چگونه یک سئو محتوای فوق حرفه‌ای تولید کنیم؟

چگونه یک سئو محتوای فوق حرفه‌ای تولید کنیم؟

بدون داشتن سئو محتوای حرفه‌ای، همه هزینه‌هایی که برای سئو می‌کنید از بین خواهد رفت.

چکیده مواردی که به آن‌ها اشاره شده است:

• اگر محتوای درون سایت غلط، گیج‌کننده و بی‌ربط و ... باشد شما نه‌تنها به فروش نخواهید رسید بلکه از دید کاربران منفور هم خواهید شد. • رفتار گوگل شبیه رفتار کاربران است، قواعد گوگل به سمت علایق مردم می‌رود. • تولید محتوایی که به سئوی کمتری احتیاج داشته باشه و هزینه کمتری بخواهد. • تولید محتوایی که گوگل دوست داشته باشد. • محتوا باعث افزایش ترافیک و پاخور سایت می‌شود. • محتوای خوب به اشتراک گذاشته می‌شود. • چطور محتوایی تولید کنیم که بدون داشتن بک لینک به صفحه اول گوگل بیایم؟ • چطور محتوایی تولید کنیم که موردعلاقه کاربر باشد؟ (تا کاربر محتوا را بخواند و تبدیل به مشتری شود). • چطور محتوای موردعلاقه گوگل را تولید کنیم؟ (تا گوگل شمارا خیلی سریع به صفحه اول بیاورد). • چطور محتوایی تولید کنیم که مخاطب در صفحه بماند؟(روانشناسی مخاطب). • چطور محتوای ارزان تولید کنید؟ • ایده تولید محتوای خوب را چطور پیدا کنیم؟ • آیا دادن لینک فالو به منابع خارجی درست است؟ • محتوا را چه موقع ویرایش کنیم؟

قبل از هر نکته‌ای باید توجه کنید برای اینکه رتبه یک گوگل شوید فقط باید 2 نکته را رعایت کنید:

• محتوا شما بهترین باشد. • محتوای شما به آن چیزی که کاربر می خواد مرتبط باشد.

حال با توجه به نکته بالا برویم سراغ اینکه چطور شما می‌توانید محتوای فوق حرفه‌ای تولید نمایید.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]همیشه با تحقیقات کلیدواژه برای گوگل شروع کنید سئو محتوای حرفه ای با تحقیقات کلیدواژه[/caption]

1) همیشه با تحقیقات کلیدواژه برای گوگل شروع کنید

شما باید روی چیزی که مردم فکر می‌کنند و جستجو می‌کنند و دوست دارند، تولید محتوا کنید نه آن چیزی که خودتان دوست دارید، خیلی وقت‌ها افراد موفق نمی‌شوند چون چیزی را تولید می‌کنند که مردم نیازی به آن ندارند.

حال برای اینکه بفهمیم مردم چه چیزی را دوست دارند و چه چیزهای را جستجو می‌کنند از ابزار زیر استفاده می‌کنیم.

• سایت kwfinder.com:

این سایت راجع به کلمه کلیدی که می‌خواهیم روی آن کار بکنیم یک سری اطلاعات آماری به ما می‌دهد.

1- رقبا را نشان ما می‌دهد.

2- کلمات کلیدی پیشنهادی را نشانمان می‌دهد.

3- مهم‌تر از همه میزان سختی آن کلمات را هم به ما نشان می‌دهد.

مثلاً در مورد یک کلمه کلیدی تا چه اندازه کار شده و اینکه الان ما بخواهیم شروع به کار کنیم درصد موفقیتمان روی آن کلمه کلیدی چقدر است.

• ابزار Trends.google.com:

بر اساس دیتای جهانی کلمات کلیدی را مقایسه می‌کند و نشان می‌دهد که کدام کلمه کلیدی بیشتر از بقیه کلمات جستجو شده است، البته می‌توانید کلمات کلیدی مخصوص به کشور خودمان حتی به تفکیک استان‌ها را هم مشاهده نمایید.

نکته مهم این بخش این است که برای نوشتن محتوای خوب بایستی از کلمه کلیدی مناسب استفاده کنیم و آن کلمه کلیدی را از دو ابزار معرفی شده در بالا به دست می‌آوریم و موردبررسی قرار می‌دهیم.

البته هنگام استفاده از این دو ابزار زیاد وسواس به خرج ندهید که بخواهید زمان زیادی را صرف تحلیل و بررسی کلمه کلیدی نمایید.

2) از سایت‌های مرجع انگلیسی‌زبان استفاده کنید

بعدازاینکه فهمیدیم برای چه کلمه کلیدی می‌خواهیم محتوا تولید کنیم، از سایت‌های معتبر که محتوای خوبی تولید کرده‌اند و رتبه گرفته‌اند استفاده می‌کنیم.

در مورد کلمه کلیدی‌مان به انگلیسی سرچ می‌کنیم، آن هم همراه با همچین کلماتی:

Top 10.... What is ....? How can i ....? How to....?

کلمه کلیدی خود را جای خالی قرار می‌دهید و جستجو را آغاز می‌کنید.

بعد از جستجو، در صفحه اول گوگل 10 تا نتیجه به ما نشان می‌دهد که آن سایت‌ها اولاً به خاطر سایت خوبشان و دوما به خاطر محتوای خوبشان در صفحه اول گوگل هستند.

بعد محتوای تولیدشده آن‌ها را که امتحان خودش را هم پس داده برمی‌داریم و ترجمه می‌کنیم و ویراستاری می‌کنیم و در سایت خودمان بارگذاری می‌کنیم.

فقط قبل از اجرای این مرحله مواظب باشید سایت دیگری این کار را انجام نداده باشد چراکه از طرف گوگل نمره منفی کسب خواهید کرد.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"] از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید سئو محتوای عالی با کلمات کلیدی[/caption]

3) از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

کلمه کلیدی غلط ویران‌کننده است و سئو شدن سایت روی کلمه کلیدی غلط نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به‌طور مثال اگر شما روی کلمه کلیدی (مبل تختخواب‌شو) کار کنید درحالی‌که کاربران (مبل تختخواب‌شو) را جستجو می‌کنند کلیه تلاش‌های شما بی‌اثر و بی‌نتیجه خواهد شد، کلمه کلیدی مناسب بسیار مهم است و برای جلوگیری از این اشتباه هم در بالا دو ابزار معرفی کردیم.

و نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که کلمات کلیدی خود را با ربات‌ها تولید نکنید، چراکه اگر گوگل بفهمد عواقب جبران‌ناپذیری در انتظار شما خواهد بود پس به‌هیچ‌وجه این کار را انجام ندهید.

چگالی صحیح کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی نباید بیشتر از 2.5 درصد کلمات محتوای ما باشد.

سقف مجاز استفاده از آن 2.5 درصد است و کف آن 1.3 درصد می‌باشد.

البته طبق تجربه چگالی کلمات کلیدی باید بین 1.3 درصد تا 1.5 درصد باشد تا بهتر نتیجه را بگیرید.

فرمول چگالی کلمات کلیدی:

چگالی کلمات کلیدی = (تعداد تکرار کلمات کلیدی / تعداد کل کلمات مطلب) × 100

پس توجه داشته باشید که از کلمه کلیدی هدف خود بیش‌ازاندازه استفاده نکنید.

4) Email در مقابل e-mail، Internet در مقابل internet و...:

ممکن است کاربران به یک زبان و نوشتار دیگری صحبت کنند و بنویسند که رسمی نیست پس ما باید روی آن کلمه کلیدی که رسمی هم نیست کار بکنیم و ورودی دریافت کنیم و شاید کلاً یک کلمه‌ای از حالت رسمی بودن به‌طور کامل خارج شده باشد در این حالت کار کردن روی حالت رسمی آن بیهوده خواهد بود.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]سئو محتوای عالی با به منابع لینک دادن لینک دهی به منابع معتبر[/caption]

5) همیشه به منابع خود لینک بدهید

نمی‌شود که همه به سایت شما لینک بدهند و شما به هیچ سایتی لینک ندهید، حتماً به سایت‌های بالاتر از خودتان و سایت‌های خارجی لینک بدهید، از نظر گوگل این یعنی تعامل و تعامل یک جاده دوطرفه است نه یک جاده یک طرفه.

به‌طور مثال من وسایل آشپزخانه می‌فروشم یک مطلبی را که نوشتم به‌طور مثال بهتر است که به سایت آل جی لینک بدهم. یا سایت‌هایی که از من بالاتر هستند و یا سایت‌های خارجی، به ویکی‌پدیا هم لینک بدیم حتی از صفحه اصلی‌مان می‌توانیم به ویکی‌پدیا لینک دهیم.

این لینک دادن باعث می‌شود گوگل به شما رتبه دهد پس نترسید و لینک دهید.

6) خواننده را وادار به احساس چیزی بکنید

محتوا قرار است احساس خوب را در کاربر به وجود بیاورد، پس کاری بکنید که کاربر احساس خوبی داشته باشد، جهت‌دار کردن احساس به‌طور مثال آیا کاربر با خواندن و یا دیدن محتوا احساس التیام یا آرامش یا کنجکاوی می‌کند یا حس خشم و عصبانیت به او دست می‌دهد، اگر حس خوب در کاربر به وجود نیاید باید در محتوای تولیدشده تجدیدنظر بکنیم.

حس خوب را در کاربران ایجاد کنید و حس انگیزه را در آن‌ها برانگیزید.

به‌طور مثال کلمه هزینه این دوره حس بدی را القا می‌کند، اما کلمه قیمت این دوره ممکن است حس بهتری را به مشتری منتقل کند پس به بار کلمات توجه داشته باشید که چه حسی را در مخاطب ایجاد می‌کند.

اگر عکسی را در محتوای خود قراردادید با خودتان بگویید کاربر با دیدن این عکس چه حسی پیدا خواهد کرد اگر عکس بی‌کیفیت یا نامناسب بود و یا حس خاصی را منتقل نمی‌کرد قطعاً پیامدهای منفی را در پی خواهد داشت.

7) هیجان را در محتوای خود حفظ کنید

مردم این روزها آن‌قدر مشغله دارند که مطالب مختصر و مفید را انتخاب می‌کنند، حرفتان را مستقیم بگویید بدون واسطه، بدون معطلی و مقدمه‌چینی اضافه بروید سر اصل مطلب.

چون شما فقط چند ثانیه وقت دارید تا مخاطب را متقاعد کنید تا محتوای شمارا مطالعه کند.

خیلی از سایت‌های بزرگ خارجی هنوز هم از ورد پرس استفاده می‌کنند و فقط به خاطر محتوای خوب ترافیک بالایی دارند ولی اکثر افراد همیشه به دنبال قالب و سایت آن‌چنانی هستند، با سئو محتوای خوب می‌توانید پادشاهی کنید این را فراموش نکنید.

با هیجان بنویسد همان‌طور که گاها با هیجان صحبت می‌کنید و مخاطب رو در روی خود را به هیجان می‌آورید، موقع نوشتن تصور کنید که مخاطب روبه روی شماست و حرف‌های شمارا می‌شنود با این حس بنویسید این رمز تزریق هیجان به محتواست.

محتوا باید قالب خوبی داشته باشد زیبا باشد و درعین‌حال باید هیجان‌انگیز هم باشد.

در همین راستا از تگ H2 استفاده می‌کنیم:

و اما بهترین قابلیت این تلفن همراه این است که ....

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که ....

ممکن کمی ناامیدکننده باشه ولی ....

ممکن است کمی ناامیدکننده باشه که اگر بگویم ....

در مورد تگ H2 در گوگل تحقیق مختصری انجام دهید.

لینک سازی داخلی درست برای سئو محتوای عالی

8) لینک سازی داخلی درست

لینک سازی داخلی مهم است.

در مقالات متعددی در سایت‌های مختلف می‌توانید آموزش روش صحیح لینک سازی داخلی برای سئو را ببینید، با صرف زمان 1 الی 2 ساعت می‌توانید لینک سازی داخلی را فرابگیرید.

در لینک دادن در داخل سایت خودمان فقط لینک دادن به صفحه اصلی کار اشتباهی است.

درواقع شما می‌گویید که همه سایت من صفحه اصلی من است که این اشتباه است.

3 تا خروجی داریم موقع لینک دادن:

  • خروجی به صفحه اصلی با کلمه اصلی
  • خروجی به صفحه کته گوری با کلمه صفحه کته گوری
  • خروجی به هم‌رده خودم به یک مقاله یا یک محصول

این 3 خروجی را در لینک دادن‌های خود رعایت کنید.

توجه داشته باشید که لینک سازی داخلی خیلی مهم است و جزو واجب‌ترین آیتم‌ها می‌باشد.

9) با یک ابزار خوب سئو پیش بروید

Semrush یک ابزار گوگل است که اطلاعات زیادی به ما می‌دهد اما دیتاهایی که در اختیار ما می‌گذارد از اینستاگرام و فیس‌بوک و توییتر و … برای ما مفید خواهد بود حتماً از این ابزار استفاده نمایید.

یک ابزار کلیدواژه هم دارد که می‌توانید از آن‌هم استفاده نمایید.

نسخه رایگان و پولی دارد که نسخه رایگان آن فقط 3 یا 4 بار در روز می‌شود به‌صورت رایگان از آن استفاده کرد و برای استفاده بیشتر باید منتظر روز بد بمانید یا اینکه اشتراکی را خریداری نمایید، البته که همان جستجوی 3 الی 4 باره شمارا به نتیجه خواهد رساند.

در گوگل نحوه کار کردن با این ابزار را فرابگیرد و در کارهای خود استفاده نمایید آموزش این ابزار وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.

برای سایت‌های نو پا عنوان‌های طولانی (لانگ تیل) بسیار مفید خواهد بود و زودتر می‌توانند رتبه بگیرند، پس هم‌زمان که روی کلمات کلیدی کوتاه کار می‌کنید حواستان به عنوان‌های طولانی‌تر هم باشد که در ابتدای راه می‌توانید رتبه خوبی بگیرید.

10) محتوای سئو شده در بهترین حالت

استفاده از افزونه Yoast به ما در تولید محتوای سئو شده کمک می‌کند، می‌توانید این افزونه را نصب نمایید و از امکاناتی که به شما می‌دهد استفاده نمایید.

همه چیزهایی را که تا الان رعایت می‌کردید برای تولید محتوای سئو شده ابزار yoast به ما کمک می‌کند تا دقیق‌تر عمل کنیم.

چراغ سبز Yoast برای محتوا و سئو:

چراغ سبز Yoast برای خوانایی محتوایی در فارسی جالب نیست و شما به همان چراغ نارنجی اکتفا کنید، چراغ سبز معمولاً برای انگلیسی‌زبانان خوب است.

اما برای سئو باید چراغ سبز Yoast را بگیرید.

برای یادگیری کار با Yoast کمی وقت بگذارید و در اینترنت آن را فرا بگیرید.

نکاتی که برای محتوای سئو شده در بهترین حالت باید رعایت نمایید:

1-تولید محتوا بیش از 1500 کلمه

2-استفاده از تگ‌های هدینگ H2 تا H6

3-استفاده از کلمه کلیدی در عنوان نوشته (H1)

کلمه کلیدی باید در اول عنوان قرار گیرد، به‌طور مثال اگر بخواهیم درباره ساعت مچی سئو کنیم، (خریدوفروش و نقد و بررسی ساعت مچی) اشتباه است، باید کلمه کلیدی اول باشد به‌طور مثال: ساعت مچی (خریدوفروش و نقد و بررسی).

4-استفاده از کلمه کلیدی در آدرس (نامک) نوشته (ترجمه از آن را هم قرار دهیم باز گوگل می‌فهمد).

5-لینک دادن به چند منبع خارجی.

6- ALT گذاری رو تصاویر و بهینه کردن آن‌ها (اولین عکس باید مرتبط‌ترین عکس به کلمه کلیدی اصلی ما باشد).

7-استفاده از کلمات کلیدی به تعداد درست درون محتوا.

8-استفاده از bold کردن برخی کلمات کلیدی (لازم نیست تعداد کلمات کلیدی را بالاتر ببریم بعضی وقت‌ها آن‌ها را برجسته و رنگی کنیم).

9-قرار دادن توضیحات متا (افزونه اسلیپت رو در Yoast را دقت کنیم، نرخ کلیک بالاتر می‌رود).

10-لینک سازی داخلی و لینک دادن به مطالب مرتبط درون نوشته.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]سئو محتوای عالی با دلیلی برای خوانندگان و توجه به اولین جمله سئو محتوای عالی با دلیلی برای خوانندگان و توجه به اولین جمله[/caption]

11) برای خوانندگان دلیلی برای توجه به اولین جمله مهیا کنید

اگر در لحظه ورود کابر، توانستید او را 6 ثانیه روی محتوای خود نگه‌دارید و اگر در ادامه توانستید او را 30 ثانیه روی محتوای خود نگه‌دارید دیگر هر آنچه دلتان می‌خواهد می‌توانید بگویید و معمولاً کاربر هم قبول می‌کند مهم این است که چطور شروع می‌کنید.

با عنوان جذاب کاربر را هل می‌دهید به سمت پاراگراف اول بعد با پاراگراف جذاب کاربر را هل می‌دهیم به سمت متن اصلی و مابین متن اصلی انگیزه و جذابیتی ایجاد کنید تا کاربر به آخر محتوا برسد مثلاً بگویید هدیه‌ای آخر متن برای شما دارم یا اگر متن را دقیق بخوانید سؤالی در آخر متن است که با جواب دادن به آن می‌توانید هدیه دریافت کنید.

در پاراگراف اول به کاربر بگویید قرار است این محتوا را بخوانید و این مطلب را یاد بگیرید و قرار است در این مقاله این موارد را ببینید و قرار است این اطلاعات ارائه شود و دلیل اینکه باید این مقاله را بخوانید را به مخاطب یادآور شوید.

کاربر با خواندن آن پاراگراف تصمیم می‌گیرد مقاله رو بخواند یا نه، پس وقت بیشتری بگذارید برای نوشتن پاراگراف اول تقریباً به‌اندازه کل وقتی‌که می‌گذارید برای نوشتن مقاله بله درست شنیدید تقریباً مدت‌زمانی که می‌گذارید تا پاراگراف اول را بنویسید چیزی حدود مدت‌زمانی است که وقت گذاشته‌اید تا خود مقاله را بنویسید، پاراگراف اول بسیار مهم می‌باشد.

خودتان رو بگذارید جای مخاطب اگر پاراگراف اول را می‌خواندید ترغیب می‌شدید که ادامه مطلب را بخوانید یا نه؟

گذاشتن قسمتی از مقاله در پاراگراف اول کار بسیار اشتباهی است، باید وقت بزارید و سرمقاله را خوب بنویسید تا مخاطب مطلب رو بخواند و تا انتها هم بخواند.

به مخاطب پیشنهاد بدهید و تضمین بدهید که در انتهای محتوا قرار است این موارد را بفهمد و در ذهنش بیاورید که باید این مطلب را تا انتها بخواند.

سایت ما فرهنگ لغت نیست از بیان جزییات زیاد بپرهیزید، مردم وقت خواندن مطالب هرز را ندارند، اگر هرز بنویسید می‌روند جایی که مطالب هرز نباشد.

نباید وقت کاربر را بگیرید و اگر وقتش را می‌گیرید باید ارزش‌افزوده‌ای ایجاد کرده باشید.

و این ارزش‌افزوده می‌تواند دانسته‌ای باشد، پیشنهادی باشد، هدیه‌ای در آخر مطلب و محتوا خوب باشد.

انگیزه کاربر را باید تا انتهای محتوای حفظ کرد اگر کاربر خسته شود ول می‌کند و می‌رود، مقاله داریم 5000 کلمه کاربر بعد از 1500 کلمه دیگه حال خواندن ندارد و ما باید باک انگیزه مخاطب را پر کنیم تا به انتهای مطلب برسد، همان‌طور که در نوشتن پاراگراف اول انگیزه دادن مهم بود بعضی وقت‌ها انگیزه دادن در وسط محتوا بسیار مهم است

می‌توانید یک نقل‌قول از خودتان یا هرکسی بیاورید که انگیزه بدهید برای ادامه مطلب یا شروع کنید یک داستان کوتاه را تعریف کنید تا خستگی مخاطب رفع شود.

12) قورباغه را رنگ کنید

داستان‌سرایی کنید و هر چیزی را که به موضوع می‌توانید ربط دهید، روابط عاطفی را درگیر کنید، پای عشق را به میان بکشید، احساسات را برانگیخته کنید، مخاطب باید همزادپنداری کند، خلاصه هر کاری که لازم است انجام دهید تا مخاطب را بیشتر و بیشتر درگیر کنید و به حس ببرید.

داستان گفتن خیلی خیلی مهم است، اگر همواره هر چیز را در غالب یک داستان بتوانید توضیح دهید شما برنده شده‌اید، یادم است کتاب اثر مرکب را که می‌خواندم هر جا که داستان گونه بود و مطالب در ضمن یک داستان گفته می‌شد اصلاً متوجه زمان نبودم تا وقتی‌که مطلب را داشت همین‌طور مستقیم توضیح می‌داد، پس از داستان غافل نشوید.

بزرگی می‌گوید: تمام موفقیت هام را مدیون داستان گفتن‌هایم هستم، هر چیزی را می‌خواهم بگویم در قالب یک داستان میگویم، انسان‌ها عاشق داستان هستند.

13) اگر مطمئن نیستید نگاه کنید

بهترین مکان برای یادگیری فضای تولید محتوا است، از نوشته‌های خودتان، سایت‌های دیگر داخلی و خارجی و ... یاد بگیرد، بدون یادگیری نوشته‌های بعدی‌تان پربار نخواهد بود.

همواره در حال یادگیری باشید تا نوشتارتان قدرتمند باشد.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]سعی کنید اشتباه تایپی نداشته باشید سئو محتوای عالی با نداشتن اشتباه تایپی[/caption]

14) سعی کنید اشتباه تایپی نداشته باشید

از ابزار ویراستیار استفاده کنید که روی افزونه word هم نصب می‌شود، می‌توانید به سایت ویراستار یار مراجعه کنید که رایگان هم است: https://virastyar.ir/

این ابزار کمک می‌کند تا خطای املایی نداشته باشید و متن درست‌وحسابی بنویسید.

15) یک موز را به‌عنوان یک میوه زرد دراز کشیده استفاده نکنید

از کلمات قلمبه‌سلمبه استفاده نکنید، ساده صحبت کنید، آگه مطلب همه‌فهم باشد همه دوست خواهند داشت، در سایت از اصطلاحاتی استفاده کنیم که همه‌فهم باشد.

16) سطح مقاله را پایین نگه‌دارید

از یک کلمه 10 تومنی استفاده کنید به‌جای کلمه 1000 تومنی در حالی همان معنی را می‌دهد.

همیشه سطح مقاله‌تان را پایین نگه‌دارید.

به‌جای عفونت پوست از سلولیتیس استفاده نکنیم، متخصص پوست عفونت پوست را می‌داند و با آن مشکلی ندارد و مردم عادی هم عفونت پوست را می‌دانند و مشکلی با آن ندارند، فقط سلولیتیس را متخصص پوست می‌داند و مردم عادی نمی‌دانند، پس از چیزی استفاده کنید که برای مخاطب قابل‌فهم و لمس کردن باشد.

اگر موضوع شما به‌شدت تکنیکی است می‌توانید تا حد امکان از اصطلاحات فنی استفاده کنید اما اگر بتوانید آن را با محتوایی ابتدایی گسترش دهید شما شاهکاری در اینترنت منتشر خواهید کرد که از هر نظر برایتان سودآور خواهد بود.

اگر متن شما حرفه‌ای است نیازی به حذف مطالب گنگ ندارید فقط شما باید از کلمات و مفاهیم ساده‌تری برای انتقال محتوا کمک بگیرید.

17) ارزش‌افزوده بیافرینید

باید واقعاً یک محتوای خوب تولید کنید، نمی‌توانید با سَمبل کردن محتوا چیزی به مردم بفروشید، محتوای تولیدشده باید به مخاطب چیزی اضافه کند.

محتوا واقعاً باید چیزی برای گفتن داشته باشد و چیزی را آموزش دهد.

و برای تولید محتوای خوب هم باید وقت صرف کرد.

سخنرانان بزرگ برای یک سخنرانی 1 ساعته بالای 40 ساعت وقت می‌گذارند، شما هم برای خلق یک محتوای خوب باید وقت بگذارید.

به‌عنوان ارزش‌افزوده می‌توانید به مخاطب هدیه بدهید، هدیه می‌تواند دوره رایگان، لینک مفید، دانلود مقاله رایگان و یا حتی معرفی یک رستوران خوب و یا پول نقد و یا محصول فیزیکی خودتان باشد، ولی یادتان باشد بهترین ارزش‌افزوده همان محتوای شماست که تولید کرده‌اید عیار خود را پایین نیاورید و همواره محتوای قدرتمند تولید کنید.

[caption id="" align="aligncenter" width="750"]هرگز محتوا را ویرایش نکنید (حداقل روز اول) چگونه سئو محتوای عالی داشته باشیم[/caption]

18) هرگز محتوا را ویرایش نکنید (حداقل روز اول)

بعد از بارگذاری محتوا درون سایت اولاً که گوگل خوشش نمی‌آید که شما سریعاً محتوا را ویرایش کنید دوما شما درگیر محتوا شده‌اید و غلط‌هایتان را قطعاً نمی‌بینید، پس محتوا را ویرایش نکنید.

در عوض شما می‌توانید روز اول پیش‌نمایش کنید و بعد بخوانید و روز بعد دوباره پیش‌نمایش را بخوانید و بعد منتشرش کنید، این‌گونه رتبه منفی در اثر ویرایش سریع بعد از بارگذاری نخواهید گرفت.

گوگل برای هر بار که ویرایش می‌کنید انرژی مصرف می‌کند پس گوگل از ویرایش‌های زیاد خوشش نمی‌آید، این را فراموش نکنید.

مخاطب هم خوشش نمی‌آید که شما متن را زیاد ویرایش کنید

ذهن شما در روز اول برای ویرایش مناسب نیست و روز دوم اقدام به ویرایش کنید.

19) از تصاویر باکیفیت و بدون کپی‌رایت استفاده کنید

سایت https://www.freeimages.com/ عکس‌های خوب بدون حق کپی‌رایت و درعین‌حال باکیفیت در اختیارتان قرار می‌دهد.

چک‌لیست نهایی و حرفه‌ای ویراستاری محتوا:

• سعی کنید از همان ابتدا متن را درست و صحیح بنویسید • بلافاصله بعد از تمام شدن متن شروع به ویرایش محتوا نکنید • چک کنید که محتوا حتماً روان و یکدست باشد • چک کنید حتماً محتوا شروع جذاب و تأثیرگذاری داشته باشد • چک کنید که محتوای شما برای مخاطب مبهم و گیج‌کننده نباشد • چک کنید که حتماً محتوای شما مختصر و مفید باشد • چک کنید محتوا غلط دیکته‌ای یا تایپی نداشته باشد • چک کنید چیدمان و شکل ظاهری متنتان برای مخاطب جذاب است یا نه • درنهایت برای ویرایش محتوا می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش هم استفاده کنید (ویراستیار مثلاً) • چک کنید چیدمان و شکل ظاهری متنتان برای مخاطب جذاب است یا نه:

لابه‌لای محتوا باید عکس به کار ببرید، ویدئو به کار ببرید، تصویر باید همراه متن توضیح‌دهنده محتوا باشد، عکس را با برنامه فتوشاپ کار کنید و جز به‌جز متن را با عکس و فیلم نشان دهید، خلاصه شکل و قیافه محتوا را درست‌وحسابی از آب دربیاورید

معجزه‌ای به نام مگا محتوا

مگا محتوا چیست؟

محتوایی کامل و جامع شامل نوشته، عکس، فیلم، پادکست و درنهایت گزینه‌ای برای دانلود آن عکس، فیلم، پادکست، و pdf آن نوشته.

به‌طوری‌که مخاطب هرکدام را دلش خواست ببیند و دانلود کند.

مگا محتوا یک پک کامل است که گوگل حتماً به آن رتبه می‌دهد حتی بدون بک لینک.

شما فرض کنید عکس باکیفیت گذاشته‌اید فیلم و پادکست گذاشته‌اید و 3000 کلمه متن نوشته‌اید چرا باید گوگل به این پک باکیفیت رتبه ندهد، امکان نداره گوگل به این رتبه ندهد.

مگا محتوا تولید کنید و رتبه بگیرید.

نویسنده: جناب آقای مهدی روشن از دانش پذیران دوره دوم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

دیدگاه کاربران (0)