استفاده از قدرتNFT برای برند شخصی خود و تبدیل آن به برند خانوادگی

استفاده از قدرتNFT برای برند شخصی خود و تبدیل آن به برند خانوادگی

آیا در حال رشد یک شرکت یا کسب‌وکار از پایه هستید؟ یا اینکه شرکت خود را به خط جدیدی از محصولات یا خدمات هدایت کنید؟ اگر چنین است، برندسازی مناسب برای رشد فروش و تشویق مشارکت مشتری ضروری است. و اینکه آیا میدانید قدرتNFT  چقدر می تواند به برندسازی شما کمک کند؟

برندسازی همچنین بین کسب‌وکار شما و مخاطبان هدف شما حس آشنایی و اعتماد ایجاد می‌کند و تصویر شما را در دنیای عمومی و شرکت‌ها تثبیت می‌کند.

توانایی مخاطبان هدف شما برای تشخیص آسان برند شما در قفسه یا در بازارهای آنلاین می‌تواند تفاوت بین آنها در خرید محصول شما یا رقبای شما باشد.

به همین دلیل است که شرکت‌های بیشتر و بیشتری به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT ها یا Non Fungible Tokens که قطعات هنری دیجیتالی مرتبط با فناوری بلاک چین هستند) روی می‌آورند تا برندشان را فوراً به رسمیت بشناسند.

 

چرا آگاهی از برند اینقدر مهم است؟

متخصصان بازاریابی مدت‌هاست اهمیت ایجاد یک تصویر به‌یادماندنی از برند را هنگام معرفی یک شرکت یا محصول جدید به بازار می‌دانند.

یک تصویر به‌یادماندنی مخاطبان هدف آنها را درگیر می‌کند، هیجانی را در اطراف برند ایجاد می‌کند، و کمک می‌کند نام تجاری آنها به یک نام‌آشنا تبدیل شود.

بااین‌حال، هیچ راهی برای اطمینان از اینکه لوگو، برند، و غیره شما قابل‌تشخیص یا محبوب خواهد بود، مانند Mr. Peanut توسط Planters یا Quaker Oats Man توسط شرکت Quaker Mill وجود ندارد.

  NFT ها به‌اندازه برند شما منحصربه‌فرد هستند

NFT ها به‌اندازه برند شما منحصربه‌فرد هستند

NFT ها ممکن است در دنیای هنر دیجیتال شروع شده باشند. اما، آن‌ها اکنون به چندین محصول یا ویژگی دیجیتال و فیزیکی مانند رسانه‌های دیجیتال، کالاهای مجازی، کلکسیون‌های دیجیتال و سایر دارایی‌های رمزنگاری گسترش یافته‌اند.

این‌ها را می‌توان با استفاده از فناوری بلاک چین خرید، فروخت، مبادله یا معامله کرد. سوابق بلاک چین قابلیت جعل شدن ندارند، زیرا توسط هزاران رایانه در سراسر جهان نگهداری می‌شوند.

هر NFT به‌صورت جداگانه دارای امضای دیجیتال منحصربه‌فرد خود است، که به مالک اجازه می‌دهد همیشه مالکیت و اعتبار خود را اثبات کند. NFT ها اصالت ویژگی‌های منحصربه‌فردی را تضمین می‌کنند که شامل موارد زیر است:

آثار هنری دیجیتال لباس و یا کفش با نسخه محدود،

• کلکسیون‌های دیجیتال، • نام‌های دامنه، • لوگوها، • بلیت‌های کنسرت، • بسته‌های املاک و مستغلات، • محصولات سطح بالا، به‌عنوان‌مثال، جواهرات

و خیلی موارد دیگر.

فناوری همچنین به دارندگان NFT اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را علامت تجاری کنند و ارزش و امنیت را به برند خود اضافه کنند.

نمونه‌ای از این می‌تواند یک شرکت پوشاک باشد که برند NFT خود را ارائه می‌دهد و درصورتی‌که دیگران سعی در بازتولید یا کپی برند آنها داشته باشند، با این نشان تجاری از محصولات خود محافظت می‌کند.

 

چگونه یک NFT می‌تواند به شناخت برند شما کمک کند

NFT های دیجیتال به‌طور پیوسته در ارزش و فروش در طول سال‌ها افزایش یافته‌اند. حجم معاملات بین سه ماهه دوم و سوم سال 2021، 704 درصد افزایش یافته است.

با این افزایش‌ها، منافع عمومی نیز افزایش می‌یابد. برخی از سازندگان NFT مانند CryptoPunks، Desperate ApeWives (DAW)، Bored Ape Yacht Club، Doodles و غیره حضور گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی به دست آورده‌اند که باعث می‌شود به‌راحتی توسط عموم مردم شناسایی شوند.

افراد مشهور و اینفلوئنسرهای بیشتری یک NFT می‌خرند که نشان‌دهنده آنها یا برندشان باشد، سپس آن را با میلیون‌ها دنبال کننده خود به اشتراک می‌گذارند.

برخی از افراد مشهور حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که NFT های خود را برای نشان دادن خود، استعدادها و برندهایشان ایجاد کرده‌اند.

اسنوپ داگ، گریمز و جان کلیس درمجموع میلیون‌ها دلار از فروش NFT را به دست آورده‌اند، اما مهم‌تر از آن باعث شناخته شدن برندهای غیر مشهور می‌شوند.

شرکت‌ها و کسب‌وکارها نیز به‌سرعت در رشد انفجاری NFT درگیر شدند که تلاش آنها به گسترش آگاهی از برند، افزایش درآمد و افزایش اعتماد و اصالت در خود و محصولاتشان کمک کرده است.

  بسیاری از آنها از NFT برای دستیابی به موارد زیر استفاده می‌کنند

بسیاری از آنها از NFT برای دستیابی به موارد زیر استفاده می‌کنند

• احراز هویت: فناوری NFT می‌تواند توسط شرکت‌ها برای ایجاد یک سیستم احراز هویت برای مشتریان خود استفاده شود. برای مثال، برندهای لوکس می‌توانند شماره سریال‌های مجزا برای محصولات خود صادر کنند و متعاقباً از NFT برای ارائه خدمات احراز هویت بیشتر استفاده کنند.

• آگاهی از برند: برند معتبری مانند نایک و برندهای جدید مانند Bored Breakfast Club از دنیای هیجان‌انگیز NFT ها برای ترویج آگاهی از برند استفاده می‌کنند. درواقع، Bored Breakfast Club اولین پروژه NFT در نوع خود است، که فراتر از دلیوری صرف یک قهوه است. آن‌ها همچنین با استفاده از 5000 صحنه منحصربه‌فرد صبحانه که به‌عنوان NFT در قالب بلاک چین اتریوم تعریف شده است، تجربه دیجیتالی انحصاری را برای اعضای خود فراهم می‌کنند. این رویکرد منحصربه‌فرد برای برندسازی به افزایش آگاهی از برند آنها از طریق به اشتراک‌گذاری NFT های خود توسط مصرف‌کنندگان در رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

• راه‌های جدید درآمد: سرمایه‌گذاری در بسته‌های NFT به شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا خود را به کانال‌های درآمدی جدیدی که تاکنون در دسترس نبوده‌اند گسترش دهند. به‌عنوان‌مثال، یک شرکت ضبط ممکن است برند و تصاویر NFT هنرمندان خود را به‌عنوان علامت تجاری بگذارد تا محتوای دیجیتال انحصاری را برای طرفداران خود منتشر کند.

• امنیت نام تجاری: مانند همه علائم تجاری، یک علامت تجاری NFT از مالک در برابر استفاده از کپی‌های جعلی و هزینه آنها محافظت می‌کند. ازآنجایی‌که NFT ها دارایی‌های دیجیتالی تک مالکی هستند که فقط در بلاک چین در دسترس هستند، در قالب اصالت محافظت می‌شود و مالکیت به‌راحتی قابل‌اثبات است.

 

نتیجه‌گیری

برند شما به همان اندازه که هستید باید منحصربه‌فرد باشد. NFT های دیجیتال ممکن است الهام‌بخش شما برای افزایش دیده شدن برند و آگاهی مصرف‌کننده باشد.

حتی اگر در حال حاضر فقط NFT ها را در نظر می‌گیرید، پتانسیل فناوری بلاک چین زیربنایی را دست‌کم نگیرید. بلاک چین به شما این امکان را می‌دهد که رابطه نزدیک‌تر و مستقیم‌تری با مخاطبان خود برقرار کنید و برند خود را از پایگاه اجتماعی بسازید.

هنگامی‌که کانال‌های بازاریابی خود را انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که ایجاد رابطه و تناسب کانال با اکثر NFT ها در قالب تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، روابط عمومی، نمایش تبلیغات، استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی با محصول و مخاطبان هدف خود را در اولویت قرار دهید.

نویسنده: سرکار خانم لیلا شجاعی از دانش پذیران دوره کوچینگ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی ویدان

دیدگاه کاربران (0)