چگونه در 8 مرحله کسب‌وکار خود را توسعه دهیم؟

چگونه در 8 مرحله کسب‌وکار خود را توسعه دهیم؟

در طول بیش از چهار دهه کار خود به‌عنوان یک رهبر مشهور بین‌المللی در توسعه شخصی، با هزاران صاحب کسب‌وکار ارتباط برقرار کرده‌ام و با آنها همکاری کرده‌ام که برای راهنمایی در مورد چگونگی توسعه کسب‌وکار خود به سطح بعدی به من مراجعه کرده‌اند.

بسیاری از این کارآفرینان فارغ‌التحصیل برنامه‌های من بوده‌اند و مشتاق شروع به جذب مشتریان و توسعه کسب‌وکار به‌عنوان مربی معتبر اصول موفقیت کنفیلد هستند.

امروز می‌خواهم آنچه را که معمولاً هر زمان که از من نکاتی در مورد چگونگی توسعه یک کسب‌وکار می‌پرسند به آنها می‌گویم، با شما به اشتراک بگذارم.

یادگیری نحوه رشد یک کسب‌وکار مهم نیست که چه نوع کسب‌وکاری دارید - به‌خصوص زمانی که برای اولین بار شروع به کار می‌کنید.

برای دستیابی به اهداف خود و یادگیری اینکه چگونه کسب‌وکار خود را به‌گونه‌ای مقیاس بندی کنید که موفقیت پایدار درازمدت به ارمغان بیاورد، به شجاعت، تلاش و فداکاری نیاز دارد.

خوشبختانه، موفقیت سرنخ‌هایی به جا می‌گذارد و پیروی از کسانی که قبلاً به رشدی دست‌یافته‌اند، رسیدن به اهدافتان را بسیار آسان‌تر می‌کند.

 

8 گام برای رشد و توسعه کسب‌وکار

اولین توصیه من برای هر کارآفرینی که می‌خواهد بیاموزد چگونه یک کسب‌وکار را رشد دهد این است که فرآیند را به مراحل واضح و قابل‌دستیابی تقسیم کند.

خوب است که بگوییم هدف توسعه کسب‌وکار شما «چه مقدار پول به‌طور دقیق است» یا «جذب تعداد دقیق مشتری» است.

اما اگر در مورد مراحلی که قرار است بردارید کاملاً واضح نباشید، رسیدن به هدف کار سخت و غیرممکنی خواهد بود.

برای رسیدن به آن هدف، درنهایت زمان و تلاش زیادی را صرف کارهایی خواهید کرد که شمارا از همه جهات به هدف نزدیک می‌کند.

برای شروع، در اینجا 8 مرحله کلیدی وجود دارد که به شما توصیه می‌کنم تا کسب‌وکار خود را به سطحی پایدار ببرید.

 

مرحله 1: برنامه توسعه کسب‌وکار خود را ایجاد کنید

اولین قدم برای رسیدن به آنچه می‌خواهید این است که بدانید چه می‌خواهید!

شما باید در مورد اهداف کلیدی توسعه کسب‌وکار خود کاملاً روشن باشید و بدانید برای رسیدن به آن اهداف باید چه‌کاری انجام دهید.

بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک طرح کسب‌وکار توسعه است که شامل یک چشم‌انداز دقیق شرکت از نحوه برنامه‌ریزی شما برای توسعه کسب‌وکارتان و گام‌هایی است که برای رسیدن به هر هدف بردارید.

سپس شمارا تشویق می‌کنم که هر روز با آن مشاور رشد کسب‌وکار مشورت کنید تا چشم‌انداز شرکت شما در ذهن شما روشن بماند و آسان‌تر باشد که اقدامات خود را با اولویت‌های اصلی کسب‌وکارتان هماهنگ کنید.

وقتی آنچه را که می‌خواهید ببینید، به آنچه می‌بینید خواهید رسید.

 

مرحله 2: در مورد صنعت خود تحقیق کنید

مرحله 2: در مورد صنعت خود تحقیق کنید

دانش قدرت است! برای اطمینان از مؤثر بودن اقداماتی که برای گسترش یک کسب‌وکار انجام می‌دهید، ایده خوبی است که بازار هدف و رقبای خود را به‌طور کامل تحقیق کنید.

این به شما کمک می‌کند تا نیازهای مشتریان ایده‌آل خود و همچنین گزینه‌های دیگری را که برای آنها در دسترس است و نحوه ارائه و دریافت آن‌ها را درک کنید.

به دنبال جوامع آنلاین و خارج از آن بگردید که در آن بازار هدف شما تمایل دارد تا در آنجا حضور داشته باشد و مشاهده کنید که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند.

آنها با چه چالش‌های بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؟

آنها در مورد راه‌حل‌های فعلی در بازار که برای کمک به آنها در حل این چالش‌ها طراحی‌شده‌اند، چه فکر می‌کنند؟

کجا نیازهای آنها برآورده نشده است؟

این تحقیق به شما بینش ارزشمندی در مورد چگونگی صحبت با بازار هدف خود و توسعه کسب‌وکار خود به روشی پایدار می‌دهد.

سپس، بر اساس آنچه آموخته‌اید، اهداف تجاری خود را مجدداً بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که چشم‌انداز شرکت و مراحل اقدام شما با نیازهای مخاطب هدف شما همسو هستند.

به یاد داشته باشید: چیزی که نمی‌دانید مانع شما نمی‌شود.

 

مرحله 3: بپرسید، بپرسید، بپرسید

از درخواست چیزی که می‌خواهید نترسید! بسیاری از صاحبان کسب‌وکار تردید دارند که از مشتریان خود بپرسند که واقعاً در مورد محصولات یا خدمات خود چه فکر می‌کنند و درنتیجه هرگز دانشی را که برای بهبود نیاز دارند به دست نمی‌آورند.

اغلب اوقات، آنها همچنین از درخواست بینش از همکاران یا مربیان خود برای غلبه بر یک مشکل تردید می‌کنند، بنابراین زمان زیادی را صرف چرخاندن چرخ‌های خود و ایجاد کشش صفر به سمت اهداف رشد خود کنید.

به‌عنوان یک کارآفرین، باید با درخواست از مردم برای آنچه نیاز دارید راحت باشید! این سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای رسیدن به‌جایی است که می‌خواهید به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار باشید.

همچنین باید یاد بگیرید که «رد کردن» را رد کنید و هرگز آن را شخصی نگیرید که کسی به شما «نه» می‌گوید. در عوض، بدانید که هر «نه» شما را به «بله» نزدیک‌تر می‌کند.

یاد بگیرید که چگونه چیزهایی را که نیاز دارید سریع‌تر بخواهید تا بتوانید "نه"های اجتناب‌ناپذیر را از سر راه بردارید و در اسرع وقت به "بله" برسید.

 

مرحله 4: مشتریان خود را پرورش دهید

رهبران تجاری بسیار موفق می‌دانند که موفقیت هر کسب‌وکاری به کیفیت روابطی که با مشتریان یا مشتریان ایده ال خود ایجاد می‌کنید بستگی دارد.

خبر خوب این است که هرچه درک بهتری از مشتریان خود داشته باشید، شناسایی راه‌هایی برای پاسخگویی به نیازهای آنها برای شما آسان‌تر خواهد بود.

اگر محصولات جدیدی ایجاد کنید که بتوانید به مشتریان فعلی خود ارائه دهید، می‌توانید به توسعه کسب‌وکار خود ادامه دهید.

این‌ها افرادی هستند که قبلاً به برند شما اعتماد دارند و مزایای محصولات یا خدمات شما را در زندگی خود تجربه کرده‌اند.

به همین دلیل ایده خوبی است که یک قیف فروش بسازید که محصولات یا خدمات ارزشمندتری را به مشتریان و مشتریان شما ارائه دهد.

این به شما امکان می‌دهد تا کسب‌وکار خود را به‌سرعت و به‌طور مؤثر گسترش دهید و درعین‌حال اعتماد و وفاداری ایجاد کنید و درعین‌حال به بزرگترین مشتریان خود فرصت‌های مستمری می‌دهید تا درخشش شما را وارد زندگی خود کنند.

 

مرحله 5: کسب‌وکار خود را آنلاین کنید

مرحله 5: کسب‌وکار خود را آنلاین کنید

هر کارآفرینی که می‌خواهد بداند چگونه یک کسب‌وکار را به‌طور مؤثر رشد دهد، باید بر افزایش تعداد افرادی که می‌دانند کسب‌وکارش وجود دارند تمرکز کند!

در دنیای امروز، بسیار مهم است که یک حضور آنلاین قوی داشته باشید و مطمئن شوید که کسب‌وکار شما در جایی که بازار هدف شما تمایل به تجمع آنلاین دارد، قابل‌مشاهده است.

در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر که برند شرکت شما را تعریف می‌کند و ارزشی که ارائه می‌دهید را به‌وضوح بیان می‌کند، یک هویت برند به‌یادماندنی و جذاب برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

همچنین، مطمئن شوید که کسب‌وکار خود را با استفاده از ابزارهای موجود در این پلتفرم‌ها بازاریابی کنید و برای تعامل با مشتریان یا مشتریان فعلی خود و همچنین اعضای بالقوه بازار هدف خود که با پست‌ها و حضور آنلاین شما درگیر هستند، وقت بگذارید.

این بخش مهمی از دانستن اینکه چگونه یک کسب‌وکار را با موفقیت برند کنید تا بتوانید متمایز شوید است.

 

مرحله 6: در رویدادهای شبکه شرکت کنید

موفقیت باورنکردنی‌ای که در کسب‌وکارم تجربه کرده‌ام، مستقیماً به روابطی که با همکاران و مربیانی که درهایی را به روی من باز کردند، بستگی دارد.

به همین دلیل است که من قویاً هر کارآفرینی را که می‌خواهد بداند چگونه یک کسب‌وکار را توسعه دهد تشویق می‌کنم تا در بسیاری از رویدادهای شبکه‌ای که ممکن است شرکت کند تا با صاحبان کسب‌وکار و کارآفرینانی که می‌توانند از آنها در دستیابی به اهداف تجاری خود حمایت کنند، ملاقات کند.

فرصت‌هایی را برای تعریف برند شرکت خود و افزایش شهرت و ارتباطات خود در صنعت خود از طریق تلاش‌های فراگیر مانند:

• گرفتن غرفه در رویدادهای شبکه بزرگ • به‌عنوان یک متخصص صنعت صحبت می‌کند • ایجاد مشارکت با سایر صاحبان مشاغل همفکر

همچنین ممکن است بینش ارزشمندی در مورد چگونگی مدیریت موفقیت‌آمیز یک کسب‌وکار و افزایش درآمد خود به روش‌هایی که در غیر این صورت هرگز به ذهنتان خطور نمی‌کند، به دست آورید.

 

مرحله 7: محصولات خود را گسترش دهید

یکی از نکات اصلی من برای یک کسب‌وکار کوچک که می‌خواهد رشد کند این است که همیشه به دنبال راه‌های جدید و بهتر برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود باشید.

این به معنای ارائه محصولات و خدمات جدید است که مکمل پیشنهادات فعلی شما است و این امکان را برای مردم فراهم می‌کند تا با ارزشی که شما ارائه می‌دهید به روش‌های جدید درگیر شوند.

به‌عنوان‌مثال، پس از انتشار کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز من، اصول موفقیت، شروع به برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌هایی کردم که اصول موفقیت من را به مخاطبان بزرگ‌تری معرفی کرد و به آن‌ها نشان داد که چگونه قدرتمندترین اصول من را در زندگی خود بگنجانند.

من همچنان از افرادی می‌شنیدم که می‌خواستند چارچوب جامع‌تری داشته باشند که به آنها اجازه دهد اصول موفقیت را در زندگی خود به‌کارگیرند.

بنابراین، من رویداد چند روزه محبوب خود را ایجاد کردم که به مردم اجازه می‌دهد اصول موفقیت را عمیقاً بررسی کنند.

من برنامه‌های دیگری را ایجاد کردم تا به باارزش‌ترین مشتریانم این فرصت را بدهم که شخصاً با من کار کنند تا اصول موفقیت را در زندگی خود پیاده کنند.

بنابراین اگر به دنبال ایده‌هایی در مورد نحوه مدیریت یک کسب‌وکار و رشد محصولات خود هستید، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید پیشنهاد فعلی خود را با کارگاه‌ها، دوره‌ها یا سایر خدمات تکمیل کنید که به مشتریان یا مشتریان ایده‌آل شما کمک می‌کند تا بر چالش‌های خود غلبه کنند و به نتیجه برسند.

نتایجی که آنها می‌خواهند حتی مؤثرتر باشد.

حتی ممکن است بخواهید تعدادی وبینار رایگان، کتاب الکترونیکی یا سایر منابع رایگان ایجاد کنید که به مردم آنچه را که می‌خواهند ارائه دهید و به شما امکان می‌دهد کسب‌وکار خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید.

 

مرحله 8: موفقیت خود را بسنجید

مرحله 8: موفقیت خود را بسنجید

یکی از قدرتمندترین اصول موفقیت من برای هر کارآفرینی این است که "امتیاز خود را برای موفقیت حفظ کنید".

عادت کنید نتایج هر کاری را که انجام می‌دهید ردیابی کنید تا بتوانید درک خود را از اینکه چه کاری کارآمد است و چه‌کاری انجام نمی‌دهید افزایش دهید.

این به شما امکان می‌دهد از اشتباهات خود درس بگیرید و کارهای بیشتری را انجام دهید تا بتوانید نتایج خود را به حداکثر برسانید و بیاموزید که چگونه کسب‌وکار خود را به‌گونه‌ای افزایش دهید که موفقیت پایدار بلندمدت را به ارمغان بیاورد.

همچنین به شما دانش، بینش و اعتمادبه‌نفس می‌دهد تا ریسک‌هایی را بپذیرید که کسب‌وکارتان را با جهش رشد می‌کند و درعین‌حال هرگونه پیامد منفی احتمالی ناشی از آن خطرات را به حداقل می‌رساند.

 

کسب‌وکار خود را امروز مقیاس کنید

درنهایت، آخرین توصیه من این است که به آن متمایل شوید و اقدام کنید. بسیاری از کارآفرینان تمام‌وقت خود را صرف برنامه‌ریزی می‌کنند و زمان کافی را صرف اجرای آن برنامه نمی‌کنند.

توسعه کسب‌وکار شما مستلزم این است که ریسک کنید و از منطقه آسایش خود فراتر بروید. اما تنها با قدم گذاشتن در ناشناخته است که مهارت‌ها و تخصص را برای مقیاس بندی موفقیت‌آمیز و دستیابی به بزرگ‌ترین اهداف خود به دست می‌آورید.

اگر مربی، یا سخنران هستید - یا با افراد در هر عنوانی کار می‌کنید - و به دنبال راه‌هایی برای رشد مجموعه مهارت‌ها و کسب‌وکار خود هستید، ممکن است بخواهید "مهارت‌های آموزشی تحول‌آفرین" را به مجموعه ابزار حرفه‌ای خود اضافه کنید و تخصص اساسی لازم برای توسعه یک کسب‌وکار موفق را به دست آورید و به دیگران کمک کنید تا به بهترین خود تبدیل شوند.

نوشته‌ای از جک کنفیلد

دیدگاه کاربران (0)