• شنبه 14 آبان 1401
  • 288
  • فروش

8 راه برای فروش محصول مکمل و فروش جانبی به مشتریان قبلی

8 راه برای فروش محصول مکمل و فروش جانبی به مشتریان قبلی

آیا می‌دانستید که 32 درصد از مشتریان در اولین سالی که مشتری می‌شوند، دوباره به همان شرکت سفارش می‌دهند؟ آیا می دانید فروش محصول مکمل به همان مشتریان نیاز به تکنیک های بسیار خاص است؟!

برای بازاریابان شاید آسان باشد که مشتریان قبلی خود را فراموش کنند و تمام عرق و اشک و تلاش خود را صرف ایجاد علاقه جدید و دریافت سرنخ‌های بیشتر برای ورود مشتری جدید به قیف فروش کنند.

اما گاهی اوقات بهترین فرصت‌ها آن‌هایی هستند که قبلاً ایجاد کرده‌اید.

اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کارآمد برای تبدیل مجدد مشتریان گذشته اغلب بهترین استفاده از ساعات کاری شما است.

و درحالی‌که ممکن است سرمایه‌گذاری مجدد روی همان افراد، غیرمعمول به نظر برسد، اجرای کمپین‌های پولی برای اهداف فروش محصول مکمل یا فروش جانبی می‌تواند ارزش طول عمر هر مشتری و میانگین ارزش سفارش را افزایش دهد و درآمد شما را افزایش دهد. پس این زمان تلف نمی‌شود!

چگونه می‌توانید از تبلیغات پولی برای فروش محصول مکمل خریداران گذشته استفاده کنید؟

خوشبختانه، پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، گوگل و سایر شبکه‌های اجتماعی از قبل ارزش این نوع کمپین‌ها را درک کرده‌اند. بنابراین ابزارهای زیادی در دسترس هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا از موفقیت گذشته خود استفاده کنید.

فروش محصول مکمل در مقابل گران‌فروشی

قبل از پرداختن به نکات، اجازه دهید به‌سرعت تعریف کنیم که فروش محصول مکمل و فروش جانبی به چه معناست.

فروش محصول مکمل زمانی اتفاق می‌افتد که به مشتریان پیشنهاد‌هایی می‌فروشید که مکمل یا تکمیل‌کننده خریدهایی هستند که قبلاً انجام داده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، اگر مشتری که به‌تازگی یک تلفن جدید خریداری کرده است را تشویق کنید تا هم‌زمان یک قاب محافظ نیز تهیه کند، این یک برد متقابل است.

فروش جانبی زمانی اتفاق می‌افتد که با تشویق مشتری به خرید خدمات یا خرید مدل گران‌تر، ارزش مشتری را افزایش دهید.

به‌عنوان‌مثال، اگر شخصی به دنبال یک میز کنار تخت به فروشگاه مبلمان شما بیاید و شما به‌جای آن یک سرویس خواب کامل به او بفروشید، این یک فروش فوق العاده است.

کسب‌وکارها در هر صنعتی باید در حال بررسی فرصت‌های فروش محصول مکمل و فروش جانبی باشند تا ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهند و خریدهای تکراری، وفاداری به برند و حمایت از برند را تقویت کنند.

بااین‌وجود، در اینجا هشت راه برای فروش محصول مکمل و فروش جانبی به مشتریان قبلی با استفاده از جستجوی پولی و تبلیغات آنلاین و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی آورده شده است.

  در پیام‌رسانی استراتژی داشته باشید

1. در پیام‌رسانی استراتژی داشته باشید

چرا این شخص از اول از شما خرید کرده است؟ او چه محصولاتی را خریداری کرده است و این اقلام خرید در مورد آن‌ها چه می‌گوید؟ مشخصات جمعیتی آن‌ها چیست و معمولاً چه الگوهایی را از خریداران قبلی مشابه مشاهده می‌کنید؟

پرسیدن همه این سؤالات مهم و صرف زمان برای بررسی و تجزیه‌وتحلیل معیارهای خریدار گذشته به شما کمک می‌کند تا واقعاً به‌جای مشتریان قبلی خود قدم بگذارید تا انگیزه واقعی پشت خرید آن‌ها را درک کنید.

هنگامی‌که بتوانید این کار را انجام دهید، شانس بسیار بیشتری برای فروش به خریداران قبلی خواهید داشت.

به‌عنوان‌مثال، اگر شما محصولات زیبایی می‌فروشید و خریدار قبلی شامپو و نرم‌کننده را از فروشگاه آنلاین شما خریداری می‌کند، در نظر بگیرید که چقدر طول می‌کشد تا او از آن شامپوها استفاده کند.

به‌محض نزدیک شدن به آخرین دفعه شستن او با استفاده از شامپو شما، چه کاری می‌توانید انجام دهید تا او را ترغیب کنید که دوباره از شما خرید کند؟

اگر خریدار معمولی شما بودجه کمی دارد، می‌توانید به او تخفیف وفاداری بدهید تا نظر او را جلب کند.

اگر محصولات مراقبت از موی گران‌قیمت می‌فروشید، می‌توانید با تبلیغی که برخی از سلبریتی‌های مورد علاقه‌اش این محصولات را تأیید کرده‌اند، به او مراجعه کنید.

نکته اصلی این است که زمانی را به تفکر استراتژیک در مورد شخصیت‌های خریدار خود اختصاص دهید تا بتوانید با پیام‌های قانع‌کننده‌ای که به خواسته‌ها، نیازها و خواسته‌های خاص آن‌ها می‌پردازد، دوباره به آن‌ها مراجعه کنید.

 

2. ایجاد لیست‌های هدفمند از خریداران گذشته

زمانی که برای بررسی داده‌ها و درک شخصیت‌های مختلف خود وقت گذاشتید، وقت آن است که آن‌ها را در فهرست‌های تقسیم‌بندی شده سازماندهی کنید، بنابراین می‌توانید هر فهرست را با پیشنهاد مناسب هدف قرار دهید.

نکته شگفت‌انگیز در مورد این نوع کمپین‌ها این است که شما از قبل اطلاعات تماس را دارید، زیرا این افراد در گذشته از شما خرید کرده‌اند.

این به شما امکان می‌دهد لیست‌های بسیار هدفمندی از خریداران قبلی ایجاد کنید تا بتوانید از پیام‌های مشخص‌شده خود استفاده کنید و هر لیست را در کمپین شخصی خود قرار دهید.

این مرحله برای سازمان‌دهی امور ضروری است تا افراد مناسب مرتبط‌ترین اطلاعات را دریافت کنند.

به‌عنوان‌مثال، اگر به‌تازگی یک کاناپه جدید برای آپارتمان استودیویی خود خریداری کرده‌اید، نمی‌خواهید چند هفته بعد پیشنهادی برای یک کاناپه متفاوت ببینید.

اما شاید شما به چند میز کوچک عسلی تزئینی یا یک میز کناری که به نظر می‌رسد راه‌حل مناسبی برای قرار دادن وسایل پذیرایی شما باشد، علاقه داشته باشید.

 

3. از تاکتیک‌های بازاریابی مجدد هوشمند استفاده کنید

بازاریابی مجدد بهترین راه برای خودکار کردن فروش خود و واداشتن مردم به تبدیل مجدد با حداقل تلاش شماست.

درحالی‌که هنوز باید کمپین بازاریابی مجدد خود را نظارت کنید، زمانی که کمپین بازاریابی مجدد اجرا می‌شود، اساساً خودبه‌خود اجرا می‌شود و شما نتایج را مشاهده می‌کنید.

هنگامی‌که مرحله جمع‌آوری هر گروه از خریداران را در لیست‌های مربوطه خود انجام دادید، وقت آن است که چند آگهی را اجرا کنید! کمپین‌های بازاریابی مجدد این کار را بسیار کارآمد و آسان می‌کند.

کمپین‌های بازاریابی مجدد را در شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه خود و Google پیکربندی کنید تا با پیام‌رسانی صحیح، خریداران خاصی را جذب کنند.

  به خریداران گذشته یادآوری کنید که چرا شما را انتخاب کردند

4. به خریداران گذشته یادآوری کنید که چرا شما را انتخاب کردند

چه چیزی در مورد شرکت، محصولات یا خدمات شما است که شما را متمایز می‌کند؟ چرا مشتریان شما را به‌جای رقبا انتخاب می‌کنند؟

به خاطر سپردن این نکات در پیام‌رسانی به مصرف‌کنندگان گذشته، حس جدیدی از وفاداری به برند را در آن‌ها القا می‌کند.

و اگر بتوانید یک مصرف‌کننده واقعی وفادار به برند داشته باشید، شانس شما برای حفظ آن‌ها برای مدت طولانی‌تر و حتی دریافت ارجاع از آن‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد.

به همین دلیل است که کمپین‌های برندسازی نباید فقط برای مخاطبان برتری که قبلاً نام شرکت شما را نشنیده‌اند استفاده شود.

در عوض، اجزای احساسات برانگیزاننده برند خود را به خریداران قبلی بفروشید تا آن‌ها را به مشتریان مادام‌العمر تبدیل کنید.

5. مشتریان را با پیشنهادهای شخصی تشویق کنید

ازآنجایی‌که از قبل اطلاعاتی در مورد خریداران قبلی خود دارید، از این اطلاعات ارزشمند برای شخصی‌سازی استفاده کنید. شما بر اساس خریدهای گذشته مشتریان خود اطلاعاتی دارید، از این دانش برای فروش بیشتر آن‌ها استفاده کنید. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود خریداران قبلی احساس ارزشمندی کنند، ارائه تخفیف‌های مشتریان وفادار یا هدایای رایگان در صورت خرید مجدد چیزی است. اگر سیستم امتیازی ارائه می‌دهید که در آن مشتریان مکرر امتیاز وفاداری کسب می‌کنند، می‌توانید از تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا به مشتریان یادآوری کنید که امتیاز ذخیره کرده‌اند تا از آن‌ها استفاده کنند.  

6. سبد خرید رها شده؟ اجازه ندهید خریداران گذشته فراموش کنند

اگر مشتریان مکرری دارید که سبد خرید خود را رها می‌کنند، همیشه این‌طور نیست که علاقه خود را به آن کالاها ازدست‌داده باشند.

در عوض ممکن است در جامعه ما که برای پرت کردن حواس ساخته شده است، حواسشان پرت شده باشد. در این شرایط، از یادآوری به خریداران گذشته در مورد آنچه تقریباً خریداری کرده‌اند، نترسید.

همچنین می‌توانید از بازاریابی مجدد برای هدف قرار دادن افرادی که سبد خرید را رها کرده‌اند استفاده کنید!

از تبلیغات نمایشی استفاده کنید تا به خریداران قبلی یادآوری کنید که چه چیزی را از دست می‌دهند، یا تبلیغات Gmail را امتحان کنید.

این فقط برای مشاغل تجارت الکترونیک مناسب نیست. اگر در هر صنعتی مشغول هستید، به زمانی که مشتریان فعلی زمان زیادی را در یک صفحه محصول مرتبط می‌گذرانند، توجه داشته باشید.

این زمان می‌تواند از یک تا سی دقیقه باشد. چارچوب زمانی چیزی است که شما باید از آمار تبدیل گذشته تعیین کنید.

اما این فرصت را به‌عنوان فرصتی برای ارتباط با مشتریان فعلی در زمان مناسب برای فروش بیشتر آن‌ها در این محصولات فراهم کنید. زمانی که نوبت به فروش جانبی می‌رسد، زمان‌بندی همه چیز است!

  تقسیم‌بندی تبلیغات بر اساس زمان یا روز بر اساس رفتار خریدار گذشته

7. تقسیم‌بندی تبلیغات بر اساس زمان یا روز بر اساس رفتار خریدار گذشته

شما کاملاً به یک استراتژی نیاز دارید تا به مشتریان خود اقلامی را نشان دهید که به‌احتمال‌زیاد در یک بازه زمانی مناسب خرید خواهند کرد.

اگر شامپویی که می‌فروشید به‌طور متوسط 60 روز ماندگاری دارد، پس از 30 تا 40 روز پس از آخرین خرید، بازاریابی مجدد آن را شروع کنید.

آمارهای زیادی در مورد زمان‌های روز و روزهای هفته وجود دارد که افراد به‌احتمال‌زیاد خرید می‌کنند، بسته به آنچه می‌فروشید.

من شما را تشویق می‌کنم که بر اساس این آمارهای کلی تصمیم نگیرید، بلکه به داده‌های خود نگاه کنید و سپس از ویژگی‌های زمان‌بندی تبلیغات در پلتفرم‌های جستجو و اجتماعی استفاده کنید تا مطمئن شوید که تبلیغات خود را در حساس‌ترین زمان‌های خرید ارائه می‌دهید.

به‌عنوان‌مثال، اگر در صنعت سفر فعالیت می‌کنید و سعی می‌کنید یک هتل یا ماشین کرایه‌ای را به فردی که اخیراً بلیت هواپیما خریداری کرده است بفروشید، ممکن است متوجه شوید که مشتریان شما به‌احتمال‌زیاد در ساعات کاری سفر کاری را خریداری می‌کنند. و خرید سفرهای تفریحی در تعطیلات آخر هفته، بنابراین تبلیغات خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

 

8. کمپین‌های RLSA را اجرا کنید

اگر قبلاً با فهرست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA) تجربه ندارید، هیچ زمانی بهتر از زمان حال وجود ندارد!

این موارد به شما این امکان را می‌دهند که کمپین‌های جستجوی خود را بر اساس اقدامات قبلی مشتری‌تان در وب‌سایت یا برنامه‌تان انجام دهید.

آن‌ها کمی متفاوت از تبلیغات بازاریابی مجدد عمل می‌کنند، زیرا در شبکه جستجو ظاهر می‌شوند، به‌جای شبکه نمایش، زمانی که کاربران خاص کلمات کلیدی خاصی را تایپ می‌کنند و می‌تواند اطمینان حاصل کند که پیام شما بسیار هدفمند است.

RLSA همچنین می‌تواند به 2 تا 3 برابر نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل بیشتر در مقایسه با تبلیغات جستجوی معمولی منجر شود!

دیدگاه کاربران (0)