3 حوزه رشد که بازاریابان باید در سال 2023 به آن‌ها توجه کنند

3 حوزه رشد که بازاریابان باید در سال 2023 به آن‌ها توجه کنند

اگرچه سال جدید میلادی آغاز شده است، اما ما هنوز با همان چالش‌های سال 2022 روبرو هستیم. سرعت هزینه‌های تبلیغاتی در حال کاهش است، تورم برای مصرف‌کنندگان مهم است، و ممکن است یک «خرده فروشی آخرالزمانی» در افق پیش رو باشد.

در اینجا سه مورد از پیش‌بینی‌های حوزه رشد در سال 2023 آورده شده است.

1.      هزینه تبلیغات نصب اپلیکیشن موبایل در حال افزایش است

زک گُلدنِر، تحلیلگر ما در پادکست «ورای اعداد: روزانه» گفت: هزینه تبلیغات نصب برنامه تلفن همراه ایالات متحده در سال گذشته تقریباً 25 درصد افزایش‌یافته است و امسال 15.5 درصد دیگر افزایش خواهد داشت.

این میزان همچنین از رشد دیگر بخش‌های دیجیتال مارکتینگ پیشی می‌گیرد (هزینه تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده در سال جاری تنها 12.0 درصد رشد خواهد کرد).

گلدنر گفت که این، خبر خوبی برای اپل است که با رشد فزاینده‌ای به غول انتشارات تبلیغاتی تبدیل می‌شود. اما این خبر برای گوگل و متا نیز خوشایند است که با اپل برای هزینه تبلیغات اپلیکیشن موبایل رقابت می‌کنند.

2.      محتوای ویدئویی زمان صرف شده در رسانه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد

امسال، انتظار داریم کاربران شبکه‌های اجتماعی ایالات متحده به طور متوسط 1 ساعت و 46 دقیقه را در تمام پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنند، وقت بگذارند، درحالی‌که این میزان در سال 2019 (قبل از افزایش همه‌گیری در فعالیت رسانه‌های اجتماعی) 1 ساعت و 23 دقیقه بود.

اسکار اوروزکو، پیش‌بینی‌کننده ما گفت که این رشد به دلیل افزایش کاربران در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، اسنپ چت و تیک‌تاک است. تنها یک پلتفرم رسانه اجتماعی، تامبلر، امسال کاربران خود را از دست خواهد داد (در مقایسه با سال 2019).

افزایش محتوای ویدئویی نیز، صرف زمان در شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد، نه‌تنها در تیک‌تاک و اینستاگرام، بلکه در پلتفرم‌هایی مانند پینترست که به طور سنتی برای ویدئوها شناخته شده نیستند.

ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال 2024، نزدیک به 60 درصد از زمان در پلتفرم‌های اجتماعی صرف تماشای ویدئو می‌شود که 9 درصد از کل زمان دیجیتالی را تشکیل می‌دهد.

اوروزکو گفت: «من فکر می‌کنم شبکه‌های اجتماعی این مزیت را دارد که چیزی است که همیشه می‌توانید هم‌زمان با چیز دیگری به آن بپردازید که همین مزیت احتمالاً آن را قادر می‌سازد تا دستاورد‌های خود را حفظ کند.»

3.      کلیک و فراهم‌کردن فروش مواد غذایی به‌صورت الکترونیک از رشد کل تجارت الکترونیک پیشی می‌گیرد

پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 2023، کل فروش خواربارفروشی ایالات متحده به روش کلیک و جمع‌آوری با 15.1 درصد رشد به 56.48 میلیارد دلار برسد و از رشد کل فروش خرده‌فروشی‌ها یعنی 10.5 درصد پیشی بگیرد.

اگرچه بسیاری از مصرف‌کنندگان برای خرید پوشاک و لوازم الکترونیکی به فروشگاه‌ها می‌روند، روش کلیک و جمع‌آوری همچنان یک گزینه محبوب برای خریداران مواد غذایی است.

به گفته گلدنر، جالب‌توجه است که این روند صعودی توسط انتخاب محصول در فروشگاه (به‌جای زمانی که مشتری خرید خود را به‌صورت آنلاین سفارش داده و برای تحویل آن به فروشگاه محلی خود می‌رود) انجام می‌شود.

علاوه بر این، سهم خواربارفروشی‌های الکترونیک از کل فروش به روش کلیک و جمع‌آوری در حال افزایش است و از 54.5 درصد فروش در سال گذشته به 56.8 درصد از فروش در سال 2023 می‌رسد.

تا سال 2026، 63.4 درصد از کل فروش کلیک و جمع‌آوری. از تجارت الکترونیک مواد غذایی خواهد بود.

منبع

دیدگاه کاربران (0)