سرمایهگذاری روی کارمندان مزایای زیادی دارد. زمانی که کارکنان احساس میکنند سهم آنها به رسمیت شناخته شده است، بیشتر درگیر میشوند.
کارمندان متعهد بهرهوری بیشتری دارند T زیرا کار خود را کامل و باارزش میدانند.
علاوه بر این، احتمال ترک آنها کمتر است، که ارزیابی کارکنان را به یک استراتژی ماندگار و مؤثر تبدیل میکند.
ایجاد فرهنگ قدردانی در محل کار شما با یک رهبری عالی آغاز میشود.
برای یادگیری نحوه قدردانی از کارمندان به شیوهای که برای محل کار شما مؤثرترین و برای نتیجه نهایی سودمندترین باشد، وقت بگذارید.
چگونگی برخورد انها و شناخت احساسات کارمندان از مهمترین نکاتی هست که مدیران امروزی باید در مورد ان اطلاعاتی کسب کنند.
هنگامیکه به نحوه قدردانی از کارمندان فکر میکنید، میتوانید یک مهمانی پیتزا یا یک ساعت شاد ترتیب دهید، تیم را به ناهار ببرید یا میان وعدههای موردعلاقه خود را تهیه کنید.
همه اینها نوعی قدردانی از کارکنان است که بهعنوان شناسایی غیررسمی شناخته میشود.
اغلب برای ثبت پیشرفت یا نشان دادن قدردانی عمومی در فواصل منظم، بهعنوانمثال یک بار در ماه، استفاده میشود.
نوع مهم دیگر ارزیابی، شناسایی خرد است.
اینها اعمال کوچک روزانه قدردانی هستند، مانند نوشتن یک ایمیل یا تمجید شفاهی از کارمندی که فراتر از همهچیز رفته است.
تشخیص میکرو عمل روزانه به شما کمک میکند تا ارتباط برقرار کنید و فرهنگ قدردانی ایجاد کنید.
درنهایت، شناسایی رسمی وجود دارد که معمولاً کمتر اتفاق میافتد، و یک فرآیند ساختاریافته برای انتخاب اینکه چه کسی و چرا به رسمیت شناخته شود وجود دارد.
اگر ایدههایی برای قدردانی از کارکنان در زمان تعطیلات میخواهید، احتمالاً میخواهید یک جشن غیررسمی برگزار کنید، اگرچه میتوانید مراسم رسمیتری برای جشن سالانه خود میزبانی کنید.
ارائه یک ناهار خوب یا خرید یک میز پینگپنگ در دفتر کار کاملاً خوب است - اما مؤثرترین ایدهها برای قدردانی از کارمندان شخصیتر و بهیادماندنیتر هستند.
در اینجا 13 ایده در مورد نحوه قدردانی از کارمندان آورده شده است.
1. یک یادداشت بنویسید
با زندگی پرمشغله ما و افزایش دیجیتالی همهچیز، یادداشتهای دستنویس کمیابتر میشوند و این چیزی است که آنها را بسیار خاص میکند.
یک کارت خوب برای کارمند خود بنویسید یا گذاشتن یادداشتهای روی کاغذهای استیکر را بهعنوان یک سنت برای تأیید یک کار خوب بنویسید.
2. از طریق رسانههای اجتماعی قدردانی کنید
ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم و رسانههای اجتماعی همهجا هستند.
ماهیت رسانههای اجتماعی بخشی از چیزی است که آنها را به روشی مؤثر برای نشان دادن قدردانی از کارمندان تبدیل میکند.
کارمندان باید وقتی عکس و دستاوردهایشان را پست میکنند احساس خاصی داشته باشند تا همه بتوانند آنها را ببینند.
3. جشن تولد و سالگرد برگزار کنید
تولدها یک تعطیلات شخصی برای هر کارمند و زمان مناسبی برای شناخت هر فرد است.
جشن سالگردهای کاری را از دست ندهید: زمانی که کارمندان احساس میکنند به خاطر وفاداری خود پاداش میگیرند، در ازای آن بیشتر از آن تلاش میکنند.
4. دستاوردهای شخصی را بشناسید
کارمندان شما فوق ستاره هستند و فقط در محل کار نیستند.
خارج از کار، آنها به جوامع خود بازمیگردند، در ورزشها و باشگاهها شرکت میکنند و به چیزهای شگفتانگیزی دست مییابند.
تجلیل از این دستاوردها نشان میدهد که شما برای کارمندان بهعنوان افراد، ارزش قائل هستید، نهفقط کارگران.
5. برای توسعه حرفهای کارکنان هزینه کنید
کارمندان فقط تنقلات و میزهای فوتبال نمیخواهند - بهترین کارمندان میدانند که اگر رشد نکنند، میمیرند.
به آنها اجازه دهید کنفرانسی را برای شرکت انتخاب کنند یا یک دوره آنلاین را انتخاب کنند که پیشرفت حرفهای موردنظرشان را فراهم کند.
6. از تأییدیه افراد استفاده کنید
یادگیری نحوه قدردانی از کارمندان فقط برای مدیران و مدیران اجرایی نیست. شناسایی همتایان میتواند حتی مؤثرتر باشد.
یک زمینه قدردانی ایجاد کنید که در آن کارمندان بتوانند با قدردانی از دستاوردهای دیگران یادداشتبرداری کنند یا کانالی در پلتفرمها داشته باشید و پیام قدردانی خود را در آن قرار دهید.
7. پیشنهادات کارمندان را دریافت کنید
بهترین ارزیابی از کارمندان با آنچه کارمندان شما میخواهند شروع میشود. اما اگر نپرسید آن را نمیدانید.
یک جعبه پیشنهاد قرار دهید یا از یک سرویس نظرسنجی آنلاین استفاده کنید تا به کارمندان اجازه دهید بهصورت ناشناس درخواست ارسال کنند.
هرماه یکی را برای دنبال کردن انتخاب کنید.
8. مراقبت از خود را تشویق کنید
بسیاری از رهبران در مورد مراقبت از خود و اهمیت گذراندن زمان دور از کار صحبت میکنند، اما فرهنگ شرکتی آنها این را منعکس نمیکند.
با ایجاد فضاهای آرام و راحت در دفتر خود، همراه با جلسات یوگا یا مدیتیشن، آن را جدی بگیرید و همیشه برای استراحت وقت بگذارید.
9. جوایز نقدی یا هدیه بدهید
این یک راه عالی برای ارائه شناخت خرد است که به رسمیت شناخته میشود.
وقتی میبینید کارمندی کار خوبی انجام میدهد یا به هدف کوچکی میرسد، به او یک بلیت بدهید.
سپس هرماه یک قرعهکشی برای جوایز برگزار کنید یا به آنها اجازه دهید خودشان جایزه خود را انتخاب کنند.
10. به کارکنان خود توجه ویژه و خاص نشان دهید
بزرگترین کلید نحوه قدردانی از کارمندان این است که آنها احساس خاص بودن کنند.
هیچ راهی برای انجام این کار بهتر از این نیست که به آنها گوشهای از دفتر کار برای یک روز، یک جای پارک اصلی برای یک ماه، یا یک استراحت صبحگاهی برای انجام هر کاری که میخواهند انجام دهند، اختصاص دهید.
شما باید روشهای خوشامدگویی به کارکنان جدید را بیاموزید تا انها در ابتدای همکاری با مشا حس خوبی داشته باشند.
11. به یک گردش سرگرمکننده بروید
دورکاری سالهاست که در حال افزایش است، اما هیچچیز نمیتواند جایگزین تعامل چهره به چهره شود.
تجربیات مشترک در حین گردش به تیمها کمک میکند تا نزدیکتر شوند، که بهنوبه خود به آنها کمک میکند تا باهم بهتر کار کنند.
به آنها اجازه دهید یک یا دو بار در سال یک سفر یک روزه سرگرمکننده را انتخاب کنند تا کار گروهی را قوی نگهدارند.
12. دیواری از شهرت بسازید
دیوار مشاهیر یکی از سنتیترین راهها برای نشان دادن قدردانی از کارمندان است - اما در عصر دورکاری، این روش در حال بهتر شدن است.
از یک تالار گفتمان آنلاین یا تابلوی اعلانات برای ایجاد یک "دیوار" دیجیتالی استفاده کنید که کارمندان بتوانند آن را در هرجایی مشاهده و بهروز کنند.
13. گوش کنید
درنهایت، یادگیری نحوه قدردانی از کارمندان در مورد ایجاد قدردانی و ایجاد ارتباط واقعی در فرهنگ شرکت شما است.
بهترین راه برای انجام این کار این است که واقعاً از کارمندان خود و آنچه میخواهند مراقبت کنید.
هیچ جایگزینی برای تمرین همدلی، گوش دادن به نیازهای آنها و انجام تمام تلاش خود برای برآورده کردن آنها وجود ندارد.
نوشتهای از آنتونی رابینز