پرفورمنس مارکتینگ (بازاریابی عملکرد) چیست و چگونه کار می‌کند؟

پرفورمنس مارکتینگ (بازاریابی عملکرد) چیست و چگونه کار می‌کند؟
در این مقاله، ما به بررسی پرفورمنس مارکتینگ می‌پردازیم: چگونه کار می‌کند، چرا باید از آن استفاده کنید و چه کانال‌هایی بیشترین سود را برای شما ارائه می‌دهند.

اغلب ما از بازاریابی دیجیتال به‌عنوان یک اصطلاح همه‌ جا استفاده می‌کنیم. در حقیقت، انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد و کانال‌ها و قابلیت‌های هر نوع، هر روز در حال افزایش است.

یکی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال که نادیده گرفته شده، بازاریابی عملکرد است. با بازاریابی عملکرد، تبلیغ‌کنندگان تنها زمانی پرداخت می‌کنند که اقدامات خاصی انجام شود. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که یک بیننده روی صفحه خود کلیک می‌کند یا خرید می‌کند.

 

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

بازاریابی عملکردی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که توسط نتایج هدایت می‌شود.

برای شرکت‌هایی که به دنبال دستیابی به مخاطبان خود در مقیاس هستند، ایده آل است، زیرا پرداخت بر اساس نحوه تعامل کاربران با محتوا است.

پرفورمنس مارکتینگ زمانی کار می‌کند که تبلیغ‌کنندگان با آژانس‌ها یا ناشران برای طراحی و قرار دادن تبلیغات برای شرکت خود در هر تعداد کانال بازاریابی عملکردی - رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، ویدئوها، محتوای وب تعبیه‌شده و موارد دیگر، کار می‌کنند.

این تبلیغ‌کنندگان به‌جای پرداخت هزینه برای یک تبلیغ به روش سنتی، بر اساس میزان عملکرد آگهی‌شان، با اندازه‌گیری تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها یا فروش، پرداخت می‌کنند.

 

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکرد چگونه کار می‌کند؟

تبلیغ‌کنندگان تبلیغات خود را در یک کانال مشخص قرار می‌دهند (به کانال‌های بازاریابی عملکرد برتر که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم مراجعه کنید)، و سپس بر اساس نحوه عملکرد آن تبلیغ پرداخت می‌کنند. برای بازاریابی عملکرد چند روش مختلف برای پرداخت وجود دارد:

1. هزینه به ازای کلیک (CPC)

تبلیغ‌کنندگان بر اساس تعداد دفعاتی که روی تبلیغ آن‌ها کلیک شده است، پرداخت می‌کنند. این یک راه خوب برای هدایت ترافیک به سایت شما است.

2. هزینه به ازای نمایش (CPM)

برداشت‌ها در اصل نماهایی از تبلیغ شما هستند. با CPM، شما به ازای هر هزار بازدید پول پرداخت می‌کنید (بنابراین، اگر برای مثال ۲۵۰۰۰ نفر آگهی شمارا ببینند، نرخ پایه خود را ۲۵ برابر می‌کنید).

  هزینه به ازای هر فروش (CPS)

3. هزینه به ازای هر فروش (CPS)

با CPS، فقط زمانی پرداخت می‌کنید که فروشی را انجام می‌دهید که توسط یک تبلیغ انجام‌شده باشد. این سیستم معمولاً در بازاریابی وابسته نیز استفاده می‌شود.

4. هزینه هر سرنخ (CPL)

بسیار شبیه هزینه هر فروش، با CPL زمانی که شخصی برای چیزی ثبت‌نام می‌کند، مانند یک خبرنامه ایمیل یا وبینار، پرداخت می‌کنید.

CPL سرنخ ایجاد می‌کند، بنابراین می‌توانید با مشتریان پیگیری کنید و فروش را افزایش دهید.

5. هزینه هر اکتساب (CPA)

هزینه هر خرید مشابه CPL و CPS است اما عمومی‌تر است. با این ساختار، تبلیغ‌کنندگان زمانی که مصرف‌کنندگان یک اقدام خاص را انجام می‌دهند (که می‌تواند شامل فروش، اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس خود، بازدید از وبلاگ شما و غیره باشد) پرداخت می‌کنند.

 

بهترین کانال‌های پرفورمنس مارکتینگ

چه کانال‌هایی برای بازاریابی عملکرد بهتر عمل می‌کنند؟ پنج نوع بازاریابی عملکردی وجود دارد که آژانس‌ها و تبلیغ‌کنندگان از آن‌ها برای هدایت ترافیک استفاده می‌کنند:

1. تبلیغات بنری (نمایشی)

اگر آنلاین بوده‌اید، احتمالاً اخیراً تبلیغات نمایشی زیادی دیده‌اید. این تبلیغات در کنار فید خبری فیس‌بوک شما یا در بالا یا پایین صفحه وب خبری که به‌تازگی بازدید کرده‌اید ظاهر می‌شود.

اگرچه تبلیغات نمایشی به دلیل محبوبیت فزاینده مسدودکننده‌های تبلیغاتی و آنچه کارشناسان آن را کوری بنر می‌نامند، به‌آرامی جذابیت خود را از دست می‌دهند، بسیاری از شرکت‌ها هنوز با تبلیغات نمایشی که از محتوای تعاملی، ویدیوها و طراحی گرافیکی جذاب استفاده می‌کنند، به موفقیت دست می‌یابند.

 

2. تبلیغات همسان

تبلیغات بومی از ظاهر طبیعی یک صفحه وب یا سایت برای تبلیغ محتوای حمایت‌شده استفاده می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، ویدیوهای حمایت‌شده ممکن است در بخش «تماشا بعدی» یک صفحه YouTube ظاهر شوند.

تبلیغات همسان نیز در سایت‌های تجارت الکترونیک محبوب هستند – به‌عنوان‌مثال، ممکن است آن‌ها را در Facebook Marketplace دیده باشید.

تبلیغات همسان به این دلیل کار می‌کند که به محتوای حمایت‌شده شما اجازه می‌دهد تا در کنار انواع دیگر محتوای ارگانیک باشد.

اغلب، کاربران بین این نوع محتواها تفاوتی قائل نمی‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که برند خود را به روشی که طبیعی است تبلیغ کنید.

  بازاریابی محتوا

3. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا همه‌چیز در مورد آموزش مخاطبان شماست. طبق تحقیقات انجام‌شده، همچنین 62 درصد کمتر از بازاریابی خارجی هزینه دارد و سه برابر بیشتر سرنخ ایجاد می‌کند.

در بازاریابی محتوا، تمرکز بر ارائه اطلاعات مفید به کاربران و قرار دادن نام تجاری شما در بطن محتوا است.

برای مثال، یک شرکت ویتامین ممکن است مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگی آموزنده در مورد مزایای پروبیوتیک‌ها بنویسد، با پیوندی به پروبیوتیک‌هایی که می‌فروشند.

بازاریابی محتوا کانالی است که می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، مطالعات موردی، کتاب‌های الکترونیکی و غیره باشد.

 

4. رسانه‌های اجتماعی

برای پرفورمنس مارکتینگ، رسانه‌های اجتماعی یک بهشت است.

این نه‌تنها فرصتی را برای دستیابی به کاربران و هدایت آن‌ها به سایت شما ارائه می‌دهد - کاربران همچنین می‌توانند محتوای حمایت‌شده شمارا به‌صورت ارگانیک به اشتراک بگذارند و دسترسی شمارا بسیار فراتر از پست اصلی گسترش دهند.

فیس‌بوک گسترده‌ترین لیست خدمات را برای بازاریابان عملکرد دارد، اما پلتفرم‌های دیگری مانند لینکدین، اینستاگرام و توییتر نیز فرصت‌های زیادی را برای دستیابی به مشتریان جدید ارائه می‌دهند.

 

5. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بیشتر تحقیقات آنلاین از طریق موتورهای جستجو انجام می‌شود و این بدان معناست که داشتن سایتی که برای بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) بهینه شده باشد ضروری است.

ازنظر بازاریابی عملکرد، تمرکز در درجه اول بر روی هزینه به ازای کلیک (CPC) است، به‌ویژه برای تبلیغات پولی.

برای SEM ارگانیک، بسیاری از بازاریابان عملکرد به بازاریابی محتوا و لندینگ پیج بهینه‌شده با سئو متکی هستند.

 

مزایای پرفورمنس مارکتینگ

با توجه به اینکه آینده بازاریابی دیجیتال هر سال امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسد، استفاده از کانال‌های بازاریابی عملکردی می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش‌های تبلیغاتی خود را برای برآورده کردن نیازهای شرکت خود بدون شکستن بانک افزایش دهید.

بازاریابی عملکردی روشی خلاقانه و مؤثر برای تنوع بخشیدن به مخاطبان و گسترش دامنه دسترسی شماست، همگی درعین‌حال که داده‌های ارزشمندی را به دست می‌آورید و مزایا به همین‌جا ختم نمی‌شود.

هنگامی‌که از عملکرد کامل پرفورمنس مارکتینگ ، از تبلیغات همسان و وابسته گرفته تا محتوای رسانه‌های اجتماعی حمایت‌شده استفاده کنید، رشد کسب‌وکار خود را آسان‌تر از همیشه خواهید دید.

     

دیدگاه کاربران (0)