آیا تابهحال در مورد ویژگیهای فکر کردن افراد موفق فکر کردهاید؟ آیا از خود پرسیدهاید که مغز یک فرد موفق چگونه کار میکند و آنها چگونه فکر میکنند؟
در طول دوران حرفهای خود، این امتیاز را داشتم که با صدها نفر از افراد بسیار موفق مصاحبه کنم و خودم نیز بسیار موفق شدم.
من یاد گرفتم افراد موفق دقیقاً چگونه فکر میکنند و چرا طرز فکر انسان مهم است.
اولین چیزی که باید بدانید این است که افراد بسیار موفق طرز تفکر بسیار متفاوتی دارند و طرز فکر متفاوت آنها عامل مهمی در موفقیت آنهاست.
تفاوتهای بسیار قدرتمندی، بین نحوه تفکر یک فرد موفق در مقایسه با تفکر یک فرد ناموفق وجود دارد.
هنگامیکه متوجه شدید این تمایزها چیست، میتوانید انتخاب کنید که متفاوت فکر کنید، چیزها را متفاوت ببینید و متفاوت عمل کنید.
با ایجاد این تغییرات، شما مانند یک فرد موفق فکر میکنید و این تغییر در درون شما، ممکن است شمارا به سمت موفقیت سوق دهد.
[caption id="" align="aligncenter" width="750"] بسیار بلندمدت و متفاوت فکر کردن افراد موفق[/caption]
افراد موفق این توانایی را دارند که بلندمدت فکر کنند. چندی پیش، این شانس را داشتم که برای ناهار با یکی از ثروتمندترین و موفقترین مردان ونکوور، دعوت شوم.
در آن زمان، در سن 52 سالگی، میزان ثروت این مرد نیم میلیارد دلار بود.
من باید مانند او فکر کنم، درسهای مهمی که او در طول زندگی حرفهایاش آموخته است را بشنوم و در مورد کسبوکار و چشمانداز او بیاموزم.
این مرد وقتی در مورد چشمانداز خود صحبت میکرد، بسیار هیجانزده و پرشور بود.
او درباره آنچه قرار است بسازد و میراثش چه خواهد بود، صحبت کرد. او تصوری ازآنچه قرار بود در 50 سال آینده انجام دهد، داشت.
میراث برای او مهم بود، مانند ایجاد مشاغلی که حتی بعد از رفتن او، همچنان رشد میکند.
او در مورد مؤسسات خیریهای صحبت کرد که مطمئن بود مشاغلش به آنها کمک میکنند و بنیادهای تجاری او از آنها حمایت خواهند کرد.
این گفتگو اولین گفتگویی است که به من نشان داد افراد موفق به بلندمدت فکر میکنند.
به یک سال پیش رو فکر کنید
برخی از افراد تنگدست تنها به این فکر میکنند که وعده غذایی بعدی خود را از کجا تهیه کنند. آنها تا این حد فکر میکنند، غذای بعدی آنها چیست؟
بهطور مشابه، برخی از کارکنان سطح متوسط فقط از 2 هفته قبل فکر میکنند، زیرا آنها از قبل به حقوق بعدی خود و نحوه پرداخت آن فکر میکنند، اما این تمام است.
این افراد در درازمدت فکر نمیکنند.
برخی از مدیران شرکتها پیشبینی میکنند، اما فقط برای سه ماه. آنها به بودجه فصلی خود و اهداف سهماهه خود فکر میکنند.
یک کارآفرین خوب حداقل به یک سال آینده فکر میکند.
آنها در مورد آنچه میخواهند در یک سال آینده انجام دهند، فکر میکنند و در سال آینده میخواهند تا کجا پیشرفت کنند. این تفکر بلندمدت است.
من شخصاً به 5 تا 10 سال آینده فکر میکنم.
من دوست دارم یک برنامه 10 ساله داشته باشم و آن را مهندسی معکوس کنم تا در مورد آنچه باید در سال 9، سال 8، سال 7 و غیره انجام دهم فکر کنم.
سپس آن را به اهداف ماهانه و سپس اهداف روزانه تقسیم میکنم. داشتن اهداف درآمد روزانه مهم است.
[caption id="" align="aligncenter" width="750"] بسیار ریز و دقیق فکر کردن افراد موفق[/caption]
دقیق فکر کنید
افراد موفق دقیق فکر میکنند. یکی از قویترین اصول کتاب ناپلئون هیل "بیندیشید و ثروتمند شوید" اصل تفکر دقیق است.
تفکر دقیق مستلزم این است که شما واقعبین باشید و به مسائل آنطور که هستند، نگاه کنید.
افراد ناموفق بیشازحد خوشبین هستند.
آنها معتقدند حتی بدون تحقیقات مناسب یا بینش تجاری خوب، کسبوکار جدید آنها در عرض چند ماه موفقیت بزرگی را تجربه خواهد کرد.
افراد موفق که دقیق فکر میکنند، خوشبین واقعبین هستند. آنها به ارزش آنچه در بازار ارائه میدهند اعتقاددارند، اما واقعبین نیز هستند.
من به اهمیت تفکر دقیق اعتقاددارم، بنابراین نمینشینم و فکر نمیکنم که همهچیز چگونه کامل خواهد شد.
در عوض، به سؤالات مهمی فکر میکنم مانند: چه چیزی ممکن است اشتباه باشد؟ آنچه من نمیدانم؟ چه چیزی را نمیبینم؟
این سه سؤال قدرتمند هیچ ربطی به منفی بودن ندارد بلکه به مزایای دانستن معایب مربوط میشود.
پیشبینی موانع، شانس موفقیت پروژه را افزایش میدهد.
اگر میتوانید برخی از مواردی را که ممکن است اشتباه پیش بروند، پیشبینی کنید و در صورت وقوع این موارد، برنامهای داشته باشید، این یک مزیت بزرگ تجاری است.
افراد بسیار خوشبین بهندرت چنین برنامههایی دارند، که دلیل بزرگی برای تلاش است.
به فکر دیگران باشید
افراد موفق به فکر دیگران هستند. آنها به این فکر میکنند که چگونه میتوانند ارزش بیشتری برای مشتریان، کارکنان و تأمینکنندگان خود ارائه دهند.
از همه مهمتر به این فکر میکنند که چگونه میتوانند مشتریان خود را شگفتزده کنند.
آنها فقط به خود و آنچه میتوانند به دست آورند، فکر نمیکنند.
اگر این کار را بکنند، به ارزشی که برای مشتریان خود ارائه میدهند، اهمیتی نمیدهند، بنابراین مشتریان خود را از دست میدهند.
افراد موفق همچنین در مورد چگونگی مربیگری و حفظ کارکنان خود فکر میکنند.
این توانایی برای فکر کردن در مورد دیگران به آنها کمک میکند تا کارکنان خود را حفظ کنند و همه ما میدانیم که یک تیم خوب در تجارت چقدر مهم است.
من کمتر به مفهوم "میلیونرهای خودساخته" و بیشتر به مفهوم "میلیونرهای تیمی" اعتقاددارم، زیرا یک کسبوکار بدون یک تیم فوقالعاده که آن را حفظ کند، چیزی نیست.
فکر کردن در مورد دیگران منجر به این میشود که افراد بخواهند از کسبوکار شما حمایت کنند و بخواهند به شما وفادار بمانند.
افراد موفق خودخواه نیستند، و هیچگاه به این فکر نمیکنند که چه چیزی به دست خواهند آورد یا چقدر پول خواهند داشت.
به همین دلیل است که افراد موفق دوست دارند با سایر افراد موفق تجارت کنند.
بهاینترتیب، آنها میدانند که این توافق به نتیجه برسد یا نرسد، آنقدر روی زندگی هیچیک از طرفین تأثیر نخواهد گذاشت.
هیچ انرژی نیازمندانه و مأیوسکنندهای در جلسه کاری نفوذ نمیکند و این احتمال کمتر وجود دارد که کسی با کمی پول، شخص دیگری را سرزنش کند.
نوشتهای از دن لاک