نقش شتاب‌دهنده‌ها برای استارتاپ‌ها

نقش شتاب‌دهنده‌ها برای استارتاپ‌ها

از هر 10 استارتاپ، 9 استارتاپ شکست می‌خورند. آماری که بی‌رحمانه و خشن به نظر می‌رسد، اما بااین‌حال نباید تسلیم شد و کاری نکرد. وقتی کسی کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند، آن را با اشتیاق و سخت‌کوشی انجام می‌دهد، تمام وقت و انرژی گران‌بهایش را در استارتاپ سرمایه‌گذاری می‌کند، با این امید که آن را بزرگ کند یا به‌سادگی رؤیای خود را محقق کند یا به‌تنهایی و با دیگران به اشتراک بگذارد.

پس از تصمیم‌گیری برای جهش و شروع کاری برای خود، به‌سختی به تسلیم شدن یا شکست فکر می‌کنید. بااین‌حال، جرارد آدامز از entrepreneur.com، اشاره می‌کند که برای افراد تقریباً غیرممکن است که به‌تنهایی موفقیت چشمگیری ایجاد کنند.

«وقتی کورکورانه وارد تجارت می‌شویم، فکر می‌کنیم که می‌توانیم همه چیز را به‌تنهایی انجام دهیم، بدون مشورت با کسی که قبلاً آنجا بوده است، این واقعاً دستورالعملی برای فاجعه است.

همه ما قبلاً بیش‌ازحد اعتمادبه‌نفس داشتیم، اما موفقیت هر امپراتوری منوط به تمایل به درس گرفتن از اشتباهات و دستاوردهای دیگران است.

آدامز گفت: این یک واقعیت ساده است که اگر می‌خواهید علامتی بگذارید، مهم است که علامت‌هایی را که ایجاد شده‌اند مرور کنید.

در این برهه از زمان، مشاوره، کارگاه‌ها و سایر کمک‌های تجاری بسیار مهم هستند. یک کارآفرین باید از موفقیت‌های دیگران و همچنین از شکست‌ها درس بگیرد.

تا بتوانید مستقیماً و تا حد امکان سؤال بپرسید. «شتاب‌دهنده‌های استارتاپ و برنامه‌های مربیگری محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، زیرا ما شاهد افزایش عظیم کارآفرینی آنلاین و همچنین رشد کسب‌وکارهای مبتنی بر خدمات و به‌طورکلی سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی بوده‌ایم.

در یک نظرسنجی در سال 2013 توسط MicroMentor [یک سازمان خصوصی مربیگری کسب‌وکار]، کسب‌وکارهایی که از آنها راهنمایی گرفتند، درآمد خود را 83 درصد افزایش دادند. افراد بدون مربی تنها 16 درصد درآمد خود را افزایش دادند. جرارد آدامز بیشتر توضیح داد که این در طول یک سال بود.

شتاب‌دهنده‌ها برای جلوگیری از مرگ زودرس استارتاپ طراحی شده‌اند. بر اساس گزارش smallbiztrends.com، در طول دهه گذشته، تعداد شتاب‌دهنده‌هایی که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند به‌شدت افزایش یافته است.

اسکات شین، استاد مطالعات کارآفرینی در دانشگاه کیس وسترن رزرو و یک متخصص عادی می‌نویسد، طبق AngelList، یک پلتفرم دیجیتالی که به جفت کردن استارتاپ‌های جوان امیدوارکننده با سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، در سال 2005 تنها یک شتاب‌دهنده آمریکایی فعال بود. امروز 578 شتاب‌دهنده و مشارکت‌کننده در Small Business Trends وجود دارد.

شتاب‌دهنده‌ها سازمان‌هایی هستند که طیف وسیعی از خدمات پشتیبانی و فرصت‌های مالی را برای استارتاپ‌ها ارائه می‌دهند. آن‌ها تمایل دارند با ثبت‌نام استارتاپ‌ها در برنامه‌های چندماهه‌ای که مربیگری، فضای اداری و منابع زنجیره تأمین را ارائه می‌دهند، کار کنند.

مهم‌تر از آن، برنامه‌های شتاب‌دهنده کسب‌وکار، دسترسی به سرمایه و سرمایه‌گذاری را در ازای سهام راه‌اندازی ارائه می‌دهند.

استارتاپ‌ها اساساً پس از سه یا چهار ماه از برنامه شتاب‌دهنده خود فارغ می‌شوند، به این معنی که پروژه‌های توسعه حساس به زمان و بسیار فشرده هستند.

دلیل اصلی افزایش محبوبیت شتاب‌دهنده‌ها این است که آنها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بهترین‌های هر دو جهان را برای استارتاپ‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران ارائه دهند.»

 

چهار عامل تمایز شتاب‌دهنده‌ها

چهار عامل تمایز شتاب‌دهنده‌ها

سوزان کوهن از دانشگاه ریچموند و ییل هوچبرگ از دانشگاه رایس، چهار عامل متمایز را که شتاب‌دهنده‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند، برجسته می‌کنند: آن‌ها مدت‌زمان، مبتنی بر هم‌گروهی، و مربی محور هستند و در یک مرحله در «روز آزمایشی» به اوج خود می‌رسند.

هیچ یک از مؤسسات اولیه که قبلاً ذکر شد - انکوباتورها، سرمایه‌گذاران فرشته، یا سرمایه‌گذاران مخاطره‌آمیز مرحله اولیه - این عناصر جمعی را ندارند.

شتابدهنده‌ها ممکن است هدف پرورش استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه را با دیگران به اشتراک بگذارند، اما واضح است که آنها متفاوت هستند، با مدل‌های تجاری و ساختارهای انگیزشی کاملاً متفاوت.

من توانستم 172 شتاب‌دهنده مستقر در ایالات‌متحده را که در دوره 2005-2015 وجود داشتند شناسایی کنم. آن‌ها درمجموع در بیش از 5000 استارت آپ آمریکایی سرمایه‌گذاری کردند.

در این دوره، این شرکت‌ها درمجموع ۱۹.۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند، که با ادامه برنامه‌های شتاب‌دهنده برای شرکت‌ها این رقم مطمئناً افزایش خواهد یافت.

دوره «مدل‌های کسب‌وکار دیجیتال»

دوره «مدل‌های کسب‌وکار دیجیتال»

مدل‌های کسب و کار دیجیتال در حال متحول کردن شرکت‌هایی با 50 سال قدمت در حوزه مخابرات، حمل‌ونقل، تبلیغات، تجارت الکترونیک، خودرو، بیمه و بسیاری از صنایع دیگر هستند.

این دوره «مدل‌های کسب و کار دیجیتال» به بررسی مدل کسب و کار شرکت‌های انقلابی در غرب همچون اپل، گوگل، فیس‌بوک و آمازون، و در شرق همچون شیائومی و وی چت می‌پردازد.

در این دوره از یک چارچوب ساختارمند برای تحلیل مدل‌های کسب و کار به همراه مثال‌های متعدد استفاده می‌شود تا دانشجویان بتوانند از آن در کسب و کار یا مطالعات خود استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر و تهیه دوره اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه کاربران (0)