شما برای آزاد شدن از نظر مالی، به درآمد غیرفعال نیاز دارید!

شما برای آزاد شدن از نظر مالی، به درآمد غیرفعال نیاز دارید!

در دوران سخت اقتصادی، تشخیص تفاوت‌های گسترده بین سرمایه‌گذاران واقعاً آسان است. باوجود تلاش‌های صادقانه، همه سرمایه‌گذاری‌ها عاقلانه نیستند.

امروزه، برخی از سرمایه‌گذارانی که به چیزهایی مانند بازنشستگی متکی هستند، ممکن است آسیب ببینند، زیرا در دوران بازنشستگی آن‌ها آن‌طور که انتظار داشتند، خوب عمل نمی‌کند.

بااین‌حال، دیگران، مانند کسانی که راه‌هایی برای آزادی مالی از طریق کسب درآمد غیرفعال با چیزهایی مانند املاک و مستغلات پیدا کرده‌اند، در حال پیشرفت هستند.

 

الگوی جریان نقدی ثروتمندان

الگوی جریان نقدی ثروتمندان

به تصویر بالا دقت کنید: فقرا برای زنده ماندن از حقوق خود استفاده می‌کنند و طبقه متوسط پول خود را در بدهی‌ها خرج می‌کنند.

بااین‌حال، ثروتمندان، همان‌طور که در بالا نشان داده شد، درآمد خود را از سرمایه‌گذاری‌های خود - به‌جای حقوق - به دست می‌آورند تا بدهی‌های خود را بپردازند.

تفاوت اصلی چیست؟ ثروتمندان دارای پولی هستند که ماهانه به شکل درآمد غیرفعال به دست می‌آید.

  درآمد غیرفعال دقیقاً چیست؟

درآمد غیرفعال دقیقاً چیست؟

به‌طور خلاصه، درآمد غیرفعال نوعی درآمد است که در آن پول به‌صورت مکرر و بدون هیچ تلاشی تولید می‌شود. کاملا متفاوت با کلمه ای مانند امنیت شغلی است.

اگر به ربع CASHFLOW ما نگاهی بیندازید، خواهید دید که 4 نوع "پول‌ساز" وجود دارد:

کارمند - کارمندان زمان و تلاش خود را با درآمد مبادله می‌کنند و امنیت آن‌ها با وجود سهم آن‌ها 100٪ در دست کارفرمای آن‌هاست. اگر کار نکنند، درآمدی ندارند.

خود اشتغال – خود اشتغال‌ها برای خودشان کار می‌کنند و ممکن است درنهایت نتیجه کارشان را ببینند. بااین‌حال، انعطاف‌پذیری و آزادی همیشه در دسترس نیست و امنیت همچنان به دیگران متکی است.

صاحب کسب‌وکار - صاحبان مشاغل درآمد غیرفعال ایجاد می‌کنند. آن‌ها نتایج مستقیم زمان و تلاش خود را می‌بینند و درآمد متکی به کار فعال نیست. این احتمال وجود دارد که روزی صاحبان مشاغل نیز کارمندانی داشته باشند که برای ایجاد درآمد برای آن‌ها کار می‌کنند.

سرمایه‌گذار - درنهایت، سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند پولشان برای آن‌ها کار کند. آن‌ها در دارایی‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که درآمد غیرفعالی ایجاد می‌کند که درنهایت جریان نقدی بیشتری ایجاد می‌کند.

من و رابرت یک دوست داریم که در کار ملک است که در سمت راست این ربع قرار دارد. او دارای چندین ملک است که از آن‌ها هر ماه اجاره مستمری به دست می‌آورد - به‌عنوان درآمد غیرفعال - درحالی‌که از مزایای مالیاتی و آزادی واقعی برخوردار است. درست مانند الگوی سرمایه‌گذاری بالا، دارایی‌های او هزینه‌های ماهانه او را پوشش می‌دهد و درآمد او ثابت می‌ماند.

 

نحوه استفاده از املاک و مستغلات برای ایجاد درآمد غیرفعال

راه‌های مختلفی برای ایجاد درآمد غیرفعال وجود دارد، از سهام گرفته تا داشتن یک کسب و کار خود پایدار. برای رابرت و من، املاک و مستغلات روش ترجیحی ما برای ایجاد درآمد غیرفعال است.

آنچه ما کشف کرده‌ایم این است که کلید موفقیت این است که برای پوشش هزینه‌ها، اجاره‌بهای کافی دریافت کنیم. هرچه دارایی‌های بیشتری با این طرز فکر داشته باشید، درآمد منفعل بیشتری ایجاد خواهید کرد.

علاوه بر این، ما علاقه‌ای به افزایش سرمایه نداریم. معنی آن این است که ما دوست نداریم برای تعیین اینکه آیا می‌خواهیم جریان نقدی ایجاد کنیم یا خیر به بازار تکیه کنیم.

ما به‌جای خرید و فروش ملک، معمولاً اجاره‌های بلندمدت را خرید و اجاره می‌کنیم و هرماه یک جریان درآمد تضمینی داریم.

 

نمودار ROI خود را واضح کنید

درک بازگشت سرمایه برای موفقیت بسیار مهم است. همان‌طور که در بالا ذکر کردم، ما می‌دانیم که اجاره‌ای که دریافت می‌کنیم باید هزینه‌های مربوط به هر ملک را نیز پوشش دهد.

این بدان معناست که ما قبلاً محاسبه کرده‌ایم که بازده سرمایه‌مان چقدر است تا جریان نقدی ثابتی داشته باشیم.

به‌طور خلاصه: سرمایه‌گذاری هوشمندانه = بازگشت سرمایه بالاتر.

کل دلیل ایجاد درآمد غیرفعال این است که شما می‌خواهید پولتان برای شما سخت کار کند تا مجبور نباشید برای پول خود سخت کار کنید.

 

محاسبه بازگشت سرمایه شما

جریان نقدی سالانه / مقدار وجه نقد سرمایه‌گذاری شده = بازده نقدی سرمایه‌گذاری.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید در حال خرید ملکی اجاره‌ای هستید که 100000 دلار قیمت دارد و با 20 درصد پیش‌پرداخت 20000 دلاری می‌خرید. هر ماه جریان نقدی ملک شما 200 دلار است. این یک جریان نقدی سالانه 2400 دلار است. برای محاسبه بازده نقدی به‌صورت زیر است:

2,400 دلار / 20,000 دلار = 12% بازده نقدی نقدی

بازگشت بدی نیست، اما خیره‌کننده هم نیست.

بیایید به مثال دیگری نگاهی بیندازیم. بگویید 2500 دلار سهام خریده‌اید که سالانه 100 دلار سود سهام پرداخت می‌کند.

100 دلار / 2500 دلار = 4٪

خوب، حداقل شما بازده دریافت می‌کنید.

هدف از نشان دادن این دو مثال، یک ملک اجاره‌ای و یک سرمایه‌گذاری سهام، برای نشان دادن این است که همه سرمایه‌گذاری‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند.

اگر سرمایه‌گذاری دارید که 4 درصد بازگشت سرمایه را برای شما به ارمغان می‌آورد، این کار خیلی سخت نیست.

اگر یکی از آن‌ها 50 درصد بازده بازگشت سرمایه برای شما ایجاد می‌کند، پس شما یک عضو واقعی تیم دارید.

    وقت طلاست

وقت طلاست

هیچ‌چیز بیشتر از ملاقات با زنانی که آماده شروع راه‌های جدید برای ثروتمند شدن هستند به من انرژی نمی‌دهد.

اما برای هر زنی که ملاقات می‌کنم و آماده شروع کار است، یکی دیگر وجود دارد که بهانه می‌کند: «وقت کافی ندارم».

برای بسیاری از ما، این جمله احتمالاً درست است. ما احساس می‌کنیم که ساعت‌های کافی در روز برای انجام هر چیزی که می‌خواهیم نداریم.

ما مشاغل تمام‌وقت، همسر یا رابطه، حتی فرزندان، به‌علاوه فعالیت‌های روزانه اضافی داریم.

فکر اضافه کردن یک چیز دیگر، حتی چیزی به‌عنوان مهم برای آزادی مالی، به نظر طاقت‌فرسا است.

اینجاست که درآمد غیرفعال وارد می‌شود. ثروتمندان می‌دانند چگونه از پول استفاده کنند، برای تولید زمان همان‌طور که ثروت تولید می‌کنند.

 

پول برای شما کار کند

کلید موفقیت این نیست که برای پول کار کنید، بلکه این است که پول برای شما کار کند. نکته مهم در مورد درآمد غیرفعال این است که باعث ایجاد زمان نیز می‌شود.

حتی در خواب هم می‌توانید درآمد کسب کنید. بنابراین به‌جای اینکه تا دیروقت در دفتر کار کنید، املاک و مستغلات شما پول نقد اضافی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به‌جای اینکه شغل دیگری پیدا کنید، کسب‌وکاری که با فروش آنلاین شروع کرده‌اید درآمد اضافی ایجاد می‌کند.

ثروتمندان از زمان اضافه‌ای که تولید می‌کنند برای تنبلی استفاده نمی‌کنند. آن‌ها از زمان خود برای ایجاد اوقات فراغت بیشتری در آینده استفاده می‌کنند.

آن‌ها از جریان نقدی حاصل از یک سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری دیگر استفاده می‌کنند و بر ثروت خود می‌افزایند.

نوشته‌ای از کیم کیوساکی

 

دیدگاه کاربران (0)