11 راه برای افزایش قیمت‌ بدون خشمگین کردن مشتریان

11 راه برای افزایش قیمت‌ بدون خشمگین کردن مشتریان

هزینه‌های مواد و نیروی کار موردبررسی قرار گرفت و نتیجه این شد که هزینه‌ها رو به افزایش است.

اما بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از انجمن ملی اقتصادی برای کسب‌وکار، کمتر از یک‌سوم از شرکت‌ها برای افزایش قیمت‌ برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند قیمت‌های خود را در سه ماه آینده افزایش دهند.

آیا از افزایش قیمت‌ جلوگیری می‌کنید، زیرا می‌ترسید مشتریان خودتان را از دست بدهید؟

بله، این یک خطر واقعی برای مشتریان شماست. اما راه‌های برای کاهش این خطرات وجود دارد.

11 نکته را برای افزایش قیمت‌ بدون از دست دادن مشتریان

1. زمان دقیق

بهترین زمان برای افزایش قیمت‌ زمانی است که مطمئن باشید مشتریان از محصول یا خدمات شما راضی هستند.

اگر قصد افزایش قیمت‌ را دارید، به ویژه مراقب باشید که ارزش خود را از ماه‌های قبل ثابت کنید.

 

2. موارد اضافی را اضافه کنید

اگر مشتریان چیزی اضافی در معامله دریافت کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که قیمت‌های بالاتر را بپذیرند.

به این فکر کنید که چه چیزی می‌توانید به محصول یا خدمات فعلی خود اضافه کنید که برای شما هزینه کمی داشته باشد یا هیچ هزینه‌ای نداشته باشد.

اما ارزش درک شده بالاتری برای مشتری داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک بسته هدیه رایگان یا یک کتاب الکترونیکی رایگان در مورد یک موضوع مناسب ارائه دهید.

 

3. اندازه را کوچک کنید

رستوران‌ها اغلب از این تاکتیک استفاده می‌کنند.

قیمت‌ها را ثابت نگه می‌دارند، اما مقدار سرو را کمی کاهش می‌دهند تا مشتریان متوجه نشوند.

تقریباً برای هر محصول خرده‌فروشی، از لوازم‌آرایشی گرفته تا شمع، می‌توانید این کار را انجام دهید.

بااین‌حال، اگر مشتریان متوجه شوند، این تاکتیک می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

اگر نگران هستید، اندازه را به‌شدت کاهش دهید و به نسبت آن پول کمتری دریافت کنید.

   بازی اعداد را انجام دهید

4. بازی اعداد را انجام دهید

همین اصل قیمت گذاری می‌تواند برای اقلام غیرخوراکی کارساز باشد.

برای مثال، اگر معمولاً 10 بسته کارتریج تونر را به قیمت 100 تومان می‌فروشید.

اما باید قیمت آن را به 120 تومان افزایش دهید، بسته‌های اضافی در اندازه‌های مختلف ایجاد کنید.

مانند پنج بسته به قیمت 70 دلار و یک بسته سه‌تایی به قیمت 45 دلار.

این باعث می‌شود بسته 10 تایی، حتی با قیمت جدید و بالاتر، مانند یک معامله به نظر برسد.

 

5. بهبودهایی را اضافه کنید.

اگر افزایش قیمت‌ همراه با بهبود محصول یا خدمات شما باشد، مشتریان بیشتر احتمال دارد که افزایش قیمت را بپذیرند.

در لباس‌هایی که تولید می‌کنید پارچه‌های بهتر استفاده کنید.

آیتم‌های جدید در منوی رستوران یا حتی بسته‌بندی جدید برای محصول شما می‌تواند به توجیه افزایش قیمت‌ کمک کند.

 

6. ارائه تخفیف برای لغو افزایش قیمت

وقتی قیمت‌ها را افزایش می‌دهید، ممکن است مشتریانی که قیمت برایشان مهم است را از دست بدهید.

برای حفظ برخی از آن‌ها، قیمت‌های خود را افزایش دهید، اما هرازگاهی تخفیف‌ها و معاملاتی ارائه دهید که قیمت‌ها را به سطح اصلی خود کاهش می‌دهد.

درحالی‌که مشتریان اقتصادی از این تخفیف‌ها استفاده می‌کنند، بعید است که مشتریان صرفه‌جو نگران شوند.

بنابراین همچنان بسیاری از مردم قیمت تمام‌شده را می‌پردازند و درعین‌حال مشتریان مقرون‌به‌صرفه خود را راضی نگه می‌دارند.

 

7. محصولات یا خدمات را بسته‌بندی کنید

با ارائه محصولات یا خدمات در بسته‌های جدید، درد افزایش قیمت‌ را تسکین دهید.

به‌عنوان‌مثال، اگر یک سالن برای خدمات ناخن دارید و نیاز به افزایش قیمت مانیکور، پدیکور و ماساژ پا دارید، یک پکیج خدمات ماساژمانی / پدی / پا اضافه کنید که در آن هر یک از خدمات با تخفیف نسبت به یک خدمت دیگر ارائه می‌شود.

  یک پایگاه مشتری متفاوت را هدف قرار دهید

8. یک پایگاه مشتری متفاوت را هدف قرار دهید

اگر نیاز دارید که قیمت‌ها را به‌شدت افزایش دهید، ممکن است لازم باشد به دنبال یک پایگاه مشتری جدید و غنی‌تر باشید.

حتی اگر افزایش قیمت‌ شما کم باشد، گسترش بازار هدف خود به مشتریان رده‌بالا یا شرکت‌هایی با بودجه بیشتر می‌تواند راهی هوشمندانه برای جبران مشتریانی باشد که ممکن است از دست بدهید.

 

9. افزایش نرخ بهره در فواصل زمانی معین

اگر خدمات کسب‌وکار شما به‌صورت B2B، است، مشتریان شما هر از چند گاهی انتظار افزایش قیمت را دارند.

در صورت توجیه، قیمت‌ها را در ابتدای هرسال یا پس از یک سال افزایش دهید.

اگر خدمات شما به‌صورت ماهانه ارائه می‌شود، ارائه یک قرارداد شش‌ماهه یا سالانه با قیمتی کمتر از نرخ ماهانه، راه خوبی برای نگهداری مشتریانی است که می‌خواهند از افزایش قیمت‌ جلوگیری کنند.

 

۱0- برای واکنش مشتریان خود به خاطر افزایش قیمت آماده باشید

شما نمی‌توانید همه مشتریان خود را خوشحال کنید و وقتی قیمت‌ها را افزایش می‌دهید، مطمئناً برخی از آن‌ها را ناراحت خواهید کرد.

اگر مشتریان با افزایش قیمت‌ شکایت دارند، آماده باشید تا توضیح دهید که چرا قیمت‌ها را افزایش می‌دهید (هزینه‌های بالاتر و یا محصولات و خدمات بهتر معمولاً تنها دلایلی هستند که مشتریان می‌خواهند، بشنوند)، چه به‌صورت حضوری و چه در رسانه‌های اجتماعی.

 

11. از قبل برنامه‌ریزی کنید

قبل از اینکه قیمت‌های خود را افزایش دهید، مطمئن شوید که نه‌تنها هزینه‌های جاری خود را در نظر می‌گیرید.

بلکه هرگونه افزایش در هزینه‌هایی که احتمالاً در یکی دو سال آینده رخ می‌دهد را نیز در نظر بگیرید.

شما نمی‌خواهید برای افزایش قیمت‌ها دست به مبارزه‌ای بزرگ بزنید، فقط چهار ماه بعد متوجه می‌شوید که باید دوباره این کار را انجام دهید.

افزایش قیمت‌ ممکن است آسان نباشد، اما این تاکتیک‌ها می‌توانند آن را تا حد امکان برای شما و مشتریانتان بدون دردسر کنند.

دیدگاه کاربران (0)