5 راه برای افزایش فروش شرکت‌ها در زمان‌های متغیر

5 راه برای افزایش فروش شرکت‌ها در زمان‌های متغیر

همه کسب‌وکارها در سراسر جهان در زمان‌های بلاتکلیفی و نامعلوم، از روی خشم آهی می‌کشند. پس از قرنطینه اولیه کووید 19 که باعث شد بسیاری از کشورها دچار رکود شوند، اکنون بسیاری از کارآفرینان با نگرانی در ماه‌های آینده همان وضعیت را پیش‌بینی می‌کنند.

بااین‌حال، با درس‌گرفتن از اشتباهات گذشته و پیروی از این پنج نکته، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار خود را برای موفقیت آماده کرده‌اید.

1.     اجرای استراتژی روابط‌عمومی

استفاده از مطبوعات یکی از مؤثرترین راه‌ها برای حفظ ارتباط برند است. به دلیل ماهیت سریع رسانه‌های مدرن، توجه عمومی به طور مداوم از موضوعی به موضوع دیگر منحرف می‌شود.

علی‌رغم آنچه در جهان می‌گذرد، رسانه‌ها همچنان یک پلتفرم ثابت هستند که می‌توان از آن به طور استراتژیک برای بهبود تصویر برند و گسترش دسترسی شرکت استفاده نمود.

قبل از توسعه دسترسی خود به منابع محلی و ملی، از مطبوعات کوچک شروع کنید و با رسانه‌های خبری محلی ارتباط برقرار نمایید تا نام شرکت خود را در معرض دید افراد جامعه قرار دهید.

این زمان‌های بلاتکلیفی، فرصتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا وارد عمل شده و تغییرات اجتماعی را اجرا کنند که در نتیجه تأثیر مثبت دارد.

2.     از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

باتوجه‌به اینکه مردم، زمان بیشتری را برای تماشای صفحات نمایشگر می‌گذرانند، شاید هیچ راهی بهتر از استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات وجود نداشته باشد.

از این مزیت برای افزایش تعامل مشتری با برند خود استفاده کنید. تقویت حضور شما در رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه برای مشاغل کوچک، مفید است.

زیرا راهی عالی برای جلب‌توجه کارآمد و مؤثر خواهد بود، به‌ویژه برای کسانی که در تلاش برای سرپا نگه‌داشتن برندشان هستند.

با برقراری تعامل انسانی در چندین پلتفرم رسانه‌ اجتماعی و تعامل روزانه با دنبال‌کنندگان، می‌توانید به‌راحتی تعیین کنید که مشتریان شما چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند.

حتی درمورد استراتژی‌های رقبای خود بینشی کسب کنید.

نظرسنجی‌ها، برچسب‌های جغرافیایی، نظرات پین‌شده، ویدیوهای زنده، پرسش‌نامه‌ها و پست‌های خرید تنها تعدادی از ویژگی‌های مفیدی هستند که می‌توانید برای فعال نگه‌داشتن مشتریان و حفظ علاقه‌مندی آنها استفاده کنید.

بسیاری از پلتفرم‌ها همچنین دارای ویژگی هستند که به کاربران امکان می‌دهد محبوب‌ترین پست‌ها، بهترین یا بدترین محتوای خود و حتی مکان، سن و جنسیت مخاطبان خود را تجزیه‌وتحلیل کنند.

کمک از اینفلوئنسر برای افزایش فروش شرکت‌ها در زمان‌های متغیر

3.     اینفلوئنسرها را درگیر کنید

ازآنجایی‌که رسانه‌های اجتماعی در جنبه‌های مختلف دنیای امروز ما نقش مهمی ایفا می‌کنند، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها قدرت زیادی دارند.

با ایجاد همکاری با اینفلوئنسرهای معتبری که برند و مخاطبان هدفشان با شما همسو هستند، می‌توانید شرکت خود را به پلتفرم بزرگ آنها معرفی و از این طریق تبلیغ کنید.

اینفلوئنسرها به تعیین ترندهای فعلی کمک می‌کنند، گفت‌وگو ایجاد می‌کنند و رویه فرهنگی را کنترل می‌کنند، بنابراین، آنها بهترین افراد برای تبلیغ از طرف شما هستند.

به‌خصوص در زمانی که ممکن است منابع رو به اتمام باشند، کار با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند هم مقرون‌به‌صرفه و هم راحت باشد.

درحالی‌که ممکن است کسب‌وکارهای کوچک لزوماً ابزاری برای ارتباط با یک سلبریتی پرقدرت نداشته باشند، احتمالاً می‌توانید یک اینفلوئنسر با مخاطبان هدف مشابه پیدا کنید و برند خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید.

بنابراین مشتریانی را از طرفداران آن‌ها به دست آورید.

4.     انطباق

در هر شرایطی، کسب‌وکارها باید انعطاف‌پذیر عمل کنند و با موانعی که با آن روبرو هستند سازگار شوند و این تنها مختص اپیدمی نیست.

در دوران قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت‌ها یاد گرفتند که تکامل پیدا کنند و سازگار شوند.

چه رستورانی باشد که تحویل بدون تماس (ارسال محصول و قراردادن آن خارج از منزل و بدون تماس با افراد) را ارائه می‌دهد، یک باشگاه ورزشی که مربی‌های مجازی در اختیار می‌گذارد، یا فروشگاهی باشد که سفارشات را به طور آنلاین دریافت نموده و آماده می‌کند و سپس خریدار آن را به طور حضوری تحویل می‌گیرد.

مشخص شد که بسیاری از صنایع می‌توانند محصولات و یا خدمات خود را به‌گونه‌ای تغییر دهند که در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر جهانی، به نفع مشتریان باشد.

زندگی مردم احتمالاً پس از همه‌گیری، نامطمئن باقی می‌ماند، بنابراین کسب‌وکار شما باید انعطاف‌پذیر بوده و به هر تغییری که ایجاد می‌شود پاسخگو باشد.

با ترندهای فرهنگی به‌روز بمانید و نیازهای فعلی و فوری مخاطبان هدف خود را برآورده کنید تا ارتباط خود را در این زمانه پرفرازونشیب حفظ نمایید.

5.     با مشتریان ارتباط برقرار کنید

بیماری همه‌گیر و ماهیت انزوای آن، باعث می‎شود بسیاری از مردم احساس کنند در تله افتاده و تنها هستند. تماس با مشتریان و تلاش برای اطمینان بخشیدن به آنها می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

یکی از جنبه‌های اصلی روابط با مشتری، ایجاد یک ارتباط معنادار است. شما می‌توانید این کار را با ارسال یک پیام شخصی برای ارائه کمک در این زمان‌های دشوار، انجام دهید.

حتی ارسال ایمیل‌هایی به مشترکین با عباراتی مانند «دلم برایت تنگ شده» و «به تو فکر می‌کنم» می‌تواند به آرامش آنها کمک کند.

اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می‌دانند که در این مبارزه تنها نیستند و شما متعهد به خدمت به آنها در هر مرحله از راه هستید.

مشتریان نه‌تنها از کمک و راحت بودنتان با آنها قدردانی می‌کنند، بلکه ممکن است برند شما را انسانی‌تر و معتبرتر بدانند.

علاوه بر این، این کار احتمالاً به شرکت شما کمک می‌کند تا از برندهای رقیب متمایز شود؛ زیرا مشتریان شما را به‌خاطر تلاش‌های مهربانانه‌تان یاد می‌کنند.

شاید ادامه این بیماری همه‌گیر مانند یک ضربه بی‌پایان به آینده شرکت شما به نظر برسد، اما پنج نکته بالا می‌تواند به شما کمک کند تا از شرایط فعلی بهترین بهره را ببرید.

سخت‌کوشی و فداکاری همراه با پذیرش ایده‌های منحصربه‌فرد و استراتژی‌های بازاریابی خلاقانه، نه‌تنها کسب‌وکار شما را سرپا نگه می‌دارد، بلکه به حرکت خارق‌العاده آن به سمت سطوح بالاتر موفقیت نیز کمک می‌کند.

منبع

دیدگاه کاربران (0)