21 روش برای قدرتمند کردن اهداف خود به نقل از جک کنفیلد

21 روش برای قدرتمند کردن اهداف خود به نقل از جک کنفیلد

آیا تابه‌حال این جمله را شنیده‌اید که "شما آنچه را که تصور می‌کنید دریافت می‌کنید؟"

این بدان معناست که افکار شما واقعیت شمارا می‌سازند، بنابراین هر چیزی که در چشمان خود می‌بینید - از نظر نحوه نگاه شما به خود، دیگران و دنیای اطرافتان، و دیدی که از زندگی دارید - همان چیزی است که تجربه می‌کنید.

این به شما قدرت باورنکردنی می‌دهد! این بدان معنی است که شما می‌توانید واقعیت خود را به‌سادگی با تغییر و کنترل افکار و بینشی که در ذهن خود دارید تغییر دهید.

و تابلوهای هدف ابزار ارزشمندی برای قدرتمند کردن اهداف هستند.

این ابزارهای بصری ساده که به نام‌های «تخته‌های رؤیایی» یا «تخته‌های الهام‌بخش» نیز شناخته می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که طبق دیدگاه خود که واقعاً از زندگی می‌خواهید، زندگی کنید.

در درجه اول دیدگاه خود را روشن کنید و آن را نگه‌دارید تا بتوانید به سمت قدرتمند کردن اهداف آن پیشرفت ثابتی داشته باشید. آنچه در دنیای اطراف شما اتفاق می‌افتد.

من شخصاً برای چندین دهه از تابلوهای بینایی برای تحقق بزرگ‌ترین رؤیاهایم استفاده کرده‌ام.

وقتی برای اولین بار به‌عنوان یک مربی موفق شروع به کار کردم، هدف بلندپروازانه‌ای برای خودم قراردادم که در یک سال پول زیادی به دست بیاورم.

برای اینکه هدفم را در درجه اول حفظ کنم، یک تصویر غول‌پیکر از یک اسکناس بزرگ ایجاد کردم و آن را روی سقف اتاق‌خوابم چسباندم تا اولین چیزی باشد که هرروز صبح که چشمانم را باز می‌کنم، می‌بینم.

میدونی چیه؟ تا پایان سال، من درآمدی نزدیک به آنچه می‌خواستم داشتم.

درست است که کمتر بود، اما اصلاً احساس نمی‌کردم شکست‌خورده‌ام، زیرا این پول بسیار بیشتر از قبل بود و باعث شد متوجه شوم که دید من کاملاً در دسترس من است.

بنابراین اکنون می‌خواهم به شما یاد بدهم که چگونه تابلویی با چشم‌اندازی بسازید که به شما امکان می‌دهد بلندپروازانه ترین رؤیاهای خود را محقق کنید!

ویژن برد چیست؟ اهمیت آن در قدرتمند کردن اهداف 

تابلوی چشم‌انداز فقط یک کلاژ بصری از تصاویر و کلماتی است که اهداف و رؤیاهای شمارا در زندگی نشان می‌دهد.

با چیدمان کلاژ بر روی پوستر یا تخته چوب که اهداف شمارا نشان می‌دهد، طبیعی است که آن‌ها را به خاطر بسپارید و هرروز آن‌ها را در ذهن داشته باشید.

داشبورد Vision همچنین یک راه قدرتمند برای فعال کردن قانون جذب برای جذب افراد، منابع و فرصت‌ها است که به شما در دستیابی به اهداف و تحقق رؤیاهایتان کمک می‌کند.

  هدف تابلوی چشم‌انداز در قدرتمند کردن اهداف

هدف تابلوی چشم‌انداز

تابلوهای چشم‌انداز به‌عنوان یک قطب‌نما یا "ستاره راهنما" عمل می‌کنند تا شمارا در جهت قدرتمند کردن اهداف خود حرکت دهند، مهم نیست که با چه تعداد حواس‌پرتی غیرمنتظره در زندگی روزمره خود با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید.

وقتی یک "تخته رؤیا" ایجاد می‌کنید و هرروز جایی که می‌توانید آن را ببینید به آن نشان می‌دهید، به شما کمک می‌کند تا تصویر بزرگ‌تر و هدف نهایی شما در زندگی را یادآوری کنید.

ویژن بورد شما به شما این امکان را می‌دهد که به‌جای اینکه شمارا دورتر کند، دست به اقدام بزنید و شمارا به رؤیاهایتان نزدیک‌تر کند.

مزایای استفاده از ویژن برد

آیا ضرب‌المثل قدیمی "یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد" را می‌دانید؟

در مقایسه با کلمات، تصاویر حجم عظیمی از اطلاعات پیچیده را در یک‌لحظه به مغز ما منتقل می‌کنند.

یک تصویر ساده از یک کلبه ساحلی حس مکان، سرپناه، آزادی، فرصت و دستاورد را منتقل می‌کند و همچنین حواس ما را درگیر می‌کند و احساسات فیزیکی را برمی‌انگیزد که فرد در چنین محیطی تجربه می‌کند.

این‌ها مزایای استفاده از ویژن برد است.

با ارائه اهداف و رؤیاها به روشی تأثیرگذار و مبتنی بر تصویر، می‌توانیم «تخته‌های الهام‌بخش» قدرتمندی ایجاد کنیم که ضمیر ناخودآگاه ما را برای تصمیم‌گیری و شناسایی منابعی در محیط اطرافمان فعال می‌کند که به ما کمک می‌کند تا به سمت قدرتمند کردن اهداف پیشرفت کنیم.

در اینجا فقط برخی از مزایای قدرتمند استفاده از ویژن برد آورده شده است:

• مطمئن شوید که اهدافتان یکی از اولین چیزهایی است که هرروز به آن فکر می‌کنید. • استفاده از قانون جذب در زندگی را برای قدرتمند کردن اهداف آسان‌تر می‌کند. • ایجاد تابلوی چشم‌انداز شما می‌تواند یک فرآیند مراقبه و قدرتمند باشد که به‌وضوح می‌خواهد زندگی‌تان چگونه به نظر برسد و چه احساسی داشته باشید. • به شما الهام می‌بخشد و روحیه شمارا بالا می‌برد. • این حس شمارا ازآنچه ممکن است، بیشتر رشد می‌دهد. • این به شما کمک می‌کند مهم‌ترین چیزها را به خاطر بسپارید و از چیزهای کوچک شرمنده نشوید. • ساختن آن‌ها سرگرم‌کننده است! فعالیت عالی برای ارتباط با خانواده و دوستان. • می‌توانید آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید تا حمایت آن‌ها را جلب کنید تا به شما در دستیابی به چشم‌اندازتان کمک کند.

اکنون بیایید روند ایجاد یک تخته رؤیایی قدرتمند برای زندگی شمارا بررسی کنیم!

 

نحوه ساخت تابلوی چشم‌انداز

نحوه ساخت تابلوی چشم‌انداز

اولین قدم شما برای ایجاد یک داشبورد با چشم‌انداز برای تعیین هدف این است که در برنامه خود برای انجام آن زمان بگذارید.

مطمئن شوید که یک تخته پوستر با اندازه مناسب، تخته چوب یا حتی یک ویترین فلزی، همراه با مجلات یا تصاویر دیگر، قیچی، چسب، برچسب، نوار یا آهنربا - هر آنچه برای ایجاد کلاژی از کلمات و تصاویر نیاز دارید در اختیار دارید.

چه چیزی را روی تخته هدف قرار دهیم

هنگامی‌که "سفر ساخت ویژن بورد" خود را آغاز می‌کنید، من شمارا تشویق می‌کنم به دنبال عکس‌هایی باشید که نشان‌دهنده یا نمادی از تجربیات، احساسات و دارایی‌هایی هستند که می‌خواهید به زندگی خود بیاورید.

می‌توانید از عکس‌های مجلات، عکس‌های مجموعه شخصی‌تان، تصاویری از اینترنت استفاده کنید - هر چیزی که الهام‌بخش شما باشد.

خلاق بودن! شما می‌توانید نه‌تنها از عکس‌ها، بلکه از «کلمات قدرتمند»، نقل‌قول‌های الهام‌بخش، تصاویر، تأییدیه‌های شخصی، بیانیه‌های هدف یا هر چیز دیگری که با شما صحبت می‌کند استفاده کنید.

ممکن است بخواهید عکس خود را در تابلوی الهام خود قرار دهید تا بتوانید به معنای واقعی کلمه خود را در محاصره همه چیزها و تجربیاتی که می‌خواهید به زندگی خود بیاورید، ببینید.

اگر این کار را می‌کنید، حتماً عکسی را انتخاب کنید که باعث لبخند و شادی شما شود.

همان‌طور که تصاویر و سایر "مواد تشکیل‌دهنده" خود را روی تابلوی چشم‌انداز جمع‌آوری می‌کنید، مطمئن شوید که تمام زمینه‌های زندگی خود را در نظر بگیرید.

نه‌تنها درآمد و اهداف حرفه‌ای خود، بلکه روابط خود، سلامتی و تناسب‌اندام، اوقات فراغت و زندگی معنوی خود را نیز در نظر بگیرید و اینکه چگونه می‌خواهید در اجتماع با دیگران زندگی کنید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که یک تابلوی چش انداز بسازید که همه این موضوعات را پوشش دهد، یا ممکن است بخواهید برای هر بخش از زندگی خود تابلوهای جداگانه ایجاد کنید.

همان‌طور که تابلوی چشم‌انداز خود را ایجاد می‌کنید، آن را مرتب و جذاب نگه‌دارید. در مورد آنچه روی تابلوی چشم‌انداز خود قرار می‌دهید به یاد داشته باشید که کمتر است.

فقط از کلمات و تصاویری استفاده کنید که به بهترین نحو نشان‌دهنده هدف، آینده ایده آل شما و کلماتی هستند که احساسات مثبت را در شما القا می‌کنند.

زیبایی در سادگی و وضوح وجود دارد. تعداد زیاد تصاویر و اطلاعات زیاد باعث حواس‌پرتی و تمرکز آن‌ها دشوارتر خواهد شد.

ایده‌های ویژن در قدرتمند کردن اهداف

ایده‌های ویژن برد

دقیقاً آنچه را که به تابلوی هدف‌گذاری خود اضافه می‌کنید به آنچه درقدرتمند کردن اهداف در زندگی خود می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد. مثلاً:

• اهداف مالی: اگر امیدوارید در زندگی خود پول بیشتری به دست آورید، ممکن است بخواهید تصاویری از پول واقعی یا اقلامی را که می‌خواهید با آن پول بخرید (مانند خانه، ماشین، دوچرخه الکترونیکی و غیره) اضافه کنید.

• اهداف رابطه: اگر به دنبال عشق رمانتیک هستید، ممکن است بخواهید تصاویری از زوج‌های شاد در حال انجام کارهای عاشقانه، مانند لذت بردن از یک شام خوب، پیاده‌روی در طبیعت، مسافرت، آشپزی باهم، در آغوش گرفتن روی کاناپه - هر فعالیتی که می‌خواهید اضافه کنید. بیشتر آن‌ها آرزوی لذت بردن با یک شخص مهم را دارند.

• اهداف شادی: اگر می‌خواهید لذت بیشتری را در زندگی تجربه کنید، تصاویری اضافه کنید که این احساس شادی را در شما برانگیزد. این‌ها می‌توانند تصاویری از طبیعت، یا افراد شاد در حال خندیدن، یا حیوانات بامزه باشند. هر چیزی که باعث می‌شود احساسی را که می‌خواهید تجربه کنید.

• اهداف معنوی: اگر امیدوارید درک و رضایت معنوی بیشتری پیدا کنید، تصاویری را بگنجانید که نوع روشنگری معنوی شمارا برمی‌انگیزد. این‌ها می‌توانند تصاویری خاص برای سنت مذهبی شما باشند، یا می‌توانند تصاویری آرام از طبیعت باشند که حس هماهنگی را که شما به دنبال آن هستید، برانگیزد.

• اهداف سفر: اگر می‌خواهید سفر و ماجراجویی بیشتری را تجربه کنید، تصاویری از مکان‌های دقیقی که می‌خواهید به آن سفر کنید و انواع تجربیاتی که دوست دارید در هنگام رفتن داشته باشید را اضافه کنید.

گنجاندن تصاویر و سایر عناصری که مکان‌ها، چیزها و تجربیاتی را که می‌خواهید در زندگی‌تان تجلی کنید بیان می‌کنند که رؤیاهای من اتفاق بیفتد.

قدرت قانون جذب را بازکرده و جذب منابع و فرصت‌هایی را که برای ساختن آن نیاز دارید آسان‌تر می‌کنید.

فقط مطمئن شوید که ابتدا خودتان را بررسی کنید و تأیید کنید که ایده‌های شما در تابلوی چشم‌انداز با اهداف زندگی شما مطابقت دارد.

در غیر این صورت ممکن است متوجه شوید که موقعیت‌هایی را تجربه می‌کنید که با دید و هدف شما هماهنگ نیست.

 

فرآیند ایجاد چشم‌انداز 6 مرحله‌ای من

1. فهرستی از اهدافی که می‌خواهید در سال آینده به آن‌ها برسید تهیه کنید.

برای ایجاد داشبوردی با چشم‌اندازی که اهداف شمارا در بر می‌گیرد، ابتدا باید بدانید که آن‌ها چیست‌اند.

کمی وقت بگذارید تا بفهمید که دقیقاً می‌خواهید زندگی ایده‌آل‌تان چگونه باشد و باید در ۱۲ ماه آینده به چه چیزی برسید تا شمارا به اهدافتان نزدیک‌تر کنید.

این مقاله تعیین هدف محل خوبی برای شروع است.

  بسته مجلات قدیمی با عکس‌های زیبا جمع کنید

2. یک بسته مجلات قدیمی با عکس‌های زیبا جمع کنید

اگر مجله نمی‌خوانید یا در حال حاضر در خانه مجله ندارید، از دوستان خود بپرسید که آیا مجله‌ای دارند که نمی‌خواهند.

شما همچنین باید بتوانید مقداری از آن را با هزینه کمی در فروشگاه خانگی خود تهیه کنید و یا می‌توانید با انبار بازیافت محلی خود چک کنید.

3. عکس‌هایی را پیدا کنید که اهداف شمارا نشان می‌دهد و به شما الهام می‌بخشد

مجلات را مرور کنید و عکس‌هایی را که اهداف شمارا نشان می‌دهند و به روشی معنادار با قلب شما صحبت می‌کنند، برش دهید.

به دنبال کسانی باشید که فوراً شمارا مجبور می‌کنند بگویید: «بله! این چیزی است که من در زندگیم می‌خواهم!»

آن‌ها نباید اشیاء فیزیکی یا تفسیر تحت‌اللفظی ازآنچه در زندگی خود می‌خواهید باشند.

در عوض، روی این‌که تصاویر چه احساسی در شما ایجاد می‌کنند تمرکز کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید به خانه‌ای با ملک در ساحل نقل‌مکان کنید، نگران نباشید اگر نمی‌توانید تصویری از "خانه رؤیایی" ایده آل خود را پیدا کنید.

شاید تصویری از غروب آفتابی اقیانوس برای الهام بخشیدن به شما کافی باشد.

یا اگر می‌خواهید یک شریک عاشقانه جدید را در زندگی خود جذب کنید، به‌جای اینکه به دنبال عکس مرد یا زنی باشید که با ایده آل فیزیکی شما مطابقت دارد، تصویری را پیدا کنید که نشان‌دهنده عشق برای شما باشد - تصویری از دو نفر که دست در دست هم گرفته‌اند، یا حتی عکسی از قلب.

به یاد داشته باشید که شما در کنترل سرنوشت خود هستید و می‌توانید هر نتیجه‌ای را که تصور کنید نشان دهید!

 

4. از عکس‌های خود یک کلاژ بسازید

وقتی عکس‌های کافی جمع‌آوری کردید، وقت آن است که یک تابلوی چشم‌انداز بسازید!

عکس‌های خود را روی کاغذ پوستر یا چوب‌پنبه در یک نمایشگر جذاب بچینید.

سپس عکس‌های خود را بچسبانید، تا در جای خود ثابت شوند.

 

5. «کلمات مثبت» انگیزشی را اضافه کنید که نشان‌دهنده احساس شماست

چشم‌انداز شما از زندگی ایده‌آل خود نباید آن‌قدر روی «چیزها» تمرکز کند، بلکه باید روی احساسی که می‌خواهید داشته باشید.

به همین دلیل است که من دوست دارم کلماتی را به تخته چشم‌انداز خود اضافه کنم که توصیف‌کننده احساس من باشد، مانند: "شاد"، "فراوان"، "قدرتمند"، "نترس"، "دوست‌داشتنی"، "قوی"، "سالم" "دوست‌داشتنی" ". "یا" مالی رایگان ".

برای ایجاد لیستی از کلماتی که احساس شمارا توصیف می‌کند، زمان بگذارید. می‌توانید این کلمات را در مجلات خود جستجو کنید یا خودتان بنویسید.

آن‌ها را به شکلی جذاب به‌ظاهر خود اضافه کنید. این به شما کمک می‌کند حتی زمانی که دنیای اطراف شما در هرج‌ومرج است انگیزه خود را بالا نگه دارید.

 

6. هرروز چند دقیقه وقت بگذارید و به تابلوی چشم‌انداز خود فکر کنید

برای اینکه بیشترین بهره را از چشم‌انداز قدرتمند کردن اهداف خود ببرید، مهم است که آن را در جایی قرار دهید که بتوانید هرروز آن را ببینید.

توصیه می‌کنم حداقل یک یا دو بار در روز چند دقیقه وقت بگذارید و تابلوی چشم‌انداز خود را مرور کنید.

من دوست دارم هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شوم و هر شب قبل از اینکه بخوابم به تابلوی چشم‌انداز خود نگاه کنم.

این امر باعث می‌شود ضمیر ناخودآگاه من ایده‌های جدیدی در مورد چگونگی رسیدن به اهداف و قدرتمند کردن اهداف ارائه دهد تا بتوانم صبح‌ها پر از انگیزه برای موفقیت از خواب بیدار شوم.

  نکاتی برای استفاده از تخته رؤیایی در قدرتمند کردن اهداف

نکاتی برای استفاده از تخته رؤیایی در جهت قدرتمند کردن اهداف 

چشم‌انداز خود را ایجاد کنید و رؤیاهای خود را برای قدرتمند کردن اهداف به واقعیت تبدیل کنید.

برای به حداکثر رساندن تأثیر تخته بینایی بر زندگی خود، نکات زیر را دنبال کنید:

• اغلب به تابلوی رؤیاهای خود نگاه کنید و الهامی که به شما می‌دهد را احساس کنید. • جملات تأکیدی روزانه و کلمات الهام‌بخش خود را با صدای بلند بخوانید. • خودتان را ببینید و به‌وضوح تصور کنید که با تصاویر روی تابلوی چشم‌انداز خود زندگی می‌کنید • خود را در آینده‌ای که طراحی کرده‌اید، احساس کنید. • باور کنید که از قبل مال شماست. • برای نعمت‌هایی که از قبل در زندگی شما وجود دارد، سپاسگزار باشید. • تمام اهدافی که قبلاً به آن‌ها رسیده‌اید. • تغییراتی که دیده‌اید و احساس کرده‌اید را بپذیرید. • قدر حضور خدا را در زندگی خود بدانید. • قانون جذب را در زندگی خود بپذیرید. • به تابلوی چشم‌انداز خود، درست قبل از خواب و به‌عنوان اولین چیزی که وقتی از خواب بلند می‌شوید نگاه کنید.

نوشته‌ای از جک کنفیلد

دیدگاه کاربران (0)