13 راز برای رشد سریع کسب‌وکار شما

13 راز برای رشد سریع کسب‌وکار شما

هیچ فرمول مطمئنی برای موفقیت فوری وجود ندارد، اما می‌توانید با این نکات ارائه شده توسط مؤسسان استارت‌آپ‌ها، رشد سریع کسب‌وکار خود را تقویت کنید.

زمانی که برای اولین بار کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید، هدف اصلی شما این است که برند خود را ایجاد و مسیر رشد را آغاز کنید. متأسفانه، این امر یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

رشد طبیعی کسب‌وکار یک فرآیند مستمر است که مستلزم کار سخت، صبر و فداکاری است. هیچ گام یا راه مخفی خاصی برای پیشی‌گرفتن از سایر مشاغل در یک صنعت یا دستیابی به موفقیت فوری وجود ندارد.

بااین‌حال، راه‌های اثبات شده‌ای برای رسیدن به نقاط عطف رشد وجود دارد که می‌تواند یک کسب‌وکار را به موفقیت برساند. ما از رهبران مشاغل کوچک خواستیم نکاتی را برای تسریع روند رشد به اشتراک بگذارند.

معرفی 13 نکته برای رشد سریع کسب‌وکار

1. افراد مناسب را استخدام کنید

قبل از اینکه حتی بتوانید در مورد مسیر رشد شرکت خود فکر کنید، باید کارکنانی قوی داشته باشید تا به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند.

کریستین لانگ، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار Tradeshift، گفت: «استخدام بهترین افرادی که می‌توانید، راهی مطمئن برای تضمین رشد سریع است. همه چیز به داشتن تیم مناسب بستگی دارد».

با کارمندان سخت‌کوشی که توان خود را به موفقیت شرکت شما اختصاص داده‌اند، کسب‌وکار شما برای رشد مداوم مجهزتر خواهد شد.

علاوه بر این، واگذاری وظایف به تمرکز بر کارهای مهم، زمان و انرژی شما را آزاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بهترین عملکرد خود را داشته باشید و فرهنگ کار مشترک را پرورش دهید.

2. تمرکز بر منابع درآمد ثابت

بیل رِیلی، کارآفرین تعمیر خودرو مستقر در ویسکانسین می‌گوید: «به‌جای تلاش برای جذب مشتریان جدید، توجه خود را به مشتریان اصلی که در حال حاضر دارید معطوف کنید».

او همچنین اظهار داشت: «می‌توانید این کار را با اجرای یک برنامه ارجاع یا وفاداری مشتری یا امتحان‌کردن استراتژی‌های بازاریابی بر اساس رفتارهای خرید قبلی برای تشویق مجدد معامله انجام دهید».

اگر می‌خواهید بودجه یا وام دریافت کنید، این تمرکز شما بر بازار مستقر، بسیار مهم است.

ریلی گفت: «درگذشته، ما هدف تجاری خود یعنی تبدیل‌شدن به یک امتیاز را برجسته می‌کردیم که با بانک‌ها همخوانی نداشت.

ما یاد گرفتیم که تأکید کنیم که بازار بزرگی برای کاری که انجام می‌دهیم وجود دارد. این موضوع علاقه بانکداران را برانگیخت، زیرا آنها به بازگشت سرمایه بیشتر از آرزوهای تجاری شما اهمیت می‌دهند».

افزایش و بهبود رشد سریع کسب‌وکار

3.ریسک خود را کاهش دهید

ریسک، بخشی اجتناب‌ناپذیر از شروع و رشد سریع یک کسب‌وکار است. کنترل همه چیز غیرممکن است، اما راه‌های زیادی برای محدودکردن تهدیدات داخلی و خارجی برای شرکت و رشد آن وجود دارد.

یکی از منابع مهم برای کمک به شما در انجام این کار، ارائه‌دهنده بیمه کسب‌و‌کار است.

مایک دی هتر، معاون توسعه محصول در Travelers، گفت: «کسب‌وکارهای کوچک باید رشد خود را مدیریت کنند تا از اختلالاتی که می‌تواند تجارت را متوقف کند، جلوگیری کنند.

به‌عنوان‌مثال، «سرقت داده‌های کارکنان، سوابق مشتریان و طرح‌های محصول می‌تواند یک کسب‌وکار کوچک را از بین ببرد و هزینه‌های قابل‌توجهی روی دستتان بگذارد و اعتماد و وفاداری مشتری را از بین ببرد.

خط‌مشی هر صاحب کسب‌وکاری نقض اطلاعات یا سایر ضررهای سایبری را پوشش نمی‌دهد.

کسب‌وکارهای کوچک باید با جستجوی محصولات بیمه‌ای که به بهبودی آنها کمک می‌کند، آماده شوند، از جمله آن‌هایی که هزینه‌های ترمیم و دعاوی را پوشش می‌دهند».

همان‌طور که کسب‌وکار کوچک شما رشد می‌کند، ممکن است فضا یا تجهیزاتی اضافه کنید، محصولات یا خدمات جدید ایجاد کنید، یا عملیات و توزیع خود را افزایش دهید.

بنابراین DeHetre توصیه می‌کند که به طور دوره‌ای خط‌مشی خود را بازبینی کنید تا مطمئن شوید که پوشش بیمه‌ای مناسبی دارید.

او گفت: فراموش‌کردن این مرحله در بحبوحه توسعه سریع، آسان است، اما نباید متوجه شوید که زمان پوشش بیمه‌، درست در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید، تمام شده است.

4.سازگار باشید

یکی از ویژگی‌های مشترک بسیاری از استارت‌آپ‌های موفق، توانایی تغییر جهت سریع در پاسخ به تغییرات بازار است.

لانگ گفت که یک رویکرد سریع برای توسعه، هم در محصول و هم در شرکتتان، به رشد سریع‌تر شما کمک می‌کند.

لانگ گفت: «با اجازه‌دادن به خود برای تطبیق و تغییر سریع، می‌توانید روش‌های مختلف کسب‌وکار را آزمایش کنید و دریابید که چه چیزی بهتر عمل می‌کند.

این به شما اجازه می‌دهد که شکست بخورید، شرایط سخت را پشت سر بگذارید و ادامه دهید».

کریس کورنل، بنیان‌گذار و مدیرعامل Manhead Merchandise، گفت که شرکت او سازگاری را در گسترش پایگاه مشتریان خود فراتر از تمرکز اولیه بر کالاهای موسیقی، امری کلیدی یافته است.

او گفت: «به گرایش‌های فرهنگ پاپ کنونی نگاه کنید تا فرصتی برای تبدیل‌شدن به بخشی از جنبش وجود داشته باشد. در دوران شهرت اینترنتی، ما به دنبال گسترش افق‌های خود فراتر از صنعت موسیقی بودیم.

ما با «پادشاه فرهنگ پاپ» و سگ معروف اینستا، داگ‌دپاگ، همکاری کردیم تا وسایل جدید او را عرضه کنیم.

با درک میزان دسترسی و محبوبیت داگ، توانستیم کالاهای او را به سطح بالاتری برسانیم و مدل کسب‌وکار خود را فراتر از گروه‌های موسیقی بسط دهیم».

5.بر تجربه مشتری خود تمرکز کنید

ادراکات مشتریان می‌تواند باعث ایجاد یا شکست کسب‌وکار شما شود. تجارب و محصولات باکیفیت را ارائه دهید، در این صورت آنها به‌سرعت از شما در رسانه‌های اجتماعی تقدیر خواهند کرد.

اگر اشتباه کنید، آنها حتی سریع‌تر به دنیا خبر خواهند داد. رشد سریع بستگی به این دارد که مشتریان فعلی و بالقوه خود را از تجربه‌شان راضی کنید.

دی هتر گفت: «در مقایسه با شرکت‌های بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک زیرک هستند و اغلب بهتر می‌توانند نیازهای مشتریان خود را ببینند، پیش‌بینی کنند و به آنها پاسخ دهند».

موفق‌ترین کسب‌وکارهای کوچک از این مزیت با ارائه محصولات و خدمات جدید و نوآورانه به بازار سریع‌تر و توسعه و پرورش روابط بلندمدت با مشتری استفاده می‌کنند.

دنیس تانجلوف، رئیس و مدیرعامل گالری جواهرات Astro، با این موضوع موافق است. او گفت که گوش‌دادن به مشتریان و ارائه آنچه می‌خواهند بسیار مهم است.

تانجلوف گفت: «پیشنهادات خود را متنوع کنید تا بتوانید به بهترین وجه سلیقه در حال تغییر مشتریان را برآورده کنید». «به یاد داشته باشید، شما اینجا هستید تا به مشتری خدمت کنید، به همین دلیل است که برای تجارت مناسب هستید».

درحالی‌که تعامل با مخاطبان بسیار مهم است، شخصی‌سازی تجربه می‌تواند این رابطه را تقویت کرده و ارتقا دهد.

کورنل گفت: «در Manhead، ما با طرح‌های خلاقانه منحصربه‌فرد، ویترین فروشگاه‌های سفارشی‌شده و فروشگاه‌های پاپ‌آپ شخصی‌سازی‌شده برای هر گروه را ارائه می‌کنیم تا به آن‌ها کمک کنیم به روشی جدید با طرف‌داران ارتباط برقرار کنند».

چگونگ رشد دادن سریع کسب‌وکار

6.روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

در مراحل اولیه کسب‌وکار خود، احتمالاً حاشیه سود بسیار ناچیز (اصلاً بدون سود) را خواهید دید، بنابراین هر پولی که به دست می‌آورید باید مستقیماً به رشد شما کمک کند.

لانگ گفت: «توانایی یک استارت‌آپ برای سرمایه‌گذاری روی خود به تسریع رشد کمک می‌کند». «در آن سال‌های اولیه، بسیار مهم است که مطمئن شوید که هر درآمدی را به شرکت بازگردانید.

این برای رشد سریع، سرمایه‌گذاری زودهنگام و سنگین بسیار مهم است».

اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که تمام سود خود را به جیب بزنید، اما بهتر است روی رشد کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید بعداً از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید.

تعیین کنید که کدام بخش از کسب‌وکار شما نیاز به توجه بیشتری دارد: به‌عنوان‌مثال، آیا نیاز به استخدام کارگران بیشتری دارید، آسا نیاز است تلاش‌های بازاریابی خود را گسترش ‌دهید یا بودجه بیشتری را تأمین ‌کنید؟

هنگامی که یک بخش حیاتی را پیدا کردید که نیاز به بهبود دارد، از آن بخش حمایت مالی کنید.

7.همیشه قبل از هر چیزی فکر کنید

درحالی‌که چابکی یک ویژگی مهم برای یک استارت‌آپ است، شما نمی‌توانید هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار به‌جای منطق و دانش، تنها به غریزه خود تکیه کنید.

برنامه‌ریزی برای گام بعدی با پیش‌بینی تمام سناریوهای ممکن، بهترین راه برای ثبات و ایمنی در حین تکامل تجارت شما است.

فکرکردن به آینده توصیه بزرگی است، اما می‌تواند به‌سادگی بررسی همه قراردادهای در حال اجرا باشد، مانند مقایسه نرخ‌ها با بهترین پردازنده‌های کارت اعتباری و دیدن اینکه آیا می‌توانید برای معامله بهتری مذاکره کنید یا خیر.

8.خدمات مشتری خود را تقویت کنید

یکی دیگر از روش‌های عالی برای رشد کسب‌وکارتان، تمرکز بر ارائه خدمات برتر به مشتریان است. وقتی از انتظارات مشتریان فراتر عمل می‌کنید، آنها احتمالاً به دوستان، خانواده و دنبال‌کنندگان خود در مورد کسب‌وکار شما می‌گویند.

زمانی که گام‌های بیشتری را طی می‌کنید، مانند ارائه تخفیف درصورتی‌که مشتری تجربه ضعیفی داشته باشد یا پیگیری برای اطمینان از رضایت مشتری از محصول یا خدمات شما، به دلیل خدمات عالی به مشتریان شهرت پیدا می‌کنید.

9.روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنید

یکی دیگر از روش‌های رشد کسب‌وکار، ایجاد پروفایل در تمام پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و غیره) است.

یک نمایه فعال به شما این امکان را می‌دهد که تجارت خود را بهتر بازاریابی کنید و با مشتریان بالقوه بسیار بیشتری تعامل داشته باشید.

وقتی کسب‌و‌کار شما حسابی دارد که به طور منظم در پلتفرم‌های اصلی به‌روز می‌شود، مصرف‌کنندگان می‌توانند کسب‌وکار شما را راحت‌تر پیدا کنند و احتمالاً آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

همچنین تجربه جذاب‌تری برای مخاطبان خود ایجاد خواهید کرد و به آنها کمک می‌کنید تا با برند شما ارتباط بیشتری برقرار کرده و اعتمادشان تقویت شود.

10.در رویدادهای شبکه شرکت کنید

رویدادهای شبکه به شما این امکان را می‌دهد که با افراد همفکر ارتباط برقرار کنید، بسیاری از آنها دیدگاه‌ها و بینش‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌تواند به شما در رشد کسب‌و‌کارتان کمک کند.

ارتباطات و روابطی که از شرکت در رویدادهای شبکه به وجود می‌آید می‌تواند برای سال‌های آینده مفید باشد.

11.مسئولیت اجتماعی حقوقی را تمرین کنید

مصرف‌کنندگان می‌خواهند از کسب‌وکارهایی که علاقه زیادی دارند که دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند، خرید کنند.

چه به تحقیقات مربوط سرطان کمک مالی کنید یا از یک سازمان غیرانتفاعی مانند یک پناهگاه بی‌خانمان‌ها حمایت کنید.

به دنبال راه‌هایی باشید که به طور معناداری در اهداف مورد حمایت خود مشارکت کنید و آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید حمایت خود را به‌صورت عمومی از جوامع محروم ابراز کنید، به سازمان‌های مختلف کمک مالی کنید، از افرادی که به جمع‌آوری کمک مشغول‌اند، حمایت کنید و محصولات پایداری را برای کمک به محیط‌زیست ارائه دهید.

راه‌های زیادی برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی به‌عنوان یک تجارت وجود دارد. تعدادی را پیدا کنید که برای شما کار می‌کنند.

12.میزبان رویدادهای محلی شوید

درحالی‌که شرکت در رویدادها راه بسیار خوبی برای رشد شبکه شما است، میزبانی رویدادهای جامعه حتی سودمندتر است، چه اجرای یک جمع‌آوری کمک مالی، ارائه تجارت منحصربه‌فرد در تعطیلات باشد یا حمایت مالی از یک تیم ورزشی محلی.

ایجاد یک تجربه منحصربه‌فرد برای مشتریان باعث تقویت روابط شخصی بیشتر با آنها می‌شود.

اگر میزبان رویدادهایی در منطقه خود هستید، آگاهی از برند را افزایش می‌دهید و به جامعه خود نشان می‌دهید که برای رفاه آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

وقتی به آنها متعهد باشید، آنها احساس وفاداری بیشتری به کسب‌وکار شما خواهند داشت.

13.در مورد رقبای خود تحقیق کنید

درحالی‌که ممکن است این امر باعث رشد فوری نشود، اما تحقیق در مورد رقبای شما یکی از مهم‌ترین گام‌های اولیه در راه‌اندازی کسب‌وکار شما است.

از خود بپرسید رقبای شما چه کسانی هستند، چه کاری انجام می‌دهند (که شما انجام نمی‌دهید) که برای آنها مزیت است، و چگونه می‌توانید کار خود را از آنها متمایز کنید.

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند تا استراتژی کسب‌وکار مولدتری را شکل دهید و حوزه‌هایی از بیزینس خود را که برای شکوفایی نیاز به توجه بیشتری دارند، تعریف کنید.

منبع

دیدگاه کاربران (0)