فرمول موفقیت در کسب‌وکار خانگی

فرمول موفقیت در کسب‌وکار خانگی

پول درآوردن و درآمدزایی، یکی از بهترین تجربه‌های زندگی انسان است. افرادی که برای اولین بار حقوق دریافت کرده‌اند می‌دانند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم. مستقل شدن! داشتن پول خیلی از مشکلات را حل می‌کند و حس آزادی به ما می‌دهد. امروز قصد دارید در مورد روش های موفقیت در کسب‌وکار خانگی صحبت کنیم.

اما برای رسیدن به پول باید چه‌کار کنیم؟ داشتن شغل و کسب‌وکار، مهم‌ترین مسئله در رسیدن به درآمد و استقلال مالی است. خیلی از افراد به دنبال شغلی در راستای تحصیلاتشان می‌روند و برخی هم به راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک پرسود خانگی فکر می‌کنند.

من در این مقاله می‌خواهم فرمولی از موفقیت در کسب‌وکار خانگی را به شما نشان بدهم که تمام صاحبان کسب‌وکار موفق چه به‌صورت آگاهانه چه به‌صورت ناآگاهانه از این فرمول استفاده می‌کنند که این فرمول را شاید هیچ جا ندیده باشید.

 

چرا کسب‌وکارهای کوچک خانگی

کسب‌وکارهای خانگی مزایای زیادی دارند که باعث می‌شود خیلی از افراد به سمت آن‌ها بروند. البته ممکن است در ابتدا درآمد کمی داشته باشند یا درآمد با مخارج مساوی باشد، اما بعداً شما را به سود زیادی می‌رسانند. معمولاً درآمد حاصل از این کارها بیشتر از درآمد ثابت کارمندی است.

خیلی از هزینه‌ها در کسب‌وکارهای خانگی حذف می‌شوند و مهم‌تر از همه کل سود برای شما باقی می‌ماند و مجبور نیستید آن را با کسی تقسیم کنید؛ مگر اینکه کارگر یا شریکی داشته باشید.

درعین‌حال این مشاغل در هر شرایطی قابل انجام هستند و می‌توان آن‌ها را با هر سرمایه‌ای شروع کرد و کم‌کم بیزینس را رشد و توسعه داد.

یکی دیگر از دلایلی که کسب‌وکارهای پرسود خانگی را محبوب کرده است، این است که افراد با هر سن و جنسیتی می‌توانند آن را شروع کنند.

مثلاً اگر دختر و پسر نوجوان شما به دنبال مستقل شدن هستند و دوست دارند درآمد خود را داشته باشند، می‌توانید از این طریق به آن‌ها کمک کنید تا برای اولین بار پول به دست بیاورند.

پس اگر از کار کردن برای دیگران خسته شده‌اید، دوست دارید استقلال داشته باشید و درعین‌حال سرمایه کافی ندارید، یک کسب‌وکار کوچک خانگی راه بیندازید.

می‌توانید در همان زمینه‌ای که تخصص دارید، کارتان را شروع کنید.

 از دیگر مزایای کسب‌وکار خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزادی و استقلال عمل بیشتر
  • ساعات کاری انعطاف‌پذیر
  • ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین کار و زندگی
  • پایین بودن هزینه راه‌اندازی
  • پایین بودن میزان ریسک
  • مکان کار کردن پاره‌وقت
  • راحت‌تر بودن تربیت و نگهداری بچه‌ها
  • داشتن فرصت و زمان بیشتر
  • تناسب با ویژگی‌های جسمی افراد معلول و کم‌توان
  • احتمال موفقیت بیشتر
  • تناسب با اقشار مختلف
  فرمول موفقیت در کسب‌وکار خانگی

فرمول موفقیت در کسب‌وکار خانگی

1. تمرکز بر روی یک محصول یا خدمات واحد: بر روی یک محصول تمرکز داشته باشید یعنی بر روی تولید تبلیغ عرضه و فروش یک محصول تمرکز داشته باشید.

2. خط تولید محصول خود را گسترش دهید: بعد از تمرکز روی فروش محصول اولیه‌تان فرصت را از دست ندهید و تمرکزتان را روی تنوع محصولات خود بیاورید تا از سایر رقبا عقب نمانید.

3. یافتن راه‌هایی برای افزایش فروش خود به مشتریان: حتی اگر نمی‌توانید خط تولید خود را گسترش دهید می‌توانید درآمد خود را با فروش بیشتر محصولات به مشتریانی که قبلاً داشتید افزایش دهید یک راه آسان برای انجام این کار تخفیف بر روی کالاهاست.

4. استخدام یک نفر برای کمک به شما (یک کارمند پاره‌وقت _ یک کارآموز _ یا حتی یکی از نزدیکانتان): این کار نه‌تنها موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های نقدی می‌شود و هزینه‌ها کاهش می‌یابد بلکه می‌توانید یک شبکه از افراد بااستعداد را پرورش بدهید که احتمالاً نمی‌توانید هزینه کار تمام‌وقت به آنها را بپردازید.

5. ایجاد یک وب‌سایت و عضویت در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و فروش آنلاین: باز کردن یک فروشگاه اینترنتی دستیابی به مشتریان با توان خرید خرده‌فروشی را آسان می‌کند و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه آب و برق و... به میلیون‌ها مشتری دست پیدا کنید.

6. از تبلیغات غافل نشوید: همکاری کردن با کسب‌وکارهای دیگر یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین فرم بازاریابی است برای مثال با صفحات مجازی همکارانتان برای تبلیغ همدیگر مشارکت کنید و برای مشتریان آنها تخفیف در نظر بگیرید.

7. سایر بازارها را هدف قرار دهید: اگر بازار هدف شما جنس و سن خاصی دارد شروع به بازاریابی میان افرادی که در این بازار هدف نبودند بکنید، به‌عنوان‌مثال: یک کسب‌وکار پذیرایی در خانه که متشکل از کیک و دیگر انواع دسرهاست می‌تواند با استفاده از نانوایی‌ها و مارکت‌های محلی به‌منظور فروش کالاهای خود به‌صورت عمده‌فروشی تماس بگیرد.

8. یافتن راه‌های جدید و متفاوت برای کسب‌وکار خود را از طریق خبرنامه‌های الکترونیکی و یا با انجام سخنرانی و یا با آموزش یک کلاس: بازاریابی کسب‌وکار مبتنی بر خانه شما نیازی به‌صرف پول زیادی در تبلیغات روزنامه‌ها، لیست صفحات زرد، و یا نقاط تلویزیون یا رادیو ندارد؛ تکنیک‌های بازاریابی مردمی هزینه بسیار کمتر و اغلب بسیار مؤثرتر هستند. می‌توانید خبرنامه خود را از طریق ایمیل با استفاده از قالب‌های آنلاین و سیستم‌های تحویل خودکار ارسال کنید.

9. محل دیگری را باز کنید: این به معنای اجاره فضای اداری "مجازی" در یک مرکز تجاری یا با اشتراک فضای اداری با یک کسب‌وکار در حال رشد دیگر است.

10. در مورد تبدیل کسب‌وکار خود به یک حق رأی دادن یا فرصت کسب‌وکار فکر کنید: درحالی‌که اکثر کسب‌وکارهای خانگی کوچک باقی می‌مانند، ممکن است از طریق حق رأی دادن، صدور مجوز یا توزیع عمده‌فروشی، فرصت بزرگ را تجربه کنید.

سؤال اصلی شما از خودتان این است که آیا کسب‌وکار شما می‌تواند تبدیل به یک فرمت کسب‌وکار بزرگتر شود که شخص دیگری بتواند در آن کار کند (یک حق رأی دادن) یا اگر شما یک محصول یا خدمات استاندارد داشته باشید؟

با توجه به سابقه من در داشتن کسب‌وکار خانگی این کار با کمترین ضرر و به‌عنوان تجربه‌ای بسیار ارزشمند برای اغلب افراد قابل استفاده است.

نویسنده: سرکار خانم فاطمه‌سادات خانیان از دانش پذیران دوره چهارم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب‌وکار ویدان

 

دیدگاه کاربران (0)