۱۰ ایده عملی برای افزایش تعامل کاربران وب‌سایت
۱۴۰۱-۰۷-۱۹ 0

تعامل کاربران وب‌سایت یک شاخص مهم برای تعیین موفقیت و رتبه سایت شما است. هر وب‌سایتی برای افزایش سطح تعامل خود با برندهای رقیب رقابت می‌کند.

حتی اگر حجم زیادی از ترافیک را جذب کنید، این امر چندان معنی ندارد مگر اینکه بتوانید بازدیدکنندگان را درگیر کنید و آن‌ها را وادار به انجام عمل موردنظر کنید.

درگیر کردن کاربران اولین گام مهم در فرآیند تبدیل است. قبل از اینکه بتوانید آن‌ها را متقاعد به خرید یا اشتراک کنید، باید مخاطبان خود را درگیر کنید.

همچنین، خروج کاربران از وب‌سایت شما در عرض چند ثانیه تأثیر منفی بر نرخ پرش شما خواهد داشت.

بنابراین اگر تعامل کاربران وب‌سایت بسیار مهم است، دقیقاً چگونه می‌توانید آن را افزایش دهید؟

افزایش تعامل کاربران وب‌سایت به طور مستقیم در افزایش فروش آنلاین تاثیر خواهد داشت.

ترفندهای افزایش تعامل کاربران وب‌سایت

در این مقاله، ما ۱۰ نکته اثبات‌شده را بیان می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند به‌طور مؤثر با بازدیدکنندگان تعامل داشته باشید.

۱. زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید

احتمالاً خودتان تجربه بارگذاری کند صفحات را داشته‌اید. وب‌سایتی را پیدا می‌کنید که جالب به نظر می‌رسد، سپس روی پیوند کلیک می‌کنید تا منتظر بارگذاری آن بمانید.

احتمالاً از وب‌سایت خارج می‌شوید، زیرا انتظار و منتظر ماندن خسته‌کننده است.

مطالعه‌ای که توسط Soasta انجام شد نشان داد که صفحاتی که فقط یک ثانیه کندتر بارگذاری می‌شوند می‌توانند ۵۶٪ افزایش در نرخ پرش خود را تجربه کنند. که برای تعامل کاربران وب‌سایت مشکل ایجاد می‌کند.

تست سرعت صفحه را با استفاده از ابزارهای رایگان مانند Pingdom انجام دهید و ببینید آیا سایت شما در عرض دو ثانیه بارگیری می‌شود یا خیر.

در غیر این صورت، با حذف عناصر غیرضروری از صفحات خود، اقداماتی را برای بهبود سرعت بارگذاری انجام دهید.

تصاویر می‌توانند جذاب باشند، اما سعی کنید تعداد تصاویر در هر پست را محدود کنید تا صفحه سریع‌تر بارگذاری شود.

همچنین می‌توانید افزونه‌هایی را دانلود کنید که از تأخیر در بارگیری تصویر اطمینان حاصل می‌کنند تا زمانی که خوانندگان به منطقه خاص برسند.

۲. ساختار پیوند داخلی خود را بهبود بخشید

علاوه برافزایش رتبه سئو، یک ساختار لینک داخلی خوب، کاربران را قادر می‌سازد تا به‌راحتی در سایت شما حرکت کنند.

سپس می‌توانید بازدیدهای بیشتری از صفحه با هر بازدیدکننده ایجاد کنید و نرخ پرش را کاهش دهید.

هر دو برای تعامل کاربران وب‌سایت ضروری هستند. سعی کنید از انکر تکست‌های مرتبط برای پیوند دادن سایر مطالب مرتبط در وب‌سایت خود استفاده کنید.

اصول اولیه عبارت‌اند از:

پیوندها باید دارای یک متن لنگر توصیفی باشند، آن‌ها باید خاص و بیش‌ازحد مرتبط باشند.

آن‌ها باید به‌جای جدیدی بروند (با نام مستعار: به جایی که به‌راحتی از ناوبری اصلی شما قابل‌دسترسی باشد.)

به‌عنوان‌مثال، من با استفاده از متن لنگر «نرخ پرش» در پاراگراف بالا به یک اینفوگرافیک درباره نرخ پرش پیوند دادم. این یک مثال خوب از نحوه عملکرد پیوند داخلی است.

شما می‌توانید این را برای تعامل کاربران وب‌سایت نیز اجرا کنید. اما از زیاده‌روی در تاکتیک پیوند داخلی خودداری کنید.

زیرا اگر در یک پست بیش‌ازحد این کار را انجام دهید می‌تواند کاربران (و موتورهای جستجو) را آزار دهد.

اگر محتوای مرتبطی دارید که ارزش برجسته کردن دارد، می‌توانید پیوندهای «همچنین بخوانید یا توصیه‌شده برای شما» را در وسط پست ذکر کنید.

ساختار پیوند داخلی خود را بهبود بخشید.

نمایش محتوای مرتبط

۳. نمایش محتوای مرتبط

این نکته تعامل کاربر وب‌سایت تا حدودی شبیه پیوند داخلی است. به‌سادگی پست‌های مرتبط را در انتهای هر صفحه‌نمایش دهید.

این به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد موضوعی که در ابتدا می‌خواندند، پست‌های مرتبط را به‌راحتی پیدا کنند.

درحالی‌که می‌توانید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید، همچنین می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها، فرآیند را کوتاه کنید، که به‌طور خودکار قطعه‌هایی را برای پست‌ها یا صفحات بیشتر در انتهای محتوای شما قرار می‌دهد.

این به شما امکان می‌دهد این پست‌ها را با استفاده از یک تصویر کوچک یا پیوند متنی نمایش دهید.

۴. پیمایش را ساده کنید

اگر تعداد زیادی از بازدیدکنندگان سایت شما را ترک کنند، زیرا نتوانند چیزی را پیدا کنند، چه؟

پیمایش در بسیاری از وب‌سایت‌ها بسیار دشوار است و درنتیجه نرخ پرش بالا و تعامل ضعیف کاربران وب‌سایت ایجاد می‌شود.

ساختار پیمایش خود را ساده و سازمان‌دهی مجدد کنید تا کاربران بتوانند بدون تلاش زیاد صفحه موردنیاز خود را پیدا کنند.

به مثال زیر از Threadsforthought.com نگاهی بیندازید. در اینجا منوی پیمایش به‌خوبی سازمان‌دهی شده است.

بازدیدکنندگان در مورد اینکه کجا می‌توانند جدیدترین لوک‌بوک‌ها را پیدا کنند یا فروش را بررسی کنند، سردرگم نمی‌شوند.

پیمایش را ساده کنید

چند چیز که باعث بهبود پیمایش ضعیف می‌شود:

نوار پیمایش غیرقابل‌دسترس بسته به سبک سایت خود، ممکن است از «پیمایش چسبنده» یا پیمایش که در یک اسکرول با شما می‌ماند، بهره‌مند شوید.

دسته‌بندی ضعیف شما می‌خواهید مطمئن شوید که همه مهم‌ترین پیوندهای شما از طریق پیمایش اصلی شما قابل‌دسترسی هستند.

اما، به‌هم‌ریختگی عظیم پیوندها هیچ لطفی به کسی نمی‌کند. پیوندهای مهم خود را گروه‌بندی کنید.

سبک نوشتاری خود را انتخاب کنید

۵. سبک نوشتاری خود را انتخاب کنید

سبک نوشتن شما می‌تواند با تعیین نحوه پاسخ خوانندگان به محتوای شما، بر تعامل کاربر وب‌سایت شما تأثیر بگذارد.

چیزی که برای یک پایگاه مخاطب مناسب است ممکن است با دیگری خوب کار نکند.

دو سبک نوشتاری غالب در اینترنت وجود دارد – یک لحن مکالمه دوستانه و راحت و یک لحن حرفه‌ای رسمی‌تر.

اکثر وب‌سایت‌ها ترجیح می‌دهند از سبک قبلی استفاده کنند – از وب‌سایت‌های اطلاعاتی عجیب‌وغریب و سرگرم‌کننده مانند Buzzfeed گرفته تا سایت‌های بازاریابی اینترنتی محبوب.

بااین‌حال، لحن رسمی ممکن است برای وب‌سایت‌های تجاری که محتوای جدی‌تری ارائه می‌دهند بهتر باشد.

انتخاب صدای برند نه‌تنها می‌تواند به شما کمک کند تا کاربران خود را درگیر کنید، بلکه می‌تواند به متمایز کردن شما از رقبایتان و ایجاد اعتماد در بین مخاطبانتان کمک کند.

۶. از طراحی خوب استفاده کنید

Statista گزارش داد که ۵۲.۷ درصد از جمعیت جهان در سال ۲۰۱۵ از تلفن همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده کردند.

در سال ۲۰۲۰، تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان نزدیک به ۷ میلیارد (!) بود.

برای بازاریابان اینترنتی، این بدان معنی است که ساخت وب‌سایت‌های خوب و مناسب گوشی برای درگیر کردن کاربران دسکتاپ و موبایل بسیار مهم است.

پیمایش وب‌سایت دسکتاپ خود با تلفن همراه می‌تواند خسته‌کننده باشد که از تعامل خوب کاربران وب‌سایت جلوگیری می‌کند.

از طراحی مناسب گوشی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید موبایل‌پسند باشید، بدیهی است: مردم بیش‌ازحد کوچک و بزرگنمایی می‌کنند.

برای طراحی یک نسخه سازگار با موبایل از سایت خود (به‌ویژه برای صفحه پرداخت و محصولات خود) تلاش کنید.

نشانگرها در مقایسه با اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌تر از نوک انگشتان هستند. اندازه دکمه‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

آن را ساده نگه دارید. برخی از عناصر در دسکتاپ عالی به نظر می‌رسند، و برای پیمایش در تلفن همراه بی‌نظم هستند.

از شر آن‌ها خلاص شوید و روی محتوایی که اهمیت دارد تمرکز کنید.

۷. مخاطبان خود را بشناسید کنید

با انجام یک نظرسنجی، بینشی در مورد ترجیحات و ارزش‌های مخاطبان خود به دست آورید.

این به شما کمک می‌کند محتوایی ایجاد کنید که گروه هدف شما واقعاً بتواند با آن تعامل داشته باشد.

از آن‌ها در مورد آنچه دوست دارند و از شما انتظار دارند سؤال کنید. دریابید که آیا آن‌ها احساس می‌کنند شما در ویژگی‌های طراحی خاص یا پوشش محتوا کمبود دارید یا خیر.

بازخورد شما نشان می‌دهد که برای تعامل بهتر کاربران وب‌سایت در کجا نیاز به بهبود دارید.

پیشنهاد می‌کنیم از ابزارهایی مانند Survey Monkey برای افزودن نظرسنجی به سایت خود استفاده کنید.

نظرسنجی شما در مورد هر چه باشد، مطمئن شوید که سؤالات را کوتاه و ساده نگه دارید. از صرف وقت بیش‌ازحد بازدیدکنندگان با نظرسنجی‌های طولانی خودداری کنید.

چند راه دیگر برای شناخت بهتر مخاطبان:

مصاحبه‌های عمیق: ازنظر تحقیقات کیفی – این یکی از بهترین راه‌های شماست. این به معنای واقعی کلمه با مخاطبان خود صحبت می‌کند، گزارش‌هایی تهیه می‌کند و داده‌های دقیق و ظریف زیادی در مورد نحوه تعامل آن‌ها با برند شما به دست می‌آورد.

تست کاربر: ببینید بازدیدکنندگان چگونه با سایت شما تعامل می‌کنند – موانع آن‌ها کجاست، چه چیزی گیج‌کننده است و چگونه می‌توانید بهتر با کاربران خود همکاری کنید.

چت زنده: بازخوانی پرس‌وجوهای چت زنده شما راهی عالی برای شناسایی مناطق مشکل‌دار است. بازدیدکنندگان زمانی که نتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند به شما خواهند

گفت: این یک راه آسان برای گوش دادن است.

یک کادر جستجوی برجسته اضافه کنید

۸. یک کادر جستجوی برجسته اضافه کنید

بسیاری از وب‌سایت‌ها این را اشتباه می‌گیرند. آیا این خیلی طعنه‌آمیز نیست که مجبور به جستجوی کادر جستجو شوید؟

برخی از افراد برای یافتن چیزی خاص از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند. اگر آن‌ها در مورد چگونگی پیدا کردن آن سردرگم هستند، آن‌ها را ترک خواهند کرد.

بازدیدکنندگان خود را با اجازه دادن به آن‌ها برای پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستند به‌راحتی جذب کنید.

یک کادر جستجوی برجسته اضافه کنید که کاربران بتوانند به‌راحتی آن را پیدا کنند تا محتوای خاصی را پیدا کنند.

احتمالاً متوجه شده‌اید که اکثر وب‌سایت‌ها کادر جستجوی خود را در بالا سمت چپ دارند. بنابراین کاربران عموماً انتظار دارند کادر جستجو در آنجا قرار گیرد.

بهتر است طراحی جعبه جستجو را ساده کنید، اما افزودن ویژگی‌هایی مانند منوی کشویی یا ویژگی پیشنهاد خودکار می‌تواند تعامل کاربران وب‌سایت را افزایش دهد.

۹. آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری کنید

تعامل کاربر وب‌سایت فقط به این معنا نیست که یک بار با یک بازدیدکننده جدید درگیر شوید.

همچنین به توانایی شما برای بازگرداندن بازدیدکنندگان به سایت شما مربوط می‌شود.

می‌توانید این کار را با جمع‌آوری آدرس ایمیل آن‌ها انجام دهید، که می‌توانید از آن برای ارسال به‌روزرسانی‌های محتوای جدید استفاده کنید.

داشتن یک فرم انتخاب زمانی که بازدیدکنندگان در صفحه شما قرار می‌گیرند، محبوب‌ترین انتخاب است.

بااین‌حال، می‌توانید یک فرم اشتراک را در نوار کناری سایت خود قرار دهید.

افزودن یک کادر انتخاب در انتهای پست‌ها نیز می‌تواند بازدیدکنندگان را پس‌ازاینکه از محتوای شما کاملاً لذت بردند، جذب کند.

۱۰. مسابقات یا هدایایی برگزار کنید

مسابقات و هدایا بهترین راه برای بهبود هر جنبه‌ای از عملکرد شما هستند. آن‌ها برای بازدید از صفحه، اشتراک‌ها، تبدیل‌ها و تعامل کاربران وب‌سایت مفید هستند.

هدایای خود را به‌گونه‌ای ایجاد کنید که کاربران برای انجام برخی اقدامات پاداش دریافت کنند.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید برای ارجاع‌ها، اشتراک‌گذاری محتوا، لایک‌های رسانه‌های اجتماعی یا بررسی‌ها یا توصیه‌های محصول، جایزه تعیین کنید.

نتیجه

با توجه به اینکه تعامل کاربر وب‌سایت یک جنبه ضروری برای تعیین عملکرد یک تجارت است، شما باید از نکات فوق نهایت استفاده را ببرید.

تست‌هایی را اجرا کنید تا ببینید که کدام‌یک برای طراحی وب‌سایت شما بهتر عمل می‌کند، به‌جای اینکه به‌سادگی روی یک مورد تمرکز کنید.

همان‌طور که می‌بینید، تمرکز شما باید بر روی جذابیت، تعاملی و کاربرپسند کردن وب‌سایت باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]