در این یک سال با ظهور Covid-19، یکی از موضوعات موردبحث، جدا از سلامت، اقتصاد بود.
درحالیکه برخی از کسبوکارها دوباره بازگشاییشدهاند، ولی به دلیل موج دوم و سوم، برخی دیگر تعطیل ماندهاند یا در ماههای آینده دوباره بسته میشوند.
درنتیجه، بسیاری از کسبوکارها، بهویژه مشاغل کوچک، آسیب زیادی دیدهاند.
بسیاری از کسبوکارها در تلاشاند تا بهسرعت خود را با این شرایط وفق دهند و اگر نتوانند، عقبماندهاند.
با عدم اطمینان در این زمان و همچنین آینده، خلاقیت میتواند اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم باشد.
داشتن تفکر خلاقانه نسبت به کسبوکار یا شرکتی که برای آن کار میکنید میتواند تفاوت بین موفقیت و شکست را در این شرایط بیثبات ایجاد کند.
معمولاً افراد کاری و صاحبان مشاغل میتوانند این مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذارند و از مسائل آتی که پیش میآید جان سالم به درببرند و حتی ممکن است راههای رشد را کشف کنند.
متأسفانه ویروس کرونا و تأثیر آن چیزی نبود که بسیاری از ما بتوانیم پیشبینی کنیم.
اگر صاحب یک شرکت هستید، ممکن است به دلایلی خارج از توان خود در شرایط سختی قرار بگیرید.
فقدان کنترل، یکی از جنبههای چالشبرانگیز اقتصادی این بیماری همهگیر است.
شما این رکود را ایجاد نکردید، بنابراین شما، بهعنوان یک مالک یا کارمند، نمیتوانید از یک اشتباه خاص درس بگیرید.
و شما هیچ کنترلی بر کل شرایط ندارید، بنابراین ممکن است احساس کنید که قدرت رسیدگی به مسائل پیشآمده را ندارید.
بااینحال، مانند همهچیز در زندگی، ما نمیتوانیم برخی از وقایع را کنترل کنیم، اما میتوانیم نحوه واکنش خود را در برابر آنها کنترل کنیم.
کارآفرینان موفق از ترکیب خلاقیت و کسبوکار استفاده میکنند.
کارآفرینان کارآمد میتوانند مشکلی را بررسی نکنند و سپس برای حل آن شرکتی تأسیس کنند.
آنها آموختهاند که تصویر کلان، یا مسئله، و تصویر روزمره یا ویژگیهای خاص تجارت را ترکیب کنند.
برای ترکیب این مهارتها کار و تمرین زیادی لازم است. اغلب پروژهها با شکست روبرو میشوند. اما گاهی اوقات آنها موفق میشوند.
درحالیکه کارآفرینان به دلیل ابتکارات اولیه خود موردستایش قرار میگیرند، ما گاهی اوقات توانایی حفظ این خلاقیت را نادیده میگیریم.
چه یک کارآفرین جوان باشید و چه کسی که برای دههها یک شرکت کوچک داشتهاید، Covid-19 نیاز به اتخاذ یک ذهنیت خلاق را تقویت میکند.
شما هنگامیکه شرکتی را برای حل مشکلی یا ارائه خدمات، تأسیس کردید، مبتکر بودید، پس چرا اکنون تخیل خود را نادیده بگیرید؟
اگر ما بتوانیم از نبوغ خود استفاده کنیم، میتوانیم واکنش سریع و کاربردی را یاد بگیریم.
درحالیکه این بیماری همهگیر خصوصاً برای کسبوکارهای کوچک مضر بوده است، اما این شرکتها ممکن است از مزایایی برخوردار باشند.
اندازه شرکت میتواند بر توانایی آن برای تغییر، تأثیر بگذارد. شرکتهای کوچکتر افراد کمتری برای کار دارند، اما تعداد آنها برای سازماندهی و آموزش نیز کمتر است.
این بدان معنی است که اگر میخواهید فرآیند جدیدی را پیادهسازی کنید یا ایدههای جدید را دنبال کنید، میتوانید تغییر را سریعتر انجام دهید.
هرچه قایق بزرگتر باشد، چرخش آن نیز طولانیتر و دشوارتر است. اینها رازهای از خودشکوفایی هست.
شاید شما خیلی سریع به کار مجازی یا فضای آنلاین روی آوردهاید، یا ممکن است متوجه شده باشید که استفاده از این فناوری ناشناخته دشوار است.
بااینحال برای زنده ماندن در این رکود اقتصادی، ممکن است لازم باشد ذهنیت خود را تغییر دهید.
بهجای اینکه خودتان را در این شیوع بیماری سرزنش کنید، شاید بتوانید به این فکر کنید که چگونه باید کسبوکار خود را، بهتر از گذشته کنید.
مطمئناً واقعیتهای سختی وجود دارد، اما این زمان میتواند رشد شما بهعنوان یک مالک و یک شرکت را تسهیل کند و خوشبینی و تمایل به فکر کردن در مورد خلاقیت را در رویکرد شما بگنجاند.
شاید بتوانید راهی جدید برای ارائه خدمات خود پیدا کنید یا ارائه یک سرویس جدید را شروع کنید. شما میتوانید برای بهبود حضور آنلاین، بازاریابی یا محصولات خود تلاش کنید.
هرچه که باشد، اگر بنشینیم و طوفان فکری داشته باشیم، میتوانیم راههای جدیدی برای گسترش سازمانهای خود پیدا کنیم. درواقع، ممکن است ازآنچه کشف میکنید تعجب کنید.
بههرحال، این شرایط واقعاً استثنایی هستند. اما این زمانها همچنین بهعنوان نمونه نهایی تغییر، عمل میکنند.
پس از بازگشت به حالت عادی، هر زمان که باشد، دوباره با چالشهایی روبرو خواهیم شد.
شرکتهای موفق آنهایی نیستند که با موانعی روبرو نشدهاند بلکه کسانی هستند که میتوانند بر آنها غلبه کنند.
آینده همیشه دارای سطح مشخصی از موارد ناشناخته است. خلاقیت ابزار شماره 1 است که میتواند به شما امکان سازگاری و غلبه بر مشکلات را بدهد.
اگر میتوانید راهی برای ارزشگذاری در خلاقیت در مدل کسبوکار خود پیدا کنید، ممکن است حتی در شرایط دشوار نیز خود را عالی جلوه دهید.