چگونه یک تیم برنده بسازیم؟ به نقل از کیم کیوساکی

چگونه یک تیم برنده بسازیم؟ به نقل از کیم کیوساکی

"دایره ارتباطی" شما از افراد اطراف شما تشکیل شده است. شما احتمالاً چندین حلقه در زندگی خود دارید. ممکن است حلقه خانواده، حلقه کاری یا تجاری و حلقه دوستان خود را داشته باشید. اگر یک سرگرمی دارید یا یک ورزش انجام می‌دهید، یک حلقه مرتبط با آن علایق نیز دارید. اگر می‌خواهید از نظر مالی موفق باشید، مهم این است که حلقه ارتباطی سرمایه‌گذاری (تیم برنده) خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

چگونه یک تیم برنده برای خودم بسازم؟

دوستان خود را برای تیم برنده انتخاب کنید

دوستم جین سال‌ها پیش زمانی که هدفی را برای شرکت پدر پولدار با او در میان گذاشتم توصیه‌هایی به من کرد. این یک هدف بزرگ و جسورانه بود.

به او گفتم که می‌خواهم هدف را با به اشتراک گذاشتن آن با افراد بیشتر و بیشتر در ذهنم واقعی کنم. فکر کردم هر چه بیشتر آن را به اشتراک بگذارم، شانس بیشتری برای واقعی شدن دارد.

توصیه جین این بود: "خوب است که هدف خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، اما فقط مراقب باشید که دقیقاً آن را با چه کسی به اشتراک می‌گذارید. همه از شما حمایت نمی‌کنند تا به آنچه می‌خواهید برسید. همه یک دوست واقعی نیستند."

ازآنجایی‌که یک آدم خوش‌بین بودم، می‌خواستم ثابت کنم جین اشتباه می‌کند و اینطور نیست. می‌خواستم خوبی‌های همه را باور کنم.

اما، کمی بعد، در یک مهمانی شب سال نو، از نزدیک متوجه شدم که جین درست می‌گوید. یکی از دوستانم که دچار ترس از سلامتی شده بود، هدفش از کاهش وزن را به اشتراک گذاشت.

او یک مربی شخصی استخدام کرده بود و داشت جدی می‌شد. پنج نفر از ما او را تشویق کردیم، اما بعداً یکی از "دوستان" او آمد و گفت: "او هرگز موفق نمی‌شود.

او قبلاً این را امتحان کرده است، می‌دانید، و کار نکرد. فکر نمی‌کنم او انضباط کار را داشته باشد."

با چنین دوستانی، چه کسی به دشمن نیاز دارد؟ راز موفقیت این است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که صمیمانه از شما حمایت می‌کنند و شما را برای رسیدن به اهداف تشویق می‌کنند.

من سال‌ها پیش تصمیم گرفتم که فقط تجارت کنم و فقط با افرادی که واقعاً از بودن در کنارشان لذت می‌برم و واقعاً برای من هستند دوستی ایجاد کنم. زندگی خیلی کوتاهه که بخوای کار دیگه‌ای انجام بدی!

"توصیه"

اولین چیزی که باید بدانید این است که به دنبال چه توصیه یا اطلاعاتی هستید. این بستگی به رؤیا و هدف شما دارد. همچنین به برنامه شما برای رسیدن به آنجا بستگی دارد.

برنامه شما به‌سادگی همان چیزی است که باید انجام دهید تا به رؤیای خود برسید. برنامه شما نیازی به پیچیده بودن ندارد.

به‌عنوان‌مثال، اگر تصمیم دارید که می‌خواهید یک تنیس‌باز شوید، این رؤیا است. برنامه شما این است که یک راکت تنیس، توپ تنیس، کفش تنیس و لباس تنیس بخرید و هفته‌ای سه بار در کلاس درس شرکت کنید.

دوم، شما باید بدانید که می‌خواهید از چه کسی مشاوره بگیرید. شما و افراد نزدیک شما انتخاب می‌کنید که چه اطلاعاتی را در مغز خود قرار دهید و از چه معلمانی می‌خواهید یاد بگیرید.

درنهایت، شما باید بدانید که چه توصیه‌ها و اطلاعاتی برای شما مرتبط و معنادار است و کدام نه. برای مثال، جین به من گفت که در مورد اینکه با چه کسی برنامه‌های آینده‌ام را به اشتراک می‌گذارم عاقل باشم - این موضوع مرتبط بود.

آن «دوست» قاضی که در بالا به آن اشاره کردم احتمالاً به من می‌گفت که چیزی فراتر از توانم را تعقیب نکنم. چرا من می‌خواهم آن را بشنوم؟

  همه‌چیز را زیر سؤال ببرید

همه‌چیز را زیر سؤال ببرید

سؤال، سؤال، سؤال ... و همان توصیه‌های تکراری قدیمی را که هر روز، هفته، ماه و سال می‌شنوید، به چالش بکشید.

تمام توصیه‌هایی را که می‌شنوید و می‌خوانید زیر سؤال ببرید. از «متخصصان» سؤال کنید. من و تیمم را زیر سؤال ببرید. خودت فکر کن سؤالات را بپرسید:

• آیا این توصیه برای من منطقی است؟ • جوانب مثبت و منفی چیست؟ • آیا این من را به هدف مالی من می‌رساند؟

گاهی اوقات ممکن است ندانید چه سؤالاتی بپرسید. فقط به پرسیدن ادامه دهید، زیرا اگر درنتیجه باهوش‌تر باشید و اگر شما را به تصمیم‌گیری بهتر و آگاهانه‌تر در مورد خودتان و پولتان سوق دهد، هر سؤالی که می‌پرسید، سؤال درستی است.

 

به دنبال مربی باشید

مربیان کسانی هستند که تجربه دارند و در انجام کارهایی که شما می‌خواهید انجام دهید مهارت بیشتری دارند. انواع مختلفی از مربیان، ازجمله سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار، تناسب‌اندام و مربیان شخصی وجود دارد.

دوست خوبم Ken یکی از مربیان سرمایه‌گذاری من است. او صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملک در جنوب غربی است و یک سرمایه‌گذار بسیار موفق است.

چیزی که من در مورد کن دوست دارم این است که من و او دور هم جمع می‌شویم تا در مورد یک معامله بالقوه بحث کنیم و زمان زیادی را صرف تجزیه‌وتحلیل جوانب مثبت و منفی می‌کنیم.

هر بار، با احساس سربلندی به‌عنوان یک فرد موفق و کسی که به اطلاعات او افزوده شده بیرون می‌روم، زیرا خیلی بیشتر از زمانی که به جلسه رفتم، می‌دانم.

بسیاری از مردم می‌پرسند چگونه می‌توان یک مربی پیدا کرد. من یک فرمول جادویی برای این ندارم. بیشتر اوقات به‌صورت اتفاقی اتفاق می‌افتد.

بااین‌حال، آنچه از همه مهم‌تر است این است که باید چشم و ذهن باز داشته باشید. همانطور که ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: "وقتی دانش‌آموز آماده شد، معلم پیدا می‌شود."

 

به یک گروه بپیوندید

من معتقدم که زنان به‌خوبی از زنان دیگر یاد می‌گیرند. به همین دلیل است که من زنان را تشویق می‌کنم که یک تیم برنده و گروه‌های مطالعاتی سرمایه‌گذاری تماماً زنانه را تشکیل دهند.

منظور من از این گروه‌هایی نیست که پول را برای سرمایه‌گذاری جمع می‌کنند، بلکه در مورد گروه‌های حمایتی صحبت می‌کنم که متمرکز بر آموزش هستند.

برای این نوع گروه‌ها، استانداردهای خود را بالا تنظیم کنید. فقط از خانم‌هایی دعوت کنید که در تحصیلات مالی خود جدی هستند و مایل به یادگیری و اقدام هستند.

شما به دنبال زنانی همفکر و باز هستید که مایل به کشف ایده‌ها و فرصت‌های جدید هستند.

نوشته‌ای از کیم کیوساکی

 

دیدگاه کاربران (0)