تماس با ما
18:00 - 09:00
۵ نکته برای کسب درآمد بیشتر از اینترنت
۱۳۹۹-۱۰-۱۳ 0

ازنظر کسب‌وکارها، تجارت و فروش آنلاین هم نعمت است و هم نفرین.

اینترنت، تلفن‌های هوشمند و سایر نوآوری‌های دیجیتالی فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را در اختیار کارآفرینان برای دستیابی به مشتریان، گسترش فروش و کسب درآمد آنلاین قرار داده‌اند. اگر از طریق تجارت آنلاین به دنبال کسب ثروت هستید، مهم است که از اصول اولیه شروع کنید.

اصول کسب‌وکار زیر، سبب افزایش فروش آنلاین می‌گردد و زمینه موفقیت شما در کسب درآمد بیشتر از اینترنت را فراهم می‌کند.

 

۱- یک مسئله را حل کنید

مشتریان نمی‌خواهند کالاها و خدمات بخرند، آن‌ها می‌خواهند راه‌حل بخرند.

بنابراین اولین قدم در ایجاد یک تجارت آنلاین، شناسایی یک مشکل یا مجموعه‌ای از مشکلات است که بسیاری از مردم دارند و می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. هر محصول یا خدمتی که می‌فروشید باید در جهت آن راه‌حل باشد. اگر می‌خواهید ارتباطی برقرار کنید تا مشتریان بالقوه از شما خرید کنند، حل مشکلات آن‌ها در مرحله اول ضروری است.

اگر آن‌ها نتوانند به‌وضوح ببینند که چگونه از این لوازم در زندگی خود و جهت سهولت کارهایشان می‌توانند استفاده کنند، فقط گفتن نکات مثبت به مردم در مورد محصول یا خدمات شما کافی نخواهد بود. اما اگر مشکل واقعی آن‌ها را پیدا کنید و راه‌حل کاملی برای آن ارائه دهید، مشتریان مشکلی نخواهند داشت که پیشنهاد‌های شمارا به نیازهای خود پیوند دهند و این امر احتمال خرید آن‌ها را بیشتر می‌کند.

 

 

متمرکز بمانید

۲- متمرکز بمانید

پس‌ازاینکه دانستید مردم با چه مشکلی روبرو هستند، باید لیست کاملی از مراحلی که باید طی کنید، آماده کنید. برای مشاغل آنلاین، این مراحل معمولاً شامل:

  • راه‌اندازی وب‌سایت
  • ایجاد صفحات شبکه‌های اجتماعی
  • استخدام کارکنان با مهارت‌های لازم

ترتیب انجام این کارها مشخص کنید و سپس آن ترتیب را دنبال کنید. مهم این است که شما بجای اینکه همه کارها را یک‌باره انجام دهید، هر بار روی یک مرحله تمرکز کنید.

اهدافی خوب برای ادامه مسیر تعیین کنید. اگر در تعیین اهداف تازه‌وارد هستید، در تعیین اهداف خوب، از الگوی اهداف SMART استفاده کنید. با این کار می‌توانید مطمئن شوید که هر مرحله را به‌درستی انجام می‌دهید و می‌توانید بر اساس آن پیشرفت کنید. همچنین تضمین می‌کند که شما تحت‌فشار زیاد اطلاعات و مسئولیت‌های خود قرار نمی‌گیرید و می‌توانید به پیشرفت مداوم خود ادامه دهید.

 

حتماً بخوانید!  تدوین استراتژی بازاریابی محتوا چگونه است؟

۳- از اشتباهات خود بیاموزید

اسکار وایلد یک‌بار گفت: ” تجربه فقط نامی است که ما برای اشتباهات خود می‌گذاریم.”

این موضوع به‌ویژه در تجارت صدق می‌کند. درحالی‌که سعی در ایجاد یک شرکت به‌صورت آنلاین دارید، احتمالاً بسیاری از کارها را اشتباه انجام خواهید داد.

شاید شما عکسی را در صفحه شبکه‌های اجتماعی شرکت خود قرار دهید که مخاطبان از آن به معنای نامناسب برداشت کرده و نادرست تفسیر کرده باشد. یا ممکن است مدت زیادی مشتری را تعقیب کنید و موجب آزار او شوید و به اعتبار خود آسیب برسانید.

وقتی این اتفاقات می‌افتد، دلسرد نشوید. فقط از خود بپرسید چه‌کارهایی را می‌توانستید بهتر انجام دهید و سپس از آن درس در کارهای بعدی استفاده کنید.

 

۴- به یادگیری و نوآوری ادامه دهید

هیچ تجارت موفقی نمی‌تواند پایدار و همیشگی بماند، خصوصاً در عصر دیجیتال که باید با کارآفرینان جدید و با بصیرت از سراسر جهان رقابت کنید.

برای ادامه رقابت، ضروری است محصولات و خدمات خود را به‌طور منظم به‌روز کنید. به نرم‌افزارها، تجهیزات و سایر فناوری‌های جدید توجه کنید که می‌تواند مشکل اصلی شمارا مؤثرتر از روش‌های فعلی حل کند. سپس از این فناوری جدید هرچه سریع‌تر استفاده کنید.

به‌روز بودن فقط به معنای به‌روزرسانی محصولات و خدمات شما نیست. همچنین لازم است دانش خود را گسترش دهید. چه با خواندن کتاب و مقاله، رفتن به کنفرانس یا حضور در کلاس‌های آموزشی، باید از هر فرصتی برای گسترش مهارت‌های خود و کسب بینش جدید استفاده کنید.

فقط در این صورت است که برای هر شرایط احتمالی، که ممکن است در یک اقتصاد درحال‌توسعه به وجود آید، آماده خواهید شد خواندن نقل‌قول‌های الهام‌بخش راهی عالی برای حفظ انگیزه در هنگام یادگیری است.

 

حتماً بخوانید!  ترفندهای افزایش 10 برابری بازدید از استوری اینستاگرام

 

درباره رقبا تحقیق کنید

۵- درباره رقبا تحقیق کنید

رقبا را بشناسید و پیشرفت کنید.

در اسرع وقت پس از کسب‌وکار، تا آنجا که می‌توانید از رقبا یاد بگیرید. به وب‌سایت‌ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی آن‌ها سر بزنید و بفهمید چه محصولات و خدمات خاصی را ارائه می‌دهند و همچنین مشتریانشان درباره آن‌ها چه می‌گویند. این تحقیقات را به‌طور منظم یا هر زمان که شرکت جدیدی وارد بازار می‌شود، تکرار کنید تا همیشه به‌روز باشید.

تحقیق در مورد رقبا به شما این امکان را می‌دهد که بدانید آن‌ها چه‌کاری را بهتر از شما انجام می‌دهند و بر این اساس، کسب‌وکار خود را بهبود می‌بخشید. اما از همه مهم‌تر، به شما امکان می‌دهد بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن‌ها را دریابید و از این اطلاعات برای به دست آوردن سهم بازار استفاده کنید.

فرض کنید اگر یک رقیب به دلیل خدمات ضعیف مشتری شناخته‌شده است. شما چه خدماتی را می‌توانید به مشتری ارائه دهید و شرکت خود را بر این اساس تبلیغ کنید. درنتیجه می‌توانید بسیاری از مشتریان آن‌ها را که به همین دلیل از آن‌ها راضی نبوده‌اند را جذب کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید سهم خود را در بازار گسترش دهید و خود را به‌عنوان باارزش‌ترین بازیگر صنعت معرفی کنید.

نوشته‌ای از برایان تریسی

 بزرگ‌ترین چالش‌های شما برای ایجاد تجارت آنلاین خود چیست؟

وقتی مردم نام شما یا نام تجاری شمارا می‌شنوند، می‌خواهید چگونه درباره شما فکر کنند؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

پیام بگذارید

آرشیو