آیا نیروی کار شما پر از شور و اشتیاق است؟
بر اساس یک مطالعه Deloitte، پاسخ بهاحتمالزیاد، "نه" است: 64 درصد از همه کارگران گزارش میدهند که نه پرشور و نه درگیر در کار هستند - ازجمله 50 درصد از مدیران اجرایی و مدیران ارشد.
این عدد خیرهکنندهای است، بهویژه زمانی که مزایای فراوان یک فرهنگ پرشور در محل کار را در نظر بگیرید.
کارگران مدرن خواهان مشاغل کامل هستند. آنها اغلب به دنبال شغل خود هستند تا هدف و معنا را برای آنها فراهم کنند.
آنها تا چیزی را که به دنبالش هستند پیدا نکنند، ادامه خواهند داد.
این به صاحبان مشاغل بستگی دارد که بفهمند چگونه در محل کار اشتیاق ایجاد کنند و یک فرهنگ مهیج و نوآور ایجاد کنند که استعدادهای برتر را جذب و حفظ کند.
طبق یک مطالعه، کارمندان پرشور بیشتر به دنبال چالشها، فرصتهای جدید و ارتباط با دیگران برای یادگیری چیزهای جدید هستند.
این سه ویژگی عمیقاً با خلاقیت و نوآوری مرتبط هستند. تنها دو چیز واقعاً در تجارت مهم است و آنها نوآوری و بازاریابی هستند.
نوآوری مداوم و استراتژیک، تنها راه برای پیشی گرفتن از رقبا و ادامه رشد کسبوکارتان است.
کارمندان پرشور نیز متعهدتر به تأثیرگذاری بر شرکت خود و جهان هستند.
به همین دلیل است که اشتیاق در محل کار باعث افزایش مشارکت کاری و عملکرد شغلی میشود.
افزایش تعامل میتواند نشاندهنده شادی بیشتر کارکنان باشد و احتمال اینکه کارمندان شاد در شرکت شما بمانند بیشتر است.
آنها همچنین اشتیاق خود را به دیگران منتقل میکنند و جرقهای غیرقابل توقف در بین نیروی کار شما ایجاد میکنند.
درنهایت، اشتیاق کارمندان ذاتاً با موهبت انگیزه مرتبط است: این گرسنگی عمیق و درونی برای انجام کارهای بیشتر و مشارکت بیشتر.
وقتی یاد میگیرید که چگونه اشتیاق در کار را بهبود ببخشید، نیروی کاری را ایجاد میکنید که محرک، خلاق و انعطافپذیر باشد – و کسبوکاری که میتواند رقابت را در هر اقتصادی ایجاد کند.
صاحبان مشاغل و کارآفرینان نقش بسیار زیادی در ایجاد فرهنگ کاری پرشور دارند.
اگر فرهنگ شما ضعیف است، میتوانید بیاموزید که چگونه در محل کار، بدون توجه به صنعت، اندازه یا مرحله چرخه تجاری، اشتیاق ایجاد کنید.
چشمانداز شرکت شما اساس هر کاری است که انجام میدهید. این بزرگترین آرزوی شماست و نحوه تصمیمگیری شمارا نشان میدهد.
اما بیشتر از همه، باید الهامبخش کارمندان شما باشد، یک هدف مشترک ایجاد کند و حس هدف را برانگیزد.
چشمانداز شما هدف نهایی کسبوکار شماست، اما برای رسیدن به آن به اهدافی نیاز دارید.
تعیین اهداف بلندپروازانِه به انگیزه کارمندان شما کمک میکند، پس رویای بزرگ داشته باشید. نظرات تیم خود را در نظر بگیرید.
سپس برای دستیابی به این اهداف با یکدیگر برنامهریزی کنید. در طول فرآیند و فراتر از آن، کار تیمی و اشتیاق ایجاد خواهید کرد.
در رهبری، تجارت و زندگی، ارتباطات همیشه کلیدی است.
اگر کانالهای ارتباطی مناسبی نداشته باشید، کارمندان شما هرگز چشمانداز یا اهداف شمارا نمیدانند.
مهارتهای ارتباطی شما همچنین میتواند به شما در شناخت کارمندان و ایجاد رابطه کمک کند.
هنگامیکه کارکنان احساس میکنند درک شدهاند، یک فرهنگ کاری پرشور به دنبال دارد.
برای اینکه بدانید چگونه میتوانید اشتیاق در کار را بهبود بخشید، ممکن است فقط لازم باشد بپرسید.
یک گفتگوی باز را در مورد آنچه کارمندان شمارا تشویق میکند تا همه چیز خود را بهکارگیرند، تشویق کنید.
اگر مشکل خاصی برای حل وجود دارد، سؤالات باز بپرسید که کارکنان شمارا تشویق میکند تا پاسخهای خود را پیدا کنند.
وقتی سؤالات بهتری میپرسید، پاسخهای بهتری میگیرید.
ارتباط، ارتباط پلههایی برای ایجاد اعتماد در محل کار است. تیمی که به یکدیگر اعتماد دارد بازتر خواهد بود و اجازه میدهد ایدهها و اشتیاق بدون مرز جریان یابد.
این کار باعث میشود کارمندان مولدتر و مبتکرتر شوند و هیچچیز مانند رقابت دوستانه برای ایجاد "جرقه" اشتیاق در بین تیمها و بخشها وجود ندارد.
ترس از شکست یکی از بزرگترین باورهای محدودکنندهای است که صاحبان کسبوکار دارند.
اگرچه تشویق به شکست ممکن است عجیب به نظر برسد، حقیقت این است که اگر میخواهید نوآور باشید، باید شکست بخورید.
کلید شکست در راههای کوچکتر و بهبود سریع است. برای هر ایدهای آماده شکست باشید، مهم نیست چقدر بزرگ یا دیوانه کننده به نظر میرسد.
گفتگوی باز و آزادی شکست، نوآوری و اشتیاق را تقویت میکند.
درک سه هویت کسبوکار - هنرمند، مدیر و کارآفرین - و نحوه استفاده از آنها کلید چگونگی ایجاد اشتیاق در محل کار است.
مدیران شما به تیمهای خود نزدیک هستند و نقشی حیاتی در ایجاد اشتیاق دارند، بااینحال مدیران واقعی یکی از نادرترین هویتهای تجاری هستند.
آنها عاشق فرآیندها، کارایی و عملیات هستند و مهمتر از همه، با مردم عالی هستند. آنها را عاقلانه انتخاب کنید.
ایجاد اشتیاق در محل کار چیزی بیشتر از میزهای پینگپنگ و نوشیدنی در یخچال است. کارمندان امروزی خواهان پیشرفت حرفهای هستند.
اگر رشد نمیکنی، در حال مرگ هستی و این شامل رشد شغلی نیز میشود.
فرصتی برای یادگیری مهارتهای جدید، شرکت در کنفرانسها و ایجاد مشاوره در شرکت ارائه دهید. اشتیاق کارمندان شما همراه با حرفه آنها رشد خواهد کرد.
درحالیکه 70 درصد از کارمندان میگویند که حس هدف آنها توسط کارشان تعریف میشود، تنها 18 درصد احساس میکنند که به همان اندازه که از شغل خود میخواهند به هدف میرسند.
فرصت بزرگی برای صاحبان کسبوکار وجود دارد که این شکاف را با اطلاعرسانی خوبی که برای جوامع، صنایع یا جهان انجام میدهند، برطرف کنند.
رهبران بزرگ با الگو گرفتن آر افراد بزرگ و دانستن این نکته که چگونه در محل کار شور و اشتیاق ایجاد کنند، در راستای آن تلاش میکنند.
اگر میتوانید، محصولات یا خدمات خود را به یک هدف خوب اهدا کنید.
هر انسانی خواهان مشارکت و اهمیت است و دادن توانایی به کارکنان برای برآوردن این نیازها از طریق کار، مطمئناً شور و اشتیاق را برمیانگیزد.
نوشتهای از آنتونی رابینز