زبان بدن برای زنان در کسب‌وکار

زبان بدن برای زنان در کسب‌وکار

شما ممکن است گمان کنید که زبان اصلی شرکت یا مجموعه شما زبان بدن است، اما اشتباه می‌کنید.

بیشترین زبانی که به آن زبان صحبت می‌شود، آنی نیست که با کمک آن صحبت می‌کنید.

اولین زبانی که نیاز به یادگیری آن داریم زبان بدن است و شما نیاز دارید توجه بیشتری به آن بکنید.

پس باید بدانیم زبان بدن در زنان چیست؟

زبان بدن یا تن گفت به مجموعهٔ رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی گفته می‌شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است.

یادگیری تکنیک‌های زبان بدن باعث می‌شود که ما در ارتباطات غیرکلامی خود که بخش عمده‌ای از ارتباطات ما را تشکیل می‌دهند توانمندتر شویم و با استفاده بهینه از این تکنیک‌های زبان بدن می‌توانیم در ارتباطات و مذاکرات خود بهتر بدرخشیم.

 

زبان بدن چگونه افکار و احساسات ما را لو می‌دهد؟

وضع عاطفی ما از طریق زبان بدن منعکس می‌شود. هر حرکت یک کلید ارزشمند برای درک عواطف هر شخص می‌باشد.

بگذارید یک مثال برای روشن شدن مطلب برایتان بیان کنم، مرد چاقی که نگران اضافه‌وزن خویش است، در بیشتر اوقات غبغب خود را می‌کشد و یا زنی که نگران چربی‌های اضافه پهلویش است مدام پیراهنش را به سمت پایین صاف می‌کند.

کسی که احساس ترس یا تدافعی بودن می‌کند ممکن است دست‌به‌سینه بنشیند یا پایش را روی پایش بیندازد یا هر دو کار را با هم انجام دهد.

کلید خواندن زبان بدن این است که ضمن گوش دادن به آنچه دیگران می‌گویند و توجه کردن به شرایط صحبتشان بتوانیم وضعیت عاطفی آن‌ها را درک کنیم.

این کار به ما کمک می‌کند تا حقیقت را از دروغ تشخیص دهیم.

اما زبان بدن پیچیده‌تر از این است که با دانستن چند نکته بتوان رفتار طرف مقابل را بررسی کرد.

برای پی بردن به زبان بدن زنان معمولاً باید چند حرکت و رفتار را هم‌زمان با هم بررسی نمود تا به‌درستی بتوان زبان بدن را تشخیص داد.

  اهمیت یادگیری زبان بدن در چیست؟

اهمیت یادگیری زبان بدن در زنان

زبان بدن یا Body Language یکی از اجزای ارتباطات غیرکلامی است که در برقراری ارتباطات روزمره ما جایگاه بسیار پررنگی دارد.

زبان بدن در متن زندگی ما قرار دارد، از ارتباطات روزانه ساده تا مذاکرات پیشرفته زبان بدن نتایجی که ما به دست می‌آوریم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ما می‌توانیم با یادگیری زبان پیام‌های بهتری را در روابط کاری و اجتماعی خود ارسال و دریافت کنیم، به بیان بهتر وقتی زبان بدن را یاد می‌گیریم می‌توانیم کنترل بیشتری روی پیامی که می‌خواهیم ارسال کنیم داشته باشیم و پیام‌ها و رفتارهای دیگران را بهتر شناسایی کنیم.

برای مثال می‌توانیم با یادگیری این اصول و قواعد در هنگام صحبت با تکنیک‌های زبان بدن کلام خود را تأیید کنیم که این کار در اثربخشی کلام ما تأثیرگذار است.

شاید ندانید بدنتان بدون اینکه مجبور باشید دهانتان را باز کنید در مورد شما صحبت می‌کند.

به آن زبان بدن یا رفتار غیرکلامی گفته می‌شود و می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد وضعیت فعلی ذهن یا سطح اعتمادبه‌نفس شما داشته باشد.

همان‌طور که آنچه را که می‌گوییم کنترل می‌کنیم، می‌توانیم آنچه را که بدن درباره ما می‌گوید کنترل کنیم.

زبان بدن برای زنانی که در کسب‌وکار با تعصبات در محل کار دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

9 روشی که زنان می‌توانند از زبان بدن استفاده کنند تا در موقعیت‌های کاری با اعتمادبه‌نفس بیشتری به نظر برسند:

 

1. از کوچک‌تر کردن خود دست‌بردارید

وقتی بزرگ می‌شویم، به ما یاد می‌دهند که دخترهای خوب صدایشان را بلند نمی‌کنند، فقط وقتی با آن‌ها صحبت می‌شود صحبت می‌کنند، آرام در یک مکان می‌نشینند و کسی را آزار نمی‌دهند.

انتظار می‌رود دختران نامرئی باشند و تا حد امکان فضای کمتری را اشغال کنند.

این کاری است که اکثر زنان بالغ انجام می‌دهند: آن‌ها خود را کوچک‌تر می‌کنند. بازوها آویزان در کنار بدن، شانه‌های خمیده، پاها روی هم قرارگرفته‌اند.

البته، شما نمی‌توانید دست‌به‌کار شوید. بد به نظر می‌رسد و تقلید از مردان بدسلیقه است، زیرا در خطر تبدیل‌شدن به کاریکاتور خود هستید.

در عوض، می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید:

• فضایی را که اشغال می‌کنید با وضعیت و دارایی خود گسترش دهید • هنگام نشستن پشت خود را صاف کنید • اگر در یک جلسه نشسته‌اید، فضای راحت برای آرنج خود پیدا کنید • یادداشت‌های خود را روی میز پخش کنید

  بیش‌ازحد سر تکان ندهید

2. بیش‌ازحد سر تکان ندهید

زنان عموماً حامی هستند. آن‌ها فرزندان و همسر، سایر اعضای خانواده و دوستان خود را تشویق می‌کنند.

آن‌ها استاد گوش دادن فعال هستند و با تکان دادن سر به نشانه تأیید همدلی خود را نشان می‌دهند. گاهی اوقات برای نشان دادن حمایت، سر تکان می‌دهند.

تکان دادن بیش‌ازحد ممکن است در موقعیت‌های خانوادگی مناسب باشد، اما در موقعیت‌های کاری توصیه نمی‌شود.

بنابراین زبان بدن خود را رعایت کنید و از تکان دادن بیش‌ازحد خودداری کنید.

اگر با شرکای تجاری صحبت می‌کنید، مطمئن شوید که فقط زمانی سر تکان دهید که واقعاً با کسی موافق هستید، نه به‌طور پیش‌فرض.

 

3. از لبخند ساختگی دست بردارید

شما والدینی را نمی‌بینید که از پسرانشان بخواهند لبخند بزنند و خوب رفتار کنند، اما قطعاً والدینی را می‌بینید که به دختران خود آموزش می‌دهند که لبخند مصنوعی را یاد بگیرند.

زنان عادت دارند احساسات واقعی خود را پنهان کنند و لبخند بزنند حتی اگر تمایلی به این کار نداشته باشند.

در یک محیط کسب‌وکار، ارزش شما به میزان علاقه دیگران به شما ارتباطی ندارد. شما برای مهارت‌ها، خلاقیت و اخلاق کاری خود استخدام شده‌اید.

از شما انتظار می‌رود که نتایج و راه‌حل‌هایی ارائه دهید، نه اینکه با همه افراد در دفتر خوب رفتار کنید.

شما به دفتر نمی‌روید تا خوب باشید و دوست پیدا کنید.

تو برو تا تأثیرگذار باشی.

 

4. وقتی عصبی هستید، از خودآرامی خودداری کنید

وقتی خانم‌ها عصبی هستند، تمایل دارند با جمع کردن موهایشان پشت گوش، بازی با دسته‌ای از مو، دست زدن به‌صورت یا مرتب کردن لباس‌هایشان، خود را راحت کنند.

این حرکات بیش‌ازحد زنانه تلقی می‌شوند و قدرت حرفه‌ای شمارا از بین می‌برند.

  محکم دست بدهید

5. محکم دست بدهید

ظاهر و لباس شما اولین برداشت را ایجاد می‌کند درحالی‌که دست دادن شما تأثیر دوم را ایجاد می‌کند.

یک دست دادن محکم به طرف مقابل می‌گوید که به توانایی‌های خود اطمینان دارید و به‌خوبی می‌دانید که شایسته حضور در آنجا هستید.

شما به‌اندازه همتای مرد خود صلاحیت دارید، بنابراین باید این را با دست دادن خود بیان کنید.

دست دادن شما باید محکم، کوتاه و همراه با تماس چشمی مطمئن و ثابت باشد.

 

6. ژست دستی را انجام دهید

ژست دستی زمانی است که انگشتان یک دست را با انگشت دست دیگر بالا می‌برید تا یک پل تشکیل شود. این یک ژست اعتمادبه‌نفس و داشتن قدرت بالا است.

به گفته متخصصان زبان بدن، "تندرو کسی است که اعتمادبه‌نفس، گاهی اوقات بیش‌ازحد اعتمادبه‌نفس، واقعی، مقتدر و به‌ویژه نسبت به اطرافیان خود ارزیابی می‌کند."

در تیم سازی از دستی استفاده نکنید زیرا ممکن است مغرور شوید. این ژست در صورتی مؤثر است که قبلاً قدرت دارید یا می‌خواهید دیگران فکر کنند شما چنین قدرتی دارید.

 

7. کج شدن سر را به حداقل برسانید

کج شدن سر نشان‌دهنده علاقه و کنجکاوی صمیمانه است.

زنان و کودکان سر خود را کج می‌کنند تا تحسین خود را به شیوه‌ای غیرکلامی ابراز کنند تا همدردی و محافظت کنند.

این حالتی است که آسیب‌پذیری و تسلیم بودن را منتقل می‌کند.

سعی کنید کج شدن سر را به حداقل برسانید تا به نظر نرسد که فاقد قدرت یا ناتوانی هستید.

  آرامش داشته باشید و شرایط را کنترل کنید

8. آرامش داشته باشید و شرایط را کنترل کنید

زنان به‌راحتی خود را با کلمات و حرکات بیان می‌کنند. آن‌ها با طیف وسیعی از حرکات دست، حالات صورت، وضعیت بدن و حرکات در مکالمات شرکت می‌کنند.

در میان خانواده و دوستان، بیان فیزیکی زنان راهی برای ارتباط و همدلی است.

در یک محیط تجاری، حرکات بیش‌ازحد دست و حرکات بدن می‌تواند به‌راحتی به‌عنوان فقدان کنترل تعبیر شود و مردم به‌سختی شمارا به‌عنوان یک حرفه‌ای جدی ببینند.

آرامش، کنترل را به مردم بدهید و با به حداقل رساندن میزان حرکت، به مردم اجازه دهید شمارا جدی بگیرند.

 

9. ژست Wonder Woman را بپذیرید

Wonder Woman نماد یک زن قدرتمند است. ژست او را به خاطر دارید؟

هر دو پا محکم روی زمین ایستاده، بالاتنه جلو، پشت صاف و دست‌ها با اطمینان روی کمر قرار گرفته و آرنج‌ها بیرون می‌زنند.

ژست Wonder Woman حالتی گسترده است که برای بزرگ‌تر نشان دادن بدن و اشغال فضای بیشتر استفاده می‌شود.

این بهترین حالت است که می‌توانید قبل از یک مسابقه مهم برای تقویت اعتمادبه‌نفس خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده است که وضعیت‌های گسترده مانند این وضعیت به افزایش تستسترون کمک می‌کند و به‌طور هم‌زمان هورمون استرس کورتیزول را کاهش می‌دهد.

این موضع را زمانی اتخاذ کنید که می‌خواهید نقش رهبری را به عهده بگیرید و می‌خواهید تیمتان شمارا فردی مطمئن و آماده برای شروع به کار بدانند.

دیدگاه کاربران (0)