در این مقاله قصد داریم در مورد تکینکهای سریع و عملی جذب فالوور با استوری اینستاگرام به طور مفصل صحبت کنیم.
اگر یکی از کاربران همیشگی اینستاگرام باشید که هرروز ساعتهای زیادی را صرف تعیین استراتژیهای اینستاگرام، جستجوی هشتگ ها و تأمین محتوا برای اینستاگرام میکنید، زمان بهسرعت برای شما سپری میشود.
تقریباً هرماه ویژگیهای جدیدی به اینستاگرام اضافه میشوند و چالش جدیدی برای شما ایجاد میشود.
استوری های اینستاگرام به دلایل متعددی مورداستفاده بسیاری از برندها قرار میگیرند.
روزانه نیم میلیارد نفر از استوری های اینستاگرام استفاده میکنند که بیش از یکسوم آنها مربوط به تجارت و کسبوکار هستند.
بهطورکلی استفاده از استوری باید بخشی حیاتی از استراتژی اینستاگرام شما باشد. بهعبارتدیگر، شما نمیتوانید استوری را نادیده بگیرید.
حتما بخوانید: چگونه از اینستاگرام برای جلبتوجه به موضوعات مهم استفاده کنیم
در ادامه 7 ایده برای جذب فالوور با استوری اینستاگرام بیان میشوند و از آنها به شکلی استفاده کنید که رقبای شما به آنها فکر نکردهاند.
1- هایلایت کردن استوری برای معرفی برند خود
وقتی کاربران جدید وارد صفحه اینستاگرام شما میشوند، احتمالاً اطلاعات زیادی در مورد شما ندارند.
بسیاری از کاربران به شرح مختصری در پروفایل خود (یا همان bio) اکتفا میکنند تا اولین تأثیر را بر روی مخاطب خود بگذارند.
تاکنون در مورد اهمیت و ویژگیهای یک بیوگرافی مناسب برای جذب مخاطب زیاد شنیدهاید.
در استوری های هایلایت شده میتوانید جزئیات بیشتری را در مورد برند خود بیان کنید.
نکات برجسته را بهعنوان یک پیشپرده تبلیغاتی کوتاه برای تجارت خود در نظر بگیرید،
و این فرصتی مناسب برای نشان دادن برند تجاری شما، ارائه معنایی ازآنچه محصول شما ارائه میدهد و ایجاد ترافیک مستقیم به صفحه اصلی فروش شما میشود.
حتی اگر یک حساب کاربری کوچک در اینستاگرام با کمتر از 10 هزار فالوور داشته باشید، بازهم میتوانید از طریق هایلات ترافیک ایجاد کنید.
2- همکاری با اینفلوئنسرها
همکاری با برخی اینفلوئنسرها در اینستاگرام یکی از مهمترین عوامل رشد در اینستاگرام محسوب میشود.
بسیاری از برندها با پرداخت هزینه به این اینفلوئنسرها برای گذاشتن یک یا چند پست دنبال کننده جدید جذب میکنند.
اما اشتراک استوری به این صورت که محتوای منحصربهفردی در مورد محتوای خود را به مدت یک روز به اشتراک بگذارید یک روش جدید و تأثیرگذار در اینستاگرام است.
حالا این سؤال پیش میآید که چرا استوری گذاشتن در پیج اینفلوئنسر بیشتر از روشهای معمول تأثیر میگذارد؟
علت این است که با گذاشتن یک برند در استوری از فالوئرها خواسته نمیشود که آن برند موردنظر را دنبال کنند،
اما کاربر با دیدن برند موردنظر در استوری اینفلوئنسر کنجکاو میشود در مورد این برند بیشتر بداند.
بنابراین اگر به دنبال افزایش ترافیک از اینستاگرام به سمت وبسایت خود هستید، استفاده از استوری اینفلوئنسرها روشی مؤثر محسوب میشود.
نکته: اگر هنوز از لایو اینستاگرام استفاده نکردهاید، استفاده از لایو را افزایش دهید. میزبان یک پرسش و پاسخ با یک اینفلوئنسر در بخش خود باشید.
یوزرنیم اکانت شما در لایو اینفلوئنسر نمایش داده میشود. فالوورهای اینفلوئنسر میتوانند از این طریق به پیج شما دسترسی پیدا کنند و شمارا فالو کنند.
3- از مخاطبان نظرسنجی کنید
نظرسنجی از کاربران روش خوبی برای جذب مخاطبان است، بهعلاوه با نظرسنجی میتوانید محتوای بهتری برای مخاطبان خود تولید کنید.
بهجای اینکه سؤالات شما فقط سرگرمکننده یا طنز باشند،
توصیه میکنیم سعی کنید این مسئله را کشف کنید که مخاطبان شما بیشتر علاقهمند به مشاهده چه مطالبی در پیج شما هستند.
بهعنوانمثال اگر صفحه اینستاگرام شما در مورد سفر است، در مورد اماکنی که مخاطبین دوست دارند سفر کنند، سؤال بپرسید.
شاید پاسخ مخاطبین شمارا متعجب کند. اما بههرحال به این نتیجه میرسید که چه مناطقی طرفداران بیشتری دارند.
وقتی خیلی ایده ندارید، مخاطبین شما میتوانند منبع خوبی برای دریافت ایده و تولید محتوا باشند. فقط لازم است نظر آنها را بپرسید.
4- از فونت، گیف یا استیکرهای جذاب استفاده کنید
اینستاگرام در آپدیتهای جدید خود امکان ارسال تصاویر متحرک گیف را برای کاربران خود فراهم کرده است.
با استفاده از این قابلیت میتوانید روی استوری های خود در اینستاگرام گیف های متحرک قرار دهید.
گیف ها تصاویر متحرکی هستند که جذابیت استوری ها را دوچندان میکنند و برای هر مناسبتی قابلاستفاده هستند.
پس بهسادگی میتوانید گیف های موردعلاقهتان را به استوری های اینستاگرام اضافه نموده و جذابیت استوری را افزایش دهید.
بیشتر بخوانید: نحوه کسب درآمد در اینستاگرام با تعداد فالوور کم
5- منشن کردن یا ذکر نام رقبا در استوری ها
اینستاگرام به عنوان یک سکو برای رشد سریع و برقراری ارتباط مطرح بود، اما حقیقت این بود که بهندرت کاربران اینستاگرام به یکدیگر کمک میکردند.
برندهایی که میخواستند مطرح شوند، برای هر بار منشن شدن باید مبالغی را پرداخت میکردند.
یکی از الگوریتمهای اینستاگرام که محبوبیت زیادی هم نداشت، باعث شد کاربران اینستاگرام با یکدیگر متحد شوند.
ذکر نام رقبا در استوری ها و تشویق دیگران به فالو کردن وی شبیه به خودکشی است.
اما حقیقت این است که با این کار ارتباطات در شبکههای اجتماعی گستردهتر میشوند.
بهعلاوه با این کار محتوایی برای استوری خود آماده کردهاید. کافیست از صفحه رقیب خود عکس گرفته و چند کلمه در مورد آن بنویسید.
6- استفاده از ویدئوهای کوتاه
یکی از بهترین گزینههای استوری قرار دادن ویدئو در استوری است، زیبایی ویدئو در استوری این است که بهطور خودکار به قطعات کوتاه و پی دی پی تبدیل میشود.
حتما مطالعه کنید: ۵ مرحله برای فروش و کسب درآمد از اینستاگرام
7- داشتن الگوی منحصربهفرد
آخرین استراتژی و البته یک استراتژی مهم استفاده از پرسشنامه یا طرح یک سؤال در استوری است.
استفاده از چنین الگویی باعث میشود بین سایر کاربران شناخته شوید و مخاطبان بیشتری جذب کنید.
بهعلاوه میتوانید الگوهایی مطرح کنید و به کاربران اجازه دهید از استوری شما عکس بگیرند.
از استوری اینستاگرام استفاده کنید
اینستاگرام الگوریتم خود را بهطور مداوم تغییر میدهد، بنابراین افزایش فالوورها همچنان یک چالش برای برندهای معتبر و تازهواردان به اینستاگرام است.
اگر میخواهید فالوورهای خود را افزایش دهید، استفاده از تکنیکهای جذب فالوور با استوری اینستاگرام ضروری است.