نکاتی برای ساختن یک استراتژی بازاریابی محتوایی!

نکاتی برای ساختن یک استراتژی بازاریابی محتوایی!

بازاریابی محتوا یک راه سرگرم‌کننده و خلاقانه برای جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما است. اما بدون دانش و ندانستن یکسری نکات استراتژی بازاریابی محتوایی ، کار بسیار سختی خواهد بود.

فقط بدانید که برای به دست آوردن نتایج مطلوب لازم نیست پیچیده عمل کنید.

این نکات را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوایی محکم، ساده که شامل هیچ حدس و گمانی نمی‌شود، بررسی کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

فاکتور بسیار مهمی که باید در مورد بازاریابی محتوا به خاطر بسپارید این است که باید آن را ساده نگه دارید: به‌طور مداوم محتوایی ایجاد کنید که به مخاطبان شما کمک کند و بتوانید در طول زمان‌بر رفتار آن‌ها تأثیر بگذارید.

این کاری است که باید انجامش بدهید.

تجربه ثابت کرده است که مردم تمایل دارند که در بازاریابی محتوا بیش‌ازحد فکر کنند و یک استراتژی بسازند.

حتی من گرفتار چیزی شده‌ام که دوست دارم آن را «ماتریس بازاریابی محتوا» بنامم، که به همان اندازه که به نظر می‌رسد پیچیده است.

در این ماتریس ترکیبی از شخصیت‌های خریدار، سفرهای خریدار، انواع محتوا، محتوای محبوب، کانال‌هایی برای تبلیغ محتوا، موضوعاتی که مخاطبان شما جستجو می‌کنند و موارد دیگر وجود دارد.

به ما اعتماد کنید، شما نمی‌خواهید در این معادله حل نشدنی گیر بیفتید که تلاش می‌کند همه این متغیرها را با یک استراتژی بازاریابی محتوایی بی‌نقص درآورد.

حالا، اگر به‌این‌ترتیب یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید، فوق‌العاده است. اما، ما از شما می‌خواهیم که انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید تا تلاش‌های بازاریابی خود را به کارهای بیهوده تبدیل نکنید.

اگر هدف شما این است، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که باید چه‌کاری انجام دهید.

نکته مهم: شناخت استراتژی محتوا کمک به روش صحیح برای اجرای بازاریابی با محتوا می‌انجامد. شاید بپرسید که تفاوتی بین استراتژی و بازاریابی در محتوا وجود ندارد. اما برای شناخت هر کدام از این دو مورد و ارتباط بین آنها، مطلب ارتباط استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

چرا باید یک استراتژی بازاریابی محتوا بسازیم؟

کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که همه چیز را ساده نگه دارید و پایه‌ای بسازید که تولید محتوای شما را هدایت کند. به همین دلیل است که شما نیاز به یک برنامه بازاریابی محتوا دارید.

بیایید به مسیر اصلی خود نگاه کنیم: به‌طور مداوم انواع مختلفی از محتوا را ایجاد کنید که به مخاطبان شما کمک می‌کند و در طول زمان‌بر رفتار آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

این تکنیک ساده و اثبات‌شده است. اگر ارزشی را ارائه دهید، آنگاه مردم به شما توجه می‌کنند و زمانی که به چیزی که ارائه می‌دهید نیاز دارند به شما فکر می‌کنند.

وقتی مشتریان خود را تمرکز اصلی خود قرار دهید، کسب و کار آن‌ها را برنده خواهید شد.

نکاتی برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

نکاتی استراتژی بازاریابی محتوا برای ایجاد آن

به یاد داشته باشید: آن را ساده نگه دارید. در اینجا نکاتی وجود دارد که هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی باید به آن‌ها توجه کنید:

اهداف خود را تعیین کنید

چه اهداف تجاری را می‌خواهید با بازاریابی محتوایی خود انجام دهید؟ مشخص کنید. این اهداف به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید چه چیزی و چگونه ایجاد کنید.

ترافیک وب بیشتری می‌خواهید؟ مشترکین وبلاگ؟ حراجی؟ شاید بخواهید برند خود را بسازید و به‌عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود در نظر گرفته شوید. همه این اهداف را می‌توان با یک کمپین بازاریابی محتوای استراتژیک محقق کرد.

اجازه دهید مشتریان شما را راهنمایی کنند

مشتری کامل خود را پیدا کنید و از آن‌ها به‌عنوان الگو در هنگام ایجاد محتوای خود استفاده کنید. آیا می‌توانید به کسی فکر کنید که ازنظر شما مشتری ایده‌آل باشد؟ آن‌ها را صدا کنید، ببینید آیا آن‌ها می‌خواهند چیزی به شما بگویند.

از آن‌ها بپرسید که چرا کسب و کار شما را انتخاب کردند. از آن‌ها بپرسید که در طول فرآیند خرید خود چه سؤالاتی داشتند.

می‌توانید از این یک مشتری به‌عنوان مبنای برنامه بازاریابی خود استفاده کنید. به‌احتمال‌زیاد، سؤالات و ترجیحات این مشتری مشابه سایر مشتریان بالقوه شما خواهد بود.

فقط برای داشتن محتوای بیشتر محتوا تولید نکنید

ما دفعات متعددی دیده‌ایم که چندین شرکت این اشتباه را مرتکب شده‌اند. ایجاد محتوا صرفاً به خاطر داشتن محتوای بیشتر برای همه افراد درگیر، وقت‌گیر است و نتایجی کم یا بدون آن به‌دست‌آمده است.

به یاد داشته باشید، نکته این است که با ایجاد محتوای ارزشمند به مشتریان خود کمک کنید. تلاش خود را بر کیفیت متمرکز کنید نه کمیت.

برای تبلیغ محتوای خود یک برنامه توزیع محتوا بسازید

برای تبلیغ محتوای خود یک برنامه توزیع محتوا بسازید

شما محتوای واقعاً فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده‌اید. حالا چی؟ بعد، شما می‌خواهید آن را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید.

شما می‌خواهید یک طرح توزیع محتوا راه‌اندازی کنید که از طریق آن می‌توانید تمام محتوای خود را ارسال کنید.

این طرح می‌تواند شامل مکان انتشار محتوای خود، استفاده از تبلیغات پولی یا رسانه‌های اجتماعی و نحوه استفاده مجدد از محتوای خود باشد. برای اطمینان از ثبات، از این طرح استفاده کنید.

صبر داشته باشید

در اینجا هیچ لذتی فوری وجود ندارد. یکی از مهم‌ترین قوانین بازاریابی محتوا، سازگاری است. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است و نتایج یک‌شبه به دست نمی‌آید.

شما سعی می‌کنید بر رفتار گروهی از افراد تأثیر بگذارید، که زمان می‌برد. سازگار ماندن با برنامه زمان‌بندی انتشار و ارزش محتوا باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان می‌شود که درنهایت منجر به یک رابطه می‌شود.

بیشنر بخوانید: چگونگی اجرای بازاریابی در طی یک بحران با روش های عملی

نمونه‌ای از ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا

چند سال پیش، ما توسط یک شرکت نوپا استخدام شدیم تا استراتژی بازاریابی محتوای آن را از پایه بسازیم. آن‌ها هرگز قبل از آن از یک استراتژی محتوا استفاده نکرده بودند و هیچ کارمندی برای محتوا نداشتند.

در پایان زمان در آنجا، ما یک ماشین بازاریابی محتوا داشتیم که به‌خوبی کار می‌کرد، که نقش بزرگی در تولید سرنخ و ایجاد آگاهی از برند داشت.

در اینجا مراحلی وجود دارد که ما هنگام ایجاد استراتژی برای تلاش‌های بازاریابی محتوا انجام دادیم:

1. ابتدا تحقیق کردیم. ما با چندین کارمند مشتری که در مراحل مختلف خرید با مشتریان کار می‌کردند مصاحبه کردم. سؤال من از آن‌ها: متداول‌ترین سؤالات مشتریان چیست و سرنخ‌های ما چیست؟

در پایان، ما یک لیست طولانی از سؤالات ارزشمند داشتیم که می‌توانستیم در تلاش‌های بازاریابی خود از آن‌ها استفاده کنیم.

ما تقویم محتوای خود را دقیقاً بر اساس این سؤالات استوار کردیم و با محتوای ارزشمند، به‌راحتی قابل‌مصرف و جستجو به آن‌ها پاسخ دادیم. این اساس استراتژی بازاریابی محتوای ما بود.

2. در مرحله بعد، ما تقویم سرمقاله بازاریابی محتوای خود را برای سال ایجاد کردیم و از آن سؤالات برای راهنمایی موضوعاتی که محتوا ایجاد کردیم استفاده کردیم.

در طول این مرحله، ما همچنین ترسیم می‌کنیم که هر قطعه از محتوا چه قالبی خواهد داشت.

گاهی اوقات ما اینفوگرافیک ایجاد می‌کردیم، گاهی اوقات مسابقه ایجاد می‌کردیم، و گاهی اوقات محتوای طولانی یا محتوای ویدیویی برای موضوعات فنی یا پیچیده‌تر ایجاد می‌کردیم.

3. سپس، ما یک برنامه توزیع محتوا برای ترویج محتوای باکیفیتی که در حال ساختن بر مبنای ثابت بودیم، ایجاد کردیم.

این طرح بازاریابی مکان انتشار محتوا و تعداد دفعات انتشار را مشخص می‌کرد. این می‌تواند شامل کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، کاتالوگ‌های وب‌سایت، پست‌های وبلاگ و موارد دیگر باشد.

4. از اینجا، ما به ساخت، انتشار، جمع‌آوری بازخورد و تجزیه‌وتحلیل عملکرد محتوای خود ادامه دادیم. ما به‌طور خاص نتایج موفقیت‌آمیز یک کمپین پرورش ایمیل را به یاد می‌آوریم که برای برقراری ارتباط مجدد با مخاطبین قدیمی که مدتی از آن‌ها خبری نداشتیم، اجرا کردیم.

ایمیل اول یک ویدیوی رایگان، ایمیل دوم یک اینفوگرافیک مفید و ایمیل سوم از سری ایمیل‌های خودکار پرورشی از خوانندگان می‌خواست که فرمی را پر کنند تا به یک کتاب الکترونیکی کاملاً جدید دسترسی پیدا کنند.

ازآنجایی‌که ما در دو ایمیل اول با محتوای ارزشمند اعتماد کرده بودیم، در ایمیل سوم، مردم آماده بودند تا رابطه خود را با ما از سر بگیرند. نرخ تبدیل سرنخ حاصل از این کمپین ترکیبی ایمیل و بازاریابی محتوا بسیار بالا بود.

این تنها یک نمونه از این است که یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق چگونه می‌تواند باشد. به یاد داشته باشید، این‌ها همه با اهداف کسب و کار، محصولات یا خدمات، مخاطبان، و بهترین روشی که مخاطب شما از محتوا استفاده می‌کند، متغیر است.

همه چیز در مورد مشتری است

همه چیز در مورد مشتری است

به‌طورکلی، برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی محتوایی خود با تولید محتوایی که می‌دانید برای مخاطب هدف شما است، ارزشمند است. در اینجا نیازی به حدس زدن نیست.

با محتوای ارزشمند به افرادی که به آن‌ها خدمات می‌دهید کمک کنید و وقتی آماده خرید هستند، به آن‌ها پیشنهاد خرید بدهید، در این صورت شما را در ذهن خود نگه می‌دارند و به دیگران معرفی می‌کنند، بسیار ساده است.

دیدگاه کاربران (0)