چگونه درآمد و فروش در اینستاگرام افزایش دهیم؟
۱۴۰۰-۰۳-۲۰ 0

در عصر حاضر بسیاری از افراد تمام خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند، بروز ویروس کرونا نیز به فراگیر شدن استفاده از اینترنت کمک کرده است.

علاوه بر آن بسیاری از فروشگاه‌های حقیقی نیز به فروش آنلاین رو آورده‌اند و پیجی در اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اند.

برای فروش در اینستاگرام باید با انواع تکنیک‌های فروش در این فضا آشنا شوید.

مشکل فروش در اینستاگرام

افرادی که قصد فروش در اینستاگرام را دارند بر اساس مشکل خود به دودسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول افرادی هستند که مشکل افزایش فروش در اینستاگرام دارند، یعنی فروشگاهی راه‌اندازی کرده‌اند اما استراتژی بازاریابی در اینستاگرام را بلد نیستند.

دسته دوم افرادی هستند که با تکنیک فروش در اینستاگرام آشنایی دارند اما نمی‌دانند چه محصولی را بفروشند.

افزایش فروش و درامد در اینستاگرام

برای افزایش فروش و کسب درآمد از اینستاگرام حساب کاربری و بیو پیج خود را بهینه کنید

۱- برای افزایش فروش و کسب درآمد از اینستاگرام حساب کاربری و بیو پیج خود را بهینه کنید

درصورتی‌که می‌خواهید پیج فروشگاهی داشته باشید، حتماً حساب کاربری خود را از حالت پرایوت خارج کرده و بیزینسی کنید.

حساب کاربری بیزینس در اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد از همه قابلیت‌های موجود در این شبکه مجازی استفاده کنید.

با نوشتن بیو بهینه می‌توانید در یک نگاه به مشتری بفهمانید که در حال فروش چه محصولی هستید

و تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولتان را به‌صورت خلاصه در این بخش بنویسید.

عکس پروفایل مشخصی نیز برای حساب کاربری‌تان انتخاب کرده و به‌هیچ‌عنوان آن را تغییر ندهید زیرا بسیاری از مشتری‌ها شمارا از روی عکستان می‌شناسند.

 

پیشنهاد ویژه: ۱۰ نکته برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام

 

۲- برای افزایش فروش و کسب درآمد از اینستاگرام در مناسبت‌های مختلف تخفیف بدهید

در مناسبت‌های مختلف می‌توانید با ارائه تخفیف، پیشنهادهای شگفت‌انگیز و اهدای اشانتیون کاربران را ترغیب به خرید کنید.

هنگامی‌که قصد دارید از این روش برای افزایش فروش اینستاگرام بهره ببرید می‌بایست با وایرال کردن محتوایتان این موضوع را به همه مشتری‌های بالقوه اطلاع دهید.

 

حتماً بخوانید!  6 راه برای افزایش محبوبیت برند در شبکه‌های اجتماعی

۳- برای افزایش فروش و کسب درآمد از اینستاگرام تکنیک فروش در اینستاگرام پیج های موفق را بررسی کنید

پیج های موفق رقیب را در اینستاگرام بررسی کنید و ترفندهای مختلفی که برای اینستاگرام مارکتینگ پیاده کرده‌اند را شناسایی کنید.

هشتگ های استفاده‌شده، بررسی مخاطبین و خواندن کپشن ها از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که هنگام بررسی پیج رقبا باید انجام دهید.

حتی با بررسی تعداد لایک و کامنت در پست‌های ابتدایی می‌توانید روند روبه رشد پیج هایشان را مشاهده کنید.

 

برای افزایش فروش و کسب درآمد از اینستاگرام 24 ساعته در دسترس کاربر باشید

۴- برای افزایش فروش و کسب درآمد از اینستاگرام ۲۴ ساعته در دسترس کاربر باشید

در یک پیج فروشگاهی حتی اگر تمام سؤالات مشتری در پست‌ها و استوری ها موجود باشد باز ممکن است سؤال جدیدی در ذهن او ایجاد شود.

افراد دوست دارند به‌سرعت به جواب سؤال‌هایشان برسند و خرید را نهایی کنند به همین منظور بهتر است که در سریع‌ترین حالت ممکن به سؤالات مشتری پاسخ دهید.

علاوه بر پاسخگویی به سؤالات مشتری در دایرکت می‌بایست سرعت بالایی نیز در پاسخ به کامنت ها داشته باشید.

 

پیشنهاد ویژه: نحوه کسب درآمد در اینستاگرام با تعداد فالوور کم

 

۵- برای فروش از اینستاگرام با انتشار عکس‌های واقعی از محصول اعتماد ایجاد کنید

عکس‌برداری از محصولات واقعی فروشگاه یکی از روش‌های اعتمادسازی مشتری است.

درست است که شاید در ابتدای کار نتوانید عکس‌های باکیفیت و جذابی تهیه کنید اما به‌مرور پیشرفت خواهید کرد.

برای یادگیری نحوه صحیح عکاسی از محصول می‌توانید در دوره‌های آموزشی متعددی که به‌منظور آموزش عکاسی تبلیغاتی انجام می‌شود شرکت کنید.

دیدن عکس‌های متنوع نیز در پیشرفتتان بسیار تأثیرگذار است برای این کار می‌توانید به سایت پینترست مراجعه کنید.

 

حتماً بخوانید!  نقشه سفر مشتری چیست و چرا باید آن را ایجاد کنید؟

۶- برای فروش  از اینستاگرام تجربه مشتری‌های خود را دریافت کرده و به اشتراک بگذارید

یکی از روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، کمک گرفتن از تجربه مشتری‌های قبلی برای اعتمادسازی مشتریان جدید است.

برای این کار می‌توانید از پیام‌های رضایت مشتری‌های قبلی خود اسکرین شات گرفته و در هایلایتی با نام رضایت مشتری قرار دهید.

 

برای افزایش فروش و کسب درآمد از اینستاگرام مراحل خرید را برای مشتری آسان کنید

۷- برای افزایش فروش از اینستاگرام مراحل خرید را برای مشتری آسان کنید

یکی از راه‌های اصلی افزایش فروش در اینستاگرام آسان کردن مراحل خرید برای مشتری است.

برای این کار می‌توانید مراحل خرید را در یک پست یا هایلایت استوری به‌طور کامل توضیح دهید تا مشتری بتواند به پاسخ تمام سؤالاتش برسد.

مثلاً برای پیج فروشگاهی لباس نحوه انتخاب سایز مناسب، رنگ‌های موجود از هر محصول و قیمت آن را کامل توضیح دهید.

 

حتما بخوانید: چگونه از طریق دایرکت اینستاگرام فروش داشته باشیم

 

۸- برای فروش از اینستاگرام نشان دهید که واقعی هستید

از طریق پست یا استوری خودتان را به مشتری نشان دهید تا بداند که با فردی حقیقی روبه‌روست.

برای انجام این کار می‌توانید یک پست معرفی بگذارید و یا داستان شروع و پا گرفتن کسب‌وکارتان را به‌مرور در استوری ها توضیح دهید.

با گذاشتن هایلایت “استوری ما” می‌توانید این اطلاعات را در معرض دید مشتریان جدید نیز قرار دهید.

 

۹- برای فروش از اینستاگرام نحوه استفاده از محصول و مراحل تولید آن را نشان دهید

بسیاری از افراد دوست دارند بدانند محصولی که به دستشان می‌رسد چگونه تولید می‌شود و یا از کجا تأمین می‌شود.

در تقویم محتوایی پیج خود زمانی مشخص برای بیان این موضوعات در نظر بگیرید.

به‌طور مثال برای محصولات خاص نظیر ماسک‌های صورت و یا کرم‌های بهداشتی نیاز است تا نحوه استفاده از محصول و زمان مصرف آن‌ها را نیز به‌طور کامل شرح دهید.

 

حتماً بخوانید!  چگونه یک تبلیغ نویس خوب شبکه‌های اجتماعی شوید

بیشتر بدانید: ۵ مرحله برای فروش و کسب درآمد از اینستاگرام

 

جهت بهبود بازاریابی در اینستاگرام تبلیغ کنید تا میزان فروشتان را در اینستاگرام افزایش دهید

۱۰- جهت بهبود بازاریابی در اینستاگرام تبلیغ کنید تا میزان فروشتان را در اینستاگرام افزایش دهید

تبلیغ در اینستاگرام یکی از بهترین روش‌های مارکتینگ است، برای این کار می‌توانید از پیج های بزرگ و یا اینفلوئنسرها کمک بگیرید.

به دلیل اعتمادی که این قبیل پیج ها در بین مخاطبین کسب کرده‌اند به‌سادگی می‌توانید برند خود را به مشتری‌ها بشناسانید و محصولات خود را به فروش برسانید.

 

۱۱- خدمات آموزشی ارائه دهید

ارائه خدمات آموزشی کمک شایانی به جذب فالوور و درنتیجه افزایش فروش پیج ها دارد.

شاید تصور کنید فعالیت‌های شما برای فروش محصول و یا خدمات هیچ ربطی به آموزش ندارد، اما اشتباه می‌کنید.

ارائه خدمات آموزشی هیچ ربطی به نوع فعالیت ندارد، زیرا همهٔ بیزینس ها می‌توانند با توجه به فعالیت‌هایی که دارند آموزش‌های مرتبط و مختلفی ارائه دهند.

خدمات آموزشی می‌تواند شامل موارد گوناگونی باشد و منجر به جلب‌توجه فالوور های بیشتری گردد، فالوور هایی که می‌توان آن‌ها به مشتری‌های حقیقی تبدیل کرد.

 

۱۲-  از ویدئو استفاده کنید

ویدیو در اینستاگرام نه‌تنها به‌اندازه عکس بلکه حتی بیشتر از آن باعث جلب مخاطب می‌شود.

اگر ویدیوی مناسب و جذابی منتشر کنید، گام مؤثری در روند پیج تان برداشته‌اید.

ویدئوهایی که منتشر می‌کنید باید کوتاه باشد و در چند ثانیه اول مخاطب را به خود جلب کند، از پشت‌صحنه‌ها می‌توانید ویدئو بگیرید و منتشر کنید.

سعی کنید در انتشار ویدئو خلاقیت داشته باشید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]