10 ایده استارتاپی کارآمد

10 ایده استارتاپی کارآمد

مقدمه در این مقاله قصد داریم 10 ایده استارتاپی کارآمد را در جهت راه‌اندازی استارتاپ مفید و موفق بررسی کنیم و همچنین به 7 اشتباهی که می‌تواند شما را از تبدیل‌شدن به بهترین استارتاپ باز دارد، بپردازیم.

شاید برای بعضی از شما این سؤال پیش بیاید که استارتاپ به چه میگویند؟ درواقع به راه‌اندازی یک کسب و کار با ایده‌هایی نو و کارآمد را استارتاپ می‌گویند.

گرچه در مقاله دیگری در مورد پیدا کرن ایده استارتاپی توضیحات بیشتری دادیم ، اما در این مطلب قصد داریم این کار را برای شما آسان تر کنیم و نمونه هایی را مثال بزنیم که بتوانید هرچه سریعتر به درامد برسید.

  7 اشتباهی که شما را از تبدیل‌شدن به بهترین استارتاپی که می‌توانید باشید باز می‌دارد  

7 اشتباهی که شما را از تبدیل‌شدن به بهترین استارتاپی که می‌توانید باشید باز می‌دارد

طبق منحنی یادگیری این واضح است که اگر شما یک فعالیت اقتصادی را شروع کنید و اشتباهی انجام ندهید، در حقیقت به‌اندازه کافی ریسک نکرده‌اید.

چالش های استارتاپ را بشناسید تا از مشکلات انها رهایی یابید.

تعداد زیادی از این استارتاپ‌ها در سال می‌آیند و می‌روند که در میان آن‌ها نمونه‌های خوب و بد زیادی دیده می‌شود.

وقتی صحبت از بازاریابی شرکت نو پای شما به میان می‌آید، موارد مهمی مطرح می‌شود که با اجتناب از آن می‌توانید به استارتاپ بهتری تبدیل شوید.

در ادامه برخی از این اشتباهات را می‌خوانید:

1. اشتباه اول: فراموش کردن مسائل مربوط به ایجاد کشش قبل از شروع 2. اشتباه دوم: شکست در ایجاد مخاطب 3. اشتباه سوم: توجه بیش‌ازاندازه به وب‌سایتتان 4. اشتباه چهارم: محتوای کم‌ارزش 5. اشتباه پنجم: ایجاد ارتباط بدون داشتن استراتژی 6. اشتباه ششم: قرار دادن اشتباه افراد در پست‌هایشان 7. اشتباه هفتم: نداشتن دید دقیق به رقابت

 

فراموش کردن مسائل مربوط به ایجاد کشش قبل از شروع

وقتی شما مشغول ساختن استارتاپ خود هستید، احتمالاً آخرین چیزی که به آن فکر خواهید کرد بازاریابی است. ایجاد کشش و جاذبه دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید.

اینکه شما با خود بگویید تا زمان مناسب شدن اوضاع صبر می‌کنیم، کاملاً منطقی و منصفانه است.

اما اگر بخواهید تا عالی شدن اوضاع صبر کنید ممکن است زمان زیادی طول بکشد و این باعث می‌شود شما دوران باارزشی را برای ایجاد کشش اولیه از دست بدهید. پس دست روی دست نگذارید و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازید.

شکست در ایجاد مخاطب

حتی قبل از اینکه محصولی داشته باشید، شما نیازمند مردم هستید. نیازمند این هستید که آنچه در حال تولید دارید توسط افراد مختلف تست شود، تا بتوانید از فیدبک‌های دریافتی برای بهبود خود استفاده کنید.

وقتی مسئله جذب سرمایه‌گذار مطرح می‌شود، اطمینان داشته باشید که از شما تعداد مخاطب‌هایتان را خواهند پرسید، در حقیقت سرمایه‌گذاران از شما مدرکی برای اثبات ارزشمندی ایده‌هایتان می‌خواهند که این مدرک می‌تواند میزان مخاطب‌های شما باشد.

بدون داشتن آمار فروش، تنها چیزی که می‌تواند میزان موفقیت و توان شما را نشان دهد، جذب مخاطب است.

توجه بیش‌ازاندازه به وب‌سایتتان

این درست است که شما دوست دارید وب‌سایت جذابی داشته باشید ولی توجه بیش‌ازاندازه و خارج از عرف به بعد آنلاین کسب‌وکارتان کار درستی نخواهد بود.

جمله مشهوری در این مورد وجود دارد که می‌گوید: بی‌نقص بودن دشمن خوب بودن است.

توجه داشته باشید چیزی که به‌عنوان یک استارتاپ باید بیشترین تمرکز را روی آن داشته باشید، محصولاتتان است.

کیفیت محصولات و میزان رضایت و ارزشمندی آن را افزایش دهید و توجهتان را به ایجاد شهرت و اعتبار برای محصولتان معطوف کنید.

محتوای کم‌ارزش

بازاریابی محتوا را حتماً در نظر داشته باشید، این بهترین راه برای داشتن یک سکوی قابل‌اطمینان و مطلوب و همچنین توسعه و افزایش میزان اعتبارتان است.

خودتان را برای ایجاد محتوایی که ارائه‌دهنده بینش شما و به‌روزرسانی‌های شرکتتان باشد، آماده کنید و به‌وسیله کلیدواژه‌ها و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، محتوایتان را بهینه‌سازی کنید.

ایجاد ارتباط بدون داشتن استراتژی

شاید این جمله بسیار پیش‌پاافتاده باشد " زمان ثروت است "، اما این مسئله در فشار بالای کار و اوایل راه برای یک استارتاپ کاملاً ملموس خواهد بود.

قبل از شروع برقراری ارتباط، از شناخت دقیق اهدافتان اطمینان حاصل کنید تا بتوانید زمانتان را در بهترین جای ممکن صرف کنید.

یک فهرست اولویت‌بندی شده از کسانی که باید با آن‌ها صحبت کنید و بهترین جایی که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، تهیه کنید.

البته بهتراست در این فهرست چیزی که قرار است در این تعامل‌ها برای شما حاصل شود، ذکر شود.

قرار دادن اشتباه افراد در پست‌هایشان

پیش از هر سخنی باید بگوییم که شما نمی‌توانید همه کارها را خودتان به‌تنهایی انجام دهید. اشتیاق و تلاش شما ستودنی است.

اما تبدیل‌شدن به یک فرد همه‌کاره می‌تواند مانع پیشرفت شما شود، حتی اگر کسب و کارتان کوچک باشد.

یک تیم اختصاصی برای بازاریابی استخدام کنید تا شما را در رسیدن به هدف جذب مشتری‌تان کمک کند.

شما برای راه‌اندازی یک شرکت نوپا علاوه بر اینکه وظیفه بزرگی پیش رو خواهید داشت، به تخصص هم نیاز دارید.

ضمناً توجه داشته باشید که کارها را به افراد متخصص و با مهارت در آن کار واگذار کنید.

به‌عنوان‌مثال همه‌چیز را برای اداره شبکه‌های اجتماعی به یک دانشجوی کارآموز واگذار نکنید، زیرا این شبکه‌ها تریبون برند شما هستند.

نداشتن دید دقیق به رقابت

به خاطر بیاورید که در زمان تحصیل به ما گفته می‌شد " سرتان روی برگه خودتان باشد "، در اینجا نیز مسئله بی‌شباهت به این جمله نیست.

کاملاً طبیعی است که شما علاقه‌مند به برانداز کردن تلاش‌های رقبایتان باشید و یا علاقه‌مند به دانستن بیشتر در مورد به‌روزرسانی‌های آن‌ها باشید.

اینجا اصلاً قصد نداریم شمارا از انجام این کار کاملاً منع کنیم. مشکل اینجاست که اگر شما پیوسته چشمتان به رقبا باشد، سرانجام خود را در یک بازی بی‌فایده گرفتار خواهید کرد.

اما اگر ایده استارتاپی کارآمد شما از قبل وجود داشته باشد چه باید کنید؟ برای شما یک سورپرایز داریم. اینجا کلیک کنید تا بتوانید در هر استارتاپی به موفقیت برسید.

 

10 فرصت و ایده استارتاپی کارآمد

بازارهای سیار بازارهای سیار این یکی از بهترین فرصت‌های کسب و کار است که تنها کافی است با کمی چاشنی خلاقیت، تمایز و نوآوری عمل کنیم و با فراهم آوردن شرایطی خاص برای خدمت‌رسانی به مشتری، شاهد خلق یکی از جذاب‌ترین استارتاپ‌ها باشیم.

مراکز خدماتی کودکان

مراکز خدماتی کودکان

در بازار خدمات موردنیاز کودکان، فرصت‌های بیزنسی متعددی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

1. ارائه خدمات باکیفیت آموزشی برای پیش‌دبستان ازجمله خدمات مبتنی بر تعامل با محیط‌زیست و طبیعت در پیش‌دبستانی‌های با فضای باز

2. کلاس‌ها و مهارت‌های اساسی ازجمله ریاضی و زبان

3. آموزش ورزش‌های متمرکز بر تناسب‌اندام مثل تنیس، شنا، فوتبال و ...

مربی‌گری کسب و کارها

مربی‌گری کسب و کارها

امروزه با توجه به نقش تخصص در دنیای امروز و ایجاد نگرش تخصصی به موضوعات مختلف، دیگر کمتر بی‌قراران ایجاد یک استارتاپ را می‌بینیم که در آغاز کسب و کار و برای تضمین موفقیت خود به سراغ یک راهنما و مربی نروند.

مربی کسب و کار با دانش تخصصی خود در تمام حوزه‌های مرتبط، با ایجاد بستر لازم می‌تواند راهگشا باشد.

توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری و برنامه‌های کاربردی مبتنی بر موبایل و وب

توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری و برنامه‌های کاربردی مبتنی بر موبایل و وب

طبق تحقیقات یکی از مراکز معتبر آمریکایی، نیاز به نیروی کار متخصص در حوزه توسعه نرم‌افزار، تا سال 2023، 17 در صد افزایش می‌یابد.

بسیاری از مهندسان نرم‌افزار استخدام می‌شوند و به توسعه و تولید نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی مدنظر خویش می‌پردازند.

مشاوره و برنامه‌ریز مالی  

مشاوره و برنامه‌ریز مالی

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی که روزبه‌روز موجب افزایش نیاز به متخصصین این حرفه شده، مشاور مالی و سرمایه‌گذاری است.

بررسی‌های مالی نشان می‌دهد که کمتر از 20 درصد مردم دنیا به تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های شخصی خویش برای آینده مالی‌شان اعتماد دارند.

 

خدمات دکوراسیون بدن

خدمات دکوراسیون بدن

درصد قابل‌توجهی از جوانان و نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان، مخصوصاً خانم‌ها از تتو استفاده می‌کنند.

آموزش مهارت‌های تتو معمولاً توسط خبره‌های این کار صورت می‌گیرد که لازم است به‌منظور فراهم آوردن شرایط موردنیاز ایمنی و بهداشتی، دوره‌هایی برای اخذ مجوزها گذرانده شود.

خدمات رفاهی – پشتیبانی

خدمات رفاهی – پشتیبانی

مراکزی که مجموعه‌ای از خدمات ازجمله نظافت، نگهبانی و امنیتی، تخریب و ساخت‌وساز، تأسیساتی، اسباب‌کشی و ... را عرضه می‌کنند، البته با نوآوری و تمایز، یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای راه‌اندازی استارتاپ است.

کافی‌شاپ

کافی‌شاپ

یکی دیگر از فرصت‌هایی که با کمی خلاقیت و نوآوری در آن می‌توان کسب و کاری موفق را راه‌اندازی کرد، تأسیس کافی‌شاپ و فضاهایی برای دورهمی و گفتگوی دوستانه است.

برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های حرفه‌ای و کاربردی

برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های حرفه‌ای و کاربردی

با توجه به سیر حرکتی شیوه تعامل کسب و کارها با مقوله منابع انسانی و اینکه کسب و کارها ارزش ویژه برای منابع انسانی دانش‌مدار خود قائل هستند، همچنین نقش ویژه دانش و اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای، می‌تواند یک فرصت عالی برای راه‌اندازی یک استارتاپ باشد.

فروش غذاهای گیاهی  

فروش غذاهای گیاهی

این روزها افراد زیادی به دنیای گیاه‌خواران افزوده می‌شوند، پس شما هم دست به کار شوید و با ایجاد یک سوپرمارکت وگان با تهیه نسخه‌های بدون گوشت از غذاهای سنتی، موفقیت خودتان را به‌عنوان یک کارآفرین حتمی کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم ایده‌های استارتاپی را بررسی کنیم و برای کسانی که به دنبال کسب و کارهای پرسود هستند، ایده‌هایی را به‌صورت مختصر و مفید مطرح کنیم که بسته به روحیه و استعداد شما باید انتخاب شوند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که ایده‌های استارتاپی جدید خود را صرفاً بر اساس علاقه انتخاب کنید و به بازار کار آن‌ها متمرکز نشوید، چراکه اگر به کاری علاقه داشته باشید، حتماً موفق خواهید شد.

نویسنده: سرکار خانم سپیده رئیسی از دانش پذیران دوره چهارم تربیت کوچ حرفه‌ای کسب و کار ویدان

دیدگاه کاربران (0)