چگونه سهم بازار کسب و کار خود را افزایش دهیم؟

چگونه سهم بازار کسب و کار خود را افزایش دهیم؟

مهم نیست که به‌عنوان یک صاحب کسب و کار چقدر موفق باشید، همیشه با نیاز فوری برای کشف فرصت‌های جدید روبرو خواهید شد. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید شرکت شما به‌جای دنبال کردن رشد فوق‌العاده، مشتریان خود را افزایش دهد. بااین‌حال بازار در حال تغییر است. استراتژی‌های فروش غیرفعال به اندازه گذشته قابل دوام نیستند. شما باید یاد بگیرید که چگونه سهم بازار را به روش‌های جدید افزایش دهید.

جستجوی درون سازمان و یافتن کارایی کلیدی است، اما قدرتی وجود دارد که می‌توانید به خارج از کسب‌وکارتان نیز دست پیدا کنید.

اگر تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که "سهم بازار چیست و چگونه می‌توانم سهم خود را افزایش دهم؟" ما تعاریف و استراتژی‌های موردنیاز شما را داریم.

 

سهم بازار چیست؟

سهم بازار شما درصدی از کل بازاری است که کنترل می‌کنید. به‌عبارت‌دیگر، درصد شما از کل فروش صنعت شماست.

دو نوع سهم بازار وجود دارد: ارزش و حجم. این سهم بر اساس ارزش بر اساس درآمد محاسبه می‌شود، درحالی‌که سهم بازار حجم بر اساس واحد محاسبه می‌شود.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن درآمد شرکت خود در یک دوره زمانی خاص و تقسیم آن بر کل درآمد صنعت خود در همان دوره زمانی، سهم بازار ارزش خود را تعیین کنید.

به‌عنوان نمونه‌ای از سهم بازار، اگر در یک سال قیچی چپ‌دستی به ارزش 50000 دلار فروختید و فروش کلی قیچی چپ‌دست 500000 دلار بود، 10 درصد از سهم بازار را خواهید داشت.

سهم بازار حجمی شما نیز به همین ترتیب محاسبه می‌شود، اما تعداد واحدهایی را که فروخته‌اید می‌گیرید و آن را با کل فروش واحدهای آن محصول مقایسه می‌کنید.

بنابراین، اگر 10000 جفت قیچی فروختید و تعداد کل فروخته‌شده 50000 عدد بود، با استفاده از این مثال از سهم بازار، 20 درصد سهم بازار خواهید داشت.

 

چرا رشد سهم بازار مهم است؟

یادگیری نحوه افزایش این سهم مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد. هنگامی‌که شما کنترل بیشتری از بازار را در اختیار دارید، مزیت رقابتی خواهید داشت.

مشتریان از قبل برند شما را می‌شناسند و ترجیح می‌دهند، بنابراین می‌توانید با تلاش کمتری بیشتر بفروشید.

ممکن است بتوانید با فروشندگان خود در مورد قیمت‌های بهتر مذاکره کنید. و برای هرکسی که می‌خواهد وارد صنعت شما شود، مانعی برای ورود ایجاد می‌کنید.

اپل یک مثال ایده آل از اهمیت سهم بازار است.

در ایالات‌متحده، سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند در پایان سال 2021، 42 درصد بود، پیش از نزدیک‌ترین رقیب بعدی، سامسونگ، و بسیار فراتر از سایر رقبا که کمتر از 10 درصد سهم بازار دارند.

این برتری به اپل این توانایی را می‌دهد تا زنجیره تأمین خود را به‌طور کامل کنترل کند، با شرکای دیگری مانند شرکت‌های موسیقی و رسانه‌ای معامله بهتری انجام دهد و قیمت‌های برتر را روی گوشی‌های هوشمند خود اعمال کند.

پس واقعاً سهم شما از بازار چیست؟ این توانایی شما برای ماندن در رقابت و شکست دادن رقبا است - و برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است.

  چگونه می‌توان سهم بازار را افزایش داد

چگونه می‌توان سهم بازار را افزایش داد

با کمی نبوغ و خرد می‌توانید یاد بگیرید که چگونه سهم بازار خود را گسترش دهید. در اینجا شش استراتژی مؤثر و تازه آورده شده است که می‌توانید از امروز برای ورود به بازارهای جدید و افزایش درآمد خود استفاده کنید.

 

1. شخصی عمل کنید

به لطف روش‌های بازاریابی بسیار اجتماعی امروزی، کسب و کار شما می‌تواند بسیاری از روابط یک‌به‌یک مشتری را تقویت و توسعه دهد. ضروری است که در این مکالمات مشتری شرکت کنید.

زیرا یک اصل طولانی‌مدت هنوز صادق است: به‌طور متوسط، کمتر از 25٪ با سرنخ‌ها تماس گرفته می‌شود.

برای رشد سهم بازار، باید چشم‌اندازهایی را که توسط رقبایتان نادیده گرفته می‌شود، شناسایی کنید. تبلیغات هدفمند در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید تا به شما کمک کند.

سهم و نفوذ خود را در بازار گسترش دهید. برای نظارت بر نحوه جذب مشتری توسط سایر مشاغل، اعضای تیم خود را که در رسانه‌های اجتماعی باهوش هستند ضربه بزنید.

از افراد تیم خود بخواهید که مستقیماً به مشتریان در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما پاسخ دهد و هرگز فرصتی را برای جذب سرنخ‌ها از دست ندهید.

و اگر در رسانه‌های اجتماعی حضور ندارید، یکی را شروع کنید.

نادیده گرفتن رسانه‌های اجتماعی بخش بزرگی از بازار را از بین می‌برد، و ازآنجایی‌که می‌خواهید بر نحوه گسترش سهم بازار تمرکز کنید، نمی‌توانید این مؤلفه کلیدی و رایگان را نادیده بگیرید.

 

2. ایجاد و حفظ حرکت

هر روز دور هم می‌نشینید و می‌پرسید: "سهم بازار چیست؟" کاری انجام نمی‌دهید تا که شخص دیگری سهم بازار و درآمد را از شما می‌گیرد.

یک تیم فروش مؤثر تیمی است که نه‌تنها بر تقاضای فعال، بلکه حتی بیشتر بر تقاضای پنهان تمرکز دارد. چگونه می‌توانید در طول سال به مشتریان فعلی و بالقوه دسترسی پیدا کنید؟

چگونه می‌توانید یک فرهنگ طرفداران ایجاد کنید که مشتریان خود را تشویق کند تا به دوستان و خانواده خود درباره برند شما بگویند؟

به‌این‌ترتیب است که کسب و کار شما می‌تواند شتاب ایجاد کند و حفظ کند و شما می‌توانید راه شروع رشد سهم بازار را باز کنید.

  توسعه رهبری مؤثر

3. توسعه رهبری مؤثر

سازمان‌ها با افراد جستجوگر مشکل دارند؛ زیرا بسیاری از فروشندگان با آن راحت نیستند.

چه یک شرکت چند میلیون دلاری باشید یا یک ارتش متشکل از یک شرکت، این نیروی فروش شماست که باید آخرین کیلومترها را برای حمله و تصرف بازارهای جدید طی کند.

خوشبختانه، فناوری ابری می‌تواند در جستجوی چشم‌انداز کسب و کار بسیار مؤثر باشد.

وقتی نوبت به دستیابی به اهداف سهم شما می‌رسد، چگونه موفقیت یا ناکامی‌ها را اندازه‌گیری می‌کنید؟

یک تقویم و اهداف متناسب با نیازهای کسب و کار خود ایجاد کنید و به‌صورت ماهانه بررسی کنید. آیا به اهداف تجاری خود می‌رسید، چرا نه؟

در پایان هر ماه، رویکرد خود را مجدداً ارزیابی کنید، با رهبران فروش خود کار کنید و با مشکل روبرو شوید.

اگر احساس می‌کنید که به دیدگاه بیرونی در مورد چگونگی گسترش سهم بازار نیاز دارید، همیشه می‌توانید با یک مربی آموزشی کار کنید.

 

4. کارایی را به حداکثر برسانید

چندین سال گذشته عدم اطمینان اقتصادی باعث شده است که بسیاری از سازمان‌ها کوچک شوند. برای رشد سهم خود از بازار، باید منابع خود را با سطح تقاضا هماهنگ کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، سهم بازار برای یک کسب و کار کوچک چیست؟

اگر نیروی کار کمتری دارید، کارمندان خود را برای رسیدن به یک هدف دست‌نیافتنی به نقطه شکست خود فشار ندهید.

سطح انتظارات خود را افزایش دهید. شما می‌خواهید کارایی را در سازمان خود به حداکثر برسانید و درعین‌حال به تیم خود پشتیبانی لازم را برای پیشرفت بدهید.

به‌این‌ترتیب از فرسودگی شغلی جلوگیری می‌کنید و نتایج فوق‌العاده‌ای دریافت می‌کنید.

 

5. یک شراکت بزرگ ایجاد کنید

کسب و کار شما یک جزیره نیست. شما برای کارکرد کسب‌وکارتان به دیگران وابسته هستید (به‌عنوان‌مثال، تأمین‌کنندگان و مشتریان خود). اما آیا به ایجاد یک شراکت بزرگ با تجارت دیگری فکر کرده‌اید؟

ممکن است فکر کنید که کسب و کار شما برای ایجاد شراکت و افزایش سهم بسیار کوچک یا بسیار جدید است. این جایی است که شما اشتباه می‌کنید.

همان‌طور که جی آبراهام به ما یادآوری می‌کند، هر چیزی که سرمایه مالی بخواهد را می‌توان با یافتن شراکت مناسب حل کرد.

همه چیز در مورد یافتن تناسب مناسب است. پتانسیل را کاهش ندهید زیرا کسب و کار شما فاقد سرمایه مالی است.

اگر می‌دانید که می‌توانید نیروی کار ماهر را برای اجرای مؤثرتر یک کسب‌وکار دیگر فراهم کنید، می‌توانید با نزدیک شدن به یک کسب‌وکار بزرگ‌تر، بر چگونگی افزایش سهم بازار تمرکز کنید.

با دانستن کارهایی که کسب و کار شما به‌خوبی انجام می‌دهد، اشتراک را گسترش دهید. سپس، با یک پیشنهاد واضح ازآنچه می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید، به یک تجارت دیگر نزدیک شوید.

اگر سرمایه مالی را روی میز نمی‌آورید، اشکالی ندارد. داشتن نیروی کامل کسب و کار پشت سر شما سرمایه شماست.

  جهانی شوید

6. جهانی شوید

به نظر می‌رسد که تقریباً یک شبه، جهان به یک بازار بزرگ تبدیل شده است.

چالش‌هایی برای انشعاب در سطح بین‌المللی (مانند آموزش، ارزیابی و مدیریت تیم‌های فروش بین قاره‌ها) وجود دارد، اما مزایای آن می‌تواند بسیار بیشتر از هزینه‌ها باشد.

از طریق توسعه‌های مدیریت شده یا روابط شریک کانال، کسب و کار شما می‌تواند چگونگی افزایش سهم بازار را در هر گوشه‌ای از جهان کشف کند.

یکی از راه‌های احساس مشارکت بیشتر در فعالیت‌های جهانی، استخدام کارشناسان صنعت بازار محلی برای همکاری با شما در داخل است.

سپس رهبران تیم می‌توانند با نمایندگان کسب و کار شما در سراسر جهان به زبان مادری خود ارتباط برقرار کنند و نتایج را به شما گزارش دهند.

نوشته‌ای از آنتونی رابینز

 

دیدگاه کاربران (0)