چرا همه به یک مربی زندگی نیاز دارند

چرا همه به یک مربی زندگی نیاز دارند

برای صعود و بالارفتن از نردبان شرکت یا هموارکردن مسیری که خودتان به‌عنوان یک کارآفرین دارید، در کل یک واقعیت مهم وجود دارد: همه ما به کمی حمایت نیاز داریم. داشتن بهترین زندگی شخصی و حرفه‌ای نیاز به تفکر عمیقی در خود و توسعه شخصی مستمر دارد. بااین‌حال، حتی در بهترین حالت، همه ما نقاط کوری داریم که ما را از دیدن تصویر کامل زندگی و افکار، عادات و رفتارهایی که مانع رشد ما می‌شوند، بازمی‌دارد. در مورد دوستان و خانواده ما هم همینطور است. درحالی‌که عزیزان ممکن است بهترین نیت را داشته باشند، آنها اغلب فاقد قدرت تشخیص برای تجزیه‌وتحلیل مناسب و ارائه توصیه‌های عملی هستند؛ بنابراین، سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که: برای ارزیابی و تخصص بی‌طرفانه به چه کسی مراجعه کنیم؟ بهتر است  به یک کوچ یا مربی زندگی مراجعه کنید. افراد موفق پیشرفت خود را به شانس واگذار نمی‌کنند. به‌کارگیری یک مربی زندگی یک مثال عالی از این است که چگونه کسانی که به دنبال توسعه شخصی و حرفه‌ای هستند می‌توانند چشم‌اندازی را که برای زندگی خود دارند به عهده بگیرند. در واقع، برخی از افراد موردعلاقه ما به طور عمومی ارزش مربیگری را تضمین کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، هم از اپرا وینفری و هم از بیل گیتس نقل شده است که تجربیات خود را در زمینه مربیگری زندگی تحسین می‌کنند. وینفری مدت‌هاست با مربی مارتا بک کار می‌کند و می‌گوید: کوچینگ به شما کمک می‌کند تا صحبت‌های دیوانه‌کننده ذهن را در سرتان که همیشه به شما می‌گوید به‌اندازه کافی خوب نیستید، متوقف کنید. گیتس درعین‌حال پیشنهاد داده است که همه به یک مربی نیاز دارند. همه ما به افرادی نیاز داریم که به ما بازخورد بدهند. این‌طوری پیشرفت می‌کنیم. به گفته مربی زندگی معتبر و مشاور حرفه‌ای دارای مجوز، الیزابت آربولدا، "همه به یک مربی زندگی نیاز دارند، زیرا قدرت در شخص دیگری وجود دارد، یک فرد حرفه‌ای که به شما بازتاب می‌دهد آنچه می‌گویید و می‌بینید تا ذهن شما را باز کند و نقاط کور شما را شناسایی کند. آربولدا توضیح می‌دهد که این چیزی بیش از تعیین اهداف و گزارش پیشرفت است: "من از طریق کوچینگ، از مشتریانم از طریق جابه‌جایی، از طریق تغییروتحول حمایت می‌کنم و از عظمت، درخشش و قدرت آنها دفاع می‌کنم. از احساس گیرافتادن در زندگی گرفته تا شروع پروژه‌های خلاقانه و انتقال شغلی، یک مربی زندگی نیمی از یک تیم دونفره متعهد به تکامل شماست. درحالی‌که برخی از مربیان، مانند آربولدا، ممکن است خدمات درمانی را برای کمک به شما در شناسایی انسدادهای ذهنی و باورهای محدودکننده ارائه دهند، هدف اصلی یک مربی زندگی این است که به شما در طراحی و اجرای یک چشم‌انداز خاص از زندگی کمک کند. با همکاری در گام‌های عملی، شما و مربی زندگی‌تان برای خلق اعمال و شیوه‌هایی که زندگی شما را از راکد به ستاره‌ای تبدیل می‌کند، از طرز فکر پیشی می‌گیرید. در زیر، سه روش خاص را بیاموزید که کار با یک مربی زندگی می‌تواند زندگی شما را غنی‌تر کند.

  1. 1. شناسایی و اولویت‌بندی هدف

مشکل بسیاری از مردم˓کمبود جاه‌طلبی نیست، بلکه فقدان وضوح است. هنگامی که هر روزکارها و حرکاتی را انجام می‌دهیم، اغلب خود را گرفتار یک مسابقه می‌کنیم و به دنبال چشم‌اندازی از موفقیت که به ما داده شده است، به‌جای چشم‌اندازی که بادقت و عمد ایجاد شده است، می‌رویم. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم تمام زندگی خود را صرف انجام کارهایی می‌کنند که از نظر آنها "کارهای درست" است، یعنی رفتن به دانشگاه، یافتن شغل و تشکیل خانواده، فقط یک روز از خواب بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که خوشحال نیستند. هنگامی که با یک مربی زندگی کار می‌کنید، شروع به برقراری ارتباط کامل با خود می‌کنید و به خود اجازه می‌دهید زندگی موردنظر خود را بر اساس استانداردهای خود طراحی و ایجاد کنید. همان‌طور که آربولدا توضیح می‌دهد، از طریق این ارتباط، شما می‌توانید انتخاب کنید که تعادل برای شما چگونه به نظر می‌رسد و می‌خواهید چه چیزی را در زندگی خود تقویت کنید که با آن ایده تعادل هماهنگ باشد. برای شما، این ممکن است به معنای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین تمام‌وقت، شروع یک کسب‌وکار جانبی یا شروع یک پروژه خلاقانه در اوقات فراغت باشد. یک مربی زندگی به شما کمک می‌کند تا با خودتان ارتباط برقرار کنید تا این اهداف جدید را به روشی منطقی شناسایی و اولویت‌بندی کنید.

  1. پرورش و انتقال به یک هویت جدید

علاوه بر اهداف و پروژه های خاص، مربیان زندگی کمک شگفت انگیزی در لحظات انتقال بزرگ هستند. از تغییرات شغلی مانند تغییرات در صنعت گرفته تا تغییرات شخصی مانند طلاق، یک مربی زندگی می تواند به شما کمک کند تا در میان تغییرات عظیم ثابت قدم بمانید. بخشی از دلیل اینکه تغییر می تواند بسیار دشوار باشد این است که داستان هایی را که ما برای خود ساخته ایم به چالش می کشد. من خارج از کار در این شرکت چه کسی هستم؟ من خارج از این ازدواج یا رابطه چه کسی هستم؟ این نوع سوالات وقتی به تنهایی مواجه می‌شوید می‌توانند ترسناک باشند، اما یک مربی زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا روایت شخصی شما را به گونه‌ای تنظیم کنید که شما را برای یک فصل جدید قدرتمند و هیجان‌انگیز آماده کند. 3- حمایت و مشارکت شاید مهمتر از همه، مربیان زندگی منبع حمایت و آرامش هستند. آسایش نه از نوازش شدن، بلکه از به چالش کشیدن با دقت برای تعیین و رسیدن به اهداف با شجاعت، قانع و مسئولیت پذیری ناشی می شود. آربولدا می گوید: "من کوچینگ را به عنوان یک مشارکت کامل و باز بین مشتری و مربی می بینم و می پذیرم که در آن اصالت، ارتباط و صمیمیت کلید موفقیت رابطه است. مانند هر شراکت دیگری، هر دو شریک باید وزن خود را بکشند. یک مربی وجود ندارد که به عنوان یک مرد یا شفا دهنده خدمت کند یا زندگی شما را اصلاح کند. در عوض، یک مربی قوی، پتانسیل او را برای ابراز درخشش درونی و تجلی آن در واقعیت به مشتری بازمی گرداند. مشتریان و مربیان با ملاقات برای قرار ملاقات های هفتگی یک به یک، یک رابطه مستمر ایجاد می کنند که مشتری ممکن است در مراحل مختلف زندگی به آن کمک کند. زیرا ما در نهایت چیزی فراتر از آن چیزی هستیم که عنوان شغلی ما توصیف می کند. جمع‌بندی: کوچینگ (coaching) برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد، اما در کل می‌توان گفت کوچینگ یعنی به فرد کمک کنیم تا  نقاط کور خود را پیدا کرده و مشکلاتش را خودش حل کند و عملکردش را بهبود بخشد. فرقی نمی‌کند که کوچینگ در عرصه ورزشی، زندگی یا کسب‌وکار مورداستفاده قرار گیرد، یک کوچ خوب معتقد است افراد پاسخ مشکلاتشان را می‌دانند، فقط باید به آن‌ها کمک کرد تا این پاسخ‌ها را کشف کنند. مژگان توفیقیان

دیدگاه کاربران (0)