بیش 1 میلیارد کاربر فعال اینستاگرام اکنون یک حساب کاربری روی این شبکه اجتماعی دارند. فرصتهای بازاریابی در اینستاگرام بهسرعت در حال رشد هستند.
این پلتفرم به رشد و توسعه ویژگیهای تعاملیتری، مانند استوریهای اینستاگرام ادامه میدهد،
مشاغل بهطور مرتب از آن بهعنوان ابزاری برای برندسازی، استخدام، نمایش محصولات، جذب مشتری و ایجاد مشاغل جدید استفاده میکنند.
اما یک نکته وجود دارد، آن هم این است که اگر مشهور نباشید برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام باید تلاش خود را بیشتر کنید.
خوشبختانه، چند نکته وجود دارد که میتوانید بلافاصله بعد از ایجاد صفحه کاربری شخصی یا تجاری انجام دهید و فالوور باکیفیت را برای خود جمع کنید
و توجه کنید که با این 10 گام مهم و اساسی برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام بهراحتی خواهید دید که فالوورهای شما بهصورت تصاعدی در حال افزایش خواهد بود.
با رعایت این نکات شما تنها نیاز به زمان، دقت و پشتکار خواهید داشت.
برای جذب فالوور در اینستاگرام ابتدا پروفایل خود در اینستاگرام را سفارشی کنید تا ظاهر خوبی پیدا کند.
این کار به فالوورهای بالقوه شما میگوید که چه کسی هستید و به آنها دلیلی میدهید تا شمارا دنبال کنند. چطور باید این کار را انجام داد؟
باید اطمینان حاصل کنید که نام کاربری شما قابلشناسایی است و بهراحتی قابل جستجو است بهعنوانمثال اگر پیج برای کسبوکار شماست،
سعی کنید نام کسبوکار خود را بهعنوان اولین قسمت از نام کاربری خود نگه دارید تا افرادی که در جستجوی شغل شما هستند بهاحتمالزیاد به شما مراجعه کنند.
بهعنوانمثال تولیدکننده لباس لورنا جین از نام کاربری lornajaneactive استفاده میکند.
بیشتر بخوانید: چه چیزی سریع در اینستاگرام فروخته میشود2- یک نفر برای مدیریت پیج خود استخدام کنید
دقیقاً مانند حسابهای دیگر شبکههای اجتماعی باید یک نفر (شاید دو نفر) آن را مدیریتکنند،
اگر ممکن است، شخصی را بکار بگیرید که حساب کاربری شخصی اینستاگرام داشته باشد و مطمئن شوید که از تمام ویژگیهای مفید اینستاگرام مطلع است و استفاده میکند.
اگر برای یک سازمان بزرگ کار میکنید، ممکن است متوجه شوید افراد بیشتری در مدیریت پیج دست دارند،
بنابراین برای اینکه کار هماهنگ باشد باید یک داکیومنت کلی از سیاستهای پیج خود تهیه کنید تا همه یکسان عمل کنند.
پیشنهاد ویژه: الگوریتم اینستاگرام چگونه کار میکنددر اینستاگرام مهم است که تصاویر و فیلمهای باکیفیت ارسال کنید.
دنبال کنندگان توییتر شما ممکن است چند توییت بد را ببخشند، اما یک عکس بد در اینستاگرام اثرات مخربی دارد.
بههیچوجه مجبور نیستید یک دوره عکاسی بروید بلکه نیاز به تمرین و استفاده از ابزارهای خوب در این کار دارید.
برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام قبل از شروع کار خود در پیج تمرین کنید و با نکات اساسی عکاسی و برنامههای ویرایش عکس آشنا شوید.
استفاده از عکسهایی که با گوشی هوشمند گرفته میشود برای هوش مصنوعی اینستاگرام و اثبات اصالت پیج دارای اهمیت است.
در اینجا چند نکته برجسته برای عکاسی بهتر آمده است:
• در هر زمان بر یک سوژه متمرکز شوید.
• چشماندازهای جالب را پیدا کنید.
• به دنبال تقارن باشید.
• جزئیات کوچک را ضبط کنید.
• فالوورهای خود را بخندانید.
• قبل از ارسال عکسها را ویرایش کنید.
اینستاگرام از قابلیتهای اساسی ویرایش برخوردار است، اما در اکثر اوقات، آنها برای ویرایش یک عکس واقعاً بسیار عالی نیستند.
بیشتر عکسهای شما باید قبل از ارسال در اینستاگرام ویرایش شود.
حداقل یک یا دو برنامه ویرایش عکس دیگر را بر روی تلفن همراه خود داشته باشند.
هنگامیکه پروفایل خود را ایجاد کرده و بهینهسازی کردید، شخصی برای مدیریت پیج در نظر گرفتید
و در مورد عکاسی با موبایل و ویرایش عکس دانش و آگاهی کسب کردید، زمان آن رسیده است که پست ارسال کنید.
برای شروع رسمی پیج و جذب فالوور در اینستاگرام بهتر است که پیج شما حداقل 15 پست داشته باشد و بعد از ان پستها با زمانبندی ارسال شوند.
بهاینترتیب، وقتی افراد از صفحه بازدید میکنند، بهجای یک پیج خالی حداقل تعدادی پست برای آشنایی با شما دارند.
برای شروع ارسال پست در اینستاگرام یک تقویم برای خود تهیه کنید تا بتوانید مدیریت پیج را در ایامی چون تعطیلات یا آخر هفتهها راحتتر کنید.
اینکه چه پستی در چه زمانی بیشترین بازدید و بازخورد را دارد. بستگی به سن، منطقه سکونت، جنسیت مخاطبان شما دارد.
بهمرورزمان و با آزمون خطا به این نکته میرسید که برای ارسال یک پست بهترین زمان کی خواهد بود
و بعد لازم است که طبق یک برنامه و هر روز در همان ساعات اقدام به ارسال پست نمایید.
پیشنهاد عالی: ۶ روش استفاده از اینستاگرام برای درآمدزایی بیشتراگرچه بهترین کار این است که فقط یک یا دو نفر بتوانند حساب کاربری اینستاگرام را مدیریت کنند.
اما گاهی وسعت زیادی از مطالب وجود دارد که میخواهید در اینستاگرام ارسال کنید و یک نفر قادر به پیگیری همه موارد نیست.
سیستمی ایجاد کنید که بتوانید عکسها و مطالب را از اعضای تیم خود را آرشیو کنید.
چند راه برای انجام این کار وجود دارد. یکی ایجاد آدرس ایمیل خاص برای کارمندان برای ارسال عکسهای خود، فیلمهای کوتاه و غیره است.
فقط افراد را تشویق کنید که موضوع را در این ایمیلها درج کنند تا بتوانید با سهولت بیشتری عکسهای ارسالشده را مرتب کنید.
اگر تیم شما یک حساب Box یا Dropbox دارد، میتوانید یک پوشه اشتراکی را نیز ایجاد کنید که افراد بتوانند بهطور خودکار عکسها و فیلمهای خود را در آن آپلود کنند.
این کارها چندین مزایا دارد که مهمترین آنها عبارتاند از: داشتن یک آرشیو مرتب برای ارسال پست در تایم خود بدون سردرگمی و صرف زمان زیاد.
مدیریت بهتر مطالب و نظارت بهتر بر عکسها و فیلمهایی که قرار است در اینستاگرام ارسال شود.
امکان تغییر دادن پستها در صورت اشتباه بودن و نیاز به ادیت داشتن. انسجام بخشیدن به پیج شما.
6- از شخصیت و صدای برند خاص برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کنید
صدای برند، وسیلهای برای ارتباط اولیه هر شرکت با مشتریان بالقوه، چگونگی مراوده با آنها و دیدگاهی است که مشتریان از شما پیدا میکنند.
درواقع یکی از مهمترین عناصر در ساخت یک برند مشهور یا همان شخصیسازی برند است.
به همین دلیل ایجاد صدایی منحصربهفرد و قدرتمند که بهسرعت شنیده شود، یونیک باشد و فقط هم مخصوص شما دارای اهمیت است.
این صدای برند میتواند نوشتار مخصوص شما، لحن و کلمات و تصاویری باشد که مختص به خودتان خواهد بود. این نکته در جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است.
عکسها و فیلمها ممکن است مهمترین قسمت از ارسالهای اینستاگرام شما باشند،
اما کپشنها، نظرات و متنها نیز باید بهگونهای باشد که شمارا معتبر و قابلاعتماد نشان داده و به جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام کمک کند.
صدای برند و شخصیت خاص شما اینجاست که به کمک شما آمده و برای جلبتوجه مخاطب کمک خواهد کرد.
برای برند خود در تعاملات اینستاگرام، پاسخ دادن به کامنتها، ارسال پست و ... یک شخصیت جذاب و منحصربهفرد ایجاد کنید.
حتما بدانید: ۱۲ روش ساده برای افزایش فروش در اینستاگرامکپشنهای جذاب بخشی از استراتژی مهم بازاریابی دیجیتال و جلب مخاطب به سمت پیج هستند.
این نوشتهها میتوانند برای شخصیسازی برند شما، ایجاد اعتبار در مقابل پیروان و ایجاد محتوای خاص و بالا بردن احتمال به اشتراک پستها را فراهم کنند
و از این طریق در معرض دید بیشتری قرار میگیرند.
در اینجا چند مورد وجود دارد که ممکن است در یک کپشن برتر اینستاگرام مشاهده کنید:
• نظرات هوشمندانه: استفاده از ایموجیهای مربوطه افزودن فقط چند ایموجی مرتبط میتواند شخصیت بیشتری را به پستهای شما اضافه کند. همچنین میتواند آنها را در فید اینستاگرام موردتوجه قرار دهد.
• هشتگها
• روایت مند بودن در نوشتن کپشن
• نوشتن کپشنهای هوشمندانه و گاهی با شوخطبعی برای شخصیسازی بیشتر برند خود در اینستاگرام
8- برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام پستهای خود را با هشتگ مربوطه بهینه کنید
در اینستاگرام، یک هشتگ گفتگوهای کاربران مختلفی را که قبلاً به یک جریان واحد وصل نمیشوند، پیوند میزند.
اگر از هشتگ های مربوطه استفاده کنید، پستهای شما نسبت به افرادی که از قبل شمارا دنبال میکنند
یا از نام تجاری شما اطلاع دارند، در معرض مخاطبان گستردهتری قرار میگیرند.
برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام با درج هشتگهایی که مخاطبان شما ممکن است از آن استفاده کنند، کمی در مورد هشتگهای مربوطه در حرفه یا صنعت خود تحقیق کنید.
سادهترین روش برای انجام این تحقیق در برنامه اینستاگرام خود، در تب "کاوش" (یعنی نماد ذرهبین) است.
با جستجوی یک هشتگ، لیستی از هشتگهای مرتبط را در بالای صفحهنمایش شما، به نمایش درمیآید.
همچنین برای ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب بهتر است یک هشتگ شخصی برای خود ایجاد کنید و در پستهای مربوط درج کنید.
این هشتگ های خاص میتواند شامل نام شرکت یا شعاری باشد که در بسیاری از عکسهای شما اعمال میشود.
این یک روش عالی برای ساخت برند شما در اینستاگرام است.
حتما بخوانید: ۱۴ روش عالی استفاده از استوری اینستاگراماینستاگرام بسیار شبیه یک جامعه واقعی است و یکی از راههای خوب برای شرکت در این جامعه و جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام پیدا کردن و برقراری ارتباط و فالو کردن افرادی است که عکسهایی را برای شما ارسال میکنند،
کامنت میگذارند یا پستهای شمارا به اشتراک میگذارند.
برقراری ارتباط با مخاطب نشان از اهمیت دادن شما به آنها و احترام قائل بودن است.
این مورد طبیعیترین روش برای جلبتوجه کاربران بهحساب کاربری شما در اینستاگرام است.
این نکات دو کار را برای شما انجام میدهد: برای یک، وقتیکه اعلانی را که از کسی که فالو کردهاید دریافت میکنید
و لایک میکنید و کامنت میگذارید؛ ممکن است فرد را ترغیب کند پیج شمارا بررسی کنند و تصمیم بگیرند که آیا شمارا دنبال میکند یا نه.
ثانیاً، این بدان معناست که پستهای اخیر آنها را در فید خود مشاهده میکنید، بنابراین میتوانید در صورت انتخاب، با آنها تعامل برقرار کنید.
با جواب دادن کامنتها در زیر پستتان هم از کاربران را از علاقه به برقراری ارتباط و تعامل دوطرفه باخبر میکنید.
برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام، حسابهای کاربری پیدا کنید که شبیه پیج شما هستند و مخاطبان یکسانی با علایق مشترک دارید.
از آنها بخواهید که پیج شمارا تبلیغ کنند و در عوض شما نیز برای آنها این کار را انجام دهید.
اگر تعداد کاربر بالایی ندارید بهتر است که پیجهای معتبر پیداکرده و با پرداخت هزینه بخواهید که در پست یا استوریهای خود پیج شمارا تبلیغ نمایند.
اسپانسر شدن برای تهیه یک کلیپ و نام بردن از شما در کپشن آن هم یک مدل تبلیغات مؤثر است.
در انتخاب پیجهای برای تبلیغ علاوه بر طیف مخاطب باید، میزان نرخ تعامل، بازدیدها و لایک را مدنظر داشته باشید تا بهترین بازخورد برای شما از تبلیغات و تبادل حاصل شود.