آیا تابهحال بهعنوان یک کارآفرین احساس ناامیدی کردهاید و با خود فکر کردهاید، من جایگاه خود را نمیدانم، چگونه یکی را انتخاب کنم؟
آیا تابهحال فکر کردهاید که بازار گوشه یا نیچ مارکت شما چیست، یا واقعاً به آن فکر کردهاید؟
در مرحلهای از مرحله رشد، باید نیچ مارکت خود را انتخاب کنید.
بنابراین، وقتی کسی این سؤال را از شما میپرسد، "بازار گوشه شما چیست؟"
آیا میگویید، "من بازار گوشه خود را نمیشناسم؟"، یا در عوض پاسخ روشنی برای آنها خواهید داشت؟
ایجاد یک پیشنهاد ارزش که مشتریان احتمالاً خریداری میکنند، کار آسانی نیست.
بنابراین، اگر فکر میکنید جایگاه خود را نمیشناسید، بهتر است یکی را انتخاب کنید. انتخاب بازار گوشه برای موفقیت در کسبوکار شما مهم است.
شناسایی بازار گوشه و موقعیت شما در یک بازار خاص بسیار مهم است که آیا شما یک تجارت آنلاین یا آفلاین هستید.
این کار نهتنها اعتبار شمارا نسبت به رقبای شما تثبیت میکند، بلکه انتخاب یک جایگاه خاص باعث ایجاد یک مدل تجاری متمرکزتر میشود.
چرا؟ زیرا، ارزش پیشنهادی منحصربهفرد شما و منطقه تمرکز ویژه شما، یافتن شمارا برای مشتریان مناسب آسان میکند.
این بدان معناست که درک شما از بازار باعث میشود، مشتریانتان بگویند: "این همان چیزی است که من به آن نیاز دارم.
اگر میخواهید یک کارآفرین موفق باشید و بهعنوان یک متخصص دیده شوید، یافتن جایگاه اصلی کلید رشد شما است.
بهعنوان یک کارآفرین، هنگام راهاندازی کسبوکار قطعاً باید جایگاه خاصی را انتخاب کنید.
بااینحال، شاید عدم اطمینان شما در مورد انتخاب جایگاه، شمارا متوقف کند.
راستش را بخواهید، انتخاب جایگاه میتواند مشکل باشد.
وارد آوردن فشار زیاد به خود برای انتخاب جایگاه مناسب میتواند شمارا در حالت فلج قرار دهد.
گرچه نباید این کار را دشوارتر ازآنچه هست انجام دهید، مهمتر آن است که بدانید دقیقاً به چهکاری مشغول هستید.
بنابراین، اگر بگویید، "من جایگاه خود را نمیدانم"، زیرا انتخاب تخصص میتواند طاقتفرسا باشد.
بهعبارتدیگر، اگر انتخاب بازار گوشه برای شما دشوار است، شما تنها نیستید.
برای تأثیرگذاری در جایگاه خود، میخواهید در کاری که در آن متخصص هستید، فعالیت داشته باشید.
این اساسیترین تخصص است و برای مشاغل آنلاین و آفلاین ایده آل است.
شما میتوانید هر یک از این استراتژیها را اجرا کنید: مهارتها و اشتیاق خود را شناسایی کنید و سپس آن را محدود کنید.
پس از شناسایی جایگاه خود، باید صریحاً در مورد اینکه به دنبال چه نوع مشتری هستید و اینکه آیا بازار برای بازار گوشه شما وجود دارد، صراحت داشته باشید.
ازآنجا مشخص کنید که چگونه میتوانید دانش خود را در مهارتهای خود افزایش دهید تا در کاری که انجام میدهید تخصص داشته باشید.
مهارتها و اشتیاق خود را شناسایی کنید
"من جایگاه خود را نمیدانم، چگونه یکی را انتخاب کنم؟"
این ممکن است چیزی باشد که شما با آن دستوپنجه نرم کردهاید اما قبلاً آن را انجام دادهاید.
بااینحال، اگر این کار را نکردهاید، از کجا باید شروع کنید؟
با نوشتن لیستی از مهارتها، زمینههای تخصص، دانش و علاقه خود شروع کنید.
راهاندازی کسبوکار آسان نیست و اگر طرحی را انتخاب کنید که به آن علاقه و دانش کافی نداشته باشید، احتمال موفقیت کاهش مییابد.
اگر طرحی اشتباه برای تمرکز بر روی آن انتخاب کنید، این میتواند برای کسبوکار شما مضر باشد.
همچنین، ممکن است قبلاً اشتیاق داشته باشید، اما بعد از چند ماه، این اشتیاق فروکش میکند.
این ممکن است اساسی به نظر برسد اما واقعاً مهم است. فقط به دلیل اینکه به چیزی علاقه دارید، بازار گوشه انتخاب نکنید.
به این فکر کنید که آیا این کاری است که میخواهید 5 تا 10 سال آینده انجام دهید.
خواه یک فریلنسر باشید، یک کارآفرین باشید، یک شغلی حرفهای دارید یا تازه شروع به کار میکنید، درباره جایگاه خود فکر کنید.
همچنین مهم است که به مهارتها و تجربیات گذشته خود فکر کنید.
شما چه استعدادهایی دارید که مردم خیلی از شما تعریف کنند؟ از کدام صنوف شناخت یا دانش بالایی دارید؟
آیا تابهحال جایزه بهترین فروشنده ماه را دریافت کردهاید؟ یا جایزهای برای بهترین طراح مد؟
شاید، شما از طریق تجربیات زندگی خود مهارت یا دانش خاصی را کسب کرده باشید.
بنابراین، یافتن منطقهای که هم از آن آگاه باشید و هم به آن علاقهمند باشید، راهی برای شناسایی جایگاه خود است.
در اینجا چند سؤال برای کمک به شما در تعیین علاقههایتان وجود دارد:
• اولین چیزی که در اوقات فراغت به ذهن شما خطور میکند، چیست؟
• اگر مجبور به کار نبودید و تلویزیون خراب بود، با اوقات فراغت خود چه میکردید؟
• وقتی آن را انجام نمیدهید، کدام فعالیت را انتظار دارید انجام دهید؟
• شما چه دانش تخصصی دارید که میتواند به حل مشکلی برای مصرفکنندگان امروز کمک کند یا خلاء موجود در بازار را پر کند؟
• چرا میخواهید این اشتیاق را دنبال کنید؟
بیشتر بخوانید: فرایند ۵ مرحلهای برای یافتن نیچ مارکت کسبوکار
تحقیق کنید آیا بازار برای جایگاه خاص شما وجود دارد یا خیر؟
پس از شناسایی جایگاه خود، در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید. اشتیاق به یک مهارت یا جایگاه خاص کافی نیست.
چرا؟ زیرا نمیتوانید جایگاهی را انتخاب کنید که مشتری بسیار کمی داشته باشد.
این بسیار مهم است. زیرا شما میخواهید مطمئن شوید که نیازی به آن وجود دارد، در غیر این صورت، هرگز یک کسبوکار سودآور در حال رشد نخواهد بود.
یکی از راههای شروع تحقیقات شما، انجام برخی از تحقیقات اساسی درباره کلمات کلیدی است.
برخی از شما ممکن است فکر کنید این کار سخت است، اما اگر یاد بگیرید، انجام این کار بسیار آسان است
Google Keyword Planner ابزاری عالی برای این کار است. بهغیراز اینکه یک ابزار رایگان است،
به شما امکان میدهد برای کلمات کلیدی خاص، کلمات کلیدی مرتبط، و همچنین رقابت آن کلمات کلیدی، مقدار جستجوی محلی و هم جهانی را جستجو کنید.
اکنون 3 مورد وجود دارد که باید بدانید تا نتایج جستجوی کلمات کلیدی بهتر را به دست آورید:
• میزان جستجوی ماهانه
• رقابت
• پیشنهاد خرید
برای میزان جستجو، ماهانه به 500 تا 10000 جستجو پایبند باشید. کمتر از 500 به این معنی است که بازار زیادی برای محصول یا خدمات شما وجود ندارد.
برای رقابت، از متوسط به پایین بروید، زیرا این به شما میگوید که کلمه یا عبارت در Google Adwords چقدر رقابتی است.
این میتواند به شما کمک کند عبارات جستجوی محبوب مرتبط با نقاط درد بازار هدف خود را کشف کنید.
و برای پیشنهاد خرید، اگر پیشنهاد بالاتری میبینید، اغلب نشاندهنده سطح بالای هدف تجاری است.
این بدان معناست که وقتی برای آن دسته از کلمات کلیدی رتبهبندی میکنید، با پرداخت بیشتر، پول بیشتری کسب خواهید کرد.
پیشنهاد عالی: انتخاب یک نیچ برای تجارت آنلاین
بهمحض پیدا کردن بازار برای جایگاه خود، وقت آن است که جایگاه خود را حتی بیشتر محدود کنید.
بنابراین، برای شما که به من گفتید، "دن، من جایگاه خود را نمیشناسم.
چگونه یکی را انتخاب کنم؟ "اگر شما یکی را انتخاب کردهاید دیگر نباید بهانه داشته باشید.
در صورت تمایل میتوانید جایگاهی را انتخاب کرده و سپس در آن جایگاه نیچ خود را انتخاب کنید.
برای ایجاد یک تجارت سودآور، باید مشکلاتی را پیدا کنید که احساسات مشتریان شمارا تحریک کند.
آیا محصول یا خدمات شما میتواند مشکلات آنها را حل کند؟ آیا جایگاه تجاری شما آنقدر کافی است که از شر رقابت زیاد خلاص شوید؟
در اینجا چند کار وجود دارد که میتوانید برای شناسایی نقاط دردناک مخاطبان خود انجام دهید:
با افراد حاضر در بازار فعلی خود صحبت کنید یا میتوانید با هرکسی که با مشتری هدف شما در ازتباط باشد،
صحبت کنید تا دریابید که در حال حاضر چه مشکلاتی را تجربه میکند.
این به معنای کسب دانش از افرادی است که به بصیرت در مورد آنها نیاز دارید (بازار هدف شما)
و این مهارتهای ارتباطی میتواند به شما در ایجاد چارچوبی برای پرسیدن سؤالاتی که نقاط دردناک را نشان میدهد، کمک کند.
حالا ممکن است فکر کنید: چرا من باید یاد بگیرم که سؤال بپرسم؟
خوب، بگذارید توضیح دهم: اگر روشی منحصربهفرد برای پرسیدن برخی سؤالات در بازار هدف خود بیاموزید،
نهتنها عمیقترین نقاط درد مشتریان خود را پیدا خواهید کرد، بلکه بهاحتمالزیاد با شروع کار خود بر مخالفتها غلبه خواهید کرد.
به همین دلیل توانایی پرسیدن سؤال درست در زمان مناسب از شخص مناسب، بسیار مهم است. مخصوصاً اکنونکه در حال یافتن جایگاهی برای خود هستید.
مورد بعدی که میتوانید برای شناسایی نقاط درد خاص برای مشتریان خود انجام دهید، جستجوی انجمنها است.
به انجمنهای مربوط به جایگاه خود بپیوندید یا آنها را جستجو کنید.
از حجم مباحثی که در انجمنها انجام میشود، متعجب خواهید شد.
مواردی از قبیل سؤالاتی که مردم میپرسند، مشکلاتی که تجربه میکنند و بازخورد درباره یک محصول یا خدمات خاص است.
در آخر، از تحقیق در مورد کلمات کلیدی غافل نشوید. همانطور که قبلاً گفتم، تحقیق در مورد کلیدواژه بسیار مهم است،
اگر میخواهید اطمینان حاصل کنید که به آنچه ارائه میدهید، نیاز وجود دارد.
بهعبارتدیگر، اگر کسی به دنبال آن در گوگل نباشد، ممکن است نیازی به آنچه شما ارائه میدهید نداشته باشد.
بنابراین، ترکیب کلمات مختلف را جستجو کنید به آنچه افراد بهطور خاص جستجو میکنند، فکر کنید.
بهعنوانمثال، "محصولات پاککننده ارگانیک" یا "رژ لب وگان".
درباره رقبا تحقیق کنید
اکثر کارآفرینان فکر میکنند محصول یا خدمات آنها از هر محصول دیگری بهتر است. به همین دلیل کسبوکارشان را راهاندازی میکنند.
ایجاد یک جایگاه کاملاً جدید ضروری نیست، اما چند عامل اساسی وجود دارد که باید قبل از انتخاب یکی از آنها در نظر گرفته شود.
بنابراین، اگر هنوز این سؤال را در ذهن دارید: "من جایگاه خود را نمیدانم، چگونه یکی را انتخاب کنم؟"
میتوانید بهسادگی کالای خاص یا خدمات موردعلاقه خود را جستجو کرده و سؤالات زیر را از خود بپرسید:
رقبای شما چه خدمات و محصولات دیگری را ارائه میدهد؟
چه ایدههایی برای بهبود تجربه مشتری خود دارید؟
چگونه میتوانید متفاوت از رقبای خود باشید؟
بنابراین بهجای ایجاد جایگاه کاملاً جدید، شکافها را شناسایی کنید تا مطمئن شوید با رقبایتان متفاوت هستید.
متفاوت بودن راهی برای دستیابی به یک تجارت سودآور است.
حتی اگر افراد دیگری در بازار گوشه شما هستند و همان محصول یا خدمات خاص را میفروشند، شما هنوز هم میتوانید برجسته باشید و بر بازار گوشه خود تسلط داشته باشید.
حالا چگونه رقبا را بررسی میکنید؟
باز هم، تحقیقات در بازار مهم است، شما همچنین میخواهید خودتان ببینید که رقابت برای جایگاه خاص شما چیست.
این امر به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، زیرا تحقیقات وقتگیر است، اما بسیار مهم است.
باید برخی از کلمات کلیدی را که پیدا کردهاید جستجو کنید تا ببینید کدام سایتها در صفحه اول گوگل ظاهر میشوند. این شرکتها رقبای شما هستند.
گرچه داشتن رقیب لزوماً چیز بدی نیست، اما درواقع ممکن است به شما نشان دهد که جایگاه سودآوری پیداکردهاید.
اما شما باید در تحلیل رقبا کاملاً دقیق باشید. شما میتوانید یک صفحه گسترده برای تجزیهوتحلیل بیشتر ایجاد کنید،
و هنگامیکه متوجه شدید بازار خوبی دارید که میدانید میتوانید در آن موفق شوید،
فقط جای خود را محکم نکنید. متفاوت باشید. تصمیم بگیرید که بر این جایگاه مسلط شوید.
چه کاری میتوانید انجام دهید که دیگران نمیتوانند انجام دهند؟
اگرچه تحلیل رقبا و انجام تحقیقات بازار مهم است، اما فقط به دلیل اینکه یک بازاری تقاضا دارد، اکتفا نکنید.
با این کار مشتریان مناسبی نخواهید داشت. بنابراین، اگر میخواهید یک کارآفرین موفق باشید،
این زیرمجموعهها را پیدا کنید و وارد آنها شوید. زیرا در هر بازار گوشه گروهی از افراد با سؤالات بیپاسخ حضور دارند.
با این اوصاف، هنگام تحلیل رقبا، خود را در جای مشتری قرار دهید و به برخی از این نظرات یا سؤالاتی که ممکن است مشتریان رقبا داشته باشند فکر کنید:
• از وبسایت آنها چه چیزی را دوست ندارید؟
• آیا صفحات یا پستهای چشمگیری وجود دارد که بتوانید آنها را اصلاح کنید؟
• آیا رقبا توصیههای مشتریان را جمعآوری میکنند؟ و آیا آنها را در وبسایتهای خود منتشر میکنند؟
یادگیری از شرکتهای برتر درزمینهٔ کاری خود، به برجسته بودن و متفاوت بودن کمک میکند.
شما میتوانید آنچه رقبا باید متفاوت انجام دهند، بیاموزید و خلأهای موجود در خدمات آنها را جستجو کنید تا جایی برای پیشرفت پیدا کنید.
به روشهایی فکر کنید که میتوانید با آنها بزرگترین چالشهای مشتری خود را حل کنید.
پیشنهادهایی با ارزش بالا ایجاد کنید
اکنون به بازار گوشه سودآور خود دسترسی پیداکردهاید.
وقت آن است که ایدههای خود را جمعآوری کرده و آن را به یک پیشنهاد با ارزش بالا تبدیل کنید.
برای اینکه بتوانید یک پیشنهاد ارزشی عالی ایجاد کنید، باید مهارت خاصی را بیاموزید.
همانطور که در ابتدای این مقاله هم گفتم، اگر میخواهید مشتریان مناسب را هدف قرار دهید،
باید ارزش پیشنهادی منحصربهفردی داشته باشید و وقتی مهارت خاصی را یاد گرفتید، به شما امکان میدهد بازار هدف خود را تعریف کنید.
ایدهها میتوانند عالی باشند، اما اگر میخواهید محصول یا خدمات سودآوری برای جایگاه خود ایجاد کنید، از ایجاد پیشنهادهای با ارزش بالا نترسید.
همچنین به خاطر داشته باشید که لازم نیست با محصولی از خودتان، کسبوکار راهاندازی کنید.
میتوانید با سازندگان، تولیدکنندگان و سایر صاحبان مشاغل شریک شوید و همکاری کنید.
42٪ از استارتاپ ها شکست میخورند زیرا نتوانستند جایگاه سودآوری برای کسبوکار آنلاین خود پیدا کنند.
بنابراین قبل از انتخاب جایگاه ویژه و سرمایهگذاری در وقت و تلاش خود برای شروع یک کار تجاری، باید تحقیق خود را با این نکات انجام دهید.
42٪ از ورشکستگیهای تجاری به دلیل عدم نیاز بازار است،19٪ از رقابت خارج میشوند و 17٪ از داشتن محصول ضعیف ناشی میشود.
اگر میخواهید سرمایهگذاری پرسودی را جذب کنید، باز هم متفاوت باشید.
دانش و مهارتهای بازاریابی خود را بهبود بخشیده و افزایش دهید
ممکن است دریابید که بسیاری از وبسایتهای جذاب توسط وبلاگ نویسان سرگرمی که هیچگونه دانش مهارتهای بازاریابی ندارند، نگهداری میشوند.
اگر میخواهید از وبسایت تخصصی خود، کسبوکار سودآور بسازید، این یکی از عواملی است که باید روی آن تمرکز کنید.
مهارتهای بازاریابی همان چیزی است که میتواند شمارا در رقابت جلو بیندازد، زیرا بازاریابی مؤثر یک مزیت عمده در رقابت است.
بازاریابی آنلاین ممکن است عوامل مختلفی را شامل شود و اگر در این زمینه رقیبی ندارید، بهراحتی میتوانید از این مزیت استفاده کنید.
هنگام ایجاد کانالهای رسانههای اجتماعی، ذهنیت بازاریاب داشته باشید.
اگر همهچیز را در مورد بازاریابی دیجیتال یاد بگیرید، یک مهارت بسیار ارزشمند و با درآمد بالا را یاد میگیرید.
نهتنها به نفع خودتان دانش کسب خواهید کرد، بلکه این مهارت با درآمد بالا میتواند از راههای مختلف موفقیت را برای شما به همراه داشته باشد.
بنابراین، با کمی وقت و تلاش، میتوانید یک وبسایت عالی برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید که واقعاً سودآور باشد.
در اینجا چند نکته برای پیادهسازی سریع وبسایت شما آورده شده است:
محتوای خود را برای موتور جستجو بهینه کنید: یادتان هست کلمه کلیدی را جستجو کردید؟ تبلیغ نویسی وبسایت برای بهینهسازی و ایجاد قابلیت دید بسیار مهم است.
هنگام محتوا نویسی، کلمات کلیدی با میزان جستجوی خوب را در تمام مطالب به روشی طبیعی قرار دهید.
از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید: افزودن تصاویر بصری با کیفیت بالا با قالببندی مناسب و طراحی جذاب تفاوت زیادی ایجاد میکند.
همچنین میتوانید برای نمایش دموی محصول یا معرفی مختصری از شرکت، فیلم با کیفیت بالا اضافه کنید.
پرورش لید: یک لیست ایمیل برای افزایش دنبال کنندگان ایجاد کنید. آنها میتوانند مشتریان وفادار بالقوه شما باشند که تجارت شمارا رشد میدهند.
این مشتریان غالباً برای بررسی بهروزرسانیهای جدید وبسایت شما، بازمیگردند و بهاحتمالزیاد به شما و صحبتهای شما اعتماد میکنند.
بنابراین، اجرای این 3 نکته ساده، شمارا بالاتر از همه رقبا قرار میدهد و بهاحتمالزیاد نتایج بهتری از وبسایت تخصصی خود خواهید دید.
وقت آن است که نیچ مارکت خود را آزمایش کنید
هنگامیکه جایگاه خود را پیدا کردید، درحالیکه اطلاعاتی در مورد قیمتگذاری و سودآوری جمعآوری میکنید،
وقت آن است که محصول یا خدمات خود را در بازار آزمایش کنید.
شما میتوانید یک نسخه آزمایشی رایگان ارائه دهید یا یک نمونه محصول را به مخاطبان خود ارائه دهید.
این زمان مناسبی برای دیدن پاسخ آنها، میزان علاقه و دریافت بازخورد از آنها است.
مرحله آزمایش بسیار مهم است زیرا برای ایجاد یک تصویر تجاری قدرتمند برای جایگاه خود،
باید محتوای جذاب ایجاد کنید و این مهارتی است که میتوان آن را آموخت. بنابراین برای آزمایش جایگاه خود چهکاری میتوانید انجام دهید؟
در اینجا چند نکته وجود دارد که میتوانید برای آزمایش جایگاه یا نیچ خود استفاده کنید:
• از طریق رسانههای اجتماعی با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید.
• به انجمنها و گروهها بپیوندید. فعال باشید و به سؤالات مربوط به جایگاه خود پاسخ دهید
• برای پاسخگویی به سؤالات مخاطبان خود، با سرویس اشتراک ویدئو یا بارگذاری یک فیلم در YouTube، با مخاطب موردنظر خود ارتباط برقرار کنید
• برای ایجاد لیست ایمیل خود، یک صفحه فرود یا لندینگ پیج ایجاد کنید.
• قبل از عرضه واقعی محصول، یک دوره آزمایشی رایگان ارائه دهید.
• اگر در زمینه خدمات هستید یک مستر کلاس رایگان برگزار کنید.
با این اوصاف، ممکن است بخواهید برای تست پیام خود، بودجه کمتری صرف کنید.
ایجاد یک تبلیغ ساده از طریق فیسبوک یا گوگل یک حرکت پیشرفته است.
آنها بازخورد فوری در مورد خوب بودن تبلیغات شما ارائه میدهند.
علاوه بر این، میتوانید به دنبال بازاریابی تخصصی برای رشد تجارت خود باشید.
اینکه بگویید پیشفروش نمیکنید لزوماً به این معنی نیست که در جایگاه خاصی قرار ندارید.
پیامرسانیهای شما ممکن است کاملاً درست نباشد.
به همین دلیل گفتم که این مهمترین قسمت فرایند است، زیرا اگر پیام شما برای مخاطبان هدف شما جذاب و قانعکننده نباشد،
ممکن است مدتها طول بکشد تا موفقیت تجارت خود را ببینید.
بنابراین، حتی اگر ایدههای عالی داشته باشید، بدون پیامرسانی خوب، بهاحتمالزیاد موفق نخواهید بود.
ایدههایتان را در نیچ خود اجرا کنید
با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کارآفرینان ترجیح میدهند کسبوکار آنلاین داشته باشند.
اگرچه تجارت الکترونیکی برای شروع میتواند یک تجارت پرسود باشد، اما اگر محصول جالبی نداشته باشید، ممکن است موفقیتآمیز نباشد.
بااینحال، اگر مهارت خوبی را بیاموزید، احتمال موفقیت شما در مشاغل تجاری مانند این موارد بیشتر است.
برای هرکسی که به دنبال فروش بیشتر و رشد بیشتر است، داشتن یک جایگاه سودآور میتواند درآمد پایداری ایجاد کند.
اما شاید از خود بپرسید که چه جایگاهی را انتخاب کنید. شاید از خود بپرسید،
چه مهارتی با درآمد بالا میتوانم یاد بگیرم که به من کمک کند بر جایگاه خود تسلط داشته باشم؟
گرچه موفقیت تضمینشده نیست، اما توسعه مهارتهای پردرآمد، بهاندازه انتخاب جایگاه مناسب مهم است.
اگر یک مربی داشته باشید که شمارا درروند ایجاد یک جایگاه مناسب با مهارتهایتان راهنمایی کند،
درنهایت این بهترین روش برای دیدن نتایج سودآور است.
نوشتهای از دن لاک