هشتگ گذاری در اینستاگرام میتوانند استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما را تغییر داده یا شکست دهند.
اگر از آنها بهدرستی استفاده کنید، پستهای شما توسط افراد بیشتری مشاهده خواهد شد که به محصولات یا برند شما علاقهمند هستند.
اما اگر از هشتگ های اشتباه استفاده کنید، ممکن است برندتان صدمه ببیند، از دنبال کنندگان مزاحم احتمالی گرفته تا مجازات شدن توسط الگوریتم اینستاگرام. برای استفاده مؤثر از هشتگ های اینستاگرام، باید دقیقاً نحوه عملکرد آنها را بشناسید و یک استراتژی را در نظر بگیرید.
هشتگ ترکیبی از حروف، اعداد و یا ایموجی است که قبل از آنها از این نماد # استفاده میکنیم. از هشتگ ها برای طبقهبندی محتوا و کشف بیشتر آن استفاده میشود.
هشتگ ها قابل کلیک هستند. هرکسی که روی هشتگ اینستاگرام کلیک کند یا جستجویی در اینستاگرام انجام دهد، صفحهای را مشاهده میکند که همه پستهای برچسبگذاری شده با آن هشتگ را نشان میدهد.
هشتگ ها یک راه مهم برای افزایش مخاطبان اینستاگرام و دسترسی بیشتر به آنها است.
وقتی از هشتگ استفاده میکنید، پست شما در صفحه مربوط به آن هشتگ ظاهر میشود.
اگر از هشتگ در استوری خود استفاده میکنید، میتوانید آن را در هشتگ مربوط به استوری، که در صفحه هشتگ نیز ظاهر میشود، قرار دهید.
افراد همچنین میتوانند هشتگ ها را دنبال کنند، به این معنی که میتوانند پست هشتگ گذاری شده شمارا در فید خود مشاهده کنند حتی اگر شمارا هنوز دنبال نکرده باشند.
هشتگ های اینستاگرام میتوانند راهی عالی برای ایجاد اجتماع آنلاین باشند، بنابراین افراد انگیزه خود را برای تعامل با نام تجاری شما افزایش میدهند.
بهعنوانمثال، با تغییر ناگهانی نحوه تمرین ورزشی افراد در سال 2020، نایک لسآنجلس از هشتگ #playinside برای نشان دادن فعالیت افراد محلی در خانههای خود استفاده کرد.
اینستاگرام هشتگ ها را به 9 نوع مختلف تقسیم میکند:
هشتگ های محصول یا خدمات: اینها کلمات کلیدی اساسی برای توصیف محصول یا خدمات شما هستند، مانند #کفش یا #شلوارجین
هشتگ های نیچ: اینها کمی خاصتر میشوند و نشان میدهند که در چه زمینهای در صنعت خود قرار دارید، مانند # بلاگرسفر #بلاگرغذا
هشتگ های انجمن اینستاگرام: انجمنها در اینستاگرام وجود دارند و این هشتگ ها به شما کمک میکند تا آنها را پیداکرده و به آنها بپیوندید.
رویدادهای ویژه یا هشتگ های فصلی: اینها میتوانند به تعطیلات یا فصول واقعی، مانند #روزهای تابستانی، اشاره کنند، یا میتوانند برای همه تعطیلات ملی مانند #نوروز استفاده شوند.
هشتگ های موقعیت مکانی: حتی اگر پست اینستاگرام خود را بهصورت جغرافیایی برچسبگذاری کنید، باز هم میتوانید از یک هشتگ که به مکان شما اشاره دارد، استفاده کنید. مانند #پیتزااهواز
هشتگ های روزانه: هر روز هشتگ های زیادی برای خود دارد، مثال #دوشنبه
هشتگ های عبارت مرتبط: این هشتگ ها عناصر هشتگ های محصول، هشتگ های نیچ و هشتگ های اجتماعی را ترکیب میکنند. در اصل، آنها عباراتی هستند که مردم در اینستاگرام برای اتصال به جوامع موجود به شیوهای کمی درونیتر، مانند #مشاور_خودت_باش استفاده میکنند.
هشتگ های مخفف: این نوع هشتگ ها بیشتر برای زبان انگلیسی استفاده میشود مانند #YOLO مخفف برای شما فقط یکبار
هشتگ های ایموجی: این هشتگ ها میتوانند بهتنهایی شامل شکلکها، مانند #؟؟؟؟، یا کلمات یا عباراتی با ایموجی های پیوست شده است.
میتوانید حداکثر 30 هشتگ را در یک پست معمولی و حداکثر 10 هشتگ را در یک استوری قرار دهید.
اگر سعی کنید موارد بیشتری را وارد کنید، نظر یا کپشن شما ارسال نمیشود.
فقط به این دلیل که میتوانید از هشتگ های زیادی برای اینستاگرام استفاده کنید، به این معنی نیست که باید استفاده کنید.
هیچ هشتگ صحیحی برای هر کسبوکار یا حتی برای هر پست از همان کسبوکار وجود ندارد.
اتفاقنظر این است که حدود 11 هشتگ برای شروع عدد خوبی است. اما رایجترین تعداد هشتگ هایی که در اینستاگرام استفاده میشود بین 1 تا 3 است.
شما باید امتحان کنید تا مشخص شود چه چیزی برای کسبوکار خاص شما بهتر عمل میکند.
وقتی زمان خود را صرف ایجاد یک عنوان عالی در اینستاگرام کردهاید، ممکن است نخواهید پست خود را با مجموعهای برجسته از هشتگ ها به پایان برسانید.
خوشبختانه، چند راه آسان وجود دارد که باعث میشود هشتگ های شما کمتر دیده شوند.
نحوه پنهان کردن هشتگ های اینستاگرام در قسمت کامنت1- کپشن خود را طبق معمول بنویسید اما هیچ هشتگی را در آن قرار ندهید.
2- هنگامیکه پست شما منتشر شد، کافی است روی نماد حباب در زیر پست خود کلیک کنید تا نظر بگذارید.
3- هشتگ هایی را که میخواهید، در کادر نظر بنویسید و روی ارسال کلیک کنید.
4- در تلفن همراه، هشتگ های شما قابلمشاهده نخواهد بود مگر اینکه کاربر روی مشاهده همه نظرات کلیک کند. در دسکتاپ، نظر شما در بالاترین سطح باقی میماند، بنابراین اگر هدف شما مخاطبان تلفن همراه است، این ترفند بهتر کار میکند.
نحوه پنهان کردن هشتگ های اینستاگرام در کپشن
همچنین میتوانید از هشتگ ها در داخل کپشن استفاده کنید بدون اینکه فوقالعاده دیده شوند.
1- در پایین عنوان خود، روی Return یا Enter ضربه بزنید. اگر دکمه بازگشت یا ورود را نمیبینید، روی 123 ضربه بزنید تا ظاهر شود.
2- یک علامت نقطه وارد کنید (نقطه یا خط تیره را امتحان کنید)، سپس دوباره بازگشت را بزنید.
3- مراحل 2 تا 4 را حداقل سه بار تکرار کنید.
اینستاگرام کپشن ها را پس از سه خط پنهان میکند، بنابراین هشتگ های شما قابلمشاهده نخواهند بود مگر اینکه دنبال کنندگان شما روی more ضربه بزنند.
حتی در آن صورت، هشتگ های شما ازنظر بصری از عنوان شما جدا میشوند تا حواس کاربر را از متن شما پرت نکنند.
نحوه پنهان کردن هشتگ ها در استوری های اینستاگرام
شما میتوانید هشتگ ها را در استوری های اینستاگرام نیز پنهان کنید.
یکی از گزینهها این است که ظاهر هشتگ های خود را با تغییر رنگ و کوچک کردن آنها به حداقل برسانید.
همچنین میتوانید برچسب هشتگ را ضربه بزنید تا از یک زمینه سفید به یک زمینه نیمه شفاف تبدیل شود.
اگر میخواهید هشتگ های خود را بهطور کامل پنهان کنید، میتوانید یک ایموجی، برچسب یا GIF روی آنها بچسبانید تا آنها را پنهان کند.
نحوه یافتن هشتگ های پرطرفدار در اینستاگرام
برخلاف توییتر، اینستاگرام لیستی از هشتگ های پرطرفدار را منتشر نمیکند.
بااینحال، اگر یک هشتگ را در اینستاگرام جستجو کنید، خواهید دید که در چند پست از این هشتگ استفاده شده است.
همچنین لیستی از سایر هشتگ های محبوب اینستاگرام را با استفاده از کلمات مشابه مشاهده خواهید کرد و تعداد پستها نیز در آن گنجانده شده است.
برای جستجوی هشتگ روی دسکتاپ، هشتگ شامل نماد # را در کادر جستجو وارد کنید.
در تلفن همراه، عبارت جستجوی خود را در کادر جستجو وارد کنید، سپس روی برچسبها ضربه بزنید.
اگر به فید اینستاگرام خود توجه کنید، یاد میگیرید که هشتگ های پرطرفدار را بهمحض ایجاد شدن، سریع تشخیص دهید، برای استفاده از هشتگ های پرطرفدار عجله نکنید.
اگر واقعاً برای کسبوکار شما و محتوای خاص پست شما منطقی است، از هشتگ پیشنهادی استفاده کنید.
دوره آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام
آیا شما هم تکلیفتون با هشتگ های اینستاگرام روشن نیست؟ قبلاً خوب کار میکردن و دیگه الان خوب نیستن؟ خوب.. چون اینستاگرام تغییر کرده.
و ما باید هشتگ های مناسبی رو برای حساب خودمون پیدا کنیم تا بهصورت طبیعی رشد کنیم. هشتگ های تصادفی و پرطرفدار قرار نیست به شما کمک کنن.
این دوره به شما نشان میدهد که چگونه هشتگ های مربوط و اندازه مناسب اکانت خود را پیدا کنید.
اینها مباحثی است که در دوره به آنها پرداختیم آیا ما واقعاً نیاز به استفاده از هشتگ داریم؟ از چه اشتباهاتی باید اجتناب کنیم؟
جموعه هشتگی که به من کمک میکند هر بار ترافیک طبیعی به دست بیاورم. چطور بهسرعت هشتگ های مناسب را پیدا کنیم؟ (با استفاده از ابزار)
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده این دوره همینالان اینجا را کلیک کنید.