5 عادت روزانه رهبران موفق کسب و کار

5 عادت روزانه رهبران موفق کسب و کار

بنیان‌گذار شرکت سرگرمی‌های ورزشی، تانر سیمکینز، می‌گوید که رهبری خوب برای اداره یک تجارت، امری کلیدی است. همه نمی‌توانند ویژگی‌های رهبری را داشته باشند، اما شروع به‌کارگیری عادات روزانه رهبری آسان است.

یک رهبر بزرگ، در برقراری ارتباط فعال است و از این فرصت برای یادگیری و بهتر شدن خود استقبال می‌کند.

بهترین رهبران بیشترین بهره را از تیم خود می‌برند، به کارمندان خود الهام می‌دهند که دائماً بهتر شوند و به‌آرامی کسب و کار خود را در دوره‌های دشوار هدایت می‌کنند.

اهمیت رهبری خوب، به‌ویژه در دوره‌های تغییر یا بحران را نمی‌تواند نادیده گرفت.

کارمندانی که به رهبر خود اعتماد دارند و به آن‌ها احترام می‌گذارند، به‌احتمال‌زیاد در شغل خود متعهد و خوشحال هستند.

بعلاوه آن‌ها بازدهی بیشتری دارند و احتمال ترک آن‌ها کمتر است. اهمیت یک رهبر عالی برای برخی در نقش‌های مدیریتی و رهبری می‌تواند بسیار زیاد باشد.

بااین‌حال، خبر خوب این است که همان‌طور که مربی بزرگ بسکتبال مایک کریژوسکی می‌گوید، "رهبری موقعیتی است که همیشه در حال تکامل است."

به‌علاوه، درحالی‌که تکرار برخی از ویژگی‌های رهبری دشوار است، عادت‌های رهبری می‌تواند بلافاصله توسط هرکسی اجرا شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا پنج عادت رهبران موفق برای شروع کردن از امروز آورده شده است.

شناخت عادت روزانه رهبران که تابحال گفته نشده است

 

عادت روزانه رهبران: بر مدیریت زمان تمرکز کنید

1. بر مدیریت زمان تمرکز کنید

رهبران هر روز یک لیست طولانی برای انجام کارها دارند و به‌راحتی می‌توان فهمید مهم‌ترین موارد موجود در آن لیست کدام‌یک است.

با مدیریت زمان خوب، رهبران می‌توانند دائماً در برابر مسائلی که بدون پیش‌بینی پیش می‌آید واکنش نشان دهند و این‌گونه زمان کافی را برای وظایفی که مهم‌ترین هستند صرف کنند.

برای جلوگیری از این مشکل رایج، رهبران باید در مورد مدیریت زمان فعال باشند.

انجام این کار تضمین می‌کند که وظایف از بین نمی‌روند، بر اولویت‌های درست تمرکز کرده‌اید، عادات خوب را الگوبرداری می‌کنید، و به تمام تعهدات خود عمل می‌کنید.

درحالی‌که مدیریت زمان می‌تواند دشوار باشد، عادتی است که می‌توان آن را توسعه داد و شخصی‌سازی کرد. در اینجا چند نکته برای کمک به ایجاد عادت مدیریت زمان وجود دارد.

• وقت خود را از شب قبل برنامه‌ریزی کنید. هنگامی‌که روز شروع می‌شود، همه چیز می‌تواند به‌سرعت آشفته شود و تخصیص درست زمان ممکن است دشوار باشد. هر روز عصر چند دقیقه را به اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کارهای روز بعد اختصاص دهید. • هر زمان که امکان دارد تفویض اختیار کنید. مدیران خوب می‌توانند تعیین کنند که کدام وظایف به توجه آن‌ها نیاز دارد و کدام وظایف را می‌توان تفویض اختیار به فرد دیگری کرد. تفویض اختیار برای مدیریت زمان ضروری است، زیرا تضمین می‌کند که رهبران بر روی وظایف درست متمرکز شده‌اند و زمان خود را به‌صورت استراتژیک تخصیص می‌دهند. • برای دوره‌های کاری متمرکز برنامه‌ریزی کنید. رهبران معمولاً افراد چندوظیفه‌ای خوبی هستند، زیرا باید یاد بگیرند که مسئولیت‌های مختلف را انجام دهند. درحالی‌که انجام چند کار مهم است، همیشه چیز خوبی نیست. کارهای دشوار و سخت نیازمند زمان‌هایی برای تمرکز هستند، بنابراین مهم است که زمان خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که هر کار توجه متمرکزی را که شایسته آن است به خود جلب کند. • سخت‌ترین کارها را در اوایل روز برنامه‌ریزی کنید. ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که پروژه‌های دشوار را تا حد امکان به تعویق بیندازید، اما بهتر است در اوایل روز، زمانی که بیشترین انرژی و تمرکز را دارید، چالش‌برانگیزترین کارها را در لیست کارهایتان برنامه‌ریزی کنید. بعلاوه، انجام زودهنگام این وظایف تضمین می‌کند که در طول روز به‌عنوان عامل حواس‌پرتی عمل نمی‌کنند.

  عادت روزانه رهبران: حضور و شفافیت داشته باشید

2. حضور و شفافیت داشته باشید

یکی از مهم‌ترین عادات رهبران قوی حضور، مشهود بودن و شفاف بودن در کنار تیم‌هایشان است. این اغلب به معنای ساده، قدم زدن و چک کردن با کارمندان است.

درحالی‌که ممکن است زمان بیهوده به نظر برسد، صرف وقت برای حضور در کنار کارمندان، به هر شکل ممکن، زمانی است که به‌خوبی صرف شده است.

در طول این تعاملات غیررسمی، همیشه صادق و تا حد امکان شفاف باشید. این اعتبار باعث ایجاد اعتماد بین شما و تیم شما می‌شود. همچنین منجر به روابط قوی‌تر و فرهنگ سالم می‌شود.

علاوه بر این، احتمالاً متوجه خواهید شد که این بار مشاهده نحوه عملکرد تیم و کسب‌وکارتان به شما در شناسایی مشکلات و فرصت‌ها کمک می‌کند.

 

3. گوش کنید

هنگامی‌که در مورد رهبران بزرگ صحبت می‌شود، ارتباطات به‌طور مرتب مورد بحث قرار می‌گیرد. درحالی‌که ارتباطات برای رهبری عالی ضروری است، به‌ویژه مهم است که رهبران شنوندگان خوبی باشند.

بهترین رهبران گوش دادن را در اولویت قرار می‌دهند و مطمئن می‌شوند که نه‌تنها برای محتوا بلکه برای درک آن نیز گوش می‌دهند. علاوه بر این، رهبران قوی بدون قضاوت و بدون تلاش برای کنترل گفتگو گوش می‌دهند.

شنونده خوب و عمیق بودن نه‌تنها باعث ایجاد اعتماد و احترام می‌شود، بلکه تضمین می‌کند که اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری خوب برای کسب و کار خود نیاز دارید، دریافت می‌کنید.

  زود به سرکار بروید

4. زود به سرکار بروید

یکی از عادت‌های رهبران بزرگ که ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، تعهد آن‌ها به زودتر رسیدن به محل کار و اولین نفر (یا یکی از اولین افراد) در دفتر هر روز است.

ورود زودهنگام به رهبران زمان می‌دهد تا افکار خود را سازماندهی کنند، به چند کار پیش‌پاافتاده رسیدگی کنند و قبل از شروع مشغله روز به ایمیل پاسخ دهند.

علاوه بر این، لحن را برای تیم تعیین می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدانند که شما به‌اندازه آن‌ها (یا سخت‌تر از آن‌ها) حاضر، متعهد و کار می‌کنید.

زود به سرکار رفتن تنها راهی است که می‌توانید برای تیم خود لحن ایجاد کنید و به ایجاد یک فرهنگ سالم و سازنده کمک کنید.

شایان‌ذکر است که باوجود تیم‌های زیادی که اکنون از راه دور کار می‌کنند، این عادت ممکن است چندان مهم به نظر نرسد.

بااین‌حال، حتی زمانی که از راه دور کار می‌کنید، «زود رسیدن به محل کار» به تمرکز روزتان کمک می‌کند، اطمینان حاصل می‌کند که در حال رسیدگی به تغییرات لحظه آخری در روز و الگوبرداری از عادات خوب، صرف‌نظر از شرایط کاری هستید.

 

5. به دنبال فرصت‌های یادگیری باشید

بهترین رهبران هر روز به دنبال چیزی جدید برای یادگیری هستند. آن‌ها یادگیری را به یک عادت تبدیل می‌کنند و همیشه به دنبال راه‌هایی برای جمع‌آوری دانش، اطلاعات و مهارت‌های جدید هستند.

یادگیری می‌تواند رسمی باشد، مانند شرکت در توسعه حرفه‌ای یا کار با یک مربی. بااین‌حال، می‌تواند غیررسمی نیز باشد.

این شامل صحبت با اعضای تیم، پرسیدن سؤالاتی که درباره چیزهایی که نمی‌دانید، گوش دادن، یادداشت‌برداری و مشاهده است.

در طول هر روز، فرصت‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد. بهترین رهبران به دنبال این فرصت‌ها هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که همیشه در حال یادگیری هستند.

رهبران بزرگ بیشترین بهره را از تیم خود می‌برند و اطمینان حاصل می‌کنند که کسب و کار آن‌ها بدون توجه به چالش‌هایی که با آن روبرو هستند به رشد و توسعه ادامه می‌دهند.

درحالی‌که رهبر قوی بودن کار آسانی نیست، خبر خوب این است که برخی عادت‌ها وجود دارد که هرکسی می‌تواند آن‌ها را برای رهبر بهتری اتخاذ کند. با این پنج عادت شروع کنید تا رهبر بهتری شوید.

دیدگاه کاربران (0)