چگونه در یک کسب و کار موفق، رشد کنیم؟ به نقل از تی هارو اکر

چگونه در یک کسب و کار موفق، رشد کنیم؟ به نقل از تی هارو اکر

اگر خواهان موفقیت، ثروت و آزادی هستید، بهترین راه برای شما ممکن است، رشد در کسب و کار شما باشد. این یکی از معدود راه‌های اثبات‌شده برای دستیابی به آزادی زمان و پول است.

با یک کسب و کار موفق، شما کنترل را در دست دارید. شما می‌توانید آن‌طور که می‌خواهید زندگی کنید، چیزهایی را که می‌خواهید داشته باشید و یاد و خاطره منحصربه‌فرد خود را در جهان باقی بگذارید.

رشد در کسب و کار به شما پتانسیل درآمد نامحدود و کنترل بر زمان و انرژی خود را می‌دهد.

مزایا به نتایج نهایی محدود نمی‌شود، روند رشد در کسب و کار می‌تواند یک تجربه ارزشمند باشد و شما را تشویق کند تا به‌عنوان یک فرد در طول مسیر رشد کنید.

می‌توانید با یادگیری، آزمایش و استفاده از انرژی خلاقانه خود، لذت زیادی ببرید.

گاهی اوقات این می‌تواند به معنای رویارویی با چالش‌ها و موانع باشد که شما را مجبور می‌کند از منطقه راحتی خود خارج شوید.

با تکیه بر جنبه‌های لذت‌بخش و تسلط بر جنبه‌های دشوار، می‌توانید با سرعت بیشتری به سمت موفقیت حرکت کنید.

اما قبل از شروع کار برای رسیدن به آن، هوشمندانه است که ایده خوبی از موفقیت برای خود داشته باشید.

هرچه اهداف شما در ابتدا واضح‌تر باشد، در طول مسیر بیشتر از خودتان لذت خواهید برد و درعین‌حال نتایج بزرگ‌تر و بهتری را تجربه خواهید کرد.

موفقیت در کسب و کار، راه را برای موفقیت در زندگی هموار می‌کند.

با فناوری امروزی، راه‌اندازی کسب و کاری که در هر نقطه از جهان کار می‌کند، آسان‌تر از همیشه است، اگر ایده‌آل شما این باشد.

شما می‌توانید آزاد باشید تا هر زمان که می‌خواهید، بدون کوچک‌ترین مشکلی در کسب و کار خود، به‌جایی که می‌خواهید بروید.

شما می‌توانید به‌دلخواه خود کار را به فرد دیگری محول کرده و برون‌سپاری کنید و خود را از اکثر کارهای روزانه کسب و کار خودتان حذف کنید.

از سوی دیگر، ممکن است رؤیای کار کردن ساعت‌های طولانی را روی پروژه‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید، داشته باشید.

ممکن است در تعامل شخصی با مشتریانی که از محصولات یا خدمات شما قدردانی می‌کنند، پیشرفت کنید.

شاید همه چیز خوب به نظر برسد، و شما کسب و کاری می‌خواهید که به شما امکان می‌دهد هم سخت کار کنید و هم زندگی کنید. کاملاً به شما بستگی دارد.

ما می‌دانیم که تصمیم‌گیری می‌تواند دشوار باشد، اما اگر ندانید که می‌خواهید ازآنچه چیزی به دست آورید، ایجاد ساختار تجاری مناسب برای شما تقریباً غیرممکن است.

دانستن آنچه می‌خواهید از همان ابتدا به دست آورید به شما کمک می‌کند تا در این مسیر تصمیم‌گیری کنید.

  در درجه اول، موفقیت برای شما چه معنایی دارد؟

در درجه اول، موفقیت برای شما چه معنایی دارد؟

وقتی زندگی ایده‌آل خود را تصور می‌کنید چه می‌بینید؟

آیا چیزهایی وجود دارد که می‌خواهید، مانند لباس‌های شیک و مارک‌دار، اتومبیل‌های لوکس، جواهرات، یا لوازم الکترونیکی پیشرفته؟

آیا تجربیاتی وجود دارد که دوست دارید داشته باشید، مانند غذا خوردن در رستوران‌های 5 ستاره، دسترسی کامل به المپیک، یا اقامت مجلل در مالدیو؟

آیا گروهی از افراد در جامعه شما وجود دارند که بخواهید به آن‌ها کمک کنید؟ دوست دارید کدام‌یک و چه مشارکت خاصی داشته باشید؟

بعد، به این فکر کنید که دوست دارید کسب و کارتان چگونه کار کند.

چقدر می‌خواهید در کسب و کار خود مشارکت شخصی داشته باشید؟

می‌خواهید بیشتر وقت خود را صرف چه کاری کنید؟

می‌خواهید چه فعالیت‌هایی در روز، هفته، ماه و سال داشته باشید؟

برای پاسخ دادن به این سؤالات برای خودتان وقت بگذارید، اما نگران جواب کامل آن نباشید (همیشه می‌توانید آن‌ها را در طول مسیر تغییر دهید).

هرچه بیشتر بدانید چه می‌خواهید، کسب و کار شما بیشتر می‌تواند به شما در ایجاد سبک زندگی ایده‌آل کمک کند. این راه موفقیت واقعی است - موفقیت با معیارهای شما.

 

آیا شما کارآفرین هستید؟

اگرچه رشد کسب و کار موفق می‌تواند واقعاً جذاب باشد، این مسیر آسانی نیست. برای همه نیست با تمام آزادی‌های بالقوه، حداقل مسئولیت مساوی وجود دارد.

هیچ فردی وجود ندارد که به شما راهنمایی کند، و هیچ دستورالعملی وجود ندارد. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه کاری انجام دهید و چگونه آن را انجام دهید.

هیچ مدیر اجرایی برای تصمیم‌گیری‌های سخت وجود ندارد، شما می‌توانید یک تیم بسازید و مربیان و منتورها را جمع‌آوری کنید.

  نشانه‌های یک کارآفرین

نشانه‌های یک کارآفرین

لیست شمشیرهای دولبه و واقعیت‌های سخت ادامه دارد... پس چگونه می‌توانید بفهمید که آیا رشد در کسب و کار برای شما مناسب است؟

ابتدا به این فکر کنید که چرا می‌خواهید یک کسب و کار راه‌اندازی کنید (یا حتی می‌خواهید شروع کنید).

اگر فقط به دنبال پول درآوردن هستید، ممکن است انگیزه کافی برای حفظ شما در زمان‌های چالش‌برانگیز نباشد. اشتیاق مهم است. شما باید "چرای" خود را بدانید.

فراتر از آن، وقتی می‌دانید که یک کارآفرین هستید:

• شما به‌طور مداوم مشکلات را می‌بینید و به راه‌حل‌های جدید یا بهبودیافته فکر می‌کنید. • میل شما برای آزاد بودن یا ثروتمند بودن قوی‌تر از علاقه شما به تطبیق به چیزی است که امن و آشنا به نظر می‌رسد. شما همچنین متوجه شده‌اید که داشتن تنها یک منبع درآمد، امنیت واقعی ندارد، به‌خصوص زمانی که شخص دیگری تصمیم می‌گیرد چقدر حقوق دریافت کنید. • شما برای آزادی، رشد و خلاقیت ارزش قائل هستید. شما از گرفتن سفارش خوشتان نمی‌آید و از یک شغل راضی نیستید. شاید حتی خود را «بیکار» بدانید. • شما مایل به یادگیری، رشد، اشتباه کردن و کشف چیزها هستید. شما می‌توانید ریسک کنید، گاهی شکست بخورید و به‌هرحال ادامه دهید. اگر بسیاری از موارد بالا شما را توصیف می‌کند، شروع یا رشد کسب و کار شما ممکن است نه‌تنها مسیر درستی برای شما باشد، بلکه ممکن است تنها مسیری باشد که شما را به جایی که می‌خواهید در زندگی برسید می‌رساند.

 

هزینه شکست در کسب و کار

انجام جهش می‌تواند ترسناک باشد. بسیاری از مردم آن را به تعویق می‌اندازند.

آن‌ها ممکن است احساس کنند که به‌اندازه کافی نمی‌دانند، یا چیزی ارزشمند برای ارائه ندارند. آن‌ها ممکن است بترسند که خودشان را به‌عنوان یک متخصص مطرح کنند.

آن‌ها ممکن است ندانند که چگونه ایده‌ها یا علایق خود را به یک تجارت سودآور تبدیل کنند. آن‌ها ممکن است از شکست، یا از تغییراتی که با موفقیت به وجود می‌آیند بترسند.

برخی از این‌ها ممکن است ترس‌های مشروع باشند. رشد یک کسب و کار، چه موفق باشید و چه نباشید، می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی شخصی و مالی شما داشته باشد.

خود موفقیت یا فقط تلاش برای رسیدن به آن، می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. روابط شما ممکن است به دلیل کار کردن طولانی‌مدت یا تمرکز بر روی شبکه تغییر کند.

حس هویت شخصی شما حتی می‌تواند با تمرکز بیشتر بر روی تجارت خود تغییر کند.

سپس احتمال شکست بسیار واقعی وجود دارد. یک‌سوم کسب و کارها بین سال اول تا سال پنجم شکست می‌خورند.

شکست می‌تواند به معنای از دست دادن پول و آسیب رساندن به روابط باشد. برای برخی، این به معنای از دست دادن همه‌چیز است.

ممکن است عواقب قانونی، آسیب به شهرت، و وارونه شدن زندگی‌ها وجود داشته باشد.

این نوع سناریوها بسیاری از افراد را در مسیر خود متوقف می‌کنند. مهم است که چشمان خود را به روی احتمالات منفی و همچنین موارد خوب باز کنید.

اما تسلیم شدن در برابر این ترس‌ها می‌تواند نارضایتی شما را طولانی‌تر کند، چشم‌اندازهای مالی شما را محدود کند و شما را سرشار از پشیمانی کند.

اگر ساختن یک کسب‌وکار موفق برای شما مهم است، باید از ترس‌های خود به‌عنوان انگیزه‌ای برای ادامه حرکت به جلو استفاده کنید تا دلیلی برای اجتناب از آن.

 

7 دلیل عالی برای دنبال کردن رؤیاهای خود برای موفقیت در تجارت

اگر جرئت و پشتکار برای غلبه بر چالش‌ها در انجام هر کاری لازم است، و دریافت کمکی که نیاز دارید را داشته باشید، پاداش‌ها می‌توانند باورنکردنی باشند.

  ثروت و آزادی مالی

1. ثروت و آزادی مالی

شما همیشه می‌توانید پول فراوانی برای خود و خانواده خود داشته باشید، و پول بیشتری به‌طور منظم وارد زندگی خودتان کنید.

شما می‌توانید آزادانه به دیگران کمک بدهید و هرگز نگران تمام شدن آن نباشید.

2. آزادی زمان و مکان

اگر می‌خواهید، می‌توانید بدون توجه به اینکه کجا هستید یا چقدر زمان و انرژی برای آن صرف می‌کنید، کسب و کار خود را برای کسب درآمد ایجاد کنید.

3. امنیت

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید درآمد خود را کنترل کنید، نه رئیس یا بخش منابع انسانی. به‌این‌ترتیب، می‌توانید جریان‌های درآمدی متعددی ایجاد کنید و شبکه‌های ایمنی ایجاد کنید.

4. احساس موفقیت

دانستن اینکه می‌توانید هدفی ایجاد کنید و به آن برسید، به شما احساس قدرت و الهام بخشی برای انجام کارهای بیشتر می‌دهد.

5. تبدیل‌شدن به یک رهبر

شادی، اعتمادبه‌نفس و موفقیت شما می‌تواند منبع الهام دیگران باشد.

6. ایجاد تفاوت

کسب و کار شما فقط کسب درآمد نیست. این در مورد کمک به مردم برای حل مشکلاتی است که به حل آن‌ها اهمیت می‌دهند.

همچنین می‌تواند در مورد تأمین معیشت برای هرکسی باشد که با او کار می‌کنید.

7. به جا گذاشتن میراث

در پایان زندگی خود، می‌خواهید چه چیزی از خود جا گذاشته باشید؟ می‌خواهید چه تأثیری بر جهان داشته باشید، و چگونه می‌خواهید به یاد آورده شوید؟

کسب و کار شما می‌تواند وسیله‌ای باشد برای نشان دادن شما.

همه این‌ها و موارد دیگر زمانی امکان‌پذیر می‌شود که یک کسب و کار موفق را توسعه دهید. خیلی خوب به نظر می‌رسد، درست است؟ چگونه شروع ‌کنید؟

10 نکته برای موفقیت و رشد در کسب و کار

می‌توانید فهرست‌هایی از تاکتیک‌های برتر کسب‌وکار یا بازاریابی را در سراسر اینترنت پیدا کنید، اما آن‌ها می‌آیند و می‌روند.

مبانی تغییر نمی‌کند این اصول کلیدی برای شروع و رشد یک کسب و کار موفق را بررسی کنید.

1. اطراف خود را با مربیان و مشاوران احاطه کنید

از افرادی که به موفقیت‌های تجاری زیادی دست یافته‌اند بیاموزید. بسیاری از استادان بینش‌های باورنکردنی را در وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند.

2. خودتان فکر کنید

کورکورانه از تاکتیک‌های دیگران پیروی نکنید، حتی اگر آن‌ها موفق باشند. اصول را بیاموزید و آن‌ها را به‌گونه‌ای به کار ببرید که برای شما مفید باشد، هم در راه‌اندازی کسب و کار و هم در بازاریابی آن.

3. یک ایده برنده برای کسب و کار خود ارائه دهید

CB Insights، یک شرکت تجزیه‌وتحلیل کسب و کار، از سال 2014 شکست‌های استارتاپی را ارزیابی می‌کند. آن‌ها گزارش می‌دهند که 42٪ به دلیل عدم نیاز بازار به محصول یا خدمات خود، شکست می‌خورند!

اجازه ندهید این تو باشی. یک مخاطب هدف خاص را بشناسید و بفهمید که چه چیزی می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید.

از مشکلاتی که بر خود غلبه کرده‌اید به‌عنوان الهام‌بخش استفاده کنید. بعد تحقیق کنید! فقط تصمیم نگیرید که ایده شما عالی است. افرادی را که قصد کمک به آن‌ها دارید را درگیر کنید.

  تمرکز را انتخاب کنید

4. تمرکز را انتخاب کنید

سعی نکنید همه‌چیز را برای همه مردم انجام دهید. در یک چیز بهترین باشید و بازاریابی خود را برای یک مخاطب تنظیم کنید.

5. برنامه داشته باشید، و انعطاف‌پذیر باشید

به ایده‌های خود وابسته نشوید به شماره 3 برگردید، به بازخوردها گوش دهید، پیشنهاد‌های خود را بهبود ببخشید و در صورت نیاز، محور را انتخاب کنید.

برخی از موفق‌ترین شرکت‌ها از ترکش‌های شکست بنیان‌گذاران خود برخاسته‌اند.

6. روی کسب و کار خود کار کنید، نه‌فقط در آن

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار آن‌قدر درگیر ارائه محصول یا خدمات خود می‌مانند که برای برنامه‌ریزی رشد خود یا ایجاد سیستم‌ها و ابتکاراتی که به آن‌ها کمک می‌کند به اهداف واقعی‌شان برسند، زمانی را اختصاص نمی‌دهند.

7. بازاریابی را در اولویت قرار دهید

بدون بازاریابی، مشتری ندارید و بدون مشتری، پول و تجارت ندارید. بازاریابی آن‌قدر مهم است که هارو توصیه می‌کند 80 درصد از زمان، انرژی و منابع خود را برای تسلط بر بازاریابی خود اختصاص دهید.

8. پول خود را مدیریت کنید و هزینه‌ها را کاهش دهید

دلیل شماره 2 CB Insights برای شکست راه‌اندازی (29%) کمبود نقدینگی است. در همین حال، راه‌اندازی و کسب‌وکار به کلمات رایجی در میان کارآفرینان تبدیل شده‌اند.

در هر مرحله از خود بپرسید که چگونه می‌توانید با کمترین منابع و هزینه بیشترین کار را انجام دهید.

9. با ترس‌های خود روبرو شوید

ترس برای محافظت از شما وجود دارد، نه اینکه شما را از رفتن به دنبال رؤیاهایتان باز دارد. یاد بگیرید که از ترس به‌عنوان یک محرک به‌جای مانع استفاده کنید.

10. مراقبت از خود را تمرین کنید

برای رسیدن به آن تلاش زیادی لازم است. مطمئن شوید که در طول مسیر با تغذیه خوب، ورزش، خواب کافی و انجام کارهایی که روحیه شما را تغذیه می‌کند، از خود مراقبت کنید.

این یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت، بنابراین برای حفظ انرژی خود در مدت طولانی برنامه‌ریزی کنید.

و به یاد داشته باشید، کسب و کار شما را مجبور به رشد می‌کند، بنابراین در مورد توسعه مهارت‌ها و دانش خود فعال باشید.

بر اساس گزارش اداره کسب و کارهای کوچک، نیمی از مشاغل در پنج سال اول خود با شکست مواجه می‌شوند. اگر می‌خواهید در نیمه موفقی باشید، باید به یادگیری و پیشرفت ادامه دهید.

نوشته‌ای از تی هارو اکر

 

دیدگاه کاربران (0)