چگونه یک نگرش استثنایی ایجاد کنیم؟

چگونه یک نگرش استثنایی ایجاد کنیم؟

احتمالا شما هم از خودتان پرسیده اید که یک نگرش استثنایی چیست؟

چیزهای زیادی وجود دارد، اما وقتی مردم از من می‌پرسند که چگونه یک نگرش ذهنی مثبت ایجاد کنم، اساساً به دو چیز علاقه‌مند هستند:

آن‌ها می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند از موفقیتی به موفقیت دیگر در زندگی برسند و وقتی گهگاه در کاری شکست می‌خورند، چگونه آن را کنار بگذارند و دوباره تلاششان را از سر بگیرند.

 

صفات مشترک افراد با نگرش نیک

مهم نیست که یک شخص چه‌کاری انجام می‌دهد، هر زمان که فردی را پیدا کردید که کار برجسته‌ای انجام می‌دهد و نتایج فوق‌العاده‌ای می‌گیرد، فردی با نگرش خوب را خواهید یافت. این افراد معتقدند:

• آن‌ها می‌توانند آنچه را که در نظر دارند انجام دهند. • دستاورد نظم طبیعی چیزهاست. • هیچ دلیل خوبی بر روی زمین وجود ندارد که آنها نتوانند صلاحیت موفقیت را داشته باشند.

آن‌ها نگرش سالمی نسبت به خود دارند و درنتیجه طبیعی، نسبت به زندگی و چیزهایی که می‌خواهند به انجام برسانند.

به همین دلیل، آن‌ها به چیزهای قابل‌توجهی دست می‌یابند و به آنها می‌گویند موفق، برجسته، درخشان، خوش‌شانس و غیره.

آن‌ها معمولاً از اکثریت افرادی که توسط آنها احاطه شده‌اند باهوش‌تر یا بااستعدادتر نیستند... اما نگرش درستی دارند.

آن‌ها دستاوردهای خود را خیلی سخت نمی‌دانند زیرا به نظر می‌رسد تعداد کمی از دیگران واقعاً تلاش می‌کنند یا واقعاً به خودشان ایمان دارند.

 

جهان غیرشخصی است

جهان هیچ چیزی مطابق علاقه شما بازی نمی‌کند. مربوط به شخص خاصی نیست. مهم نیست چه کسی موفق می‌شود و چه کسی شکست می‌خورد. تغییر می‌کنیم یا نه مهم نیست.

بااین‌حال، نگرش فرد به طرز غیرقابل محاسبه‌ای قدرتمند است. می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی برای ما به همراه داشته باشد. اما ما باید آن را باحوصله و روزبه‌روز تربیت کنیم.

افراد موفق در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌ها و درجات مختلفی از هوش، سابقه و تحصیلات هستند.

اما آنها یک چیز مشترک دارند، آن‌ها از زندگی انتظار خوب دارند، آن‌ها انتظار دارند بیشتر از اینکه شکست بخورند موفق شوند و این کار را هم می‌کنند.

وقتی چیزی ارزشمند می‌خواهید، این نگرش را در نظر بگیرید که دلایل زیادی برای داشتن آن وجود دارد تا اینکه چرا نمی‌توانید آن را داشته باشید.

برای به دست آوردن آن تلاش کنید، دنبالش بروید، برای آن کار کنید، آن را بخواهید، و نه بار از ده بار، آن را خواهید گرفت.

  حالا، در مورد نگرش خود فکر کنید

حالا، در مورد نگرش خود فکر کنید

نگرش بازتاب یک شخص است. (آنچه در درون فرد می‌گذرد، در بیرون نشان می‌دهد.)

محیط ما، دنیایی که پیرامون خود ساخته‌ایم، درواقع آینه‌ای از نگرش ماست. اگر محیط خود را دوست نداریم، می‌توانیم با تغییر نگرش خود آن را تغییر دهیم.

بنابراین، اگر یک نگرش موفق به ما کمک کند تا موفقیت موردنظر ما را به ارمغان بیاورد، چگونه یک فرد این نوع نگرش را به دست می‌آورد؟

همه چیز درباره نگرش است. این به شما نشان می‌دهد که نگرش ما نسبت به زندگی تقریباً به همان اندازه که بر ما تأثیر می‌گذارد بر جهان و افراد در آن تأثیر نمی‌گذارد.

این یک درس شگفت‌انگیز است. اکنون شروع به انجام آن کنید و حداقل به مدت ده روز آن را انجام دهید، و زودتر ازآنچه فکر می‌کنید، نگرش استثنایی ایجاد خواهید کرد.

پس از انجام این کار، کاری را انتخاب کنید که فردا به‌طور متفاوتی انجام می‌دهید تا به بهبود نگرش خود کمک کند.

نوشته‌ای از باب پراکتور

 

دیدگاه کاربران (0)