چگونه ارزش واقعی پول را به کودکان بیاموزیم؟

چگونه ارزش واقعی پول را به کودکان بیاموزیم؟

یک مطالعه نشان داده است که در سن هفت سالگی آنها می‌توانند درس‌هایی را که باید در مورد اهمیت ارزش پول به کودکان بیاموزند تا از مشکلات مالی در آینده جلوگیری کنند.

از جوانی شروع کن

بر اساس مطالعه‌ای که توسط سرویس MoneyHelper دولت بریتانیا منتشر شده است، تجربیات اولیه کودکان با پول می‌تواند رفتار مالی آنها را در بزرگسالی شکل دهد.

مطالعه دانشگاه کمبریج نشان داد تا سن هفت سالگی، اکثر کودکان می‌توانند ارزش پول را درک کنند، انتخاب را به تأخیر بیندازند و درک کنند که برخی از انتخاب‌ها برگشت‌ناپذیر هستند یا در آینده برای آنها مشکل ایجاد می‌کند.

این تحقیق نشان می‌دهد کودکانی که اجازه دارند تصمیمات مالی متناسب با سن خود بگیرند و مشکلات مخارج یا پس‌انداز را تجربه کنند، می‌توانند «عادات ذهنی» مثبتی را در مورد پول ایجاد کنند.

این می‌تواند منجر به بهبود مادام‌العمر در توانایی آنها برای برنامه‌ریزی از قبل و تفکر در مورد پول شود، یا ممکن است یاد بگیرند که چگونه انگیزه‌ها و احساسات خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که رفتار مالی مثبت را در آینده ترویج دهد.

ژولیت کولیر، مدیر ملی کمپین خیریه برای یادگیری، می‌گوید ارزش دارد که به کودکان سه یا چهار ساله سکه‌های خودشان را بدهیم تا آن‌ها را اداره کنند، خرج کنند و پس‌انداز کنند.

او می‌گوید: «وقتی آن‌قدر بزرگ شدند که آن را در دهان خود نگذارند، پس مقداری پول به آنها بدهید.

به‌عنوان‌مثال، اگر درنهایت می‌خواهند آن پول را برای شیرینی خرج کنند، پس مشخص کنید که نمی‌توانند پول را برای چیز دیگری خرج کنند. بگذارید انتخاب کنند و عواقب آن را تجربه کنند.»

در یک مطلب بسیار جالب در مورد تقویت هوش مالی کودکان صحبت کردیم که مطالعه ان مطلب ارزش بیشتری نسبت به این مطلب دارد.

روش های آموزش ارزش پول به کودکان

این تجربه را سرگرم‌کننده کنید

منابع رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای آموزش پول در خانه به کودکان خردسال استفاده کنید.

درنهایت، ارزش انجام بازی‌ها در خانه با سکه‌های واقعی را دست‌کم نگیرید. حتماً بودجه تعیین کنید.

در مورد هدف پول بحث کنید

در مورد هدف پول بحث کنید

کولیر پیشنهاد می‌کند از اقلام مختلف در خانه خود عکس بگیرید که می‌توان آنها را به لوازم ضروری و تجملات طبقه‌بندی کرد و بحثی را در مورد اینکه پول برای چه چیزی است آغاز می‌کند.

او همچنین توصیه می‌کند در مورد هزینه‌هایی که ممکن است پنهان باشند صحبت کنید، مانند این‌که گرمایش، برق و آب رایگان نیستند و کودکان را در تلاش برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مشارکت دهید.

برای مثال، می‌توانید آن‌ها را به چالش بکشید تا به شما کمک کنند تا یک روز «بدون خرج» انجام دهید. تنها با استفاده از موادی که در خانه خود دارید.

می‌توانید از این فعالیت‌ها به‌عنوان یک سکوی پرشی برای بحث در مورد اینکه بزرگ‌سالان چگونه باید اولویت‌بندی کنند که برای چه چیزی پول خرج می‌کنند، استفاده کنید و اگر احساس می‌کنید وسوسه می‌شوید چیزی را بخرید که توانایی خرید آن را ندارید، چقدر می‌تواند دشوار باشد.

یک خیریه برای کودکان فقیر به شما پیشنهاد می‌کند که از فرزندتان بخواهید کودکی هم‌سن‌وسال خود را تصور کند و با او در مورد چیزهایی که ممکن است آن کودک در صورت نداشتن پول خانواده از دست بدهد صحبت کنید.

کیت آنستی، سخنگوی خیریه می‌گوید: «صحبت کردن با کودکان در مورد فقر می‌تواند به افزایش آگاهی و درک فقر و نابرابری کمک کند.

ممکن است مطرح کردن این موضوع مشکلی به نظر برسد، اما معلمانی که در کلاس‌های درس خود در مورد فقر صحبت می‌کنند، متوجه می‌شوند که کودکان درواقع به‌خوبی با آن کنار می‌آیند.

فرزندان خود را به مغازه ببرید

یکی از بهترین مکان‌ها برای آموزش پول به کودکان، مغازه است. دکتر Ems Lord، مدیر پروژه ریاضی NRICH در دانشگاه کمبریج می‌گوید: «توانایی مدیریت پول و خریدن چیزی برای خودتان بسیار خاص است: اعتمادبه‌نفس شما را با پول افزایش می‌دهد.

می‌توانید از این فعالیت‌ها به‌عنوان یک سکوی پرشی برای بحث در مورد اینکه بزرگ‌سالان چگونه باید اولویت‌بندی کنند که برای چه چیزی پول خرج می‌کنند، استفاده کنید و اگر احساس می‌کنید وسوسه می‌شوید چیزی را بخرید که توانایی خرید آن را ندارید، چقدر می‌تواند دشوار باشد.

اگر با کارت بدون تماس پرداخت می‌کنید، نحوه کارکرد آن را توضیح دهید که اگرچه از سکه استفاده نمی‌کنید، اما پول از حساب بانکی شما خارج می‌شود و در مورد مواد غذایی که می‌خرید صحبت کنید.

آیا محصولات گران‌تر همیشه، باکیفیت‌تر هستند؟ از آنها بپرسید که آیا مایل‌اند تست چشایی کور در خانه انجام دهند تا بررسی کنند که آیا می‌توانند تفاوت بین مارک‌ها با قیمت‌های مختلف را تشخیص دهند یا خیر. آیا ارزش تفاوت قیمت را دارد؟

برای BOGOF ها (یکی بخرید، یک پیشنهاد رایگان دریافت کنید) و تخفیف‌های پیچیده هوشیار باشید. به کودکان بیاموزید که چگونه معاملات مختلف را با هم مقایسه کنند.

لرد، معلم سابق ریاضیات، می‌گوید: «کاملاً ضروری است که به کودکان در مورد پول آموزش دهیم. تشویق کودکان به محاسبه هزینه خرید و مقایسه پیشنهادها به‌طوری‌که ارزش کالاها را درک کنند، یک مهارت ضروری زندگی است.

او می‌گوید که کمک به فرزندانتان برای تسلط بر تخمین زدن نیز بسیار مهم است. "این به کودکان کمک می‌کند تا احساس واقعی نسبت به اعداد ایجاد کنند تا بتوانند به‌راحتی متوجه شوند که چه زمانی بیش‌ازحد شارژ می‌شوند و از انجام اشتباهات پرهزینه خودداری کنند."

سرمایه‌گذاری‌های فرزندتان را برای او معنادار کنید

سرمایه‌گذاری‌های فرزندتان را برای او معنادار کنید

جان لی، نویسنده کتاب Yummi Yoghurt، کتابی درباره سرمایه‌گذاری با هدف نوجوانان، پیشنهاد می‌کند یک حساب برای فرزندتان باز کنید و چند سهم در سوپرمارکت یا رستوران زنجیره‌ای که مرتباً با آنها بازدید می‌کنید، بخرید.

به‌این‌ترتیب، وقتی به آنجا می‌روید، می‌توانید به فرزندتان توضیح دهید که هر دوی شما در حمایت از آن کسب‌وکار «منافع خاصی» دارید و امیدواریم اگر کسب‌وکار خوب پیش رفت، روزی پاداشی به شکل سود سهام دریافت کنید.

همچنین می‌توانید در مورد نحوه انتخاب سایر صندوق‌ها و تأثیری که امیدوارید این سرمایه‌گذاری‌ها بر جامعه یا محیط‌زیست داشته باشد، با آنها صحبت کنید. لی می‌گوید: «نکته مهم این است که فرزندتان را درگیر کنید و او را از شرکت‌هایی که در آنها سهام می‌خرید آگاه کنید.

آن‌ها را به یک فروشگاه خیریه ببرید

مغازه‌های خیریه مکان‌های خوبی برای بردن یک کودک کوچک برای خرج کردن پول جیبی هفتگی خود هستند.

آن‌ها اغلب معامله‌ای پیدا می‌کنند و شما می‌توانید از این فرصت برای بحث در مورد قدرت پولشان استفاده کنید: چه احساسی در آنها ایجاد می‌کند، زیرا می‌دانند که از یک هدف خوب حمایت می‌کنند و همچنین چیزی برای خود دریافت می‌کنند؟

به تأثیر مثبت خرید دست‌دوم بر محیط‌زیست اشاره کنید و هنگامی‌که به خانه رسیدید، قیمت کالای جدید را بررسی کنید و با آنها صحبت کنید که چند هفته دیگر برای پس‌انداز آن صرف می‌شود.

از آنها بپرسید چرا فکر می‌کنند مردم به فروشگاه‌های خیریه کمک می‌کنند و آیا مایل‌اند این کار را با اسباب‌بازی‌های قدیمی خود انجام دهند: این اسباب‌بازی‌ها چقدر برای خیریه ارزشمند خواهند بود؟ کمک مالی آنها چه تفاوتی می‌تواند در زندگی یک نفر ایجاد کند؟

دوره اصول موفقیت

دوره «اصول موفقیت»

دوره یا سریال آموزشی اصول موفقیت مشتمل بر 10 بخش یا ماژول است. مدرس این دوره ارزشمند جیم ران است. در ابتدای هر بخش موفق‌ترین رهبران اندیشه، اساتید و بزرگان حوزه موفقیت که در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تحت تأثیر جیم ران قرارگرفته‌اند در رابطه با جیم ران و اصول جیم ران و موضوع آموزشی همان بخش که از جیم ران یاد گرفته‌اند، صحبت می‌کنند.

شما قدم به این دنیا گذاشتید تا تغییراتی را ایجاد کنید، سن، تحصیلات، استعداد و جنسیت و نژاد و ارتباطات و شرایط و شانس مهم نیست. شما می‌توانید هرکاری انجام دهید.

همه ما به پول بیشتر، اعتبار و قدرت بیشتر، روابط به‌دردبخور نیاز داریم تا رؤیاهایمان را زنده کنیم. دوره اصول موفقیت جیم ران همان سکوی پرش شما در زندگی است که می‌توانید با کمک آن به هرآن چه در زندگی می‌خواهید، برسید.

شروع یک زندگی در حال گسترش و بهبود، موضوع و بحث این دوره آموزشی است. جیم ران تمام اصول و قواعد موفقیت در زندگی را که خودش می‌داند و به کار گرفته است و یا از بقیه یاد گرفته است را به‌صورت کامل در دوره اصول موفقیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای تهیه این دوره ارزشمند، اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)