5 استراتژی ایمیل مارکتینگ که باعث افزایش فروش می‌شود

5 استراتژی ایمیل مارکتینگ که باعث افزایش فروش می‌شود

بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ نتیجه قابل‌توجهی دارد. به گفته انجمن داده و بازاریابی مستقر در بریتانیا، ارتباط با مشتریان از طریق استراتژی بازاریابی ایمیلی تقریباً برای هر هزینهٔ سرمایه‌گذاری شده بین 30 تا 50 برابر درآمد برای شما دارد.

ایمیل‌هایی که خواندن آن‌ها برای مشتریان مفید و جالب است باعث می‌شود مشترکین شما بیشتر بخواهند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا در لیست شما مشترک بمانند.

اگرچه اغلب هدف کمپین ایمیل مارکتینگ فروش است، اما اولین اولویت ایجاد روابط با مشتریان است که به‌نوبه خود می‌تواند به فروش‌های زیادی در طول زمان منجر شود.

هر ایمیل باید یک هدف مشخص و معین داشته باشد که برای ایجاد اعتماد در حین افزایش فروش از طریق کلیک‌های وب‌سایت و بازدید از محصول کار می‌کند.

ایجاد یک نوع استراتژی ایمیل مارکتینگ مبتنی بر فروش نیازمند برنامه‌ریزی و طراحی دقیق است.

این نکات را هنگام نوشتن ایمیل مشتری در نظر داشته باشید:

• از یک موضوع متقاعدکننده و ارزش‌گرا برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل خود استفاده کنید.

• تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط را در ایمیل‌های خود قرار دهید.

• از طراحی حرفه‌ای و ساده استفاده کنید.

• یک متن کوتاه بنویسید.

• برای بررسی ایمیل خود به مخاطبان داخلی متنوع تکیه کنید.

• فروش و خرید را دنبال کنید تا تعیین کنید کدام ایمیل برای مشتریان شما بهتر کار می‌کند.

• یک فراخوان قوی برای اقدام (CTA) را در هر ایمیلی بگنجانید، مانند کلیک کردن بر روی یک وب‌سایت، دانلود یک گزارش، یا گپ زدن با مشاور شما.

مهم‌ترین ملاحظات پیام شما و نوع ایمیلی است که می‌نویسید.

شما باید به مشتریان خود دلیلی بدهید تا ایمیل شمارا باز کنند، پیام شمارا بخوانند و سپس از وب‌سایت بازدید کنند.

 5 راه برای استفاده از ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش

  ایمیل مارکتینگ محصولات جدید خود را به اشتراک بگذارید

1- محصولات جدید خود را به اشتراک بگذارید

تحویل جدید محصولات به شما دلیل خوبی برای تماس با مشتریان می‌دهد.

شما می‌توانید با اطلاع‌رسانی در مورد ورود اخیر خود به وب‌سایت خود ترافیک بیشتری را از مشتریان معمولی ایجاد کنید.

اگر مرتباً در روز خاصی از هفته محموله‌هایی دریافت می‌کنید، در نظر بگیرید که یک ایمیل هفتگی ارسال کنید که آخرین اقلام شمارا نشان می‌دهد.

این به مشترکین شما چیزی می‌دهد که مشتاقانه منتظر آن باشند و امیدوارم هر هفته منتظر آن باشند.

• این نکته را مدنظر داشته باشید که برای هر ایمیل خود یک محصول جدید در نظر بگیرید و برای هرکدام یک موضوع ایجاد کنید، مانند «محصولات غذایی برای تعطیلات» یا «برای پیست‌های اسکی آماده شوید».

• از عکس‌هایی استفاده کنید که محصولاتی را که می‌فروشید یا استفاده می‌کنید نشان می‌دهد. عکس شخصی که نان موزی خانگی شمارا به یک مهمانی تعطیلات می‌آورد یا آن را برای یک صبحانه دلپذیر با خانواده به اشتراک می‌گذارد، به مشتریان کمک می‌کند محصول خود را در زندگی خود تصور کنند.

• تعداد محصولات جدید بیش از هفت مورد نباشد. بیش از هفت مورد می‌تواند باعث ایجاد احساس خستگی در ایمیل شود.

• برای ترغیب بازدید از وب‌سایت خود، پیوندهای محصول را که به‌راحتی می‌توانید پیدا کنید، اضافه کنید.

 

2- اقلامی را که در سبد خرید آنلاین آن‌ها باقی‌مانده است به مشتریان یادآوری کنید.

ارسال ایمیل با کمک استراتژی ایمیل مارکتینگ به سبدهای خرید رهاشده خرید را تضمین می‌کند.

ایمیل‌های سبد خرید رهاشده زمانی ارسال می‌شوند که مشتری بدون خرید کالایی در سبد خرید، وب‌سایت شمارا ترک می‌کند.

این نوع ایمیل مارکتینگ به‌عنوان یادآوری برای بازگشت و خرید محصول است.

مردم اغلب مشغول هستند یا حواسشان پرت است و فراموش می‌کنند خریدهای خود را تکمیل کنند، حتی اگر قصد انجام این کار را داشته باشند.

• یک موضوع جذاب ایجاد کنید. درحالی‌که "چیزی را فراموش کردی؟" قدم‌به‌قدم کار می‌کند، هر چه موضوع شخصی‌تر و مرتبط‌تر باشد، بهتر است.

• شامل یک عکس بزرگ و توضیح مختصری از محصول است.

• متن را کوتاه نگه‌دارید.

• برای تشویق مشتری برای تکمیل خرید، یک دکمه Buy Now در ایمیل قرار دهید.

 

ارائه کد تخفیف یا اعلام فروش

3- ارائه کد تخفیف یا اعلام فروش

همه فروش را دوست دارند و دریافت ایمیلی که حاوی کد تخفیف یا کوپن است، مشتریان را هیجان‌زده می‌کند و به آن‌ها دلیلی برای خرید می‌دهد.

برای ایمیل‌های فروش خود یک موضوع ایجاد کنید، مانند تعطیلات آینده یا انتشار در پایان فصل.

• فروش را در قسمت موضوع اعلام کنید.

• تا حد امکان از عکس‌های محصول استفاده کنید.

• برای اعلام تخفیف از فونت بزرگ استفاده کنید.

• برای فروش آنلاین، یک لینک سریع به بخش فروش وب‌سایت خود وارد کنید.

 

4- نکات و ترفندها را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید

شما می‌خواهید مشتریانتان شمارا به‌عنوان یک منبع خوب برای محصولاتتان ببینند و باید به آن‌ها نشان دهید که متخصصی هستید که آن‌ها می‌خواهند.

شما می‌توانید چنین اعتمادی را با مشتریان خود ایجاد کنید و درنهایت با ارسال ایمیل‌هایی که سعی در فروش مستقیم محصولات یا خدمات شما به آن‌ها نداشته باشید، فروش بیشتری را افزایش دهید.

به‌عنوان‌مثال، یک مراقب حیوان خانگی می‌تواند نکاتی را برای کاهش اضطراب حیوان خانگی در هنگام آتش‌بازی به اشتراک بگذارد.

یک باغبان می‌تواند نحوه محافظت از علف‌های هرز را در باغ به اشتراک بگذارد. امکانات بی‌پایان هستند.

ممکن است احساس کنید که با آموزش بخشی از شغل خود به مشتریان، ارزش خود را برای مشتریان کاهش می‌دهید.

درواقع، شما برای آن‌ها ارزشمندتر می‌شوید و آن‌ها مدام به سراغ شما می‌آیند، زیرا به آن‌ها ثابت کرده‌اید که در کاری که انجام می‌دهید متخصص هستید.

• موضوعی بنویسید که پاسخگوی چالش‌های فعلی مشتری باشد.

• متن نکته را کوتاه و مختصر نگه‌دارید.

• اگر وبلاگی دارید که نکات را به‌تفصیل بیان می‌کند، پیوندی در ایمیل قرار دهید.

• توضیح یا پیوندهای محصول را به یک یا دو مورد محدود کنید.

• به یک بحث در صفحه فیس‌بوک خود مرتبط با مشاوره پیوند دهید تا مشتریان شما بتوانند اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارند. به یاد داشته باشید که افرادی که با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید می‌توانند مشتریان بالقوه جدیدی برای شما باشند.

• از مشتریان خود دعوت کنید تا برای ایده‌های بیشتر یا کمک در مورد موضوع با شما تماس بگیرند.

• شامل یک CTA واضح باشد که ترافیک را به وب‌سایت و صفحات محصول مرتبط هدایت می‌کند.

 

محصول دیگری را پیشنهاد دهید

5- محصول دیگری را با ایمیل مارکتینگ پیشنهاد دهید

می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که در مورد مشتریان خود می‌دانید، به‌وسیله توصیه‌های شخصی در ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش دهید.

اگر مشتری اخیراً گیاهانی را از فروشگاه باغ شما خریداری کرده است، در ایمیل بعدی ممکن است به ابزارهای باغبانی معروف اشاره شود.

علاوه بر افزایش فروش، مشتریان شما در هنگام ارائه اطلاعات در مورد محصولات مرتبط احساس خواهند کرد که نیازهای آن‌ها را درک می‌کنید.

مطمئن شوید که محصولاتی که ارائه می‌دهید مناسب هستند.

ارائه محصولاتی که برای مشتری منطقی نیست می‌تواند منجر به از دست دادن اعتماد شود.

• یک عکس واضح و باکیفیت از محصول پیشنهادی اضافه کنید.

• دلیل ارسال ایمیل را روشن کنید، مانند «ما امیدواریم گیاهان جدید شما در باغ شما عالی به نظر برسند. در اینجا چند ابزار برای صرفه‌جویی در زمان و زانوهای شما وجود دارد.

• لینک محصول را در وب‌سایت خود قرار دهید تا خرید را تا حد امکان برای مشتری آسان کنید.

ایمیل بخشی از زندگی روزمره ما است که به‌راحتی نمی‌توان تأثیری را که ایمیل متفکرانه می‌تواند بر مشتریان شما بگذارد نادیده گرفت.

ایمیل‌های شما باید تعادل خوبی بین ایجاد لینک و هدایت ترافیک به وب‌سایت فروش شما ایجاد کنند.

با صرف زمان برای طراحی دقیق ایمیل‌ها و استراتژی خود، مشتریان شما مشتاقانه منتظر دریافت ایمیل‌های شما هستند و کسب‌وکار شما حتی بیشتر بخشی از زندگی آن‌ها می‌شود.

 

دیدگاه کاربران (0)