اعتمادسازی کسب‌وکار ؛ چگونه می‌توانیم برای کسب‌وکار خود اعتبار زایی کنیم؟

اعتمادسازی کسب‌وکار ؛ چگونه می‌توانیم برای کسب‌وکار خود اعتبار زایی کنیم؟

اولین قدم بعد از راه‌اندازی هر کسب‌وکاری اعتمادسازی کسب‌وکار در ذهن مشتریان و کسانی است که با کسب‌وکار شما در ارتباط هستند.

اعتماد بر اساس تصمیم‌گیری‌های خوب، قابل‌اطمینان و در مدت‌زمان فعالیت انجام می‌شود.

اعتمادسازی کسب‌وکار شما و در روابط با مشتریان و همکاری با افرادی که با کسب‌وکار شما در ارتباط‌اند بسیار مهم و در موفقیت کسب‌وکار شما بسیار ارزشمند و ضروری است.

توجه و تأکید بر اعتمادسازی نشان از تأکید بر حفظ منافع همه افرادی است که با شما کار می‌کنند.

اگر آن‌ها بدانند که اعتمادسازی شما در حفظ منافع آن‌ها پیش می‌رود آن‌ها نهایت همکاری را با شما خواهند داشت که این می‌تواند امتیاز بسیار خوبی برای کسب‌وکار شما باشد.

با تمرکز بر آنچه شمارا منحصربه‌فرد می‌کند به‌یادماندنی می‌شوید و ایستادگی خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا موفق شوید.

برای بالا بردن امتیاز، اعتماد را باید بسازید، اعتماد کنید و قابل‌اعتماد باشید.

اعتمادسازی کسب‌وکار از هماهنگی جهان درون شما و بیرون شما به وجود می‌آید با اعتبار بیشتر، قابل‌دسترس‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌شوید که در مورد نام تجاری شخصی و موفقیت شغلی شما بسیار ارزشمند است.

یعنی معتبر بودن یا داشتن اعتبار باعث شکل‌گیری روابط واقعی می‌شود.

اعتمادسازی کسب‌وکاربا کمک 3 دسته از افراد داخل سازمان

کسانی که با کسب‌وکار شما به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط‌اند به سه دسته تقسیم می‌شوند:

 

دسته اول مشتریان

اعتمادسازی کسب‌وکار با مشتریان

مشتریان اصلی‌ترین افرادی که مستقیم با شما و کسب‌وکار شما در ارتباط‌اند.

در مرحله اول مشتریان شما هستند که اصلی‌ترین سرمایه شمارا تشکیل می‌دهد

و نقش مهمی در آینده کسب‌وکار شما دارند و در موفقیت و شکست کسب‌وکار شما به‌صورت مستقیم تأثیر بسزایی دارند و کسب‌وکار شمارا تعیین می‌کنند.

در این مرحله باید این سؤال را از خود بپرسیم: چه‌کار کنیم که مشتریان در بین همه سایت‌ها و پیج های اینستاگرامی و شبکه‌های اجتماعی که در دسترس دارند

و آن‌ها هم دقیقاً محصول ما را می‌فروشند به ما اعتماد کنند و از ما خرید کنند؟

اگر بتوانی جوابی برای این سؤال پیدا کنی تا حد زیادی می‌توانی اعتمادسازی کسب‌وکار برای مشتری و امتیاز کسب‌وکارت را به دست بیاوری.

از مدیران گرفته تا فروشندگان، کارمندان و مشتریان روابط و رشد کسب‌وکار بر اساس اعتماد شکل می‌گیرد.

امروزه مصرف‌کنندگان رفتارشان عوض‌ شده است و بسیار مشکل‌پسند و وسواسی هستند.

بیشتر افراد قبل از خرید و استفاده از هر خدماتی با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی محصول و محل خدمات، نحوه خرید و حتی مکان خرید خود را می‌سنجند و بعد اقدام به خرید می‌کنند.

که این اقدام آن‌ها را می‌توان به بهترین فرصت تبدیل کرد و با اقدامات درست و به‌جا و جلب اعتماد، آن‌ها را جذب خود کنیم.

با مشتری مداری بهتر و عالی‌تر می‌توان برتری خود را نسبت به رقبا ثابت کرد. با دادن خدمات عالی، کالای خوب و ارزش‌آفرینی بهتر آن‌ها را به خود جذب کنید.

در اینجا اعتمادسازی شما به کمک شما می‌آید و باید مانند آهن‌ربا آن‌ها را جذب خودتان کنید، خیلی مهم است که بدانید چطور اعتماد مشتری را جلب کنید.

روی کارهایی که برای مشتری انجام می‌دهید تا اعتمادش جلب شود پافشاری کنید. باید اندر و توانا باشید که بدانید چطور اعتماد مشتری را جلب کنید.

این را هم مدنظر داشته باشید که همه، خریدار محصول شما نیستند بعضی از مشتریان به دنبال الهام بخشی، اعتماد، ارزش و جادوی شما هستند و پیگیر شما می‌شوند.

با دادن خدمات یا محصول خوب به بازار تنها یک طرف قضیه و نیمی از راه را رفته‌اید، با جلب اعتماد مشتری باید وفاداری‌شان را نیز تضمین کنید.

فروشندگان موفق همگی می‌دانند تا زمانی که نتوانند اعتماد مشتریانشان را به برند، محصولات و خدمات خود جلب کنند خبری از فروش و سود موردنظر نخواهد بود.

اگر مشتریان به شما اعتماد کنند با شما وارد کار و تجارت می‌شوند.

تمام کارهایی که برای مشتری انجام می‌دهید حرف‌هایی که می‌زنید و همهٔ افکارتان باید باهم یکی باشند هر چیزی که به ذهنتان راه می‌دهید باید با حقیقت وجود شما و کارهایتان هماهنگ و هم‌راستا باشد.

دسته دوم تأمین‌کنندگان، طلبکاران، اعتباردهندگان کسب‌وکار شما

اعتمادسازی در کسب‌وکار با تأمین‌کنندگان، طلبکاران، اعتباردهندگان

افرادی هستند که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با آن‌ها در ارتباط هستید مانند: تأمین‌کنندگان، طلبکاران، اعتباردهندگان کسب‌وکار شما.

برای بالا بردن اعتبار، اعتمادسازی کسب‌وکار را باید ساخت یا به‌نوعی دیگر باید گفت: حساب سپردهٔ اعتماد شما از حساب بانکی‌تان خیلی مهم‌تر است.

در ارتباط با تأمین‌کنندگان و اعتباردهندگان کسب‌وکار خود صادق باشید با آن‌ها روراست و از هرگونه ابهام دوری کنید تا آن‌ها به شما اطمینان کنند

و برای رونق کسب‌وکار شما با تمام وجود و توان وارد معامله شوند و به شما بهترین خدمات، امتیاز و استانداردترین کالاها را در اختیارتان قرار دهند

و برای جلب رضایت و حفظ شما برای ارتباط و معامله با آن‌ها تلاش کنند.

هرچه می‌گویید باید واقعیت داشته باشد هرچه که از ذهنتان می‌گذرد نباید به زبان بیاورید، تظاهر به صداقت نداشته باشید صادق بودن نیاز به تعهد، وفاداری، متانت، ثبات و صراحت دارد.

دسته سوم کارمندان، کارکنان و مدیران شما که در داخل سازمان یا کسب‌وکار شما

اعتمادسازی کسب وکار با کارمندان، کارکنان و مدیران

کارمندان و کارکنان شما استخوان‌های کسب‌وکار شما هستند. زیرا قلب کسب‌وکار شما در دستان آن‌ها قرار دارد و آن‌ها محافظ کسب‌وکار شما هستند.

همان‌گونه که دوست دارید با خودتان رفتار شود با آن‌ها رفتار کنید تا آن‌ها هم با مشتری و مراجع کسب‌وکار شما رفتار کنند و باعث جذب آن‌ها شوند.

هرچقدر که برای کارمندانتان ارزش قائل شوید و بها بدهید همان اندازه یا بیشتر، آن‌ها برای کسب‌وکار و مشتریانتان ارزش قائل می‌شوند.

در زیر به ۹ راهکار برای افزایش اعتبار فردی در محیط کار اشاره می‌کنم:

1-قابل‌اعتماد باشید. 2-ماهر باشید. 3-وفادار باشید. 4-روراست باشید. 5- به اصول پایبند باشید. 6-باثبات باشید. 7-موثق باشید. 8-بی‌ریا باشید. 9-متواضع باشید.

نویسنده: جناب آقای آرش بختیاری از دانش پذیران دوره دوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)