با مهارت‌های توسعه فردی، شخصیت قوی بسازید

با مهارت‌های توسعه فردی، شخصیت قوی بسازید

عصر امروز که به‌سرعت در حال تغییر است به نفع کسانی است که چیزهای خاص، جرقه‌های منحصربه‌فرد در شخصیت، شخصیت جذاب و فداکاری برای رسیدن به چیزی بزرگ با نهایت تلاش، تمایل و تعهد دارند.

مطمئناً ممکن است برای برخی افراد بی‌مورد یا شبیه تیراندازی به ستاره‌ها به نظر برسد، اما رسیدن به این کار چندان دشوار نیست.

هر یک از ما در شخصیت خود چیزی منحصربه‌فرد داریم، فقط باید آن مهارت را تقویت کنیم، اعتمادبه‌نفس ایجاد کنیم و برای رسیدن به هدف نهایی بی‌تاب، آماده و مشتاق باشیم، و همه ما می‌توانیم با توسعه خود، شخصیتی قوی بسازیم.

در این مقاله برخی از مهارت‌های خودسازی واقعاً الهام‌بخش و انگیزشی توصیه‌شده وجود دارد که به شما کمک می‌کند شخصیت خود را برای بهتر شدن بسازید.

این مقاله را به‌طور کامل و با تمرکز بخوانید.

باور کنید تنها با پیروی از تعدادی از این مهارت‌ها، تغییرات فوق‌العاده‌ای در شخصیت خود خواهید دید که مطمئناً شما و دیگران را شگفت‌زده می‌کند.

 

1- هر روز الهام بگیرید

الهام گرفتن کلید رسیدن به هر هدفی است، چه در سطح تیمی و چه در سطح فردی کارکنید.

الهام گرفتن به‌خودی‌خود یک دستاورد شگفت‌انگیز است، زیرا اشتیاق شمارا در مسیر درست هدایت می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد تا برای موفقیت و شادی بیشتر حرکت کنید.

شما می‌توانید از هر چیزی الهام بگیرید، الگوی تعریف‌شده‌ای وجود ندارد. هرکسی، متعلق به هر رشته‌ای، می‌تواند مسحور هر چیزی باشد، چه کوچک و چه بزرگ. این می‌تواند یک چالش زندگی بسیار انگیزشی برای هر فرد موفقی باشد.

شما می‌توانید از هر دستگاه فناوری جدید الهام بگیرید. یک فرد خاص می‌تواند مسیر شمارا به سمت مثبت بودن، خودباوری و اعتمادبه‌نفس درونی هدایت کند.

موسیقی خوب، یک داستان هیجان‌انگیز عالی، هر هنرمند، یک نقاشی، هر اثر هنری، به‌طور خلاصه، هر چیزی می‌تواند جرقه الهامی را در درون شما ایجاد کند.

کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک فضای شخصی برای خود بسازید و این اتاق را با هر چیزی که به شما انگیزه می‌دهد تا بزرگ‌تر فکر کنید پرکنید.

آن را تمیز، منظم و مرتب نگه‌دارید، و هر زمان که احساس ضعف یا افسردگی می‌کنید، فقط به آنجا بروید و کمی احساس راحتی کنید.

  مهارت‌های توسعه فردی عادت کنید که فهرستی از کارها تهیه کنید

2- عادت کنید که فهرستی از کارها تهیه کنید

اکثر مردم عادت ندارند و از برنامه‌ای پیروی نمی‌کنند که مسلماً این ویژگی یک فرد بی‌نظم و ناموفق است.

بسیار مهم است که یک برنامه مناسب به ‌روز خود بدهید و تمام کارهای مختلفی را که باید، انجام دهید و آن را به تمرین هر روز تبدیل کنید.

ثبت وظایف روزانه به شما یادآوری می‌کند که وظایف را بر اساس اهمیت آن‌ها اولویت‌بندی کنید، همچنین می‌دانید که مقدار آن‌ها چقدر است.

علاوه بر این، خواهید دانست که برای تکمیل یک کار خاص چقدر زمان نیاز است.

این فهرست کارها نه‌تنها شمارا سازمان‌دهی می‌کند، بلکه احساس می‌کنید هر روز یک روز پربار را به پایان می‌رسانید.

و مطمئناً وقت‌شناسی کلید موفقیت در مناسب‌ترین زمان است.

 

3- نقاط قوت شخصیت خود را بشناسید و آن‌ها را بیشتر تقویت کنید

هرکسی که می‌خواهد شخصیتی قوی با مهارت‌های توسعه فردی بسازد، باید از نقاط قوت و ضعف شخصیت خود آگاه باشد تا بتواند روی هر دو کار کند.

قدرت خود باشید و روی تمام جنبه‌های زیبا، مطمئن و کارآمد شخصیت خود تمرکز کنید.

همان‌طور که گفته می‌شود، "تمرین یک فرد را کامل می‌کند"، و واقعاً، روی خودتان کارکنید، آنچه در شما خاص است را تمرین کنید.

تمرین زیاد، کار منظم بر روی آن، مهارت‌های شمارا تا سطح تخصصی بهبود می‌بخشد و قطعاً در پایان نتایج شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

و مهم‌تر از همه، منتظر نباشید تا دیگران شمارا راهنمایی کنند، به خودتان تکیه کنید، خودتان را تحلیل کنید و سپس برای رسیدن به عظمت در آن جنبه از شخصیت، سخت تلاش کنید.

 

4- سعی کنید بر ترس‌های خود غلبه کنید

مهم نیست که یک فرد چقدر موفق، پیر یا عاقل باشد، همه ترس‌هایی دارند، اما فقط کسانی که یاد می‌گیرند بر ترس‌های خود غلبه کنند بر جمعیت سایه می‌اندازند.

حتی یک نفر روی سیاره زمین نیست که در هر موقعیتی، نترس باشد، هر یک از ما در هر مرحله از زندگی احساس ضعف می‌کنیم.

این یک جنبه بسیار مهم از توسعه مهارت‌های شخصی است و مطمئناً یک پله برای دستیابی به نتایج بزرگ‌تر است.

ترفند این نیست که بر ترس جنبه‌های مثبت شخصیت خود غلبه کنید، در غیر این صورت مهم نیست که چقدر ماهر یا زیرک هستید، حتی برای شما غیرممکن است که سعی کنید به سمت هدف خود قدم بردارید.

مراقب این ترس‌ها باشید و به جلو حرکت کنید.

  مهارت‌های توسعه فردی از منطقه راحتی خود خارج شوید

5- از منطقه راحتی خود خارج شوید

منطقه راحتی فضایی است که ما را در آن می‌چسباند و اجازه نمی‌دهد خود را در معرض چالش‌های مختلف قرار دهیم.

این شامل هر چیزی است که به‌تنهایی به شما احساس راحتی می‌دهد، این ممکن است شامل خجالتی بودن، رفتار تنبل شما، تنبلی شما برای امتحان کردن چیزهای متفاوت، عدم انجام کاری با تمام وجود و تمرکز، عدم سخت‌کوشی و چند مورد دیگر باشد.

شما باید خودتان بفهمید، چه چیزی در منطقه راحتی شما قرار دارد، چه چیزی شمارا از حرکت روبه‌جلو و لذت بردن از افق‌های جدید دور می‌کند.

پرسه زدن آزادانه و آسان در خارج از منطقه آسایش خود، هدایای شگفت‌انگیزی از موفقیت را به شما هدیه می‌دهد که قبلاً حتی تصورش را هم نمی‌کردید.

برای توسعه این مهارت، روی آن کارکنید و ببینید که چگونه جادو اتفاق می‌افتد. برای افزایش مهارت‌های توسعه فردی باید از محیط آرام رها شوید.

 

6- از اتلاف وقت با فکر کردن شدید دست‌بردارید و شروع به عمل کنید

مرحله بعدی در راه ساختن شخصیتی قوی با مهارت‌های توسعه فردی، شروع به عمل کردن و توقف فکر کردن است.

هر چیزی که به آن علاقه دارید را نمی‌توان تنها با خواندن راهنما به‌طور کامل یاد گرفت.

شما باید شروع به تمرین کنید، هنر خود را تیز کنید، و سپس آن را با دنیا تنظیم کنید.

انجام یک کاردستی نه‌تنها توانایی‌های شمارا به شما نشان می‌دهد، بلکه شمارا از طریق شکست‌های مورد انتظار در تکمیل آن راهنمایی می‌کند.

این یک گام عالی برای ادامه دادن، حرکت با مهارت‌های شخصی و حفظ تمرکز است.

تمرین علاوه بر تضمین موفقیت، نتایج شگفت‌انگیزی را بر سایر جنبه‌های شخصیتی شما مانند خلق‌وخوی خوب، سلامت روان و اعتمادبه‌نفس نیز به همراه خواهد داشت.

 

7- ویژگی‌های شخصیتی منفی را ترک کنید

خلاص شدن از شر، یا حتی تلاش برای از بین بردن صفات منفی در مسیر خودسازی بسیار مهم است.

مطمئناً هیچ‌کس در این دنیا کامل نیست، همه ما نقص‌هایی داریم که از ما انسان می‌سازد، اما ترفند این است که آن‌قدر آن‌ها را رام کنید تا مانعی برای موفقیت ایجاد نکنند و شخصیتی جذاب بسازیم.

این عادات می‌توانند از سیگار کشیدن گرفته تا فقط خوابیدن باشند، اما مهم نیست که چه چیزی است، باید پیش بروید و با چیزی جز چیزهای مثبت به جلو حرکت کنید.

  روی ایجاد عادات مثبت تمرکز کنید

8- روی ایجاد عادات مثبت تمرکز کنید

برای ساختن شخصیتی قوی با مهارت‌های توسعه فردی، ترک عادت‌های بد کافی نیست، زیرا باید روی چیزهای خوب درون خود نیز تمرکز کنید، در غیر این صورت فوراً بی‌انگیزه و بدبین خواهید شد.

برای اینکه شخصیت خود را به نفع خود توسعه دهید، تمام عادات خوبی را که می‌توانید در برنامه خود قرار دهید، حفظ کنید.

این‌ها شامل ورزش منظم، صبح زود بیدار شدن، انجام یوگا، خواندن کتاب‌های تشویقی و تغذیه سالم است.

همه این‌ها ممکن است به‌طورمعمول در مورد یک سبک زندگی سالم احساس شود، اما صادقانه بگوییم، همه این عادات هم برای ذهن و هم برای بدن شما عالی هستند و به شما کمک می‌کنند اشتیاق خود را به آسمان برسانید.

 

9- شجاعت و استقامت خود را در شرایط سخت تقویت کنید

نکته مهم بعدی این است که خود را از درون قوی کنید تا با غرور، اعتمادبه‌نفس، احترام، قدرت و شجاعت با موقعیت‌های دشوار مقابله کنید.

یکی از رایج‌ترین عیب‌هایی است که هر یک از ما داریم، این است که در برخی موقعیت‌ها اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهیم.

برخی از افراد از یک فرد خاص می‌ترسند، درحالی‌که برخی دیگر نمی‌توانند موقعیت‌های ترسناک را با حضور ذهن مدیریت کنند.

البته این مورد ریشه عمیق در شخصیت شما دارد، اما اگر تمام قلب خود را برای زیباسازی آن بگذارید، هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

برای ساختن شخصیتی قوی با مهارت‌های توسعه فردی که به‌اندازه کافی برای مدیریت موقعیت‌های سخت قدرتمند هستند، باید شروع به فریب دادن ذهن خود کنید.

اگر از صحبت کردن با فردی می‌ترسید، سعی کنید با کلمات محبت‌آمیز او را متقاعد کنید تا به‌راحتی با شما رفتار کنند.

و اگر تمرکز کردن در موقعیت‌های وحشتناک برای شما دشوار است، برخی از تمرینات سلامت روان را امتحان کنید، سعی کنید به‌جای تمرکز بر مشکلات، روی راه‌حل‌ها تمرکز کنید، هر چه بیشتر به مشکلات فکر کنید، ترس از این مسائل بیشتر می‌شود.

 

10- ذهن خود را با بازی‌های متمرکز بر ذهن به چالش بکشید

هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیرید، به‌این‌ترتیب ذهن خود را به کشف افق‌های جدید ترغیب می‌کنید و آن را در انواع موقعیت‌ها سرحال، متمرکز و سالم نگه می‌دارید.

زندگی به‌هیچ‌وجه ساده نیست، شما کاری را که پیش رو دارید انجام نمی‌دهید.

بنابراین، بسیار مهم است که راه خود را برای خروج از هر نوع موقعیت دیوانه کننده‌ای، هموار کنید.

و برای اینکه بتوانید این کار را با اعتمادبه‌نفس انجام دهید، ذهن شما باید به‌خوبی آموزش ‌دیده باشد تا خارج از چارچوب فکر کند و به‌جای اتلاف وقت برای تفکر در مورد شرایط نگران‌کننده، روی راه‌حل‌ها تمرکز کند.

ساده‌ترین راه برای رسیدن به چنین آرامش و هماهنگی ذهنی، شروع با بازی‌های فکری است و بهترین و بسیار توصیه‌شده در این زمینه قطعاً شطرنج است.

شاید در نگاه اول احساس کنید شطرنج چگونه بر برای افزایش مهارت‌های توسعه فردی باید از محیط آرام رها شوید. تاثیر میگذارد، اما تاثیر آن بسیار جالب خواهد بود.

  مراقبه را امتحان کنید

11- مراقبه را امتحان کنید

مدیتیشن روشی مشهور برای بیرون ریختن احساسات تاریک اضطراب، استرس و نفرت از خود است و خود را با آرامش درونی، اعتمادبه‌نفس، هماهنگی و خوبی در اطراف آشنا می‌کنید.

مدیتیشن به طرز جادویی سیستم عصبی شمارا آرام می‌کند، آن را به سمت مثبت بودن زندگی هدایت می‌کند و شخصیت شمارا از درون به بیرون تسکین می‌دهد و شما مانند یک فرد جدید از آن خارج می‌شوید.

ایجاد آرامش درونی باعث کاهش تنش در مغز شما می‌شود، که به‌طور هم‌زمان ضربان قلب و جریان خون را کاهش می‌دهد و هم باعث افزایش آرامش در شخصیت شما می‌شود.

اول، شما احساس می‌کنید که از تنش‌ها خلاص شدید و سپس شخصیت قدرتمند، سطح تمرکز بالا و احساس زیبایی و شادی را در اطراف خود احساس خواهید کرد.

 

12- اطراف خود را با افراد خوب احاطه کنید

به‌قول‌معروف "انسان با دوستانی که دارد شناخته می‌شود" که در همه جنبه‌های مختلف صادق است.

اگر همیشه در اطراف افراد منفی یا افسرده باشید، به‌طور خودکار عادت‌های بد و ویژگی‌های شخصیتی ناراضی ایجاد خواهید کرد.

از سوی دیگر، اگر همراه خوبی داشته باشید، آنگاه شکوفایی مثبت را در درون خود و نیز در خارج احساس خواهید کرد.

افراد با اعتمادبه‌نفس و موفق می‌توانند به شما درس‌های بزرگی بدهند، ازجمله اینکه چگونه برای مناسبت‌ها لباس بپوشید، چگونه صحبت کنید، چگونه خود را معرفی کنید، ازجمله درس‌های زندگی را بیاموزید.

بنابراین، برای ایجاد عظمت در شخصیت، خودتان را با افراد خوب احاطه کنید.

 

13- دشمن را به‌عنوان آینه در نظر بگیرید

ممکن است یک دوست مراقب احساسات شما باشد و در مورد عیب‌های شما حقیقت را به شما نگوید، اما همیشه با دقت به آنچه دشمنتان در چهره شما می‌گوید گوش دهید.

دشمن به‌عنوان آینه‌ای برای شما عمل می‌کند که در آن به‌راحتی می‌توانید چیزهایی را ببینید که باید روی آن‌ها کارکنید، بیشتر صیقل دهید تا شخصیت خوبی بسازید.

و از دانستن حقایقی که از دشمنان خود خواهید فهمید، شوکه می‌شوید، بنابراین هرگز این رابطه را دست‌کم نگیرید.

  یک سرگرمی جالب جدید ایجاد کنید

14- یک سرگرمی جالب جدید ایجاد کنید

بدن انسان از روال تکراری خسته می‌شود. افزودن عنصری از سرگرمی، خلاقیت و لذت در ایجاد یک سرگرمی جدید، ایده خوبی است.

و ممکن است به طرز تکان‌دهنده‌ای از جنبه متفاوت، پنهان و دست‌نخورده شخصیت خود شگفت‌زده شوید و آن را دوست داشته باشید.

می‌توانید نقاشی، باغبانی، مطالعه، سفال‌گری، دوچرخه‌سواری، خیاطی، آشپزی یا هر چیزی که به آن علاقه دارید را شروع کنید.

توسعه این امر شمارا ازنظر عاطفی، جسمی و همچنین ذهنی راهنمایی می‌کند.

و پوشش همه این جنبه‌ها واقعاً دشوار است، اما جستجوی ابعاد جدید زندگی می‌تواند آن را برای شما به ارمغان بیاورد، و شروع یک سرگرمی جدید هزینه بسیار کمی برای چنین هدیه بزرگی است.

امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا شخصیتی قوی بسازید و به شگفتی‌های زندگی دست پیدا کنید.

برای رسیدن به مهارت‌های توسعه فردی باید تلاشهای زیادی انجام دهید. رسیدن به این درجه از خودشناسی نیازمند زمان و هزینه ای بابت آن هست، که باید برای توسعه خودتان انجام دهید.  

دیدگاه کاربران (0)