هنگام راهاندازی و ایجاد یک تجارت آنلاین موفق، کارآفرینان با مشکلات مختلفی روبرو میشوند.
برای اینکه بیشترین شانس موفقیت را داشته باشید، در این مقاله 10 نکته از بهترین نکات برای ایجاد یک تجارت آنلاین موفق
و پیشگیری از بروز رایجترین اشتباهاتی که کارآفرینان هنگام ایجاد تجارت آنلاین موفق مرتکب میشوند، آمده است.
راه اندازی تجارت بازاریابی آنلاین دارای قواعدی هست که فقط افراد حرفه ای از آن آگاهی دارند.
1- برنامه داشته باشید
درواقع بسیار حیرتانگیز است که چه بسا افرادی را میبینند که پس از خرید کتاب،
خواندن سریع آن یا درگیر شدن در یک برنامه آموزشی که به آنها نوید ثروت یکشبه را میدهد، شروع به کار میکنند.
اگر به کاری که قرار است انجام دهید فکر نمیکنید، اهداف مشخصی را برای تجارت آنلاین خود تعیین نمیکنید
و برای درک دقیق آنچه برای موفقیت در اینترنت لازم است وقت نمیگذارید، خود را برای یک فاجعه بزرگ آماده کنید.
افراد بیشتری موفق خواهند شد اگر با برنامهای مشخص، به تجارت آنلاین موفق خود بپردازند و سپس به برنامهای که برای خود تعیین کردهاند، پایبند بمانند.
بر محاسبه بودجه خود، نحوه هزینه کردن آن و کارهایی که باید روزانه انجام شود تمرکز کنید و سپس آنها را انجام دهید.
برنامهریزی برای موفقیت، بهعنوان یک صاحب تجارت آنلاین، بسیار مهم است.
حتما مطلب " 5 روش مقاومت و حفظ تجارت در مواقع سخت " را با دقت بخوانید.
2- اکنون تجارت آنلاین موفق را شروع کنید
از انتظار طولانیمدت برای شروع کار، جلوگیری کنید.
یکی دیگر از مشکلات رایج، افرادی هستند که ایدههای خوبی دارند اما آنها را عملی نمیکنند،
و ماهها و سالها را میگذرانند بدون اینکه هیچ پیشرفت واقعی در جهت اهداف خود داشته باشند. شما اینگونه نباشید.
بهجای اینکه بخواهید تمام جنبههای برنامه را قبل از شروع کار، کامل کنید، بیشتر وقت خود را صرف تمرکز بر اقدام کنید،
حتی اگر ناقص باشد یا ممکن است اشتباه کنید. اشتباهات بهترین راه برای یادگیری است.
برای روشن شدن این موضوع، به شخصی که میخواهد شنا کند نگاهی بیندازید.
آنها کاملاً خود را آماده کردهاند، با یک غریق نجات به استخر رفتهاند، جلیقه نجات به تن کردهاند، دروس شنای گرانقیمت را گذراندهاند.
اما تا زمانی که دمای آب مناسب نباشد در آب نمیپرند.
در یکزمان شما فقط باید به داخل آب بپرید.
بله، درک برنامه شما زمانبر است، اما در برخی موارد باید تجربه لازم را کسب کنید تا بتوانید تجارت خود را به مرحله بعدی برسانید.
تنها راه برای به دست آوردن این تجربه برای اکثر مردم، اشتباه کردن، یادگیری از آنها و ادامه کار است.
ایجاد تجارت دیجیتالی بهترین راه برای آموزش در محل کار است.
3- تجارت خود را قانونی کنید
اگر فقط قصد فروش اقلام اینجاوآنجا در شبکههای اجتماعی خود رادارید، ممکن است نگران این موضوع نباشید.
اما، اگر میخواهید تجارت خود را بهعنوان یکنهاد واقعی اداره کنید، باید آن را بهعنوان یک شخص حقوقی ثبت کنید.
اگر قصد دارید آن را در خارج از خانه خود اداره کنید، اکثر سیستمعاملها هرگز نیازی به ثبت تجارت در کشور یا ایالت خود نخواهند داشت.
اما اگر قصد تولید درآمد زیادی دارید یا تجارت را بهعنوان منبع درآمد خوب میدانید، مجوز میخواهید.
همچنین باید شماره مالیات فروش داشته باشید.
هر بار که کالایی را به شخصی، در همان شرایطی که در آن هستید میفروشید، باید مالیات فروش را بگیرید و سپس آن را به دولت بپردازید.
برای انجام این کار، شما باید در کشور خود ثبتنام کنید و آنها شماره مالیات را به شما میدهند.
اکثر عمدهفروشان قبل از اینکه به شما اجازه دهند محصولات خود را بفروشید، شماره شناسایی مالیات را از شما میخواهند.
حتما بخوانید: بازاریابی کلید موفقیت در تجارت
4- برنامهریزی برای سرمایهگذاری
یک مشکل بزرگ و رایج دیگر که کارآفرینان ایجاد میکنند، آنها از سرمایهگذاری در تجارت آنلاین خود امتناع میکنند
و ریسکی نمیکنند که باعث رشد چشمگیر تجارت آنلاین آنها شود.
یکقدم به عقب برگردید و از خود بپرسید که در طی 3 ماه، 6 ماه، یک سال یا حتی 5 تا 10 سال کجا را میبینید؟
تجارت شما چقدر بزرگ خواهد بود و برای اطمینان از دستیابی به این اهداف چگونه سرمایهگذاری میکنید؟
اگر بهسادگی میخواهید یک جریان درآمد پارهوقت ایجاد کنید،
دیگر نیازی به برخی از ابزارها و خدمات گرانقیمت ندارید که برای کمک به شما دررسیدن به آن نقطه طراحیشدهاند.
بااینحال، اگر قصد دارید در آینده تجارت آنلاین بتواند از شما حمایت کند،
باید مطمئن شوید که برای ریسکپذیری و سرمایهگذاری در تجارت آنلاین موفق آماده هستید تا به نقطهای برسید که اهداف شما برآورده شده است.
بیشتر بخوانید: چگونه از بازاریابی موبایل در تجارت امروزی استفاده کنیم؟
5- زمان خود را مدیریت کنید
اگر فکر میکنید زمان بیارزش است و میتوانید روی آن برچسب قیمتی بگذارید، درنهایت هزینه زیادی خواهید کرد.
برای کمک به شما در درک این مفهوم، و اینکه واقعاً موردتوجه مردم قرارگرفته است، بگذارید مثالی بزنیم.
نگاهی به یک تیم فروش و سفارشدهنده شرکت بیندازید. هر فرد دو وظیفه متفاوت دارد: یافتن چشماندازها و قرار ملاقات با آنها و ارائه فروش.
برای هر ساعتی که این خردهفروشان در مقابل مشتری احتمالی قرار دارند، اگر موفق به بستن نیمی از فروش خود شوند، زمان آنها 200 دلار در ساعت است.
به ازای هر ساعتی که جستجو میکنند، درآمد کسب نمیکنند.
آیا در این شرایط، استخدام شخصی برای جستجوی مشتریان احتمالی در تجارت آنلاین و پرداخت 10 یا 15 دلار در ساعت به او ارزش ندارد؟
این امر به آنها امکان میدهد تا زمان واقعی خود را برای ارائه فروش دو برابر کنند و به اهداف 200 دلار در ساعت برسند.
عدم انجام این کار شبیه قدم زدن در خیابان، عبور از کنار اسکناس 20 دلاری است که میخواهید اسکناس 1 دلاری را تحویل بگیرید.
فقط منطقی نیست که افراد را برای انجام کارهای کمارزش در کسبوکار خود در محل قرار دهید.
در هر شغلی دو سطح متفاوت از وظایف وجود دارد: وظایف کمارزش و وظایف باارزش زیاد.
انجام وظایف کمارزش که میتوانید بهراحتی از آنها را برونسپاری کنید یا خودکار کنید، وقت شمارا هدر میدهد و شمارا از کار روی آن دسته از کارهای باارزش بالا که درواقع درآمدزا هستند، بازمیدارد.
6- همیشه تمرکز خود را حفظ کنید
یک تجارت دائماً در جریان است، همیشه در حال پیشرفت، رشد و تغییر است.
این امر بهویژه در موارد آنلاین بسیار مشهود است که چشمانداز میتواند خیلی سریع تغییر کند و شما حتی متوجه این اتفاق نشوید.
هنگامیکه تجارت شما تأسیس شد، وقتی بهخوبی پیش میرود و درآمدزایی میکند،
بیشتر کارآفرینان میخواهند آرام بنشینند و پاهای خود را دراز کنند و از شهرت خود لذت ببرند. بااینحال، این میتواند یک اشتباه حیاتی باشد.
شما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که به دنبال محصولات جدید برای تبلیغ،
خدمات جدید برای ارائه و راههای جدیدی هستید که میتوانید تجارت خود را پیش روی اهداف موردنظر خود قرار دهید.
آسان است که خود را به خاطر تمایل به آرامش سرزنش کنید، بهخصوص پسازاینکه بهاندازه کافی سخت کار کردید که سرانجام تجارت شما در بازار جا افتاد.
بااینحال، اطمینان حاصل کنید که روی اهداف خود متمرکز هستید و برای رسیدن به آنها، همیشه اهداف جدیدی تعیین میکنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.
7- ضررهای خود را مرتفع کنید
ضرر و تصمیمات بد اتفاق خواهد افتاد. این فقط بخشی از فرایند یادگیری است.
ممکن است مقدار زیادی موجودی کالا خریداری کرده باشید،
زیرا فکر میکردید که همهچیز را در اسرع وقت به فروش میرسانید، اما میفهمید بهراحتی فروش نخواهد کرد.
یا شاید، شما یک سرمایهگذاری جدید ایجاد کردهاید.
مهم نیست که چقدر روی آن کارکردهاید یا چند ساعت وقت گذاشتید، این کار صرفاً عملی نخواهد شد.
شما باید بتوانید تعیین کنید که چه موقع تسلیم شدن درست است و چه زمانی باید ادامه دهید.
در این مثالها، اگر روی مقدار زیادی موجودی کالا که به فروش نمیرسد، نشستهاید، سود خود را کنار بگذارید،
قیمت را کاهش دهید و موجودی را در اسرع وقت تصفیه کنید.
میتوانید پولی را که به دست آوردهاید در کالای دیگری که واقعاً فروخته میشود سرمایهگذاری کنید.
اگر کار جدیدی را شروع کردهاید، مطمئن شوید که زمان لازم برای موفقیت را به آن اختصاص دادهاید.
تا زمانی که پیشرفت میکنید و رشد میکنید، حتی اگر این رشد کند باشد، باید به جلو حرکت کنید.
اما، اگر به انتهای تونل خیره شدهاید و نوری وجود ندارد، بهتر است ضررهای خود را کاهش دهید و به هدف بعدی خود بروید.
8- کمک بگیرید
آیا اگر به شما بگویم که برخی از بهترین نویسندگان جهان، هرگز آموزش رسمی نوشتن را برای پیشرفت در کار خود انجام ندادهاند، باور میکنید؟
بااینحال، آنها هنوز هم پرفروشترینها را پس از پرفروشترینها تولید میکنند و بهعنوان نویسنده میلیونها دلار درآمد کسب کردهاند.
کاری که این نویسندگان انجام میدهند استخدام افرادی است که میتوانند بنویسند و پس از پایان کار آنها را مجبور به ویرایش کتاب میکنند.
آنها با استفاده از کمک دیگران قادر به پیشرفت کار خود هستند.
تجارت آنلاین شما نیز همین خواسته را از شما خواهد داشت.
ممکن است مهارتهای خاصی وجود داشته باشد که شما فقط آنها را ندارید، یا وظایفی باشد که شما نمیدانید چگونه آنها را انجام دهید.
بنابراین مراجعه به شخصی که یک متخصص است و گرفتن آنها برای کمک به شما راهحل مناسبی است.
9- ایجاد روابط
شبکهسازی کلمهای است که در محافل تجاری و آموزش، مدام موردتوجه قرار میگیرد.
یادگیری شبکهسازی بسیار حیاتی است.
شبکهسازی درواقع چیزی بیشتر از برقراری ارتباط، ایجاد فهرستی از آشنایان و پرورش دوستی نیست.
در اطراف شما افرادی وجود دارند که میتوانید در هر کاری که میخواهید برای کمک فراخوانی کنید،
به شرطی که وقت خود را برای ایجاد رابطه بگذارید و به آنها نشان دهید که فرد ارزشمندی برای شناختن آنها هستید.
اگر افرادی که با آنها شبکه میشوید هم رشته شما باشند یا در شغل شما فعالیتی داشته باشند، بسیار عالی است.
آنها میتوانند به شما مشاوره مهمی بدهند تا به شما کمک کنند از همان اشتباهاتی که مرتکب شدهاند جلوگیری کنید
و همچنین چگونه از میانبرها برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.
یک مطلب عالی برای شما: وظایف مدیر بازاریابی خوب چیست؟
10- مراقب هزینههای خود باشید
یک اشتباه تأسفآور دیگر این است که کارآفرینان معتقدند که میتوانند برای هر مشکلی پول بدهند و درنهایت مشکل رفع شود.
اگرچه این مسئله میتواند منجر بهصرف هزینههای بسیار بیشتر از نیاز واقعی شوند و هزینههای شما سر به فلک بکشند.
بیشتر صاحبان تجارت آنلاین هزینههای خود را درک نمیکنند و آنها را بهدرستی ردیابی نمیکنند، بنابراین کنترل هزینهها برای آنها تقریباً غیرممکن است.
مدیریت هزینههای شما درواقع انجام یک کار نسبتاً آسان است. با صفحه گسترده شروع کنید.
درآمد خود را در یک ستون و هزینههای خود را در ستونی مقابل ذکر کنید. هر وقت ستون درآمد از ستون هزینه بیشتر شود، درآمد کسب میکنید.
این ممکن است بیشازحد ساده به نظر برسد، اما صادقانه بگویم، این بهترین روش است.
هر یک از هزینههای ذکرشده بهاینترتیب دستیار دیداری شمارا فراهم میکند که شما باید دقیقاً آنچه را که لازم است
و آنچه را میتوان کاهش داد مقایسه کنید تا بتوانید هزینههای خود را کنترل کنید.
درنهایت شما میخواهید برای یک حسابدار یا حداقل برخی از نرمافزارهای حسابداری مانند QuickBooks سرمایهگذاری کنید تا به شما در درک و مدیریت درآمد و هزینههای خود کمک کند.
اگرچه ممکن است هنگام شروع تجارت آنلاین خود با مشکل روبرو شوید،
اما تا زمانی که به توصیههایی این مقاله گوش دهید و به برخی از رایجترین اشتباهات کارآفرینان توجه کنید، بهراحتی میتوانید بر آنها غلبه کنید و روبهجلو حرکت کنید.