در این روزهای سخت، صاحبان مشاغل دائماً به دنبال راههایی برای افزایش فروش و ایجاد اعتبار به مشتریان هستند.
ممکن است قبلاً پیشنهادات، هدایا و تخفیفهای ویژه را امتحان کرده باشید. اما آیا سعی کردهاید اعتباری به مشتریان خود فراهم کنید؟
شما مجبور هستید، زیرا این یک استراتژی اثبات شده برای افزایش فروش تا 50٪ است که درگذشته نتیجههای خوبی را برای صاحبان کسبوکار به همراه داشته است.
همچنین میتواند انواع جدیدی از مشتریان را به کسبوکار شما جذب کند، زیرا اعتبار برای مشتریان بالقوه جذاب است که میخواهند پول نقد خود را ذخیره کنند.
وام به مشتریان این امکان را میدهد که محصولات و یا خدمات شمارا از قبل خریداری کنند و پرداخت را به تاریخ بعدی موکول کنند و این کار برای آنها، امری لذتبخش است.
البته، هر چه خریدی که مشتری معمولی شما انجام میدهد بیشتر باشد، ریسکی که شما با آن مواجه میشوید، بیشتر است.
بااینحال، به خاطر داشته باشید که شما میتوانید ریسک را تا حدی کنترل کنید، زیرا شما هستید که شرایطِ دادنِ اعتبار به مشتری را تعیین میکنید.
برخی از شرکتها 100% تأمین مالی به مشتریان ارائه میکنند، درحالیکه برخی دیگر ممکن است به پیشپرداخت 25% یا 50% در قیمت خرید نیاز داشته باشند.
میزان ریسکی که کسبوکار شما توانایی پذیرش آن را دارد را تعیین کنید. آیا منابع مالی برای حمایت از معامله دارید؟
بهعنوان بخشی از این ارزیابی، باید این احتمال را در نظر بگیرید که مشتری نتواند پول را پرداخت کند یا پرداخت آن را به تعویق بیندازد.
تصمیم بگیرید که چقدر اعتبار میخواهید تمدید کنید و چقدر میتوانید برای پرداخت صبر کنید.
مهلتها میتواند از 10 روز تا 90 روز یا بیشتر باشد. کاهش درصد معینی میتواند خطر را به حداقل برساند.
بسیاری از شرکتها این کار را در اولین سفارشهای خرید قبل از ارائه 100% تأمین مالی انجام میدهند.
آیا به مصرفکنندگان و کسبوکارها اعتبار میدهید؟ اگر چنین است، چگونه اعتبار آنها را تعیین میکنید؟ شرایط شما برای انجام این کار چیست؟
برای مصرفکنندگان، میتوانید یک درخواست وام ساده با مراجع درخواست کنید.
یا میتوانید یک قدم فراتر بروید و در یک بانک اعتباری مصرفکننده یک بررسی اعتبار انجام دهید.
برای مشتریان تجاری میتوانید درخواست وام بدهید و با بانک اعتباری تجاری مشورت کنید.
گزارشهای مختلفی وجود دارد که میتوانید آنها را دانلود کنید، و اگر انتظار دارید تعداد زیادی برنامه کاربردی داشته باشید، حتی میتوانید مشترک یک بانک یا موسسه اعتبار تجاری شوید و تعداد نامحدودی گزارش دریافت کنید.
یک خطمشی برای امور اعتباری خود ایجاد کنید که کل فرآیند ارائه اعتبار به مشتریان، از درخواست تا جمعآوری معوقات را پوشش دهد.
هرچه جزئیات بیشتری را از قبل توسعه دهید، حسابدار، کارکنان فروش و تیم مدیریت بهتر میتوانند برنامه شمارا آسانتر کنند.
به یاد داشته باشید که هر چند ماه یکبار با انجام بازبینی اعتبار، بر تعداد خریدهایی که مشتری انجام میدهد، پس از تمدید اعتبار خود نظارت کنید.
پس از بررسی، ممکن است بخواهید افزایش سقف اعتبار را در نظر بگیرید، بهخصوص اگر مشتری آن را درخواست کند و گزارش پرداخت معتبری داشته باشد.
با ارائه اعتبار به مشتریان، میتوانید از رقبا متمایز شوید، فروش را افزایش دهید و سهم بیشتری از بازار را به دست آورید.
اگرچه خطری وجود دارد، بنابراین بهتر است از عوامل کلیدی که در بالا توضیح داده شد، بهعنوان راهنما استفاده کنید.