چگونه با این 5 استراتژی بازاریابی به نسل Z برسید؟

چگونه با این 5 استراتژی بازاریابی به نسل Z برسید؟

آیا آماده بازاریابی برای نسل جدید مصرف کنندگان هستید؟ در مورد نحوه بازاریابی کسب و کار خود به نسل Z با این پنج استراتژی بازاریابی، بیشتر بیاموزید!

ما میدانیم که شما چقدر بازاریابی را برای باقی نسل‌ها دوست داشتید، اما اکنون زمان آن است که بازاریابی را برای نسل بعدی شروع کنید: نسل Z.

ممکن است بپرسید: نسل جدید مصرف کنندگان کیست و چه چیزی آنها را تا این حد از هزاره‌های دیگر متمایز می‌کند؟

کمی بعد به آن خواهیم پرداخت، اما به عنوان مقدمه، باید موارد زیر را بدانید: یکی، آن‌ها بین سال‌های 1996 تا 2014 متولد شده‌اند، و دوم، آن‌ها اولین نسلی هستند که در بیشتر عمر خود به راحتی به فناوری دسترسی داشته‌اند.

متأسفانه، اگر فکر می‌کنید که بازاریابی برای نسل جدید مصرف کنندگان آسان‌تر از هزاره‌ها خواهد بود، چیزهای زیادی در انتظارتان است.

اما، نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم! در اینجا پنج استراتژی بازاریابی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به نسل Z برسید و با آنها تعامل داشته باشید!

بهترین استراتژی های بازاریابی برای نسل z

1. برای رویاریی با قدرت خرید قابل توجه نسل Z آماده شوید

بیایید با یک آمار شروع کنیم: نسل Z چهل و چهار میلیارد دلار قدرت خرید خواهد داشت. و نه، این اشتباه تایپی نیست. این 44 میلیارد دلار است.

علاوه بر این، 27 درصد از جمعیت ایالات متحده را نسل Z تشکیل می‌دهد. با این تعداد افراد و هزینه زیادی که خرج می‌شود، می‌خواهید در بازاریابی نسل جدید مصرف کنندگان شروع کنید.

اما به همان اندازه، نمی‌توانید مشتریان نسل‌های قبلی خود را صرفاً برای فروش به نسل Z رها کنید.

به عنوان مثال، اگر بیشتر مشتریان شما بچه‌های پرفروش باشند، به کسب و کار شما کمکی نمی‌کند که فروش را به نسل بعدی کاملاً بپذیرد.

با این حال، اگر فکر می‌کنید که کسب و کار شما در نهایت به نسل Z خواهد رسید، بهتر است در اسرع وقت شروع به تنظیم استراتژی تجاری و بازاریابی خود کنید.

که ما را به استراتژی بعدی هدایت می‌کند:

2. شما باید روش‌های بازاریابی سنتی را برای نسل Z کنار بگذارید

2. شما باید روش‌های بازاریابی سنتی را برای نسل Z کنار بگذارید

با واینرهای پولی در تبلیغات خود خداحافظی کنید

با جدیت تمام، Gen-Z می‌خواهد افراد واقعی و قابل ارتباط را در کمپین‌های بازاریابی ببیند.

افرادی که در تبلیغات شما قرار دارند باید همان مبارزات یا عقایدی مشابه مخاطبان نسل Z شما داشته باشند.

آن‌ها همچنین می‌خواهند که محصولات و خدمات شما ارزشی برای آنها فراهم کند و نیازهای آنها را برآورده کند.

اگر بخواهید تنها به خاطر فروش چیزی به این نسل بفروشید، موفق نخواهید شد.

مانند بازاریابی برای باقی نسل‌ها، توصیه می‌کنیم رویکرد داستان سرایی را در پیش بگیرید.

به مشتریان این نسل خود توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند به آنها کمک کند. زمینه فروش خود را مرتبط و به راحتی درک کنید.

این استراتژی به روز شده به بازاریابی ویدئویی نیز گسترش یافته است.

3. محتوای سریع و مؤثر برای بازاریابی به نسل Z ایجاد کنید

اینجاست که همه چیز پیچیده می‌شود.

شما یک رویکرد داستان سرایی خوب برای فروش به مشتریان خود ارائه کرده‌اید، اما آیا می‌توانید آن را در هشت ثانیه یا کمتر انجام دهید؟

برای نسل Z، میانگین فاصله توجه دقیقاً همان هشت ثانیه است. من می‌دانم که این دشوار است، اما جای نگرانی نیست.

خبر خوب این است که اگر یک حساب اینستاگرام یا اسنپ چت، (یا حتی فیس بوک!) دارید، می‌توانید شروع به تبلیغات سریع با محتوای زودگذر کنید.

استوری‌های اینستاگرام، استوری‌های اسنپ چت و استوری‌های فیس بوک همگی به شما امکان می‌دهند محتوایی را به اشتراک بگذارید، خواه ویدیو باشد یا تصویر، که برای چند ثانیه ظاهر می‌شود و تا 24 ساعت در پروفایل شما باقی می‌ماند.

اگر بتوانید ایجاد تبلیغات ویدیویی یا عکسی را تمرین کنید که هشت ثانیه یا کمتر طول بکشد و مهمتر از آن، با مخاطبان نسل z خود صحبت کنید، تعامل با نسل Z آسان‌تر خواهد شد.

 از هر پلتفرم رسانه اجتماعی متفاوت استفاده کنید

4. از هر پلتفرم رسانه اجتماعی متفاوت استفاده کنید

برخلاف بقیه نسل‌ها، نسل جدید مصرف کنندگان در بیشتر عمر خود دسترسی سریع و آسان به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی داشته است.

به همین دلیل، آن‌ها به دلایلی به رسانه‌های اجتماعی متکی هستند، به طوری که حداقل هر ساعت حساب خود را چک می‌کنند.

چه استفاده از فیس بوک برای به دست آوردن اطلاعات باشد یا از اینستاگرام برای نشان دادن خود شیفتگی، یک چیز قطعی است: شما نمی‌توانید در همه پلتفرم‌ها به طور یکسان برای نسل Z تبلیغ کنید.

به عنوان مثال، از آنجایی که Gen-Z از اینستاگرام برای نشان دادن خود شیفتگی استفاده می‌کند، شما می‌خواهید محتوایی ایجاد کنید که خواسته‌های آنها را بیان کند و نه چیزی بیشتر.

فیسبوک هم همینطور. شما فقط می‌خواهید محتوای آموزنده منتشر کنید.

5. کسب و کاری باشید که بتوانند به آن توجه کنند

به یاد دارید که کفش‌های TOMS در میان هزاره‌ها چقدر محبوب بودند؟

در صورت ناآشنا بودن، این شرکت به ازای هر جفت کفشی که از آنها خریده بود، یک جفت کفش را برای نیازمندان فراهم کرد.

هزاره‌ها TOMS را دوست داشتند زیرا نه تنها کفش‌های آنها محبوب بود، بلکه آنها برای یک هدف بزرگ ایستادند.

با نسل Z تفاوت چندانی ندارد. در واقع، 60 درصد از Gen-Z می‌خواهند جهان را از طریق کار خود تغییر دهند، بنابراین می‌خواهند برندهایی را خریداری کنند که می‌توانند همین کار را انجام دهند.

نتیجه نهایی

بازاریابی به نسل جدید مصرف کنندگان ، از بسیاری جهات، از بازاریابی تا نسل‌های دیگر، کاملاً متفاوت خواهد بود. قطعاً یک چالش و کار بسیار سخت خواهد بود.

با این حال، اگر مایل به انجام کار برای درک مشتریان جدید خود هستید، آن‌ها به شما به خاطر وقت گذاشتن برای شناختن آنها پاداش می‌دهند.

دوره «بازاریابی برای نسل Z»

دوره «بازاریابی برای نسل Z»

نسل زد (یا به‌طور خلاصه Gen Z)، به زبان عامیانه به‌عنوان زومرها نیز شناخته می‌شود. بیشتر اعضای نسل Z فرزندان نسل X هستند.

بخش اعظم اعضای نسل زد برای تمام عمر خود از ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال استفاده خواهند کرد.

هر نسلی رفتارها و نگرش‌های خودش را دارد. بنابراین بازاریابی در هر نسل هم یکسان نخواهد بود.

شما نمی‌توانید نظر یک نسل را همانطور جلب کنید که نظر نسل دیگر را جلب می‌کنید. و حال یک نسل جدید به نام نسل Z هم پا به عرصه گذاشته است و وقت آن رسیده که با این نسل آشنا شوید.

در این دوره قرار است همه چیز درباره نسل Z به شما آموزش داده شود. اینکه نسل زد چه کسانی هستند، انگیزه آنها چیست و چطور شکل‌گرفته‌اند؟

تفاوت بین مهاجران دیجیتال و دیجیتال مادرزاد چیست؟ 7 ویژگی کلیدی برای ارتباط بهتر با نسل زد چیست؟ همه این اصول را در این دوره یاد خواهید گرفت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه این دوره اینجا را کلیک کنید. 

دیدگاه کاربران (0)