برای ایجاد یک نام تجاری قوی، باید بدانید که چه کسی هستید و مهمتر از همه، نحوه ارتباط مؤثر با آن است.
شناسایی شخصت برندتان یکی از کلیدهای این کار خوب است. هرچه شخصیت برند شما توسعهیافتهتر باشد،
بیشتر میتوانید دیوار بین نام تجاری خود و افرادی را که میخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، بشکافید.
شناسایی شخصیت خودتان نیز بخش مهمی از استراتژی برندتان است.
اگر در این تجارت تازهکار هستید، این مقاله را برای ایجاد استراتژی برند دنبال کنید.
البته، هنگام ایجاد یک نام تجاری از ابتدا یا شروع به تغییر نام تجاری، تقطیر و بیان شخصیت برند دشوارتر از آن است که به نظر میرسد.
بااینحال، این کار ضروری است و شما تنها نیستید. ما چندین روش را انتخاب کردهایم تا به شما در بهبود برندینگ کمک کنیم.
اگر در حال تلاش برای شکلدهی شخصیت برند خود هستید ما میتوانیم به شما کمک کنیم.
در اینجا برخی از بهترین نکات را برای شناسایی و بیان شخصیت برند خود خواهید یافت.
اما ابتدا اجازه دهید در مورد برخی اصول اولیه صحبت کنیم.
شخصیت برند شما، ماهیت شخصیت شما است.
اینها ویژگیهای اصلی هستند که میتوانید برای توصیف نام تجاری و برند سازی خود استفاده کنید.
آیا شما پیچیده و ظریف هستید؟ سرگرمکننده و بازیگوش؟ مهربان و نزدیک؟
تعریف این ویژگیها برای ایجاد یک شخصیت بصری و کلامی قوی که از طریق تمام کانالها،
از وبسایت شما تا خبرمایه توییتر، شما را معرفی میکند، کلیدی است.
برای یافتن شخصیت برندتان به چه چیزی نیاز دارید؟
قبل از اینکه وارد بازار شوید، بدانید که شخصیت شما، امتداد قلب برند شما است (هدف، چشمانداز، مأموریت و ارزشهای شما).
بدون درک صحیح از این اصول اساسی، دشوار است که بهطور مؤثر شخصیت برند خود را بیان کنید.
بیشتر بخوانید: چرا باید تجربه مشتری را در بازاریابی برند در اولویت قرار دهیدوقتی فهمیدید که چرا وجود دارید و چه میکنید، میتوانید با این نکات کنار بیایید.
این ممکن است تنها چیزی باشد که شما برای بیان شخصیت برند خود به آن احتیاج دارید،
ما همچنین میتواند یک نقطه قوت برای ایجاد طوفان فکری در تیم شما باشد. مثلاً:
Column Five: فردی خودآگاه، خوشاخلاق و صادق؛ باهوش اما متکبر نیست؛ جوان اما عاقل
Red Cross صلیب سرخ: تقویتکننده، توانمند کننده، دعوتکننده، شخصی.
Jet Blue: خوب، باهوش، تازه، شیک و شوخ.
همچنین میتوانید پیشنهادهایی از تیم خود بخواهید یا یک نظرسنجی سریع انجام دهید.
حتی میتوانید لیست بزرگتری از صفتها را توزیع کرده و از افراد بخواهید پنج مورد را انتخاب کنند.
هنگامیکه با هم صحبت میکنید، ممکن است متوجه شوید که کلمات یکسان برای چندین نفر طنینانداز شده است.
این باید به شما در محدود کردن آن کمک کند.
چهره کامل برند شما چه کسی خواهد بود؟ ماهیت چه کسی آنچه شما انجام میدهید را نشان میدهد؟
آنها چه ویژگیهایی دارند که میخواهید از آنها تقلید کنید؟
متناوباً، برخی از برندها یک شخص واقعی یا نماد ایجاد میکنند که شخصیت آنها را نشان میدهد. مثل میمونک چیتوز
پیشنهاد عالی: همه آنچه که باید درباره تصویر برند بدانیداگر در توصیف خود دچار مشکل هستید، گاهی اوقات به "دیدن" خود کمک میکند.
تصاویری از نوع شخص یا افرادی که میخواهید باشید جمعآوری کنید.
آیا شما موجسواری بیدغدغه هستید که از غروب آفتاب آخر تابستان لذت میبرید؟ گیمری با کامبک کامل؟
توجه: این لزوماً نشاندهنده هویت بصری شما نیست. این فقط به شما کمک میکند تا شخصیت خود را تقویت کنید.
شما چه کسی هستید؟ مشتری ایده آل شما چه کسی است؟ برادر بزرگتر قابلاعتماد؟
بهترین دوست شاد؟ چه ویژگیهایی باعث میشود آنها شمارا نسبت به برند دیگر انتخاب کنند؟
میخواهید آنها چه تصوری از شما داشته باشند؟ اینها میتوانند شمارا در مسیر درست هدایت کنند.
گاهی اوقات شما نیاز به حرکت در جهت درست دارید.
میتوانید از تستهای شخصیت شناسی کمک بگیرید،
که میتواند به شما در تشخیص شخصیت اولیه نام تجاری شما کمک کند.
جمعبندی
شناسایی و بیان شخصیت برند شما میتواند زمانبر باشد. مهم است که عمیقاً در مورد آن فکر کنید و مطمئن شوید که یک بازتاب معتبر است.
وقتی برندها سعی میکنند چیزی باشند که نیستند، خیلی زود مشخص میشود.
اگر احساس میکنید گیج شدهاید، میتوانید به برندهای دیگر و حتی رقبای خود نگاه کنید تا بدانید چهکارهایی باید انجام دهید و چهکارهایی نباید انجام دهید.
نکته مهم: اگر حسابرسی کامل برند را انجام دهید، میتوانید از شخصیت رقبای خود درک خوبی داشته باشید، که میتواند بینش بسیار خوبی در مورد نحوه تمایز از آنها داشته باشد.
مالکوم گلدول زمانی گفته بود که واژهٔ برند مثل واژهٔ آفریقاست و میتواند معانی زیادی داشته باشد که همگی آنها مهم و درعینحال بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.
اگر تصورتان از آفریقا داخل شهر ژوهانسبورگ است درحالیکه تصور مخاطبتان مراکش است در این صورت گفتگوی شما چندان سازنده از آب درنخواهد آمد. برند نیز به همین صورت است.
وقتی به برند اشاره میکنیم، بعضیها به لوگو، بعضیها به تبلیغات و بقیه نیز به اسامی برندها و شبکههای اجتماعی فکر میکنند. همهٔ اینها از عناصر تشکیلدهندهٔ برند هستند.
اما استراتژی برند کمک میکند تا از همگی اینها بهصورت متمرکز استفاده کنید تا خودتان معرف تجارتتان باشید و اجازه ندهید بازار آن را تعریف کند.
داشتن برند عالی، ارزش کسبوکار شمارا افزایش میدهد. برند به مشتری کمک میکند تا کار شمارا بهخوبی ببینند، به آن علاقهمند شده و به آن وفادار بمانند.
علاوه بر این، برندهای عالی به افراد کمک میکند تا بدانند چه محصولاتی را باید در اولویت قرار داده و خرید چه چیزهایی را به آخر موکول کنند.
چطور برندتان را از برندهای دیگر متمایز میکنید؟ راهش این است که یک استراتژی برند بسازید و البته هدف این دوره هم همین است.
لیندسی پیدرسن کارشناس برتر برندینگ و بنیانگذار شرکت استراتژی برند آیرون کلد و متخصص کالاهای مصرفی و بستهبندی است و هماکنون همراه با مدیران برای طراحی استراتژی برند متمایز و قابل تملک کار میکند تا آنها بتوانند به تجارت خود امکان رشد بدهند و هدایتش کنند.
او در دوره استراتژی خلق برند قصد دارد به شما کمک کند تا از برندتان بهعنوان یک عامل تقویتکنندهٔ رشد معنادار در تجارتتان استفاده کنید. بهعنوان یک بازاریاب چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانید بر روی آن تمرکز کنید.
با یک استراتژی برند حسابشده میتوانید مطمئن شوید که زمان، انرژی و پولتان روی چیزهایی متمرکز است که بیش از همه در راستای ستارهٔ شمالی شما قرار دارند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده این دوره ارزشمند همینالان اینجا را کلیک کنید.