوند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای راه‌اندازی یک برنامه حمایتی در رسانه‌های اجتماعی با کمک کارکنان شما است.

که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین منابع بازاریابی B2B شرکت شما در نظر گرفت.

سازمان‌های چندملیتی بزرگ مانند Adobe و IBM قبلاً برنامه‌های حمایتی از کارکنان را راه‌اندازی کرده‌اند و نتایج قابل‌توجهی را در گسترش وعده‌های تجاری خود مشاهده کرده‌اند.

در کنار کارمندان، می‌توانید با مشتریان و شرکایی که ممکن است فالوورهای اجتماعی زیادی نداشته باشند، اما بتوانند نتایج دلخواه شمارا ایجاد کنند، شریک شوید.

افرادی که فالوورهای بزرگی ندارند اما می‌توانند به شما در توسعه کسب‌وکار شما کمک کنند ممکن است به‌عنوان حامیان تجاری بسیار کوچک یا نام تجاری ذکر شوند.

شما می‌توانید برنامه‌های قدرتمندی برای ارتقاء محتوا با حمایت تأثیرگذارهای کوچک برند خود بسازید.

  بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره تصویر برند بدانید  

چرا برای بازاریابی با میکرواینفلوئنسرها سرمایه‌گذاری کنیم؟

1- تنها 18 درصد مردم به افراد تأثیرگذار برند اعتماد دارند، درحالی‌که 92 درصد باقی‌مانده به طرفداران نام تجاری اعتماد دارند.

چه تفاوتی دارند؟ تأثیرگذاران برند محبوب هستند و همه آن‌ها را می‌شناسند.

در رسانه‌های اجتماعی، مردم به توصیه‌هایی افرادی مانند خودشان، بیشتر از توصیه‌های اینفلوئنسرهای محبوب اعتماد می‌کنند.

2- حدود 89 درصد از افراد، تحت تأثیر گفته‌های دوستان و خانواده خود در مورد یک محصول هستند.

 

ایجاد یک برنامه حمایت از نام تجاری یا برند

1- لیستی از مدافعان بالقوه تهیه کنید: کارکنان مشتاق، مشتریان راضی و افرادی که از شما در رسانه‌های اجتماعی نام می‌برند، بسازید.

با طرح حمایت از برند خود با آن‌ها تماس بگیرید.

شما می‌توانید مشوق‌هایی را برای ایجاد انگیزه در افراد برای پیوستن به برنامه خود ارائه دهید.

این موارد می‌تواند تخفیف برای محصول یا خدمات شما برای مشتریان و شرکا و پاداش‌های هیجان‌انگیز برای کارکنان باشد.

2- دستورالعمل‌های خاصی را برای مدیریت برنامه خود به اشتراک بگذارید و طرفداران خود را با محتوای خود مرتبط کنید.

3- پیشاپیش فکر کنید که چگونه برنامه خود را رصد و ردیابی خواهید کرد.

 

ابزار و منابعی که می‌تواند کمک‌کننده باشد

1- شما می‌توانید از ابزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی مانند Brand24 برای شناسایی افرادی که اغلب در مورد شما در رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند،

استفاده کنید و سپس با آن‌ها تماس بگیرید تا آن‌ها را به حامی برند تبدیل کنید.

2- می‌توانید از یک ابزار فعال‌سازی مدافع مانند Klout استفاده کنید تا از مشتریان و طرفداران خود بخواهید که در شبکه اجتماعی از شما نام ببرند.

3- شما می‌توانید از یک پلت فرم حمایت از کارکنان برای اتصال کاربران خود به مطالب خود و امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

  از پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی برای توزیع محتوا استفاده کنید

2- از پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی برای توزیع محتوا استفاده کنید

وقتی محتوای خود را تبلیغ می‌کنید، به مخاطبان فعلی و موجود خود می‌رسید.

برای جلب نظر تازه، به محدوده‌ای نیاز دارید که فراتر از محتوا و ویژگی‌های وب شما باشد.

می‌توانید از بسترها یا برنامه‌های توزیع محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا این دسترسی را در دسترس شما قرار دهد.

بهترین شبکه‌های توزیع محتوا برای افزایش دسترسی به محتوا

رسانه‌های پولی در بسترهای رسانه‌های اجتماعی برای دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان موردنظر خود در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانید هزینه پرداخت کنید.

بااین‌حال، مهم است که در نظر بگیرید که بر روی کدام سایت‌ها تمرکز کنید.

درحالی‌که SnapChat بیشترین سهم را از مخاطبان جوان دارد، بزرگ‌ترین جمعیت رو به رشد توییتر جمعیت قدیمی‌تر است.

شما باید منابع خود را به سایت‌هایی هدایت کنید که میزبان مخاطبان هدف شما در آنجا بیشتر هستند.

همچنین، قبل از قرار دادن تبلیغ خود، هرگونه تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید.

به‌عنوان‌مثال، یک تبلیغ جاری در توییتر با پس‌زمینه بسیار خوب مطابقت دارد و یک راه خوب و بدون مزاحمت برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود با مخاطبان است.

 

شبکه‌های توزیع محتوا مانند Klout، DrumUp و ViralContentBuzz

می‌توانید محتوای خود را در برنامه‌های مدیریت محتوا و برنامه‌های افزودنی مانند Klout، DrumUp و ViralContentBuzz ارائه دهید.

این به دیگر جویندگان محتوا اجازه می‌دهد محتوای شمارا پیداکرده و به اشتراک بگذارند.

ابزار کشف محتوا DrumUp به شما امکان می‌دهد محتوای خود را با ارائه آن به مناسب‌ترین مخاطبان بر اساس کلمات کلیدی که برای پیشنهادات محتوا تعیین کرده‌اند، تبلیغ کنید.

ViralContentBuzz درازای به اشتراک‌گذاری پست‌های کاربران دیگر، گسترش محتوا را به کاربران ارائه می‌دهد.

Klout مخاطبان هدف شمارا با محتوای شما مرتبط می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا آن را به اشتراک بگذارند و تعداد زیادی اشتراک برای شما به ارمغان می‌آورد.

  پست‌های رسانه‌های اجتماعی را با تصاویری قدرتمند و جذاب همراه کنید

3- پست‌های رسانه‌های اجتماعی را با تصاویری قدرتمند و جذاب همراه کنید

پست‌های رسانه‌های اجتماعی با تصاویر تقریباً 650 درصد بیشتر از پست‌های متنی درگیری ایجاد می‌کنند.

مغز انسان از محتوای بصری متمایل است و اطلاعات منتقل‌شده بصری به‌احتمال‌زیاد بیشتر از مفاهیم منتقل‌شده از طریق متن در حافظه فرد باقی می‌ماند.

به همین دلیل است که جامعه علمی از مدارس می‌خواهد با روش‌های بصری تدریس کنند.

هیچ راهی بهتر از کمک‌های بصری قوی برای جلب‌توجه در آشوب شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

 

سه نوع قدرتمند از تصاویر بصری که باید در برنامه محتوای رسانه‌های اجتماعی خود داشته باشید

1- اینفوگرافیک: اینفوگرافیک ها 3 برابر هر نوع محتوایی دیگر موردپسند و اشتراک‌گذاری قرار می‌گیرند.

2- ویدئوها: 51 درصد از بازاریابان سراسر جهان، ویدئو را بهترین شکل تبدیل محتوا می‌دانند.

3- فایل‌های GIF: فایل‌های GIF به شما امکان می‌دهد شخصیت خود را در رسانه‌های اجتماعی بیان کنید. آن‌ها می‌توانند جذابیت صفحه رسانه‌های اجتماعی و مشارکت کلی شمارا افزایش دهند.

 

ابزار و منابعی که می‌تواند کمک‌کننده باشد

1- ابزارهایی مانند Visual.ly و PiktoChart می‌توانند ایجاد اینفوگرافیک برای صفحات رسانه‌های اجتماعی را برای شما آسان‌تر کنند.

آن‌ها با فرمت کشیدن و رها کردن کار می‌کنند، که به شما امکان می‌دهد از بین هزاران قالب آماده حرفه‌ای متناسب با محتوای خود انتخاب کنید.

2- ابزارهایی مانند PowToon وجود دارد که می‌تواند برای شما ایجاد یک ویدئو را آسان کند، یا می‌توانید کارهای خود را به یک فریلنسر یا سایت تولید محتوا برون‌سپاری کنید.

3- می‌توانید GIF های عالی را از منابعی مانند GIPHY و GIF Bin دریافت کنید.

  محتوایی را که در قالب‌های مختلف ایجاد می‌کنید، مجدداً مورد هدف قرار دهید

4- محتوایی را که در قالب‌های مختلف ایجاد می‌کنید، مجدداً مورد هدف قرار دهید

ایجاد محتوا یک فرآیند زمان‌بر است، به‌ویژه هنگامی‌که قصد انجام تحقیقات گسترده و ایجاد موارد غنی و مفید را دارید.

به‌جای انجام این کار، هر بار که محتوا ایجاد می‌کنید، می‌توانید محتوا را در قالب‌های مختلف پیکربندی کنید

تا در چندین سیستم‌عامل به مخاطبان خود ارائه دهید Adam Conll از Blogger Wizard از این تاکتیک در پست وبلاگ محبوب خود استفاده کرد

و نسخه اینفوگرافیک بیش از 2000 اشتراک‌گذاری و 22000 بازدید از سایت را دریافت کرد.

ایده این است که یک قطعه از محتوا را گرفته و تا آنجا که ممکن است به فرمت‌های مختلف تبدیل کنید تا بتوانید در چندین کانال ارسال کنید.

 

سه روش قدرتمند برای هدف‌گیری مجدد محتوا

1- پست وبلاگ خود را به اینفوگرافیک تبدیل کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی و فهرست‌های اینفوگرافیک ارسال کنید.

می‌توانید از جذاب‌ترین ایده‌ها در پست وبلاگ خود در اینفوگرافیک خود استفاده کنید.

2- پست وبلاگ خود را به اسلاید تبدیل کنید و آن را در SlideShare بارگذاری کنید و آن را در وبلاگ مربوطه و پست‌های رسانه‌های اجتماعی جاسازی کنید.

بهترین غذاهای آماده خود را فهرست کرده و در هر مرحله یک اسلاید با یک تصویر قدرتمند برای هرکدام طراحی کنید.

3- تعدادی پست وبلاگ مربوط به یک موضوع را جمع‌آوری کرده و آن را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید.

وبلاگ شما احتمالاً از قبل دارای دسته یا برچسب است. شما فقط باید محتوا را در یک دسته یا برچسب جمع‌آوری کنید، یک پیشگفتار بنویسید و آن را به PDF تبدیل کنید.

 

ابزار و منابعی که می‌تواند کمک‌کننده باشد

1-برای پرزنت کردن می‌توانید از اسلایدنگار Google استفاده کنید.

این برنامه فوق‌العاده بصری است و دارای ویژگی‌های زیادی است که می‌تواند به شما در افزودن ارزش به پارتیشن شما کمک کند.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک نظرسنجی را که در پست وبلاگ خود ذکر کرده‌اید به‌سرعت به یک نمودار تبدیل کنید و آن را قوی‌تر و جذاب‌تر کنید.

2- می‌توانید از ابزارهایی مانند Piktochart یا Visual.ly برای ایجاد اینفوگرافیک از الگوهای موجود استفاده کنید.

می‌توانید اینفوگرافیک هایی را که ایجاد می‌کنید در سایت‌های تصویری مانند Flickr و Pexels، SlideShare و فهرست‌های اینفوگرافیک ارسال کنید.

  حتما بدانید: چرا مدیریت برند، کلید وفاداری مشتریان است   روی بهینه‌سازی موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری کنید تا پیام‌های برند خود را گسترش دهید

5- روی بهینه‌سازی موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری کنید تا پیام‌های برند خود را گسترش دهید

به گفته جیسون دمرز، شش روش در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌تواند به شما در بهبود رتبه جستجوی شما کمک کند:

1- فالوورهای خود را افزایش دهید: افراد تأثیرگذار از دید بهتری در رسانه‌های اجتماعی برخوردارند. یکی از عواملی که باعث دیده شدن می‌شود، تعداد پیروان آن‌ها است

2- پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را برای جستجو بهینه کنید: کلمات کلیدی خاصی می‌توانند به پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما در بین جمعیت برجسته شوند.

همچنین می‌توانید از هشتگ ها / برچسب‌ها و ذکر @در بسترهای مختلف اجتماعی برای بهینه‌سازی پست‌های خود استفاده کنید.

3- به دست آوردن پیوندهای ورودی خارجی: پیوندهای اجتماعی ممکن است بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر بگذارند یا نگذارند، بازاریابان دیدگاه‌های متفاوتی در مورد این مفهوم دارند.

در سال 2010، گوگل اعتراف کرد که هنگام رتبه‌بندی این صفحات، تعداد اشتراک پیوندها و اعتبار کاربران رسانه‌های اجتماعی که این پیوندها را به اشتراک می‌گذارند، در نظر گرفته است.

4- مشارکت در مکالمات محلی: فعال بودن در جامعه محلی شما می‌تواند به‌واسطه اشتراک‌گذاری مشاغل محلی مکمل، در رسانه‌های اجتماعی به چشم‌انداز بیشتری منجر شود.

5- تشویق بیشتر به اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی: لری کیم ثابت کرده است که موتورهای جستجو هنگام نمایه‌سازی محتوای رسانه‌های اجتماعی سیگنال‌های مشارکت رسانه‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرند.

6- افزایش شهرت خود در رسانه‌های اجتماعی: با افزایش آگاهی از نام تجاری در رسانه‌های اجتماعی بیشتر جستجو می‌شوید.

  حتما بخوانید: ۶ مزیت داشتن وب‌سایت برای کسب‌وکار  

نکات اضافی برای بهبود SEO در رسانه‌های اجتماعی:

1- محتوای خود را جذاب و به اشتراک بگذارید: محتوای خود را با توجه به مخاطبان موردنظر خود ایجاد کنید.

قبل از تصمیم‌گیری در مورد محتوای خود، به علایق، نگرانی‌ها و انگیزه‌های آن‌ها فکر کنید.

نیازی به ایجاد تمام محتوای خود ندارید، می‌توانید محتوای با کیفیت بالا را تهیه کنید که برای مخاطبان شما مفید باشد.

همچنین در صورت لزوم دکمه‌های اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی را فعال کنید.

2- روابط ارزشمندی را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید: شما به همان اندازه محبوب هستید که طرفداران شما وفادار هستند.

طرفداران خود را از ابتدا درگیر کنید و تعهد را ثابت نگه دارید. می‌توانید از پاسخ‌دهندگان خودکار مناسب برای مدیریت دنبال کنندگان بزرگ در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

 

ابزار و منابعی که می‌تواند کمک‌کننده باشد

1- برای یافتن کلیدواژه‌هایی که در حال جستجو هستید می‌توانید از Google Keyword Planner استفاده کنید.

2- همچنین می‌توانید از یک ابزار هشتگ مانند Hashtagify برای یافتن بهترین هشتگ ها برای بهینه‌سازی محتوای جستجوی خود استفاده کنید.

3- برای فعال کردن اشتراک‌گذاری اجتماعی در وبلاگ خود می‌توانید از یک ابزار افزونه اجتماعی مانند SumoMe استفاده کنید.

  هنگامی‌که مخاطبان شما فعال هستند، پست ارسال کنید و بیش از یک بار پست بگذارید

6- هنگامی‌که مخاطبان شما فعال هستند، پست ارسال کنید و بیش از یک بار پست بگذارید

تا چند سال پیش، شما می‌توانستید یک‌بار پست بگذارید و به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

امروزه، دسترسی ارگانیک به پست‌ها محدود است. شما نمی‌توانید فقط یک پست بگذارید.

برای بهینه‌سازی دسترسی خود، بهتر است بهترین زمان ارسال را در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تعیین کنید

و مؤثرترین پست‌های خود را در برنامه‌های تکراری تنظیم کنید.

یک قانون کلی برای بهترین زمان برای انتشار در هر بستر رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد.

شما می‌توانید با برنامه‌ریزی یک پست که در زمان‌های مختلف در روزهای مختلف منتشر می‌شود،

هر پلتفرم را آزمایش کنید تا مشخص شود به‌احتمال‌زیاد چه زمانی بیشترین تعامل را خواهید داشت.

به‌طورکلی، مردم بیشترین فعالیت را در فیس‌بوک در روزهای پنجشنبه و جمعه در حوالی بعدازظهر دارند.

توییت ها در روزهای چهارشنبه، شنبه و یکشنبه بهترین عملکرد را دارند.

پنج بار در روز، فرکانس خوبی در توییتر است، با توجه به سرعتی که فیدها در توییتر اجرا می‌شوند.

به‌طور مشابه، هر پلتفرم اجتماعی دیگر دارای زمان و دفعات انتشار مطلوبی است که می‌توانید در مقالات تخصصی پیدا کنید.

 

ابزار و منابعی که می‌تواند کمک‌کننده باشد

1- می‌توانید از برنامه زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی برای پیش تنظیم پست‌ها و ساده‌سازی کار ارسال مکرر در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

2- می‌توانید محتوا را در موظفین محتوا یا کتابخانه‌ها ذخیره کنید تا ذخیره محتوا برای استفاده در مواقع موردنیاز باشد.

3- برای تعیین بهترین زمان ارسال در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید به یکی از این پست‌ها مراجعه کنید.

4- می‌توانید از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی مانند Quintly یا Google Analytics برای تعیین بهترین زمان برای انتشار صفحات رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

 

خلاصه

با افزایش تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی، فرصت‌های تجاری شما و چالش رسیدن به مخاطبان موردنظر افزایش می‌یابد.

شما نمی‌توانید با همان رویکرد به نتایج موردنظر خود برسید،

اما با حامیان نام تجاری، بسترهای توزیع محتوا و پست‌های رسانه‌های اجتماعی بهینه‌شده برای موتورهای جستجو،

می‌توانید دسترسی خود را افزایش داده و به اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود برسید.

به‌طور خلاصه، نحوه تقویت و محبوبیت پیام برند در رسانه‌های اجتماعی شامل:

1- برای بازاریابی با میکرواینفلوئنسرها سرمایه‌گذاری کنید.

2- از پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی برای توزیع محتوا استفاده کنید

3- پست‌های رسانه‌های اجتماعی را با تصاویری قدرتمند و جذاب همراه کنید

4- محتوایی را که در قالب‌های مختلف ایجاد می‌کنید، مجدداً مورد هدف قرار دهید.

5- روی بهینه‌سازی موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری کنید.

6- هنگامی‌که مخاطبان شما فعال هستند پست ارسال کنید و بیش از یک بار پست بگذارید.

   

دیدگاه کاربران (0)