10 ویژگی برای تبدیل به یک مربیگری زندگی موفق و تحول آفرین

10 ویژگی برای تبدیل به یک مربیگری زندگی موفق و تحول آفرین

در سال‌های اخیر تعداد بیشتری از افراد وارد دنیای مربیگری زندگی یا لایف کوچینگ شده‌اند. خوداشتغالی مزایای زیادی دارد مانند اینکه رئیس خود باشید، برنامه خود را تعیین کنید، مشتری خود را انتخاب کنید و هزینه خود را تعیین کنید.

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به دیگران الهام بخشید تا افراد بهتری شوند و زندگی‌هایی با شادی، معنا و رضایت بیشتر برای خود ایجاد کنند؟

اگر چنین است، من یک سؤال از شما دارم: آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک مربی زندگی معتبر شوید؟ و این البته ممکن است یک سؤال برایتان ایجاد کند، "جک، مربی زندگی چیست؟"

به زبان ساده، یک مربی زندگی کسی است که به افراد کمک می‌کند تا در مورد آنچه در زندگی می‌خواهند، بر موانعی که بر سر راه اهدافشان قرار دارد غلبه کنند و برای تحقق رویاهایشان اقدامات مؤثر و مداوم انجام دهند.

آن‌ها فردی هستند که توسط یک سازمان حرفه‌ای در مورد روش‌های مربیگری مؤثر آموزش دیده‌اند و با موفقیت تحت آزمایش قرار گرفته‌اند تا ثابت کنند که بر آن روش‌ها تسلط دارند.

بنابراین، می‌خواهم به شما کمک کنم تا مشخص کنید که آیا کوچینگ زندگی برای شما مناسب است یا خیر و اگر چنین است، چگونه می‌توانید به آن تبدیل شوید. نگاهی بیاندازید.

 

کمی در مورد کوچینگ زندگی

اگر بخواهیم بیزینس کوچ را یک مربی کسب وکار بنامیم ، مربیگری زندگی مربوط به زندگی شخصی ما و تا حدی می تواند برای شغل ما هم تاثیر مثبتی داشته باشد.

مشاوره یا مربیگری زندگی شغلی است که در آن، مربی درک کاملی از اصول موفقیت و کاربرد آن‌ها دارد.  یک لایف کوچ به دیگران می‌آموزد که چگونه می‌توانند از این اصول در زندگی شغلی یا شخصی خود استفاده کنند.

علاوه بر این، مربیان زندگی می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا با استرس و اضطراب کنار بیایند. تصور کنید که در شغلی هستید که از آن متنفرید و در آن گیرکرده‌اید.

شما پول کافی برای راه‌اندازی کار جدید یا رفتن به یک کار دیگر را ندارید. در این سناریو، مربی زندگی به شما کمک می‌کند تا صنعتی را که در آن پیشرفت می‌کنید، پیدا کنید و اهداف شمارا در زندگی برآورده کند.

هنگامی‌که شما و مربی، صنعتی را که می‌خواهید در آن فعالیت کنید پیدا کنید، او به شما کمک می‌کند مسیر شغلی موردنظر خود را انتخاب کنید و به شما کمک می‌کند تا یک روش عملی برای تغییر کارتان پیاده‌سازی کنید.

کوچینگ زندگی حرفه‌ای است که در سال‌های اخیر معروف شده است ... و با توجه به جهانی که در حال حاضر در آن هستیم جای تعجب نیست!

امروزه افراد بیشتری با موانع و چالش‌های غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شوند و برای ایجاد زندگی که واقعاً آنها را خوشحال می‌کند تلاش می‌کنند.

حتی افرادی که در کسب و کار یا شغل خود به موفقیت‌های حرفه‌ای باورنکردنی دست یافته‌اند، اغلب احساس نارضایتی می‌کنند و می‌خواهند زندگی آنها هدف و رضایت بیشتری را به آنها ارائه دهد.

به همین دلیل است که خدماتی که مربیان زندگی ارائه می‌دهند بسیار ارزشمند هستند.

مربی زندگی با کمک به دیگران در درک زندگی که واقعاً می‌خواهند و سپس حمایت از آنها برای رسیدن به اهداف خود، می‌توانند زندگی مشتریان خود را کاملاً متحول کنند.

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید و مشتاق کمک به دیگران هستید (مخصوصاً اگر به عنوان یک رهبر یا مدیر در یک سازمان تجربه دارید یا با سایرین در مقام دیگری کار کرده‌اید)، توصیه می‌کنم اگر برای شما مناسب است درباره آموزش مربی زندگی بیشتر بدانید.

چه کسی به دنبال یک مربی زندگی است؟

چه کسی به دنبال یک مربیگری زندگی است؟

افرادی که از مربیگری زندگی (Life Coach) کمک می‌گیرند در یک یا چند زمینه زندگی گیرکرده‌اند یا فقط می‌خواهند پیشرفت کنند. این زمینه‌ها مواردی مانند ازدواج، کارآفرینی، معنویت، سلامتی و خودسازی است.

شاید زندگی اجتماعی شما مطلوب است و شما می‌خواهید روح معنوی خود را پیدا کنید.  در این شرایط، یک مربی زندگی می‌تواند به شما در درک آنچه مانع شما می‌شود، کمک کند و برای غلبه بر موانع یافتن شریک زندگی با شما برنامه‌ریزی کند.

چگونه تبدیل به مربیگری زندگی یا لایف کوچ شویم؟

برای مربی شدن، شما به آموزش، تحصیلات و تجربه نیاز دارید. شما باید یک دوره را بگذرانید تا بتوانید دیگران را تأیید کنید و آموزش دهید.

انواع مختلفی از گواهینامه‌های مربیگری بسته به نوع تجربه شما وجود دارد.

• برخی از آموزش‌ها به شما می‌آموزند که چگونه سمینارهای کامل برگزار کنید.

• برخی به شما آموزش می‌دهند که به دیگران یاد دهید که در جمع صحبت کنند.

• برخی به شما می‌آموزند که چگونه دیگران را برای افزایش فروش خود، آموزش دهید.

بااین‌حال، بسیاری از مربیان در اواخر زندگی، حرفه خود را آغاز می‌کنند. بسیاری پس از بازنشستگی این کار را انجام می‌دهند.

در حال حاضر قانونی وجود ندارد که نیاز به صدور گواهینامه داشته باشد و مشاور شدن می‌تواند به‌سادگی راه‌اندازی یک وب‌سایت یا تماس با همکاران سابق خود باشد که ممکن است برای حرکت به جلو، نیاز به کمک داشته باشند.

افرادی که از این طریق آموزش را شروع می‌کنند، معمولاً شغل موفقی دارند. مراجعه‌کنندگان به مربیان زندگی، بیمار نیستند، آن‌ها مشتری هستند.

مربیان معمولاً سعی نمی‌کنند علت موفق نشدن را پیدا کنند. در عوض، آن‌ها افرادی هستند که به جلو فکر می‌کنند و به افرادی که آینده خود را برنامه‌ریزی می‌کنند، کمک می‌کنند.

برخی از ویژگی‌ها به فرد کمک می‌کند تا به‌عنوان مربی زندگی (Life Coach) بیش از دیگران موفق شود. زیرا برای تبدیل‌شدن به یک مربی موفق زندگی به گواهینامه نیاز نیست.

10 ویژگی یک مربی بزرگ زندگی

10 ویژگی یک مربیگری زندگی موفق

1- نگرش مثبت داشته باشید

نگرش مثبت شما باید الهام‌بخش باشد. باید به مشتریان خود اعتقاد داشته باشید و از این طریق به آن‌ها روحیه دهید.

2- پرشور باشید

با اشتیاق برای کمک به دیگران پرشور و همدل باشید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد احساسات و موانع موفقیت مشتری خود را درک کنید.

3- مهارت گوش دادن عالی داشته باشید

گوش دادن به مشتری همان مربیگری زندگی است. درک نکات و پیام‌های ظریف، به درک مشکلات مشتری کمک می‌کند.

4- بدون نظر باشید

به‌عنوان لایف کوچ، وظیفه شما مشاوره دادن به مشتری نیست، بلکه یافتن راه‌حل مشتری برای موانع موفقیت در زندگی شغلی یا شخصی وی است.

5- قضاوت نکنید

جهان مملو از افرادی است که عقاید مختلفی دارند که شما با آن‌ها موافق نیستید. اما ازنظر آن‌ها، این دیدگاه‌ها ممکن است درست باشد.

6-کنجکاوی را پرورش دهید

کنجکاوی توانایی شمارا در پرسیدن سؤال از مشتری تقویت می‌کند که به آن‌ها کمک می‌کند احساسات خود را درک کنند و اینکه چگونه بر موفقیت آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

7- چالش‌برانگیز باشید

بهترین مربیان زندگی مشتریان خود را به چالش می‌کشند تا درک عمیق‌تری از مسائل خود پیدا کنند.

یک مربی زندگی مشتریان را به‌گونه‌ای به چالش می‌کشد که باعث می‌شود با وضوح، تمرکز و صداقت با واقعیت پیرامونشان روبرو شوند.

8- مراقب باشید

مربیان بزرگ زندگی با مشاهده مشتری چیزهای زیادی می‌آموزند و از ظریف‌ترین نشانه‌های نگرانی، عدم اطمینان و استرس سردرمی آورند.

9- با وضوح ارتباط برقرار کنید

برای اینکه یک مربیگری زندگی عالی باشید، برقراری ارتباط خوب در بسیاری از سطوح مانند زبان بدن، واژگان و سایر موارد ضروری است.

10- صادق باشید

صداقت خود را حفظ کنید. روابط مربیگری شما با مشتری بستگی به اعتماد دارد.

7 گام برای تبدیل شدن به یک مربیگری زندگی تحول آفرین

نحوه تبدیل‌شدن به یک مربی زندگی معتبر در 7 مرحله

نحوه تبدیل‌شدن به یک مربی زندگی معتبر در 7 مرحله

بهترین راه برای تبدیل‌شدن به یک مربی موفق زندگی این است که بدانید اگر می‌خواهید به دیگران کمک کنید زندگی‌هایی را که دوست دارند بسازند، باید بتوانید ابتدا زندگی‌ای را که دوست دارید ایجاد کنید.

و اولین قدم برای انجام این کار این است که هدف واقعی خود را در زندگی کشف کنید و مطمئن شوید که تصمیمات و اقدامات شما کاملاً با آن هدف هماهنگ است.

هنگامی‌که کار را انجام دادید و متوجه شدید که هدف زندگی شما کمک به دیگران است، ممکن است کوچینگ زندگی مسیر شغلی مناسبی برای شما باشد. مراحل زیر را دنبال کنید تا رؤیاهای خود را محقق کنید.

مرحله شماره 1 مردم را تشویق کنید تا اقدام کنند

مربیان بزرگ ایده‌ها و مفاهیم خود را به‌گونه‌ای آموزش می‌دهند که افراد را برای اقدام و دستیابی به نتایج واقعی ترغیب می‌کند.

زیرا تنها تفاوت واقعی بین کسانی که به رؤیاهای خود می‌رسند و کسانی که به آرزوهایشان نمی‌رسند این است که افراد موفق برای رسیدن به اهداف خود اقدامات غیرقابل توقفی انجام می‌دهند.

اکثر مردم این کار را نمی‌کنند. آن‌ها زندگی خود را صرف واکنش به شرایط موجود می‌کنند، نه اینکه برای ایجاد شرایط ایده‌آل خود اقدام کنند.

وقتی تلاش می‌کنند اما به نتایجی که می‌خواهند نمی‌رسند، خیلی راحت تسلیم می‌شوند و به خود می‌گویند هر آنچه سرنوشت برایشان در نظر گرفته است را تحمل کنند.

این یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که برای کمک به سایر افراد به‌عنوان یک مربی معتبر زندگی حل می‌شود.

با گفتن اینکه این مهم‌ترین مشکلی است که شما باید در زندگی خود حل کنید تا دیگران نیز بتوانند همین کار را انجام دهند.

مربی زندگی مرحله 2 موانع عاطفی را شناسایی کنید

مرحله 2 موانع عاطفی را شناسایی کنید

"آنچه شما به دنبال آن هستید به دنبال شماست." من عاشق این نقل‌قول از مولانا هستم.

کائنات می‌خواهد که شما به اهداف خود برسید و منابع و فرصت‌هایی را که برای انجام آن نیاز دارید به‌آسانی در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما اغلب اوقات مانعی در مسیر شما وجود دارد که شمارا از شناخت این منابع و فرصت‌ها بازمی‌دارد.

و این مانع ... شماست! موانع عاطفی ایجادشده توسط تجربیات و آسیب‌های گذشته شما اغلب مانع پیشرفت شما می‌شود.

اگر می‌خواهید به فردی تبدیل شوید که قادر به دستیابی به اهدافتان باشد، باید به آن‌ها رسیدگی و درمان شوند.

مشکل این است که بیشتر مردم از مقابله با احساسات خود می‌ترسند.

این بلوک‌ها آن‌ها را از یادگیری درس‌های صحیح یا به دست آوردن مهارت‌ها و تجربه‌های موردنیاز برای ایجاد زندگی رؤیاهای خود بازمی‌دارد.

و این چیزی است که مربیان بزرگ زندگی را بسیار ارزشمند می‌کند.

مربی زندگی آن‌ها به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا به مشتریان خود کمک کنند تا بر موانع عاطفی خود غلبه کنند تا به نتایج واقعی و پایدار دست یابند.

مرحله شماره 3 لحظات A-HA را ایجاد کنید

برای اینکه درس کامل شود، دانش‌آموز باید در سطح روح به آن تسلط یابد و بهترین راه برای کمک به آن‌ها این نیست که با آن‌ها صحبت کنیم، بلکه تسهیل روشنگری‌های موفقیت‌آمیز است که به آن‌ها امکان می‌دهد خودشان درس را تجربه و درک کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید یک مربی زندگی معتبر شوید، باید بدانید که چگونه این لحظات موفقیت را ایجاد کنید. تنها دانستن اطلاعات و ارائه آن به دیگران کافی نیست.

شما باید بتوانید یک محیط یادگیری ایجاد کنید که به دانش آموزان اجازه دهد تا درک آنی درس را در قالب بینش تجربه کنند.

بنابراین مطمئن شوید که یک برنامه آموزشی مربی زندگی انتخاب کنید که به شما قول می‌دهد چگونه این لحظات را ارائه دهید.

مرحله چهارم با تمام 8 بعد وجود صحبت کنید

برای تبدیل‌شدن به یک مربی مؤثر زندگی، مهم است که بدانیم افراد اطلاعات را به روش‌های مختلف یاد می‌گیرند و جذب می‌کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید تغییری پایدار در تفکر و رفتار یک فرد ایجاد کنید، باید با تمام ابعاد وجودی انسان صحبت کنید، ازجمله:

• هوش • خیال‌پردازی • هیجانی • بینش • بدن فیزیکی • اطلاع • اراده / انتخاب • خود برتر

وقتی با هر 8 بعد صحبت می‌کنید، می‌توانید بر افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید به روشی بسیار عمیق‌تر و عمیق‌تر تأثیر بگذارید.

مربی زندگی مرحله شماره 5 تجارب تحول‌آفرین ایجاد کنید

مرحله شماره 5 تجارب تحول‌آفرین ایجاد کنید

هدف بیشتر مربیان و سخنرانان فقط آموزش به مردم است و درنتیجه، اکثر افرادی که به سمینارها یا سخنرانی‌های آن‌ها گوش می‌دهند تمایل دارند 80٪ ازآنچه را که یاد گرفته‌اند در سه تا چهار روز فراموش کنند.

از سوی دیگر، مربیان زندگی واقعاً موفق، هدفشان تغییر دادن افراد است.

آن‌ها فقط اطلاعات را ارائه نمی‌کنند - آن‌ها تجربیات قدرتمندی ایجاد می‌کنند که منجر به نتایج متحول کننده زندگی برای مشتریان خود می‌شود.

و آن‌ها این کار را با انتقال خرد خود از طریق داستان‌های جذاب و تمرین‌های تعاملی انجام می‌دهند که به افراد امکان می‌دهد درس‌ها را در سطح عاطفی، فیزیکی و معنوی عمیق بیاموزند.

مرحله شماره 6 به مردم یک سیستم اثبات‌شده بدهید

مربیان زندگی معتبر و مؤثر درک می‌کنند که تفاوت زیادی بین ارائه اطلاعات و توصیه‌های غیرضروری به افراد وجود دارد و آموزش آن‌ها در یک سیستم اثبات‌شده که آن‌ها را گام‌به‌گام از طریق فرآیندی راهنمایی می‌کند که تضمین‌شده است به آن‌ها کمک کند تا به نتایج خود دست یابند.

به زبان ساده، اگر می‌خواهید اقداماتتان بر روی یکدیگر بنا شود و نتایج متحول کننده زندگی به دست آورید، باید کارهای درست را در زمان مناسب به روش درست انجام دهید.

بنابراین، اگر می‌خواهید این نوع سیستم را به مشتریان خود آموزش دهید، باید یا خودتان این نوع سیستم را ایجاد کنید (که شامل آزمون‌ها و خطاهای زیادی می‌شود)، یا یک برنامه گواهینامه مربیگری دریافت کنید که سیستم اثبات‌شده آن‌ها را به شما آموزش دهد.

خبر خوب این است که برنامه‌های مؤثری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یک مربی آنلاین شوید و همه‌چیزهایی را که باید بدانید برای تسهیل تغییرات پایدار در افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، یاد بگیرید.

فقط مطمئن شوید که "سیستم اثبات‌شده" آن‌ها واقعاً با خواندن مطالعات موردی و توصیفات مشتریان خود کار می‌کند تا در مورد نوع نتایجی که افراد دریافت می‌کنند بیشتر بدانید.

مرحله 7 کسب‌وکار آموزشی خود را بسازید

مرحله 7 کسب‌وکار آموزشی خود را بسازید

درنهایت، موفقیت شما به‌عنوان یک مربی معتبر زندگی کاملاً به توانایی شما بستگی دارد که به مردم اطلاع دهید وجود دارید و آن‌ها را متقاعد کنید که در کارگاه‌ها یا جلسات آموزشی شما ثبت‌نام کنند و سپس برای اطلاعات بیشتر بازگردند!

هدف شما باید این باشد که یک مشتری یا شرکت‌کننده سمینار آموزش خود را با این جمله ترک کند: «این بهترین چیزی بود که من تابه‌حال در آن شرکت کرده‌ام! من در مورد آن به همه خواهم گفت!"

شما می‌خواهید یک مربی متحول باشید که باعث می‌شود مردم بیشتر بخواهند و الهام‌بخش آن‌ها نه‌تنها برای تبدیل‌شدن به طرفداران وفادار مادام‌العمر کسب‌وکار شما، بلکه برای متقاعد کردن دیگران به انجام همین کار نیز باشید.

و بهترین راه برای رسیدن به این هدف این است که از ابتدا کسب‌وکار خود را با در نظر گرفتن آن بسازید.

هفت مرحله‌ای را که به‌تازگی آموخته‌اید، در حین ساختن برند خود دنبال کنید و تجربه و اعتبار خود را در جایگاه مشتری موردنظر خود تثبیت کنید.

نوشته‌ای از برایان تریسی و جک کنفیلد

 

دیدگاه کاربران (0)